Sivu 1/1

e90 318i käynti ongelma

Lähetetty: 20 Marras 2017, 23:42
Kirjoittaja pentti5
Auto lähtee kylmiltään käyntiin, käy pari sekunttia jonka jälkeen se sammuu, sen jälkeen käynnistyy pitkällä sorvaamisella tai pakkasella ei ollenkaan. Jos auton antaa olla roikassa jonkin aikaa lähtee käyntiin ilman mitään ongelmia. Kesällä kun ongelma ilmeni autoon tehtiin jakopää remontti jolla ei ollut mitään vaikutusta. Liikkeessä eivät tiennet ongelmaa.

Oisko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa tai ideaa mikä vikana?

e90 318i käynti ongelma

Lähetetty: 21 Marras 2017, 04:54
Kirjoittaja salmol
Jakopään tai nokka-akselin asentoanturi? Polttoainepumppu? Polttoaineen syöttö? Eikö ole vikakoodeja?

Re: e90 318i käynti ongelma

Lähetetty: 21 Marras 2017, 08:29
Kirjoittaja Heguli31
Näissä on käsittääkseni ollut ongelmia syt.tulppien kanssa. Eli tehtaan ilmoittaman tulppien vaihtoväli olisi todettu käytännössä liian pitkäksi. Ja aiheuttaa juuri ko. ongelmaa. Hankala todeta,kun ei tule mitään vikakoodiakaan. Kunka pitkä siivu noilla autossa olevilla tulpilla sitten on jo ajettu? No joka tapauksessa Bmw diaknostiikalla vikaoodit ensin ulos (Inpa/Ista) ja sitten mietintämyssy päähän kuinka edetä.

Re: e90 318i käynti ongelma

Lähetetty: 21 Marras 2017, 21:32
Kirjoittaja pentti5
ei lyö mitään vikakoodeja, siksi liikkessäkin meleko hämillään, mutta joo noilla tulpilla on kyllä höylätty melekosesti, pitääpä ne seuraavaksi vaihtaa.

Re: e90 318i käynti ongelma

Lähetetty: 10 Joulu 2017, 10:11
Kirjoittaja iheinane
Terve. Paha ongelma ja koko ajan pahenee. E90 vm. 2009 moottorista alkoi kuulua pahanenteinen kolina. Vanhojen autojen kanssa pelanneena epäilin heti kiertokangen alapään laakeria. "Ei voi olla noin uudesta autosta (115000 km)" sanottiin parillakin korjaamolla. Lopulta kolina äityi niin pahaksi että kone avattiin ja syy selvisi. 2. sylinterin kiertokangen alapään laakeri oli jo pyörinyt pesässään ja kampiakseli valmis.
Syykin selvisi heti: öljynkiertohäiriö! Nokkaketjun laahaimesta oli irronnut palasia jotka tukkivat öljypohjasta pumpulle menevän putken. Putkessa on terävä 90 asteen mutka johon palaset olivat kerääntyneet.
Vaihtoehdot olivat vanhan moottorin korjaus, käytetyn moottorin hankkiminen tai uusi moottori. Korjaamo suositteli käytettyä vaihtomoottoria. Sellaista kyttäiltiin neljä kuukautta mutta vähän ajettua ei löytynyt enkä halunnut lähes 100000 km ajettua jossa todennäköisesti olisi sama vika. Piirimyyjä tarjosi tehdaskorjattua vaihtomoottoria, hintaan 7140 euroa. En innostunut hankkimaan n. 10000 euron autoon 8000 euron remonttia. Kun käytettyä konetta ei löytynyt ja ajamaan piti päästä, päädyin lopulta tehdaskorjattuun. Ajattelin että bemusta tuli nyt sitten pitoauto, että ajan sillä niin kauan kun saan ajokortin uusittua. Moottori piti maksaa etukäteen eikä tilausta voinut perua. Saksasta löytyi yksi (1) tehdaskorjattu moottori jonka piti tulla Suomeen n. viikossa. Tässä vaiheessa alkoi jo kuvitella että kohta pääsee taas ajamaan ja tein jo suunnitelmia marras- ja joulukuun varalle. Moottorin tulo kesti kuitenkin kaksi ja puoli viikkoa. Korjaamo vahtoi koneen tosi nopasti, ilmeisesti yrittäjä itse teki viikonlopun töitä ja kone oli nokalla. Nyt koneeseen kuitenkin ilmestyi käyntihäiriö jota siinä ei aikaisemmin ollut. Se ei suostu käymään tyhjäkäyntiä ja auto seisoo korjaamolla edelleen. Seisonut jo kuukauden. Arvaa harmittaako?