Pakki lakkasi toimimasta
Autona on 12/2010 rekisteröity 320D (E90) manuaali laatikolla. Toissapäivänä pakki ei enää toiminut. Onko kellään vastaavanlaisesta kokemuksia? Kävin Laakkosella ja huoltoneuvoja sanoi, että on kytkin ongelma. Laakkonen ei kuitenkaan voinut ottaa autoa vastaan kuin 1,5 viikon päästä. Toisessa paikassa taas sanottiin, ettei ole kytkimestä kyse, vaan vaihdelaatikosta. Autolla on ajettu hieman reilut 90 000km. Vaihdelaatikko ei voi mennä mäsäksi näillä kilsoilla???
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Jos kytkin toimii eteenpäin olevilla vaihteilla ihan normaalisti, niin ei se oikein voi olla kytkinvika.
Mitä tapahtuu jos yrität pakittaa? Meneekö keppi vasempaan laitaan ok? Meneekö siitä pakkiasentoon ok? Tuntuuko kepissä tuttu vaste pakin kytkeytymisestä? Pysyykö keppi siellä pakkiasennossa? Pysyykö auto vain paikallaan kun nostat kytkimen keppi pakkiasennossa? Kuuluuko rohinaa/kolinaa/jotain muuta jännää?
Mitä tapahtuu jos yrität pakittaa? Meneekö keppi vasempaan laitaan ok? Meneekö siitä pakkiasentoon ok? Tuntuuko kepissä tuttu vaste pakin kytkeytymisestä? Pysyykö keppi siellä pakkiasennossa? Pysyykö auto vain paikallaan kun nostat kytkimen keppi pakkiasennossa? Kuuluuko rohinaa/kolinaa/jotain muuta jännää?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Jos on vaihdelaatikko, niin käytä merkkihuollossa ja vaadi maahantuojan osallistumista maksuun. Noilla kilometreillä ei loota normaalisti mene.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kiitos vastauksista! Keppi menee vasemmalle ok, mutta sitten kun yrittää työntää eteenpäin, niin se ei mene perille asti. Jos keppiä painaa eteenpäin ja nostaa hieman kytkintä, kuuluu kauhea rohina/kolina kyllä! Auto liikahtaa ihan vähän taaksepäin kun tekee näin.
Aero kirjoitti:Jos kytkin toimii eteenpäin olevilla vaihteilla ihan normaalisti, niin ei se oikein voi olla kytkinvika.
Mitä tapahtuu jos yrität pakittaa? Meneekö keppi vasempaan laitaan ok? Meneekö siitä pakkiasentoon ok? Tuntuuko kepissä tuttu vaste pakin kytkeytymisestä? Pysyykö keppi siellä pakkiasennossa? Pysyykö auto vain paikallaan kun nostat kytkimen keppi pakkiasennossa? Kuuluuko rohinaa/kolinaa/jotain muuta jännää?
Auto oli nyt toisessa liikkeessä kuin Laakkosella ja sieltä ilmoittivat, ettei ne voi asialle tehdä mitään. Laatikko pitäisi "räjäyttää auki". Soitin Laakkoselle ja sovittiin, että vien auton sinne tiistaina. Eka vapaa slotti on vasta 24.4, mutta yrittävät katsoa autoa ennen sitä. Samalla kerroin, että haluan reklamoida asiasta. Vaihdelaatikko ei voi tässä vaiheessa mennä paskaksi!!!
salmol kirjoitti:Jos on vaihdelaatikko, niin käytä merkkihuollossa ja vaadi maahantuojan osallistumista maksuun. Noilla kilometreillä ei loota normaalisti mene.
Vein auton merkkihuoltoon ja sieltä tuli ilmoitus, että vaihdelaatikon sisällä jokin mennyt rikki ja BMW ei myy varaosia. Ts. koko vaihdelaatikko pitää vaihtaa ja remontti maksaa 5 000 euron tienoilla. Jep! Pyysin heitä lähestymään maahantuojaa, sillä en ole valmis maksamaan moista summaa...
Tyypillinen vika näissä ZF:n laatikoissa. Pakin synkrorengas murtuu ja estää peruutusvaihteen kunnollisen kytkeytymisen. ZF ei myy synkrorengasta varaosana, joten merkkiorganisaatiolla ainut vaihtoehto on koko laatikon vaihtaminen. Kyseinen synkrorengas on tehty prässätystä materiaalista ja korjattavissa TIG:llä hitsaamalla. Vaihtoehtoisesti varaosia saisi muista vastaavista laatikoista, koska muidenkin vaihteiden synkrot ovat samanlaisia. Jostain syystä vain tämä pakin synkro on se, joka särkyy.
Meillä sama vika viime joulukuussa 320xd autoon.Silloin ajettu n147tkm.Vaan onneks oli vaihtoautoturva vielä voimassa.Tosin kmt jo ylitetty,mutta aukoton Laakkosen huoltohistoria auttoi kuitenkin,ja 100eur omavastuulla laittoivat kunnostetun laatikon.Nyt joku paikka jollottaa,ja kyselinkin peräöljyn vaihdosta tällä palstalla.
Jollotuksen syy selvisi: etuperän laakeri.Menneellä viikolla uusi loota vaihdettu.Töineen päivineen n.2300e.Katoin maailmalla olevia etuperiä OEM numerolla,eipä juuri hinnaneroa ollut.Ja niin muuttui äänimaailma autossa.Taitaa meillä ns maanantai kappale olla voimansiirron osalta.