M3

toughdick
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Huhti 2018, 15:57

M3

Viesti Kirjoittaja toughdick » 04 Huhti 2018, 16:05

Terve,
m3.jpg
m3.jpg (203.18 KiB) Katsottu 2018 kertaa

Eli olisi m3 bemmi kiikarissa millasta lähtisitte hakemaan. Onko jollakin kokemuksia näistä/omistanut/omistaa.

Millaisia huoltoja 100tkm jälkeen tiedossa?

Automaatti vai Manuaali?

Suositteletteko Cabrio, Coupe vai peräti 4-ovinen?

Mitään mitä kannattaa varoa ja mitä autossa on oltava?

Kiitos vastauksista! ja tosiaan itselle sen verran kallis vehje, että toivon vastausten olevan todellisiin kokemuksiin perustuvia. ;) :thup:

llehik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Touko 2018, 12:40

Re: M3

Viesti Kirjoittaja llehik » 25 Touko 2018, 13:13

Moro.

100 tkm:n jälkeen jossain vaiheessa tulee eteen kiertokangen laakereiden vaihto (työ + osat noin 2000 euroa), jotka S65 moottorissa kuluvat poikkeuksellisen nopeasti. Toki asiaan vaikuttaa miten autoa on käytetty (radalla tms), onko öljynvaihtoja laiminlyöty, onko moottoria rasitettu kylmänä jne. Kierokangenlaakerit menee ehkä osittain sarjaan varotoimenpiteet, vähän sama asia kuin Porscheissa IMS laakerin vaihto. Jos et tee mitään, niin mitään ei välttämättä tapahdu, mutta voi tapahtua.

Itselläni on DCT, joka on mielestäni erinomainen. Kävin myös ajamassa manuaalin, mutta rehellisesti sanottuna se ei ollut yhtään omaan makuun, ja varsinkin Porschen manuaalin jälkeen tuntui suorastaan huonolta. Manuaali tässä autossa on mielestäni liian perusautomainen, kytkin löysä ja tunnoton. Tämä on kuitenkin makuasia.

Itselläni kokemusta vain coupesta. 4-ovisten hinnat taitavat olla näistä korkeimmat ja Saksassakin niistä pyydetään aika kovia hintoja, koska näitä on markkinoilla selvästi vähiten. Cabriossa kannattaa huomioida, että sillä on painoa noin 200 kg enemmän, joka vaikuttaa mm. polttoaineen kulutukseen, se kun on muutenkin aika kova.

Mitä kannattaa varoa? Periaateessa ihan samat asiat pätee kuin ostettaessa mitä tahansa muutakin autoa. Esim huoltohistoria, mittarilukema vastaa auton kuntoa jne. Näissä peleissä itse välttäisin kovasti modifioituja ja varmistuisin millaisessa käytössä auto on ollut, onko käytetty esim. radalla.

Mitä autossa on oltava? Lisävarusteisiin en ota kantaa, mitä nyt kukin tarvitsee, yleensä noissa on kaikki tarpeellinen. Mistä jo mainitsinkin, niin OEM kuin mahdollista ja, että autossa tulee mukana alkuperäiset vanteet, koska nämä ovat kalliit hankkia jälkikäteen ja myydessä moni ostaja arvostaa alkuperäisyyttä ja tämä näkyy myös jälleenmyyntiarvona.