Sivu 1/1

X-driven jakolaatikko

Lähetetty: 21 Kesä 2018, 13:23
Kirjoittaja rrm
E91 xdrive vm. 2011. Hei, nyt hyvät neuvot tarpeen! Olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota, että liikkeelle lähdön yhteydessä auto nykäsee automaatin vaihtaessa isommalle. Kävin korjaamolla kyselemässä mahdollista syytä. Siellä arveltiin oikopäätä, että vika on jakolaatikossa. osien arvio hinta on kuulemma noin 3500 € ja työtä noin pariituntia. Onko kellään kokemusta moisesta ongelmasta, onko tuo hinta oikea, vai löytyykö hallvempia korjaumahdollisuuksia.

Re: X-driven jakolaatikko

Lähetetty: 22 Kesä 2018, 11:16
Kirjoittaja salmol
rrm kirjoitti:
21 Kesä 2018, 13:23
E91 xdrive vm. 2011. Hei, nyt hyvät neuvot tarpeen! Olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota, että liikkeelle lähdön yhteydessä auto nykäsee automaatin vaihtaessa isommalle. Kävin korjaamolla kyselemässä mahdollista syytä. Siellä arveltiin oikopäätä, että vika on jakolaatikossa. osien arvio hinta on kuulemma noin 3500 € ja työtä noin pariituntia. Onko kellään kokemusta moisesta ongelmasta, onko tuo hinta oikea, vai löytyykö hallvempia korjaumahdollisuuksia.
Minulla meni jakolaatikko, eikä se oirehtinut noin. Jakolaatikko oirehtii niin, että esim. tasaisessa kiihdytyksessä auto nypyttää, eli vähän arpoo eri määrän tehoa eri renkaille. Tuo vaihdon yhteydessä tapahtuva nykiminen voisi olla ihan mahdollisesti vain kyse siitä, että vaihteiston adaptaatiot tulisi resetoida. Itse lähtisin siitä. Eli aja huoltoon ja pyydä että resetoivat vaihteiston adaptaatiot.

Re: X-driven jakolaatikko

Lähetetty: 22 Kesä 2018, 12:23
Kirjoittaja Aero
Se voimanjaon temppuilu on helppo testata - nyppää etukardaanin (muistaakseni xDriven kytkimen ohjauskaapeli riittää, mutta kardaani on ainakin varma) irti, niin jakolaatikon nyppiminen loppuu kuin seinään, kun auto toimii vain takavetona.

Re: X-driven jakolaatikko

Lähetetty: 29 Kesä 2018, 00:06
Kirjoittaja jkz66
Tänään vaihdoin 3:nnen kerran jakolaatikon öljyt, aina 50-250km välillä ajaen. Loppui nypytys vedättäessä jo toisen vaihdon jälkeen, mutta varman päälle... Reilu 4 desiä sai kerralla ulos. 100mm ruiskuun letku ja sillä ensin mitä tulee. Sitten hokasin tallissa "mopon" etuputkien öljymäärän balanssiin tehdyn ruiskun, jossa on tosi ohut letku ja sen sai ujutettua syvemmälle. Öljynä BMW DTF1.

Re: X-driven jakolaatikko

Lähetetty: 29 Kesä 2018, 09:27
Kirjoittaja jkz66
Katselin äsken noita litran öljypulloja joihin olen imaissut vanhat öljyt. Oli sieltä sentään tullut yli 4,5 desiä ulos.

Re: X-driven jakolaatikko

Lähetetty: 11 Heinä 2018, 09:43
Kirjoittaja tonysoprano
salmol kirjoitti:
22 Kesä 2018, 11:16
rrm kirjoitti:
21 Kesä 2018, 13:23
E91 xdrive vm. 2011. Hei, nyt hyvät neuvot tarpeen! Olen jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota, että liikkeelle lähdön yhteydessä auto nykäsee automaatin vaihtaessa isommalle. Kävin korjaamolla kyselemässä mahdollista syytä. Siellä arveltiin oikopäätä, että vika on jakolaatikossa. osien arvio hinta on kuulemma noin 3500 € ja työtä noin pariituntia. Onko kellään kokemusta moisesta ongelmasta, onko tuo hinta oikea, vai löytyykö hallvempia korjaumahdollisuuksia.
Minulla meni jakolaatikko, eikä se oirehtinut noin. Jakolaatikko oirehtii niin, että esim. tasaisessa kiihdytyksessä auto nypyttää, eli vähän arpoo eri määrän tehoa eri renkaille. Tuo vaihdon yhteydessä tapahtuva nykiminen voisi olla ihan mahdollisesti vain kyse siitä, että vaihteiston adaptaatiot tulisi resetoida. Itse lähtisin siitä. Eli aja huoltoon ja pyydä että resetoivat vaihteiston adaptaatiot.
Carly ohjelmaan on myös tullut vaihdelaatikon adaptaation nollaus ohjelma, joten ei välttämättä kannata liikkeeseen viedä, jos omistaa ko appsin...
Tai jos jollain kaverilla sattuu löytymään, niin sitä kokeilisin ensin.. :thuup:

Re: X-driven jakolaatikko

Lähetetty: 17 Loka 2018, 19:11
Kirjoittaja kallek77
jkz66 kirjoitti:
29 Kesä 2018, 00:06
Tänään vaihdoin 3:nnen kerran jakolaatikon öljyt, aina 50-250km välillä ajaen. Loppui nypytys vedättäessä jo toisen vaihdon jälkeen, mutta varman päälle... Reilu 4 desiä sai kerralla ulos. 100mm ruiskuun letku ja sillä ensin mitä tulee. Sitten hokasin tallissa "mopon" etuputkien öljymäärän balanssiin tehdyn ruiskun, jossa on tosi ohut letku ja sen sai ujutettua syvemmälle. Öljynä BMW DTF1.
Merkkitesterillähän öljyn vaihdon yhteydessä opetetaan kytkin uudestaan. Pelkkä öljynvaihto ei periaatteessa riitä.

Re: X-driven jakolaatikko

Lähetetty: 17 Loka 2018, 19:29
Kirjoittaja jkz66
kallek77 kirjoitti:
17 Loka 2018, 19:11
jkz66 kirjoitti:
29 Kesä 2018, 00:06
Tänään vaihdoin 3:nnen kerran jakolaatikon öljyt, aina 50-250km välillä ajaen. Loppui nypytys vedättäessä jo toisen vaihdon jälkeen, mutta varman päälle... Reilu 4 desiä sai kerralla ulos. 100mm ruiskuun letku ja sillä ensin mitä tulee. Sitten hokasin tallissa "mopon" etuputkien öljymäärän balanssiin tehdyn ruiskun, jossa on tosi ohut letku ja sen sai ujutettua syvemmälle. Öljynä BMW DTF1.
Merkkitesterillähän öljyn vaihdon yhteydessä opetetaan kytkin uudestaan. Pelkkä öljynvaihto ei periaatteessa riitä.
Juu, Istalla nollailtu öljynvaihdon jälkeen...