Y on jo melko posketon nopeusluokka eli max 300km/h. Mitä suurempi nopeusluokka niin sitä jäykempi ja kovempikin (ehkä) rengas on ja se varmasti aiheuttaa sitten sitä urakerkkyyttä. W on jo parempi kun on vain max 270km/h mutta V tai H on taas sitä parempia/mukavampia. Mitä korkeampaa nopeusluokkaa rinkula edustaa niin sitä kovempaa on varmasti melukin. V ja H nopeusluokan rengas on yleensä halvempi kuin nuo äärinopeuksien renkaat. Ongelmana on vaan se että esim. ulkolaisilla rengasmerkeillä melkein kaikki 205/50R17 tai 225/45R17 rillat on tuota W:tä tai Y:tä jos siis puhutaan niistä mitä liikkeet pitää varastossa. H:ta tai V:tä ei tahdo saada kun tilaamalla.Beemvee kirjoitti:Tuo kuullostaa ihan samalta kuin meikäläisen E90 17" Y luokan anti-RFT Goodyeareilla jotka ottavat suuntia tienpinnan kaltevuuksita ja urista enempi kuin 16" pyörillä. Kävin nelipyöräsuuntauksessakin ja pientä korjausta tehtiin ja laitettiin ohjearvojen sisällä sen suuntaiset säädöt että vetelyn piti vähentyä mutta ei se nyt niin kovin paljon vaikuttanut eli auto oli aika lailla kuosissa sen suhteen. Kyseessä Vianor liike jossa ei ollut tarvittavaa erikoistyökalua etupään camberin hienosäätöön (oli kyllä ohjearvojen sisällä tuo eli ei ongelmaa).J1978 kirjoitti:17-tuuman vanteet näyttää hienoilta ja eikä tosiaankaan näytä pölykapseleiltä kuten entisen auton tiheäpuolainen 16-tuuman aluvanne mutta pikku ryppy minun ja uutukaisen rakkaudessa on...
En tiedä onko vika 225/45R17 RFT W-nopeusluokan renkaiden vai minkä (aurauskulmissa heittoako, alustassa puslat hakee vielä paikkaansa/vetristymistään vaiko paineet pielessä) sillä kun ajelin keskustassa niin usein kun lähdin risteyksestä ja menin suoraan niin ratti kääntyi hetkeksi joko vasemmalle tai sitten oikealle eli veteli jompaan kumpaa suuntaan kun lähti paikaltaan eteenpäin. Välillä veteli myös kun käännyin kaupungissa tiukan kurvin oikealle tai vasemmalle ja muutamaan ootteeseen veteli satunnaisesti muutamalla pikkutiellä kun ajelin 50-90km/h vauhteja. Tasaisella meni hyvin mutta uraisilla teillä oli pientä hakemista. Muuten ei löydy mitään valittamista. Pitäskös siis menna kauppaan ja hankkia pyöreäolkaiset anti-RFT renkaat ja järkevässä nopeusluokassa eli max V-nä (240km/h)?
Entinen bmw ei vedellyT yhtään kun alla oli 205/55R16 anti-RFT:t maltillisine nopeusluokkineen. En oikein usko että syy on senkään että nyt ei ole 100% vedosta takana vaan jako on 40 edessä ja 60 takana. Ei tämä nyt tosin sellaista vetelyä ollut kuin jotkut täällä ovat mainostaneet mutta sellaista vetelyä toki jota olen huomannut joskus ajaessani jollakin etuvedolla jossa on kanssa 225/45R17 tai sitä isompi koko.
Jotenkin nämä bemut on tarkkoja renkaille ja alustan eroille ? kun joku toinen E90 menee 18 tuuman runflateillä kuin unelma ja toisessa jo 17" aiheuttaa pientä säröä ajamisen iloon.
Huvittavaa oli kuunnella toisen rengasliikkeen arvio siitä kuinka hyvä ja pyöreäolkainen tuo Goodyear on ja toisen mielestä hyvinkin suoraolkainen !
Samana päivänä kokeilin myös uutta LBE 318D jossa 17" Contit RFT ja se ei vedellyt yhtään, ei todellakaan!
Samahan se mullakin oli eli toiset liikkeet kehui kuinka GoodYear EffienGripissä on pyöreä olka ja sitten esim. autoliike sanoi tänään että hölkynkölkyn tuo nyt mikään pyöreäolkainen vielä on ja että Pirelli P7 on paljon pyöreäolkaisempi ja että se se on hyvä.
Mun auton ensiasennusrenkaan malli
http://www.bridgestone.com.au/lib/image ... _RE050.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pirelli P7 ja sen olka (autoliikkeen suositus)
http://www.nettivanne.fi/renkaat/Kesare ... 0-18-100W/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämä ostin
http://www.allnewtyres.co.uk/product-im ... t-grip.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettivanne.fi/renkaat/Kesare ... 55-16-91H/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tän tyylinen malli on sulla
http://www.nettivanne.fi/renkaat/Kesare ... 5-20-110Y/" onclick="window.open(this.href);return false;
Contissa on tämmöinen olka
http://www.nettivanne.fi/renkaat/Kesare ... 40-18-97Y/" onclick="window.open(this.href);return false;