Pissapojan vuoto
Semmosta kyselisin että onko kellään ollut E90:ssä pissapojan vuotoa. Vuotaa paikallaan oikealta puolelta. Mahtaako olla joku vakio vika vai joku yksittäinen tapaus? Auton ostin muutama viikko sitten niin ei ole vielä tullut vielä tutustuttua tekniikkaan sen tarkemmin. Kiitos etukäteen jos joltain löytyisi tietoa viasta.
- Rocky
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 11:33
- Auto: 330D E90, 530D F10XDrive. Nyk. 320i F30XDrive
En tiedä mistä vuotaa mutta minullakin haiskahtaa sisällä pesuneste vaikka pissappoikaa ei olisi käytettykään.Olisi kiva tietää mistäpäin vikaa voisi haeskella.valtteri kirjoitti:Semmosta kyselisin että onko kellään ollut E90:ssä pissapojan vuotoa. Vuotaa paikallaan oikealta puolelta. Mahtaako olla joku vakio vika vai joku yksittäinen tapaus? Auton ostin muutama viikko sitten niin ei ole vielä tullut vielä tutustuttua tekniikkaan sen tarkemmin. Kiitos etukäteen jos joltain löytyisi tietoa viasta.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Tyyppivika ainakin vanhemmissa E90:ssä ja yleensä vuotaa siitä lampunpesurin motikasta, kun siellä joku tiiviste on huonosti suunniteltu. Tuo itse motikka maksaa 20-30 eur, mutta vaihtamisen takia pitänee käyttää etupuskuri irti. Oikeankokoinen tiivistekin varmaan löytyisi jostakin, mutta ei ainakaan OEM-osana saa erikseen. Tiivisteen vaihtokin kuulemma riittää.
Itselläkin vuotaa kuskinpuolen lampunpesuri, mutta ei vuoda jatkuvasti, eli välillä tiiviste pitää välillä ei. Motikan ja letkusarjankin tilasin jo uuden (tais olla yhteensä n. 40 eur), mutta ei ole jaksanut vielä vaihtaa, kun ei tosiaan vuoda ihan kokoaikaa.
Voihan tuo vuoto olla toki muuallakin, mutta jos autossa siis on lampunpesurit ja lätäkkö siinä puskurin alla, niin sitten on tuosta kyse.
Itselläkin vuotaa kuskinpuolen lampunpesuri, mutta ei vuoda jatkuvasti, eli välillä tiiviste pitää välillä ei. Motikan ja letkusarjankin tilasin jo uuden (tais olla yhteensä n. 40 eur), mutta ei ole jaksanut vielä vaihtaa, kun ei tosiaan vuoda ihan kokoaikaa.
Voihan tuo vuoto olla toki muuallakin, mutta jos autossa siis on lampunpesurit ja lätäkkö siinä puskurin alla, niin sitten on tuosta kyse.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 126
- Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
- Auto: Touring ilman G:tä
Aika jännä, että tuo sama o-rengasvuoto vaivasi jo E46, joten ihmettelen miten BMW ei ole onnistunut suunnittelemaan parempaa systeemiä. Voipi tietysti johtua siitä, että muualla missä ei ole kunnon pakkasia noita vaivojakaan ei liiemmin ole...
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Paitsi ettei ole pelkästään pakkasten aiheuttama ongelma. Tuota ongelmaa aikanani googlettelin, niin kovasti oli myös jenkkiforumeilla ongelmia ja sielläkin oli tästä pakkasesta spekulaatiota, mutta ongelmia oli myös esim. Kaliforniassa eli kyseessä lienee yksinkertaisesti huonosti suunniteltu osa.
Tuo manuaali on vuoden tuoreempi versio, mutta about samoilla maileilla ja siinä ei ole mitään ongelmia, joten lienee jokseenkin satunnainen ongelma tuokin. Mutta kuten Juh1s totesi, niin erikoista, ettei ole kiinnostanut korjata, vaikka vikaa ollut jo E46:ssa...
Kuinkahan paljon tuo sitten liittyy itse lampunpesurien käyttöön, eli kuluuko tuo käytössä vai päinvastoin, eli tiivisteet kovettuu tai jotain, jos ei ole käyttöä?
Tuo manuaali on vuoden tuoreempi versio, mutta about samoilla maileilla ja siinä ei ole mitään ongelmia, joten lienee jokseenkin satunnainen ongelma tuokin. Mutta kuten Juh1s totesi, niin erikoista, ettei ole kiinnostanut korjata, vaikka vikaa ollut jo E46:ssa...
Kuinkahan paljon tuo sitten liittyy itse lampunpesurien käyttöön, eli kuluuko tuo käytössä vai päinvastoin, eli tiivisteet kovettuu tai jotain, jos ei ole käyttöä?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...