3-sarjalainen saksasta.

E90, E91, E92, E93
Uuno
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 21 Huhti 2011, 09:59
Auto: G30

Moi,

En nopella tarkastelulla löytänyt vastaavaa aihetta. Olen katsonut mobilen sivuilta 320 ja 325 bensafarmareita ja mietiskellyt sitä kuinka kannattavaaa tuo auton hakeminen saksasta on. Välitysfirmoja jos jonkinnäköisiä kyllä löytyy mitkä avustavat saksan päässä ja kulut niiltä osin on suurinpiirtein tiedossa.

Tullin sivut antaa verotuspäätöksiä laidasta laitaan useamman tuhannen haitarilla, joten siitäkään ei ole hirveästi hyötyä. Auto olisi tarkoitus ottaa tietysti hyvillä varusteilla mm. automaatti, navi ja panoramakattoo jne. kilometrejä n. 100 tkm.

Löytyykö täältä henkilöitä ketkä osaisivat vähän tarkempaa arviota antaa todellisista kustannuksista ja mahdollisesti hyvää kumppania auttamaan asioiden hoidossa saksan puolella.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Kannattanee myös tarkistaa ruotsin tarjonta vaikkakin kruunu on vahva. Saa talvirenkaat mukaan, mitä ei saksan tuliaisessa ole (500-1000e säästö). Matkakuluissa säästää toisen tonnin. Eli saksan tuliaisen pitäisi olla parisen tuhatta halvempi, jotta olisi mitään järkeä tuoda sieltä asti.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Uuno kirjoitti: Tullin sivut antaa verotuspäätöksiä laidasta laitaan useamman tuhannen haitarilla, joten siitäkään ei ole hirveästi hyötyä. Auto olisi tarkoitus ottaa tietysti hyvillä varusteilla mm. automaatti, navi ja panoramakattoo jne. kilometrejä n. 100 tkm.
Jos auton speksit (malli, mallivuosi, käyttöönottopvm, kilometrit) on tiedossa niin Tullin MAHTI-järjestelmästä antaa yleisen myyntihinnan, esim.:
Käytetty ajoneuvo:
Ajoneuvotunniste 2100062345 Veropäivä 10.05.2011
Ajoneuvoluokka M1 Henkilöauto
Merkki BMW
Mallivuosi 2007
Malli 325
Mallisukupolvi E91
Mallin tarkennin 2.5 5D STW 160KW
Varustetaso
Korityyppi Farmari Teho(kW) 160
Ovien lkm 5 Iskutilavuus(cm3) 2497
Vaihteisto Manuaalinen Käyttövoima Bensiini
Vaihteiden lkm Omamassa(kg)
Vetotapa Takaveto Kokonaismassa(kg)
CO2


Käyttöönottopäivä 01.06.2007 Yleinen pyyntihinta(€) 25302
Ajokilometrit(km) 100000 Yleinen myyntihinta(€) 23286
Mallikohtainen veroprosentti (%) Voimassaolo 19.04.2011 -
Tuon lisäksi tarvitset vain tiedon Co2-päästöistä (g/km) ja sitä vastaavasta veroprosentista ja voit laskea tarkan arvion tulevista veroista.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ei varsinaisesti kuulu tähän mutta en ymmärrä vaan miksi ihmeessä niin moni haluaa tuon panoraamakaton.

Kesällä iso lasipinta hohkaa lämpöä ja talvella se taas saa sisätilat tuntumaan koleammilta. Lasikatto syö myös pääntilaa. Kaikenlisäksi se kolisee, narisee ja paukkuu pakkasilla ja myös muulloinkin ja näitä ongelmia on ollut myös BMW:n lasikatoissa. Tiivisteet vuotaa ja fuskaa aikaamyöden. Eli haittoja on enempi kuin hyötyjä. Itsellä on ollut yksi panoraamakatollinen auto ja kun pääsin siitä eroon päätin etten enää sellaista kattoa halua.
McJones
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:59
Auto: F30 330e
996 C4S

J1978 kirjoitti:Ei varsinaisesti kuulu tähän mutta en ymmärrä vaan miksi ihmeessä niin moni haluaa tuon panoraamakaton.
Kai se on, että köyhällä eio varaa erikseen avoautoon?
Itsellä jäi tilaamatta omaan autoon tyyriin hinnan vuoksi, mutta koeajoautossa kun semmoinen oli, kieltämättä aika vaikuttavalta se vaikutti (talvella, lyhyessä käytössä). Lohdullista kuulla, että se aiheuttaa vain kärsimystä :blink:
thy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Touko 2011, 22:00

Tuotatin juuri 320da vm. 2005 saksasta. Veroja meni 3947. Muita kuluja suomessa
- tarrakilvet 17,40
- maahantuonti katsastus 150
- rekisterikilvet 33,4

Siinä pakolliset. Minun käsitys erosi aika paljon "hyvistä" renkaista saksalaiseen myyjään, toki takarenkaat onkin ihan ok, mutta edessä ihan vaihtokunnossa. Ostinkin sitten käytetyt vanteet renkaineen jotka odottas nyt allelaittoa, noille alkuperäsille laittaa sitten talvirenkaat talvella.

Lisäksi sähköinen vetokoukku ei toiminut vaan pimputteli kokoajan, sen korjaus oli reilu 400 suomessa.

Lohkolämppärin ja sisähaarotuksen asennus maksaisi n. 100 ja osat varmaan n. 200(ihan arviosta osien hinta)
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

J1978 kirjoitti:Ei varsinaisesti kuulu tähän mutta en ymmärrä vaan miksi ihmeessä niin moni haluaa tuon panoraamakaton
Näin ne mielipiteet eroaa. Olen tälläkin vuosituhannella ostanut muutaman uuden auton ja tietty enemmän käytettyjä, enkä voisi kuvitella ostavani uutta autoa ilman kattoluukkua/panoraamakattoa. Niin paljon niistä tykkään. Käytettynä joutuu aina varusteistakin valitettavasti tinkimään ja nyt on tilanne ettei luukkua ole kummassakaan :thdw:
Uuteen autoon tilattavista varusteista siis minulle ehdoton ja käytetyssä erittäin toivottava :thuup:
Varusteasiasta voisi tietysti jatkaa kirjoittelua siellä missä sen keskustelun paikka on, sorry.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

-V- kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Ei varsinaisesti kuulu tähän mutta en ymmärrä vaan miksi ihmeessä niin moni haluaa tuon panoraamakaton
Näin ne mielipiteet eroaa. Olen tälläkin vuosituhannella ostanut muutaman uuden auton ja tietty enemmän käytettyjä, enkä voisi kuvitella ostavani uutta autoa ilman kattoluukkua/panoraamakattoa. Niin paljon niistä tykkään. Käytettynä joutuu aina varusteistakin valitettavasti tinkimään ja nyt on tilanne ettei luukkua ole kummassakaan :thdw:
Uuteen autoon tilattavista varusteista siis minulle ehdoton ja käytetyssä erittäin toivottava :thuup:
Varusteasiasta voisi tietysti jatkaa kirjoittelua siellä missä sen keskustelun paikka on, sorry.
+1, makuasia :thuup:
thy kirjoitti:Tuotatin juuri 320da vm. 2005 saksasta. Veroja meni 3947. Muita kuluja suomessa
- tarrakilvet 17,40
- maahantuonti katsastus 150
- rekisterikilvet 33,4

Siinä pakolliset. Minun käsitys erosi aika paljon "hyvistä" renkaista saksalaiseen myyjään, toki takarenkaat onkin ihan ok, mutta edessä ihan vaihtokunnossa. Ostinkin sitten käytetyt vanteet renkaineen jotka odottas nyt allelaittoa, noille alkuperäsille laittaa sitten talvirenkaat talvella.

Lisäksi sähköinen vetokoukku ei toiminut vaan pimputteli kokoajan, sen korjaus oli reilu 400 suomessa.

Lohkolämppärin ja sisähaarotuksen asennus maksaisi n. 100 ja osat varmaan n. 200(ihan arviosta osien hinta)
Paljonko kilometrejä oli?
- - -
thy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Touko 2011, 22:00

masiaro kirjoitti: Paljonko kilometrejä oli?
Nii juu jäi mainitsematta. Eli kilsoja oli 190 000 maahantullessa. Jännityksellä odotan miten automaatti toimii jatkossa... vielä nyt ainakin tuntuu toimivan todella hyvin.
Avatar
Hastra
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
Auto: 320iA E91 2008
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viime viikolla tuli oma 320iA Touring -08 Suomeen. Hommasin välittäjän kautta ja ainakin tällä hetkellä olen tyytyväinen auton kuntoon ja hintaan. Tosin veropäätöstä ei ole tullut, mutta aika tarkkaan sen pitäisi olla tiedossa kun mahtiin olen vertaillut. Nyt isointa päänvaivaa tuottaa se, mitä varusteita omaan lötköön hankkisin, tarvitseeko tehdä jotain muutoksia talveksi ja ensi kesän vanteet.
Janne Roivas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Marras 2011, 13:38

Mitä välittäjiä käytitte jotka nyt on autoja hommannut Saksasta.Tutkailin vähän jos itse lähtis hakemaan mutta ihan nopealla ynnäilyillä,ei tuo 1000-1500e välityspalkkio kuullosta ihan hirveen pahalta.Siinä meinaan tarvii kuitenkin hommailla laivalippuja,hotelliöitä ja jollain pitäis siellä päässä liikkuakin.Siihen kun vielä lisää kaikki paperisodat, no thanks !!!.
Tuontiautoon riittää vissiin että talvea varten laitattaa lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen joka kustantaa 300e niinkuin tuolla edellä jo arvioitiinkin.Mutta olis tosiaan kiva kuulla kokemuksia välittäjistä.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Kyllä itse hakien tulee halvemmaksi, mutta toisaalta itse maksaisin nimenomaan välittäjän osaamisesta: tuntee kunkin auton erikoisviat, osaa tarkistaa hyvin auton, osaa käytännön hommat jne.

Halvimmillaan kuluja menee noin (tässä siis kaikki menee kerralla nappiin):
-lento 150e
-taksit paikanpäällä n.50
-kilvet, ruokailu, pieni sälä 100-200e
-bensat paikanpäällä 70e
-kotimatka laivalla 300e

eli jossain 700e paikkeilla ollaan. Jos halvimmat välittäjät tuo hieman yli tonnilla, niin ei ne paljoa välistä ota. Ja tietysti harvoin noin nappiin matka menee, että ensimmäinen yksilö käy.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Itse ajatellut autonhakureissut myös loman kannalta, joten hakukustannusten laskeminen hieman vaikeampaa. Riippuen tietysti missä hintaluokassa autoa hakee, niin välittäjien palkkiot eivät välttämättä budjettia kaada. Monet välittäjät tuntuvat myös hakevan autoja vain tietyltä alueelta, joten se rajoittaa hieman vaihtoehtoja tai ainakin nostaa kustannuksia jos autoa on lähdettävä hakemaan toiselta puolelta Saksaa.

Talvirenkaat kannattaa laskea budjettiin mukaan myös. Rekisteröintikulut kaikkinensa Suomessa hieman paikasta riippuen n. 200eur, jotka myös voi laskea auton hintaan kun vertaa vastaaviin Suomessa myytäviin.
Avatar
Hastra
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
Auto: 320iA E91 2008
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Janne Roivas kirjoitti:Mitä välittäjiä käytitte jotka nyt on autoja hommannut Saksasta.Tutkailin vähän jos itse lähtis hakemaan mutta ihan nopealla ynnäilyillä,ei tuo 1000-1500e välityspalkkio kuullosta ihan hirveen pahalta.Siinä meinaan tarvii kuitenkin hommailla laivalippuja,hotelliöitä ja jollain pitäis siellä päässä liikkuakin.Siihen kun vielä lisää kaikki paperisodat, no thanks !!!.
Tuontiautoon riittää vissiin että talvea varten laitattaa lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen joka kustantaa 300e niinkuin tuolla edellä jo arvioitiinkin.Mutta olis tosiaan kiva kuulla kokemuksia välittäjistä.
Itse hommasin auton KCS:n kautta ja olin kohtuu tyytyväinen. Avaimet käteen hinta oli reilut 2k€, mikä alkaa olla ylärajalla mutta kuitenkin kohtuullinen. Tuosta firmasta voi kysellä privalla tarkemmin jos kiinnostaa, mutta lyhyesti voi ko. yritystä suositella.

Omalla kohdallani mietin, että jos hankkii vastaavan auton kuin itselläni, vain muutaman vuoden vanhan premium selection vaihdokin merkkiliikkeestä niin sen ehkä voisi hakea itsekin jos kieli yhtää sujuu. Tai jos kohtuu hinnalla saisi jonkun saksassa jo asuvan välittäjän puhemieheksi.
jake-x
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 25 Marras 2011, 17:09

Päivitin juuri kuluneella viikolla vanhan ranskalaisen tilalle 3-sarjalaisen, E90, 318d.
Asun vielä muutaman kuukauden Saksassa ja hankin tuon uuden pelin Hastran mainitseman Premium Selectionin valikoimasta.
Tuntui jotenkin varmemmalta.

Mittarissa on nyt vajaat 60 tkm ja mielestäni hyvät varusteet:
- metalliväri
- penkinlämmittimet edessä (kaikissa saksalaisissa ei todellakaan ole)
- kahdet renkaat BMW:n aluvanteilla (olisko 16")
- kattoikkuna
- parkkitutka
- kaatuvat penkit ja suksiluukku
- Business , ei Bluetooth
- Start-Stop-toiminto ja jarrutusenergian hyväksikäyttö
- monitoimiohjauspyörä
- ja jotain muuta pientä...

Pienet puutteet:
- automaattivaihteisto
- lohkolämmitin (tosin näitä on niin vähän täällä, että turha edes havitella valmiina...)

Tekevät vielä huollot tuolle ja käyvät kokonaan läpi - luovutus pitäisi olla alkavalla viikolla.

Hinta oli mielestäni hyvä täällä - saa nähdä miten Suomen tulli sitä meinaa vielä korjata...
Kävin oman kauppani saksaksi, mutta ainakin tämän liikkeen myyjän kanssa olisi varmasti onnistunut keskustelu englanniksikin.

Kuten sanoin, tämä on ensimmäinen BMW:ni. Toivottavasti osoittautuu hyväksi; piti meinaan ihan toinen auto ostaa, mutta oli niin hyvä ajaa, että vaihdoin merkkiä. :cools:
Convertible
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.

Hastra kirjoitti:Viime viikolla tuli oma 320iA Touring -08 Suomeen. Hommasin välittäjän kautta ja ainakin tällä hetkellä olen tyytyväinen auton kuntoon ja hintaan. Tosin veropäätöstä ei ole tullut, mutta aika tarkkaan sen pitäisi olla tiedossa kun mahtiin olen vertaillut. Nyt isointa päänvaivaa tuottaa se, mitä varusteita omaan lötköön hankkisin, tarvitseeko tehdä jotain muutoksia talveksi ja ensi kesän vanteet.
Ei tarvitse tehdämuutoksia, ei ne tee niitä "paksummilla johtimilla jne" malleja erikseen suomeen.
Avatar
///Jone
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 02 Syys 2011, 17:10

Ainakin vanhemmissa bemareissa varustelistalla löytyy "cold climate version" tai "skandinavian version" jne. Eroja huohutusletkuissa jotka eristetty tai lämmitetty mallista riippuen. Myös laturin tehoissa eroja.
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Noita hakukustannuksia jos haluaa vähän tiputtaa niin tuo sen 30 lavaa olutta tullessa, siitä jää se 450€ käteen kun myy oluset kavereille ;) Itse laskeskelin tuossa kun olin autoa lähdössä hakemaan että jos tuo juomia niin reissulle olisi jäänyt kaikkinensa hintaa sen 100-200€, huom. jos auto on valmiiksi varattu jo saksan päässä. "Lento (40-80€)>myyjä käynyt kentältä>rahat käteen(kilvet/vakuutukset+löpö/safka 100€+100€)>ajo suoraan päätä laivaan(Travemünde > Helsinki ,auto:100€+lepotuoli 79€ HC vaihtoehto (tai hytti +129€)+40 ruoka" -menetelmällä. Mutta sain sitten rekkakyydin melko asevelihintaan niin en lähtenyt hakemaan vaan olin senkin vklopun suomessa duunissa..
Kuva
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

///Jone kirjoitti:Ainakin vanhemmissa bemareissa varustelistalla löytyy "cold climate version" tai "skandinavian version" jne. Eroja huohutusletkuissa jotka eristetty tai lämmitetty mallista riippuen. Myös laturin tehoissa eroja.
Joo kyllä mun molemmissa E91:ssä lukee varusteluettelossa cold climate jne. ja toinen niistä oli vm. 2009 ja tää nykyinen on vm. 2011. Mut ehkä saksassa myytävät on ihan vastaavia koska onhan sielläkin kylmää, lunta ja jäätä.
jake-x
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 25 Marras 2011, 17:09

jake-x kirjoitti:Päivitin juuri kuluneella viikolla vanhan ranskalaisen tilalle 3-sarjalaisen, E90, 318d.
Asun vielä muutaman kuukauden Saksassa ja hankin tuon uuden pelin Hastran mainitseman Premium Selectionin valikoimasta.
Tuntui jotenkin varmemmalta.
No niin, nyt on ensimmäiset pari tuhatta kilometriä takana ja ohessa muutama kommentti tuosta autosta.

Yleisesti tuntuu hyvältä ja pidän hankinnasta. Hiton hyvä ajaa jne. Kaupanteko oli myös melko kivutonta, vaikka saksalaista rekisteröintiä varten pitikin avata pankkitili, jotta autoveron saa maksettua suoraveloituksena. Tätä ongelmaa ei tietysti olisi jos auton toisi heti Suomeen, mutta jouduin rekisteröimään sen tosiaan ensin Saksassa.

Paikallisen vakuutuksen hankkimisessa olikin hieman enemmän hankaluuksia, sillä vertailu vie paljon aikaa ja paikalliset vakuutuskäytännöt eivät ole niin tuttuja. Vakuutuksen hintaan vaikuttavia asioita tuntuu olevan paljon enemmän kuin Suomessa ja tietty samoin on vakuutuksentarjoajiakin. Esim. kuljettajien määrä ja tekninen koulutus voivat vaikuttaa vakuutusmaksun määrään. Vakuutus on muuten hoidossa, mutta vielä pitäisi saada suomalaiset bonustodistukset yhtiöön ja siten vakuutusmaksu kohdilleen. Tässä muuten toivon pystyväni yhdistämään kahdet bonukset itselleni, koska saksalaiset vakuutusyhtiöt hyväksyvät bonusten siirron perheen sisällä sekä yrityksen ja yksityisen välillä, mikäli voidaan todistaa, että bonukset siirtyvät autoa pääsääntöisesti kuljettaneelle henkilölle. Suomessa tämä ei onnistu, vaikka bonusten siirto EU-maiden välillä onnistuukin.

Muutama hieman ikävämpikin yllätys on toki jo paljastunut. Autosta puuttui mm. takapenkin Isofix-kiinnityksen suojaläppä ja kattoluukun manuaaliseen sulkemiseen tarvittava kampi. Lisäksi vaihdekepin nupin kromi on alkanut lohkeilla. Kampi ja suojaläppä on tosin jo tulossa myyjän kautta, joten pitäisi tulla kuntoon. Samalla pyysin myös päivittämään Business Navin firmwaren, jotta saadaan uusi ohjelmisto alle. Nupin kunto pitää vielä ottaa puheeksi...

Onko tuo kromin lohkeilu yleistä?

Isoin yllätys liittyy tosin auton historiaan: Kysyin ennen ostoa, kenellä auto on ollut aikaisemmin, johon vastattiin, että auto on ollut liikkeellä. Kaupanteon jälkeen selailin kuitenkin papereita, joista paljastui, että ensimmäisenä omistajana on ollut iso autovuokrausyhtiö, mikä laskee luonnollisesti heti auton arvoa. No, menee tietysti omaan piikkiin, että en käynyt papereita läpi ja luotin merkkiliikkeen myyjään. Onneksi kuluttajansuojan pitäisi toimia EU:n alueella ja tapauksessani myyjä on siis jättänyt oleellisia asioita kertomatta ja jopa kertonut virheellistä tietoa. Toivotaan ainakin :blush:

Onneksi sekä koeajossa että näiden muutamien tuhansien kilometrien jälkeen ei ole tuntunut mitään kummallista, jollei kytkimen nykimistä kostealla ilmalla oteta huomioon. Mutta kytkimenkin tarkistutan vielä ennen Suomeen paluuta ja saavat korjata, jos vikaa on. Ulkoisesti auto on hyvässä kunnossa, mutta kytkin / moottori on tietty voinut vähän kärsiä tuosta vuokra-autokäytöstä.

Onko kenelläkään muulla kokemusta vuokra-auton ostamisesta omaan käyttöön? Onko erityisiä ongelmia ilmennyt?
Vastaa Viestiin