Moikka! Tuli tuossa taannoin ostettua kyseinen auto kun edullisesti sen sain, nyt olisi muutama kyssäri kyseiseen autoon liittyen.
Ensimmäiseksi kysymys liittyen auton etuvaloihin. Nämä kyseisen auton pallovalot (merkattu kuvaan) ei oikein käy omaan silmääni. Myydäänkö autoon suoraan sellaisia umpioita jossa ei tätä pallo osuutta ole vai joudunko vaihtamaan koko keulan sedan mallista jos haluan ns. "normaalin" bemarin valot. Jos myydään niin missä?
Toinen kysymys on tehonlisäys. Petyin hiukan auton suorituskykyyn. 1.8 kone josta irtoaa vain vähän päälle 100 heppaa. Onko mitään tapaa saada autosta tehoja lisää irti vai onko ainut vastaus tähän kysymykseen auton turbottaminen kun vapari koneesta kerran on kyse?
e46 316 compact
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Tottakai vapariakin voi virittää, perinteisillä keinoilla. Eli hengitys kuntoon, koneen poraus/stroukkaus, hakuun sopivan rouheet nokat ja lopulta softa myötäilemään syntynyttä rautakomboa. Ei ole helppoa eikä halpaa, mutta mahdollista.
Turbottamista jos miettii, niin ensimmäisenä kannattaa selvittää auton päästöluokka - Euro3:n turbotuksen muutosleimaaminen on edelleen haastavaa ja kallista, Euro2 on sen osalta melko läpihuutojuttu (edelleen itse viritys on hankalaa ja kallista, mutta sehän menee harrastuksesta).
Helpointa voisi olla, että kysyisi konttorilta varmistuksen että muita E46:ia voi käyttää verrokkeina, selvittäisi tekniset erot ja nostaisi konehuoneeseen valmiin, isomman padan purkuautosta tai vastaavasta. Siinäkin on tekemistä ja harrastamista, mutta todennäköisesti helpoin ja halvin mahdollisuus, ellei koko auton vaihtoa lasketa.
Jos hommaan ryhdyt, tavalla tai toisella, niin tee ihmeessä projektitopic. Ainakin minä voisin lukea sitä ihan mielenkiinnolla.
Turbottamista jos miettii, niin ensimmäisenä kannattaa selvittää auton päästöluokka - Euro3:n turbotuksen muutosleimaaminen on edelleen haastavaa ja kallista, Euro2 on sen osalta melko läpihuutojuttu (edelleen itse viritys on hankalaa ja kallista, mutta sehän menee harrastuksesta).
Helpointa voisi olla, että kysyisi konttorilta varmistuksen että muita E46:ia voi käyttää verrokkeina, selvittäisi tekniset erot ja nostaisi konehuoneeseen valmiin, isomman padan purkuautosta tai vastaavasta. Siinäkin on tekemistä ja harrastamista, mutta todennäköisesti helpoin ja halvin mahdollisuus, ellei koko auton vaihtoa lasketa.
Jos hommaan ryhdyt, tavalla tai toisella, niin tee ihmeessä projektitopic. Ainakin minä voisin lukea sitä ihan mielenkiinnolla.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
Bemarin tapauksessa helpoin tapa saada lisää tehoa on vaihtaa autoa. Halpoja keinoja ei ole ollenkaan.
Olen kyllä itsekin tutkinut aihetta...
Eli ajat vaan tuolla töihin ja takaisin, kunnes on aika ostaa tehokkaampi.
Virittämiseen saa haaskattua kaiken rahansa, muttei siitä silti tule 6-sylinteristä nopeampaa.
Samat halvat keinot mitkä japskeissa toimii, ei bemarissa anna juuri mitään, koska tehdas ei ole jättänyt sinne mitään yksittäisiä pullonkauloja.
Ja sitten noista valoista... niiden vaihtaminen coupen, tai sedanin/touringin vastaaviin vaatisi ilmeisesti ainakin konepellin+puskurin+etulokasuojien vaihtamista, ja sittenkin saattaa olla että ne vaan ei käy paikalleen ilman omakätistä kustomointia.
En ole nähnyt Compactia johon kyseinen muutos olisi tehty, eli ilmeisesti ei liian helppoa.
Olen kyllä itsekin tutkinut aihetta...
Eli ajat vaan tuolla töihin ja takaisin, kunnes on aika ostaa tehokkaampi.
Virittämiseen saa haaskattua kaiken rahansa, muttei siitä silti tule 6-sylinteristä nopeampaa.
Samat halvat keinot mitkä japskeissa toimii, ei bemarissa anna juuri mitään, koska tehdas ei ole jättänyt sinne mitään yksittäisiä pullonkauloja.
Ja sitten noista valoista... niiden vaihtaminen coupen, tai sedanin/touringin vastaaviin vaatisi ilmeisesti ainakin konepellin+puskurin+etulokasuojien vaihtamista, ja sittenkin saattaa olla että ne vaan ei käy paikalleen ilman omakätistä kustomointia.
En ole nähnyt Compactia johon kyseinen muutos olisi tehty, eli ilmeisesti ei liian helppoa.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport