Jakopääongelmien ennaltaehkäisyä?

E90, E91, E92, E93
Merimies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Syys 2017, 17:13
Auto: 2006 318I E90
2005 525 E60 M-SPORT

Tuntuu olevan jonkin verran yleinen ongelma, että tuosta N46B20B -koneesta menee jakopäitä. Miten hyvin ongelman saa torjuttua jos vaihtaa siihen linkissä olevan ketjusarjan? Ja onko miten isotöinen operaatio 2006, 318I, E90:een. Vai riittääkö pelkän ketjunkiristimen vaihto?

- Kiitos.

Tuossa linkki korjaussarjaan jota katselin:

https://bemariosat.fi/fi/valitse-autosi ... linen.html
318I E90 2006
Siili
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Elo 2016, 17:33

mitä minä oon ymmärtäny, nii se alkaa kyllä oireileen ennenku tyystin leviää. eli turhaa kaisse on alkaa remonttia tekemään jos kaikki on kunnossa. :) menee pian huonommaksi ku toimivaa alkaa remppaamaan. :mus:
Merimies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Syys 2017, 17:13
Auto: 2006 318I E90
2005 525 E60 M-SPORT

Siili kirjoitti:mitä minä oon ymmärtäny, nii se alkaa kyllä oireileen ennenku tyystin leviää. eli turhaa kaisse on alkaa remonttia tekemään jos kaikki on kunnossa. :) menee pian huonommaksi ku toimivaa alkaa remppaamaan. :mus:
Millä tavalla se oireilu ilmenee? Luonnollisesti sitä ei kannata korjata mikä toimii, mutta ajattelin, että jos vaihtaisi kiristimen siihen uudempaan, jäykempään malliin, koska omassani näyttäisi olevan alkuperäinen paikallaan ja kilometrejä kuitenkin jo kertynyt reilu 244 000. Ei siitä kai haittaakaan olisi?
318I E90 2006
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Merimies kirjoitti: mutta ajattelin, että jos vaihtaisi kiristimen siihen uudempaan, jäykempään malliin, koska omassani näyttäisi olevan alkuperäinen paikallaan ja kilometrejä kuitenkin jo kertynyt reilu 244 000. Ei siitä kai haittaakaan olisi?
Riippuu varmaan siitä kuinka venynyt jakoketju on. Siis jos se on venynyt toleranssin maksimiin tai edes lähelle,niin ei kai se pelkkä "kiristin patruunan" vaihto enää hirveästi lisää ikää? Tai ainakin diiseliin käsittääkseni tuolle ketjun venymälle on jonkinlaiset rajat. Tämä on pitkälle omaa mutuilua... :blink:
Vastaa Viestiin