Tuli säteilylämppärin asennuksen yhteydessä puhuttua Bemarihuolto Ahokkaan kanssa aiheesta. Hän ei nähnyt mitään syytä asentaa huohottimen lämmitystä, ainakaan dieseliin (vm 2010). Samalla katsottiin mm. jäähdytysnesteen pakkasen kestävyys joka oli -45 astetta. Ja kuten todettua, eipä se Alppien alue esimerkiksi juuri Etelä-Suomen talvista eroa. Ei sitten tullut tehtyä sen kummempia talvivarusteluja saksan tuontiin.jake-x kirjoitti: Juttelin tuosta huohottimen lämmityksestä Schmiedmannin huoltokaverin kanssa ja hän oli sitä mieltä, ettei sen laittamisessa ole järkeä. Keski-Euroopassakin oli pitkät ajat pakkasta ja Alpeillakin saatiin nauttia Suomen veroisista kovista pakkasista, joten en ihan heti näe suurta eroa ympäristöissä.
3-sarjalainen saksasta.
- Altair76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
- Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood - Paikkakunta: Turku
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
- Altair76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
- Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood - Paikkakunta: Turku
Mikäli joku tuontiauton haltija kaipailee huoltokirjaa niin korvausta vastaan täältä irtoaa täysin iskemätön kappale...
Viimeksi muokannut Altair76, 20 Elo 2013, 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 21
- Liittynyt: 24 Elo 2012, 12:04
- Auto: 320i Sedan M-Sport
Ex 320d Touring
Ex 320i Coupe - Paikkakunta: Oulu
Pakko laittaa kuittia että yheltä kaverilta tuli vasta öljyt pihalle bemarista kovilla pakkasilla. Huohotin oli jäätynyt. Nyt on hälläkin lämmitettävä huohotin Ei siinä onneksi mitään kallista mennyt rikki kuitenkaan.Altair76 kirjoitti:Tuli säteilylämppärin asennuksen yhteydessä puhuttua Bemarihuolto Ahokkaan kanssa aiheesta. Hän ei nähnyt mitään syytä asentaa huohottimen lämmitystä, ainakaan dieseliin (vm 2010). Samalla katsottiin mm. jäähdytysnesteen pakkasen kestävyys joka oli -45 astetta. Ja kuten todettua, eipä se Alppien alue esimerkiksi juuri Etelä-Suomen talvista eroa. Ei sitten tullut tehtyä sen kummempia talvivarusteluja saksan tuontiin.jake-x kirjoitti: Juttelin tuosta huohottimen lämmityksestä Schmiedmannin huoltokaverin kanssa ja hän oli sitä mieltä, ettei sen laittamisessa ole järkeä. Keski-Euroopassakin oli pitkät ajat pakkasta ja Alpeillakin saatiin nauttia Suomen veroisista kovista pakkasista, joten en ihan heti näe suurta eroa ympäristöissä.
- Altair76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
- Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood - Paikkakunta: Turku
"Bemari" ei sellaisenaan kerro juuri mitään. Mikä malli, mikä vuosimalli, ajokilometrit, jne... Olisi myös kiva kuulla jotain taustaa tapahtumaan kuten millä leveyspiireillä kyseinen kaveri asustelee?Smack- kirjoitti: Pakko laittaa kuittia että yheltä kaverilta tuli vasta öljyt pihalle bemarista kovilla pakkasilla. Huohotin oli jäätynyt. Nyt on hälläkin lämmitettävä huohotin Ei siinä onneksi mitään kallista mennyt rikki kuitenkaan.
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 21
- Liittynyt: 24 Elo 2012, 12:04
- Auto: 320i Sedan M-Sport
Ex 320d Touring
Ex 320i Coupe - Paikkakunta: Oulu
Se oli e39 530i. Pohjoissuomessa asuu. Öljyt männän päälle, savut ulos ja matkanteko loppu siihen. Itte en oo ainakaan tienny että tuo malli ois ees arka huohotinhommalle. Kovia pakkasiahan on nykyään kyllä etelässäkin. Tarinan opetus ois vaan se ettei se mallista ole kiinni vaan siitä että jos uutena suomeen tuotuihin se on laitettu niin hyvä se ois olla. Ehkä ongelmia tulee vain joka kymmenennellä, niinkuin monissa muissakin jutuissa, mutta jos omalle kohalle sattuu niin voi kyrsiä.Altair76 kirjoitti:"Bemari" ei sellaisenaan kerro juuri mitään. Mikä malli, mikä vuosimalli, ajokilometrit, jne... Olisi myös kiva kuulla jotain taustaa tapahtumaan kuten millä leveyspiireillä kyseinen kaveri asustelee?Smack- kirjoitti: Pakko laittaa kuittia että yheltä kaverilta tuli vasta öljyt pihalle bemarista kovilla pakkasilla. Huohotin oli jäätynyt. Nyt on hälläkin lämmitettävä huohotin Ei siinä onneksi mitään kallista mennyt rikki kuitenkaan.
Ei tuohon saa lämmitettävää huohotinta (ellei itse askartele), ainoastaan eristetyn. Eikä sitä ole kaikissa Suomessa alunperin myydyissäkään. Eikä tuo eristetty huohotin vielä takaa, etteikö sama ongelma silti toistuisi. Jos köröttelee alilämpöisellä koneella eikä tuki talvella munuaisten reikiä, niin kohta voi olla sama taas edessä.Smack- kirjoitti:Se oli e39 530i. Pohjoissuomessa asuu. Öljyt männän päälle, savut ulos ja matkanteko loppu siihen. Itte en oo ainakaan tienny että tuo malli ois ees arka huohotinhommalle. Kovia pakkasiahan on nykyään kyllä etelässäkin. Tarinan opetus ois vaan se ettei se mallista ole kiinni vaan siitä että jos uutena suomeen tuotuihin se on laitettu niin hyvä se ois olla. Ehkä ongelmia tulee vain joka kymmenennellä, niinkuin monissa muissakin jutuissa, mutta jos omalle kohalle sattuu niin voi kyrsiä.