3-sarjalainen saksasta.

E90, E91, E92, E93
Avatar
Altair76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood
Paikkakunta: Turku

jake-x kirjoitti: Juttelin tuosta huohottimen lämmityksestä Schmiedmannin huoltokaverin kanssa ja hän oli sitä mieltä, ettei sen laittamisessa ole järkeä. Keski-Euroopassakin oli pitkät ajat pakkasta ja Alpeillakin saatiin nauttia Suomen veroisista kovista pakkasista, joten en ihan heti näe suurta eroa ympäristöissä.
Tuli säteilylämppärin asennuksen yhteydessä puhuttua Bemarihuolto Ahokkaan kanssa aiheesta. Hän ei nähnyt mitään syytä asentaa huohottimen lämmitystä, ainakaan dieseliin (vm 2010). Samalla katsottiin mm. jäähdytysnesteen pakkasen kestävyys joka oli -45 astetta. Ja kuten todettua, eipä se Alppien alue esimerkiksi juuri Etelä-Suomen talvista eroa. Ei sitten tullut tehtyä sen kummempia talvivarusteluja saksan tuontiin.
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
Avatar
Altair76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood
Paikkakunta: Turku

Mikäli joku tuontiauton haltija kaipailee huoltokirjaa niin korvausta vastaan täältä irtoaa täysin iskemätön kappale...
Viimeksi muokannut Altair76, 20 Elo 2013, 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
Smack-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Elo 2012, 12:04
Auto: 320i Sedan M-Sport
Ex 320d Touring
Ex 320i Coupe
Paikkakunta: Oulu

Altair76 kirjoitti:
jake-x kirjoitti: Juttelin tuosta huohottimen lämmityksestä Schmiedmannin huoltokaverin kanssa ja hän oli sitä mieltä, ettei sen laittamisessa ole järkeä. Keski-Euroopassakin oli pitkät ajat pakkasta ja Alpeillakin saatiin nauttia Suomen veroisista kovista pakkasista, joten en ihan heti näe suurta eroa ympäristöissä.
Tuli säteilylämppärin asennuksen yhteydessä puhuttua Bemarihuolto Ahokkaan kanssa aiheesta. Hän ei nähnyt mitään syytä asentaa huohottimen lämmitystä, ainakaan dieseliin (vm 2010). Samalla katsottiin mm. jäähdytysnesteen pakkasen kestävyys joka oli -45 astetta. Ja kuten todettua, eipä se Alppien alue esimerkiksi juuri Etelä-Suomen talvista eroa. Ei sitten tullut tehtyä sen kummempia talvivarusteluja saksan tuontiin.
Pakko laittaa kuittia että yheltä kaverilta tuli vasta öljyt pihalle bemarista kovilla pakkasilla. Huohotin oli jäätynyt. Nyt on hälläkin lämmitettävä huohotin :) Ei siinä onneksi mitään kallista mennyt rikki kuitenkaan.
Avatar
Altair76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood
Paikkakunta: Turku

Smack- kirjoitti: Pakko laittaa kuittia että yheltä kaverilta tuli vasta öljyt pihalle bemarista kovilla pakkasilla. Huohotin oli jäätynyt. Nyt on hälläkin lämmitettävä huohotin :) Ei siinä onneksi mitään kallista mennyt rikki kuitenkaan.
"Bemari" ei sellaisenaan kerro juuri mitään. Mikä malli, mikä vuosimalli, ajokilometrit, jne... Olisi myös kiva kuulla jotain taustaa tapahtumaan kuten millä leveyspiireillä kyseinen kaveri asustelee?
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
Smack-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Elo 2012, 12:04
Auto: 320i Sedan M-Sport
Ex 320d Touring
Ex 320i Coupe
Paikkakunta: Oulu

Altair76 kirjoitti:
Smack- kirjoitti: Pakko laittaa kuittia että yheltä kaverilta tuli vasta öljyt pihalle bemarista kovilla pakkasilla. Huohotin oli jäätynyt. Nyt on hälläkin lämmitettävä huohotin :) Ei siinä onneksi mitään kallista mennyt rikki kuitenkaan.
"Bemari" ei sellaisenaan kerro juuri mitään. Mikä malli, mikä vuosimalli, ajokilometrit, jne... Olisi myös kiva kuulla jotain taustaa tapahtumaan kuten millä leveyspiireillä kyseinen kaveri asustelee?
Se oli e39 530i. Pohjoissuomessa asuu. Öljyt männän päälle, savut ulos ja matkanteko loppu siihen. Itte en oo ainakaan tienny että tuo malli ois ees arka huohotinhommalle. Kovia pakkasiahan on nykyään kyllä etelässäkin. Tarinan opetus ois vaan se ettei se mallista ole kiinni vaan siitä että jos uutena suomeen tuotuihin se on laitettu niin hyvä se ois olla. Ehkä ongelmia tulee vain joka kymmenennellä, niinkuin monissa muissakin jutuissa, mutta jos omalle kohalle sattuu niin voi kyrsiä.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Smack- kirjoitti:Se oli e39 530i. Pohjoissuomessa asuu. Öljyt männän päälle, savut ulos ja matkanteko loppu siihen. Itte en oo ainakaan tienny että tuo malli ois ees arka huohotinhommalle. Kovia pakkasiahan on nykyään kyllä etelässäkin. Tarinan opetus ois vaan se ettei se mallista ole kiinni vaan siitä että jos uutena suomeen tuotuihin se on laitettu niin hyvä se ois olla. Ehkä ongelmia tulee vain joka kymmenennellä, niinkuin monissa muissakin jutuissa, mutta jos omalle kohalle sattuu niin voi kyrsiä.
Ei tuohon saa lämmitettävää huohotinta (ellei itse askartele), ainoastaan eristetyn. Eikä sitä ole kaikissa Suomessa alunperin myydyissäkään. Eikä tuo eristetty huohotin vielä takaa, etteikö sama ongelma silti toistuisi. Jos köröttelee alilämpöisellä koneella eikä tuki talvella munuaisten reikiä, niin kohta voi olla sama taas edessä.
Vastaa Viestiin