Tuntuu olevan jonkin verran yleinen ongelma, että tuosta N46B20B -koneesta menee jakopäitä. Miten hyvin ongelman saa torjuttua jos vaihtaa siihen linkissä olevan ketjusarjan? Ja onko miten isotöinen operaatio 2006, 318I, E90:een. Vai riittääkö pelkän ketjunkiristimen vaihto?
- Kiitos.
Tuossa linkki korjaussarjaan jota katselin:
https://bemariosat.fi/fi/valitse-autosi ... linen.html
Jakopääongelmien ennaltaehkäisyä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 15 Syys 2017, 17:13
- Auto: 2006 318I E90
2005 525 E60 M-SPORT
Millä tavalla se oireilu ilmenee? Luonnollisesti sitä ei kannata korjata mikä toimii, mutta ajattelin, että jos vaihtaisi kiristimen siihen uudempaan, jäykempään malliin, koska omassani näyttäisi olevan alkuperäinen paikallaan ja kilometrejä kuitenkin jo kertynyt reilu 244 000. Ei siitä kai haittaakaan olisi?Siili kirjoitti:mitä minä oon ymmärtäny, nii se alkaa kyllä oireileen ennenku tyystin leviää. eli turhaa kaisse on alkaa remonttia tekemään jos kaikki on kunnossa. menee pian huonommaksi ku toimivaa alkaa remppaamaan.
318I E90 2006
Riippuu varmaan siitä kuinka venynyt jakoketju on. Siis jos se on venynyt toleranssin maksimiin tai edes lähelle,niin ei kai se pelkkä "kiristin patruunan" vaihto enää hirveästi lisää ikää? Tai ainakin diiseliin käsittääkseni tuolle ketjun venymälle on jonkinlaiset rajat. Tämä on pitkälle omaa mutuilua...Merimies kirjoitti: mutta ajattelin, että jos vaihtaisi kiristimen siihen uudempaan, jäykempään malliin, koska omassani näyttäisi olevan alkuperäinen paikallaan ja kilometrejä kuitenkin jo kertynyt reilu 244 000. Ei siitä kai haittaakaan olisi?