E93 progeiskarit - vinkkejä?

E90, E91, E92, E93
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Tänä kesänä tulee aika uusia E93:n iskarit. Jousethan on perusmalliset vakiot, eli ei m-sportit eli alustan käyttökorkeus on ympärivuotisen hyvä. Iskareiksi houkuttaisi hirveästi kovalla progressiolla olevat tolpat, eli peruskorkeuden kohdilla mukavan pintapehmeät, mutta vähän kantatessa saisi löytyä jäykkyyttä ihan reippaastikin. Tavoitteena siis auto, jolla on kauniina kesäpäivänä suht. mukava ruisata katto auki mukulakivellä, mutta joka ei raavi ovenkahvoja asfalttiin heti kun vastaan tulee vähän tiukempi mutka. Ei tuosta rata-autoa saa eikä edes yritetä, mutta josko sellaista dynaamista ajettavuutta olisi kivasti tarjolla.

Joten: onko kellään hajua onko Bemarin orggisiskarit progressiivisia? Metroauton huoltopäällikkö ei osannut ainakaan lonkalta vastata. Jos ei ole tai kukaan ei tiedä, onko muita hyviä ideoita? Progeja pitäisi löytymän ainakin Monroelta, vissiin myös Bogelta (pitänee härnätä jämyjä aiheesta) - kellään kokemuksia tai muita hyviä vaihtoehtoja?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Nämä Koni:n FSD iskarit on paljon kehuja saaneet. Omaa kokemusta noista ei kyllä löydy,mutta uskoisin,että on harkinnan arvoinen paketti.

http://www.ebay.de/itm/Koni-FSD-Stosdam ... Sw8oFXzuWs
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

FSD on kieltämättä kovin kehuttu tolppa, eikä tiettävästi ihan syyttä. Varsin harkinnanarvoinen vaihtoehto, vaikken sitä alkuun itse edes muistanut.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Myös Bilsteinin klassinen B6 alkoi kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta, kun Rally Systemsin edustaja Classic Motor Show:ssa jututtaessani lupasi säätää iskareiden progressiivisuuden juuri haluamalleni tasolle. Pitänee vähän tehdä hintavertailua ja pohtivaa tutkimusta.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Olen lukenut autosaiteilta "huonoja kokemuksia" Bilsujen kestävyydestä (oliko varmasti juuri tuo B6:n? sitä en satavarmasti muista). Jos autoa on tarkoitus pitää,niin tuohonkin kannattaa perhtyä onko asiassa oikeasti perää. Näissä asioissa minkään merkki myyjän kanssa tosin ei tosin kannata keskustella kestävyyksistä.Koska kaikki myyjät myyvät juuri sitä parasta ja kestävintä tuotetta heidän yrityksessään. Olkoonkin sitten,että joitain iskareita voi myös huoltaa,eikä tarvi välttämättä aina kokonaan uusia.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Joo, se on kanssa asia mikä pitää ottaa huomioon. Mulla on tällä kilsoja edessä vielä arviolta 75tkm eli vähintään sen saisi kyllä kestää. Vaikka ei sillä, mulla ei ole ollut tapana mitoittaa osia "kunhan ittellä kestää" -tyylillä - ei ole minulta pois jos auton seuraava omistaja ei joudukaan vaihtamaan heti samoja osia mitä itse olen vaihtanut ja jos autoa ei tulekaan vaihdettua ennakoinnin mukaan, on kivempi että kehissä on laatukamaa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Kauhian pohtimisen ja jahkailun päätteeksi tilasin äsken FSD:t. Niistä on kaveriporukassa muiden autojen alta positiivisia kokemuksia ehkä jopa enemmän kuin B6:sta, jossa tosiaan vähän epäilyttää kestävyys.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Vastaa Viestiin