X-driven jakolaatikko

rrm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 21:44

X-driven jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja rrm » 21 Kesä 2018, 13:23

E91 xdrive vm. 2011. Hei, nyt hyvät neuvot tarpeen! Olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota, että liikkeelle lähdön yhteydessä auto nykäsee automaatin vaihtaessa isommalle. Kävin korjaamolla kyselemässä mahdollista syytä. Siellä arveltiin oikopäätä, että vika on jakolaatikossa. osien arvio hinta on kuulemma noin 3500 € ja työtä noin pariituntia. Onko kellään kokemusta moisesta ongelmasta, onko tuo hinta oikea, vai löytyykö hallvempia korjaumahdollisuuksia.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3903
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: X-driven jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja salmol » 22 Kesä 2018, 11:16

rrm kirjoitti:
21 Kesä 2018, 13:23
E91 xdrive vm. 2011. Hei, nyt hyvät neuvot tarpeen! Olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota, että liikkeelle lähdön yhteydessä auto nykäsee automaatin vaihtaessa isommalle. Kävin korjaamolla kyselemässä mahdollista syytä. Siellä arveltiin oikopäätä, että vika on jakolaatikossa. osien arvio hinta on kuulemma noin 3500 € ja työtä noin pariituntia. Onko kellään kokemusta moisesta ongelmasta, onko tuo hinta oikea, vai löytyykö hallvempia korjaumahdollisuuksia.
Minulla meni jakolaatikko, eikä se oirehtinut noin. Jakolaatikko oirehtii niin, että esim. tasaisessa kiihdytyksessä auto nypyttää, eli vähän arpoo eri määrän tehoa eri renkaille. Tuo vaihdon yhteydessä tapahtuva nykiminen voisi olla ihan mahdollisesti vain kyse siitä, että vaihteiston adaptaatiot tulisi resetoida. Itse lähtisin siitä. Eli aja huoltoon ja pyydä että resetoivat vaihteiston adaptaatiot.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 813
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: X-driven jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja Aero » 22 Kesä 2018, 12:23

Se voimanjaon temppuilu on helppo testata - nyppää etukardaanin (muistaakseni xDriven kytkimen ohjauskaapeli riittää, mutta kardaani on ainakin varma) irti, niin jakolaatikon nyppiminen loppuu kuin seinään, kun auto toimii vain takavetona.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

jkz66
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
Auto: F11 520D XDrive 2014
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: X-driven jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja jkz66 » 29 Kesä 2018, 00:06

Tänään vaihdoin 3:nnen kerran jakolaatikon öljyt, aina 50-250km välillä ajaen. Loppui nypytys vedättäessä jo toisen vaihdon jälkeen, mutta varman päälle... Reilu 4 desiä sai kerralla ulos. 100mm ruiskuun letku ja sillä ensin mitä tulee. Sitten hokasin tallissa "mopon" etuputkien öljymäärän balanssiin tehdyn ruiskun, jossa on tosi ohut letku ja sen sai ujutettua syvemmälle. Öljynä BMW DTF1.

jkz66
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
Auto: F11 520D XDrive 2014
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: X-driven jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja jkz66 » 29 Kesä 2018, 09:27

Katselin äsken noita litran öljypulloja joihin olen imaissut vanhat öljyt. Oli sieltä sentään tullut yli 4,5 desiä ulos.

Avatar
tonysoprano
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
Auto: BMW E90 335Xi
Paikkakunta: Oulu

Re: X-driven jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja tonysoprano » 11 Heinä 2018, 09:43

salmol kirjoitti:
22 Kesä 2018, 11:16
rrm kirjoitti:
21 Kesä 2018, 13:23
E91 xdrive vm. 2011. Hei, nyt hyvät neuvot tarpeen! Olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota, että liikkeelle lähdön yhteydessä auto nykäsee automaatin vaihtaessa isommalle. Kävin korjaamolla kyselemässä mahdollista syytä. Siellä arveltiin oikopäätä, että vika on jakolaatikossa. osien arvio hinta on kuulemma noin 3500 € ja työtä noin pariituntia. Onko kellään kokemusta moisesta ongelmasta, onko tuo hinta oikea, vai löytyykö hallvempia korjaumahdollisuuksia.
Minulla meni jakolaatikko, eikä se oirehtinut noin. Jakolaatikko oirehtii niin, että esim. tasaisessa kiihdytyksessä auto nypyttää, eli vähän arpoo eri määrän tehoa eri renkaille. Tuo vaihdon yhteydessä tapahtuva nykiminen voisi olla ihan mahdollisesti vain kyse siitä, että vaihteiston adaptaatiot tulisi resetoida. Itse lähtisin siitä. Eli aja huoltoon ja pyydä että resetoivat vaihteiston adaptaatiot.
Carly ohjelmaan on myös tullut vaihdelaatikon adaptaation nollaus ohjelma, joten ei välttämättä kannata liikkeeseen viedä, jos omistaa ko appsin...
Tai jos jollain kaverilla sattuu löytymään, niin sitä kokeilisin ensin.. :thuup:
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...

kallek77
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 17 Loka 2018, 18:15

Re: X-driven jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja kallek77 » 17 Loka 2018, 19:11

jkz66 kirjoitti:
29 Kesä 2018, 00:06
Tänään vaihdoin 3:nnen kerran jakolaatikon öljyt, aina 50-250km välillä ajaen. Loppui nypytys vedättäessä jo toisen vaihdon jälkeen, mutta varman päälle... Reilu 4 desiä sai kerralla ulos. 100mm ruiskuun letku ja sillä ensin mitä tulee. Sitten hokasin tallissa "mopon" etuputkien öljymäärän balanssiin tehdyn ruiskun, jossa on tosi ohut letku ja sen sai ujutettua syvemmälle. Öljynä BMW DTF1.
Merkkitesterillähän öljyn vaihdon yhteydessä opetetaan kytkin uudestaan. Pelkkä öljynvaihto ei periaatteessa riitä.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99

jkz66
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Tammi 2018, 18:42
Auto: F11 520D XDrive 2014
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: X-driven jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja jkz66 » 17 Loka 2018, 19:29

kallek77 kirjoitti:
17 Loka 2018, 19:11
jkz66 kirjoitti:
29 Kesä 2018, 00:06
Tänään vaihdoin 3:nnen kerran jakolaatikon öljyt, aina 50-250km välillä ajaen. Loppui nypytys vedättäessä jo toisen vaihdon jälkeen, mutta varman päälle... Reilu 4 desiä sai kerralla ulos. 100mm ruiskuun letku ja sillä ensin mitä tulee. Sitten hokasin tallissa "mopon" etuputkien öljymäärän balanssiin tehdyn ruiskun, jossa on tosi ohut letku ja sen sai ujutettua syvemmälle. Öljynä BMW DTF1.
Merkkitesterillähän öljyn vaihdon yhteydessä opetetaan kytkin uudestaan. Pelkkä öljynvaihto ei periaatteessa riitä.
Juu, Istalla nollailtu öljynvaihdon jälkeen...