e90 318i käynti ongelma

E90, E91, E92, E93
pentti5
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Marras 2017, 01:31

Auto lähtee kylmiltään käyntiin, käy pari sekunttia jonka jälkeen se sammuu, sen jälkeen käynnistyy pitkällä sorvaamisella tai pakkasella ei ollenkaan. Jos auton antaa olla roikassa jonkin aikaa lähtee käyntiin ilman mitään ongelmia. Kesällä kun ongelma ilmeni autoon tehtiin jakopää remontti jolla ei ollut mitään vaikutusta. Liikkeessä eivät tiennet ongelmaa.

Oisko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa tai ideaa mikä vikana?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Jakopään tai nokka-akselin asentoanturi? Polttoainepumppu? Polttoaineen syöttö? Eikö ole vikakoodeja?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Näissä on käsittääkseni ollut ongelmia syt.tulppien kanssa. Eli tehtaan ilmoittaman tulppien vaihtoväli olisi todettu käytännössä liian pitkäksi. Ja aiheuttaa juuri ko. ongelmaa. Hankala todeta,kun ei tule mitään vikakoodiakaan. Kunka pitkä siivu noilla autossa olevilla tulpilla sitten on jo ajettu? No joka tapauksessa Bmw diaknostiikalla vikaoodit ensin ulos (Inpa/Ista) ja sitten mietintämyssy päähän kuinka edetä.
pentti5
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Marras 2017, 01:31

ei lyö mitään vikakoodeja, siksi liikkessäkin meleko hämillään, mutta joo noilla tulpilla on kyllä höylätty melekosesti, pitääpä ne seuraavaksi vaihtaa.
iheinane
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Joulu 2017, 11:28

Terve. Paha ongelma ja koko ajan pahenee. E90 vm. 2009 moottorista alkoi kuulua pahanenteinen kolina. Vanhojen autojen kanssa pelanneena epäilin heti kiertokangen alapään laakeria. "Ei voi olla noin uudesta autosta (115000 km)" sanottiin parillakin korjaamolla. Lopulta kolina äityi niin pahaksi että kone avattiin ja syy selvisi. 2. sylinterin kiertokangen alapään laakeri oli jo pyörinyt pesässään ja kampiakseli valmis.
Syykin selvisi heti: öljynkiertohäiriö! Nokkaketjun laahaimesta oli irronnut palasia jotka tukkivat öljypohjasta pumpulle menevän putken. Putkessa on terävä 90 asteen mutka johon palaset olivat kerääntyneet.
Vaihtoehdot olivat vanhan moottorin korjaus, käytetyn moottorin hankkiminen tai uusi moottori. Korjaamo suositteli käytettyä vaihtomoottoria. Sellaista kyttäiltiin neljä kuukautta mutta vähän ajettua ei löytynyt enkä halunnut lähes 100000 km ajettua jossa todennäköisesti olisi sama vika. Piirimyyjä tarjosi tehdaskorjattua vaihtomoottoria, hintaan 7140 euroa. En innostunut hankkimaan n. 10000 euron autoon 8000 euron remonttia. Kun käytettyä konetta ei löytynyt ja ajamaan piti päästä, päädyin lopulta tehdaskorjattuun. Ajattelin että bemusta tuli nyt sitten pitoauto, että ajan sillä niin kauan kun saan ajokortin uusittua. Moottori piti maksaa etukäteen eikä tilausta voinut perua. Saksasta löytyi yksi (1) tehdaskorjattu moottori jonka piti tulla Suomeen n. viikossa. Tässä vaiheessa alkoi jo kuvitella että kohta pääsee taas ajamaan ja tein jo suunnitelmia marras- ja joulukuun varalle. Moottorin tulo kesti kuitenkin kaksi ja puoli viikkoa. Korjaamo vahtoi koneen tosi nopasti, ilmeisesti yrittäjä itse teki viikonlopun töitä ja kone oli nokalla. Nyt koneeseen kuitenkin ilmestyi käyntihäiriö jota siinä ei aikaisemmin ollut. Se ei suostu käymään tyhjäkäyntiä ja auto seisoo korjaamolla edelleen. Seisonut jo kuukauden. Arvaa harmittaako?
LWL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 27 Tammi 2011, 09:27
Paikkakunta: Salo

...jatkan vanhaan ketjuun, kun itselle osui samanlainen ongelma.

Auto on vuodelta 2010 ja kilometrejä reilut 220000. Pian jakopääremontin jälkeen selvisi, että autossa on myös kampiakselivaurio. Kampiakseli ja yksi kiertokanki pitäisi uusia, ja hinta olisi noin 3000€. Vaihtomoottorin hintaa en ole saanut, koska sellaista ei ole löytynyt. Uusi moottori maksaa jotain 7000€.

Nyt on vaikea paikka, kun rahaa on mennyt 2000€ ja vielä pitäisi laittaa lisää ainakin 3000€. Auton arvo ei liene remontinkaan jälkeen juuri enempää? Tarkoitus oli myydä auto ensi keväänä, kun silloin emme enää tarvitse kahta.
Toisaalta nykykunnossakaan ei sillä taida juuri arvoa olla jakopääremontista huolimatta.

Tietääkö kukaan, mitä vaihtomoottori voisi suunnilleen maksaa?
Vastaa Viestiin