Sivu 1/1

Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 10 Tammi 2017, 15:47
Kirjoittaja Silentti1
Kertokaa kokemuksianne ,onko tämä bmw ssä herkän mittarin ominaisuus vai ongelma kun kierroslukumittari ei rauhoitu kun auton sammuttaessa ja kiihdyttäessä. Neula vaeltaa tai hyppii noin +- 50 rpm tyhjäkäynnillä ehkä enemmän, oli apulaitteita päällä tai ei ja sama myös ajaessa noin alle 3000rpm jos löysää poljinta ,toinen huomio on myös että kierrokset myös romahtavat noin -500 rpm 3000-2500 hyvin nopeasti kierrättäessä autoa paikoillaan .. vikakoodit on luettu inpalla (ei koodeja) ja livedataakin tutkittu ymmärtämättä sitä.. välillä tuntuu että ecu yrittää korjata putoavia kierroksia tai väärää signaalia mutta ajossa ei mitään tunnu ja pysynyt samanlaisena jo toista vuotta muutamaa hetkeä lukuunottamatta jolloin mittari on hetken pysynyt aloillaan ...

Re: Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 10 Tammi 2017, 15:51
Kirjoittaja salmol
Olisiko tämä, eli ehkä ahdin tai turbiini menossa?: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=242516

Re: Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 10 Tammi 2017, 22:50
Kirjoittaja Silentti1
Bensa vapari tää ,tuosta threadistä kyllä hoksasin aikanaan tuon ilmamassamittarin ,vaan eipä sitä ollenkaan ollut tässä vuosimallissa ...

Re: Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 11 Tammi 2017, 21:05
Kirjoittaja penttim
Siis meinaatko, ettei autossasi (320i 2005) ole ollenkaan ilmamassamittaria? Kyllä se sieltä ilmansuodatinkotelon kyljestä pitäisi löytyä, mikäli sitä ei kukaan ole varastanut.

http://www.realoem.com/bmw/en/showparts ... 3627566989

Re: Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 11 Tammi 2017, 21:34
Kirjoittaja Silentti1
Juu siinä kotelossa on vain imuilman lämpötila-anturi ....tätäpä saikin alunperin pähkäillä miksi massa lukemia ei saanut ulos... :dumb:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... ridge_hfm/

Re: Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 12 Tammi 2017, 12:30
Kirjoittaja TM3
Siinähän se on, numero 7. Vuodesta 2006 alkaen korvannut alkuperäisen osan. Eikö muka? x)

Re: Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 12 Tammi 2017, 17:56
Kirjoittaja Silentti1
Siinä on myös vaihtoehtoisesti osanumerolla 13 62 7 533 853 pipe temperature sensor ,joka mulla tuon massamittarin tilalla..en sitten tiedä missä vaiheessa se muuttuu onko samanikäsiä myös toisella osalla..mutta käsityksessä on että ensimmäiset E90 set tuli tällä kokoopanolla..

Re: Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 12 Tammi 2017, 21:46
Kirjoittaja Weskurii
Yleensä tuo imuilmanlämpömittarin anturi on intergroitu tuohon ilmamassamittariin...

Re: Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 12 Tammi 2017, 22:40
Kirjoittaja Kuudensuora
Voi olla vuotavat suuttimetkin. Täällä onnistuu tutkinta.

Re: Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 12 Tammi 2017, 22:57
Kirjoittaja Silentti1
Weskurii kirjoitti:Yleensä tuo imuilmanlämpömittarin anturi on intergroitu tuohon ilmamassamittariin...
Niin on... tuossa toisella varaosanumerolla olevassa putkessa

Re: Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 12 Tammi 2017, 23:00
Kirjoittaja Silentti1
Kuudensuora kirjoitti:Voi olla vuotavat suuttimetkin. Täällä onnistuu tutkinta.
Joo vähän olen epäillyt itsekkin ,tulpat eivät kuitenkaan kostu yön yli seistessä tai ole toinen toistaan karstaisempia... harmi kun helsinki on turhan kaukana täältä oulusta :)

Re: Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 13 Tammi 2017, 01:10
Kirjoittaja Silentti1
Tätä minä vähän hain takaa sillä massamittarin puuttumisella ...

Air mass computation (only N46B20 in the E87, E90, E91 and N45TU2/N46TU2) The air mass drawn in is no longer measured directly by the air mass meter, but is rather calculated by the DME.
For this calculation, a charge calculation (charge model) is programmed in the DME. The following signals are input into this calculation: • Inlet valve lift (load identification) • VANOS setting (load identification) • Throttle valve setting (choke action) • Intake-air temperature (air density correction) • Engine speed (cylinder fill levels) • Inlet pipe vacuum (correction for choke action) • Ambient pressure (air density due to altitude correction) The air mass so calculated is compared to: • Signal from oxygen sensor (fuel-air ratio) • Injection time (fuel quantity) The calculated air mass is corrected as necessary. In the event of the oxygen sensor failing, a fault will be entered in the DME fault memory (air mass plausibility
check). In such cases, the calculated air mass is no longer compared

http://workshop-manuals.com/bmw/1_serie ... page_3875/

E87, E90, E91 On the E87, the N45 is the basic engine for all countries (EURO 4, without Valvetronic and DISA). The N46 is
available in a lower power rating (N46B20UL) and in a higher power rating (N46B20OL).
There is also no differential air intake control (DISA) on the N46B20UL.
For both N46 power ratings, there is no air mass meter signal (for vehicles with catalytic converter). With effect
of 06/2006, the air mass meter has been reintroduced for countries where the fuel quality is inadequate.

http://workshop-manuals.com/bmw/3_serie ... 1_e92_e93/

Re: Pomppiva kierroslukumittari

Lähetetty: 13 Tammi 2017, 01:16
Kirjoittaja Silentti1
Onko kellään ollut oireita tulppien vaihtamisen jälkeen ,puolissa on jonkun näköinen pinnoite (silikonia?)...jos se vaurioituisi hieman ..voisiko päästää hieman läpi? ... entäs tuo imusarjan säädin( actuator)..