Kiihdytys
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Aavistuksen riippuu kierrosluku siitäkin, kiihdytteletkö 4-sylinterisellä dieselillä vai vaikkapa M5:llä.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Aja ainakin öljyt lämpimäksi ennen reipasta käskyttämistä, noin 15min. Öljyissä kestää hiukan pidempään lämmetä vrt. jäähdytysneste. Jos haluat autoa säästää, vaihda ennen rajoittajaa. Tosin tuskin mitään nykyautoa hajalle saa jos silloin tällöin antaa reipasta hanaa.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
painat pedaalin pohjaan! Moottori ei siitä hajoa.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Tämän pitäsi päteä niin bensakoneeseen, dieseliin, 4-syl, 6-syl kuin muutkin... Paras kiihtyvyys saadaan parhaan tehon kohdalla, eli katso netistä millä kierroksella kone antaa parhaan tehon ja kiihdytät niin että isommalle vaihteelle mentäessä tippuu juuri sen suurimman tehon kierrosluvun paikkeille. Älä kierrä liian pitkälle, yleensä normaalit koneet ei kannata kiertää ihan punarajalle kun kiihtyvyys ei ole silloin parasta. Paitsi oikeasti tehovehkeillä.tronen kirjoitti:Miten manuaalilla kiihdytetään "täydellisesti"? Niin ettei kiihdytys tee vahinkoa moottorille ja halutaan kiihdyttää kovaa. Missä kierrosluvussa vaihteet vaihdetaan?
Mutta jos tuota tarvitsee miettiä, on sulla liian vähän tehoa vehkeessäsi. Ei muuta kuin autokaupoille tehokkaampaa hakemaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kiihdytystä voi pyrkiä nopeuttamaan myös nopeuttamalla vaihteenvaihtoja.
Aina vaihdetta vaihdettaessa on hetki jolloin sisällä ei ole mitään vaihdetta ja vauhti hetkellisesti hidastuu.
Optimoinnissa vaaditaan tarkkaa toimintaa kytkimen, kaasun kuin vaihdekepin kanssa.
Kovin paljon aikaa tästä ei yleensä kylläkään ole säästettävissä. Riskinä kämmätessä on vauriot moottorille ja voimansiirrolle.
Aina vaihdetta vaihdettaessa on hetki jolloin sisällä ei ole mitään vaihdetta ja vauhti hetkellisesti hidastuu.
Optimoinnissa vaaditaan tarkkaa toimintaa kytkimen, kaasun kuin vaihdekepin kanssa.
Kovin paljon aikaa tästä ei yleensä kylläkään ole säästettävissä. Riskinä kämmätessä on vauriot moottorille ja voimansiirrolle.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport