320D xdrive A E91 M-Sport Polttoaine kulutus

E90, E91, E92, E93
Mikuuuh
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Tammi 2017, 10:55

Nyt tarvisin jonkun neropatin neuvoja ja vinkkejä tai mieluummin selkeää faktaa siitä että otsikon mukainen auto vuosimallia 2010
kuluttuu mielestäni pikkusen liikaa. Annettujen tietojen mukaan kulutusten pitäs olla 4,9/8/6, ja tällähetkellä toi keskikuluts mulla on 11L/100km vaikka sen pitäs olla jotain 6L luokkaa. tuo on siis lähinnä kaupunki ajoa ja keskinopeus on 48 luokkaa.
pidemmillä matkoilla kulutus on sitten tuolla motarilla niin sen jotain 8,6/9L 100KM
Onko normaalia?
pikkusen viellä tarkempia tietoja niin 2L koneella ja tällä autolla on ajettu 202 000 KM
ja tosta nimestä niin siis diesel ja automaatti
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Veikkaan että termostaateissa on vikaa. Selvinnee kun katsot piilovalikosta koneen lämmöt:

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... t=20#p7626

Pitäisi nousta täysin lämpöisenä öljyjen lämpö +100c ja nesteet noin +80c. Jos nesteet jäävät jonnekin 60-70 asteeseen, niin viittaisi että vika on termostaateissa. Vialliset termostaatit aiheuttavat sen että polttoainetta kuluu paljon.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Mikuuuh
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Tammi 2017, 10:55

Okei, pitääpä katella.
Mites sitten ku joku puhu näistä EGR ja DPF pois päältä kytkemisestä ja se pitäs ihan jossain tuning liikkeessä tehä ja samalla vaikkapa lastuttaa auto.
Mitä mieltä näistä??
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Mikuuuh kirjoitti:Okei, pitääpä katella.
Mites sitten ku joku puhu näistä EGR ja DPF pois päältä kytkemisestä ja se pitäs ihan jossain tuning liikkeessä tehä ja samalla vaikkapa lastuttaa auto.
Mitä mieltä näistä??
Kyllä kai tuon EGR:n pystyy jotenkin lukitsemaan ja DPF:n saa poistettu, mutta itse en kyllä ryhtyisi moiseen jos DPF:ssä ei ole ongelmia. Katsastuksissa voidaan jatkossa mittailla eri asioita kuin nyt ja silloin voi olla merkitystä onko DPF paikoillaan vai ei. Ja lastuttaa voi joka tapauksessa, myös noiden ollessa toiminnassa.

Katselin tänään moottoritiellä oman autoni lämpöjä, ja nesteet olivat +87c ja öljyt tasan +100c.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin