Edullista ja osaavaa korjaamoa Pirkanmaalla?

E90, E91, E92, E93
pantila
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Syys 2011, 23:05
Auto: BMW 330d E91
Paikkakunta: Pirkanmaa

En löytänyt tälläistä linkkiä, mutta kovasti kiinnostaisi huollattaa jatkossa omaa kulkinetta muualla kuin Autokeskuksessa. Pientä sanomista ollut ja semmoista huolimattomuutta. Niin ja kun omasta pussista maksaa, niin oli tuo öljynvaihto-huolto viimeksi suodattimien vaihdoillaan melkoisen arvokasta.

Mielelläni tukisin pienempää lasitaloa roposillani kun halu on pitää tämä E91 siistinä käyttöautona pitkään.

Saisiko vinkkejä, kiitos.
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Tuota ovat ainakin muutamat kehuneet:

http://www.benkara-auto.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
user
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 17 Marras 2010, 15:01
Auto: BMW 320i X-Drive G20 2020
Paikkakunta: Akaa

Metroauto on toinen Tampereella oleva virallinen merkkihuolto. Hintatasosta en osaa sanoa, enkä siitä onko hyvä, kun on vain kolmen käynnin kokemus. Mutta joka tapuksessa paljon parempi kun kaamea Autokeskus, jossa jo eka perushuoltokäynti riitti.

Itse olen myös kiinnostunut saamaan vinkkiä Hyvästä huollosta Pirkanmaalla tai lähistöllä. Olen myös valmis maksamaan, sillä hyvään ja halpaan en jaksa uskoa:) Eniten juuri harmittaa tuollaiset Autokeskuksen tapaiset, jossa otetaan suolainen hinta, jätetään hommat tekemättä ja jopa rikotaan lisää..
pantila
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Syys 2011, 23:05
Auto: BMW 330d E91
Paikkakunta: Pirkanmaa

user kirjoitti:Metroauto on toinen Tampereella oleva virallinen merkkihuolto. Hintatasosta en osaa sanoa, enkä siitä onko hyvä, kun on vain kolmen käynnin kokemus. Mutta joka tapuksessa paljon parempi kun kaamea Autokeskus, jossa jo eka perushuoltokäynti riitti.

Itse olen myös kiinnostunut saamaan vinkkiä Hyvästä huollosta Pirkanmaalla tai lähistöllä. Olen myös valmis maksamaan, sillä hyvään ja halpaan en jaksa uskoa:) Eniten juuri harmittaa tuollaiset Autokeskuksen tapaiset, jossa otetaan suolainen hinta, jätetään hommat tekemättä ja jopa rikotaan lisää..
Autokeskus tuli koettua nyt sitten kaksi kertaa. Ensimmäisen ja viimeisen. No kävin itseasiassa reklamaatioasiassa kolmannen kerran, jossa asia eteni teknisesti, mutta kaikkea sovittua ei tehty. Ei jäänyt hyvä maku mitenkään. Rahat osasivat kyllä ottaa, mutta palvelu/informaatio/aikataulut ym. pettivät pahasti. Ja vaikka teetin tarjotun katsastustarkastuksen päästömittauksineen, niin oli vähällä ettei pompannut auto standardin vastaisen pakokaasulapun takia ja lampunpesimetkään eivät olleet kunnossa. Näitä sitten sai selvitellä ja käydä sen ylimääräisen kerran sitten asiaa korjaamassa. Sulaketta selittelivät, vaikka pesureita en ollut välissä ehtinyt edes käyttää. Tiskillä luvattiin täyttää pesuvesi ym (katsastumies kun sitä pumppasi isosti about tyhjäksi), mutta niin vaan syttyi varoitusvalo taas seuraavana päivänä että vesi on vähissä.

Ihan tiedoksi, että käyttävät Shellin öljyjä tuolla. Eli luultavasti joudun käymään pikaisemmin taas öljynvaihdossa kuin oletettava n. 27 tkm, joka on toteunut auton historiassa tähän asti. Taitaa tämäkin olla merkittävä syy vaihtaa puotia, vai ovatko ennakkoluuloni kuluvista Helixeistä jo vanhentuneita... :conf:
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Rantaperikiönkadulla on myös yksi korjaamo joka on pelkästään erikoistunut BMW merkkiin. Eli Sarankulmankadulta Teboilin nurkalta ja talon taakse (Xerox ja Scandia Rent rakennusten takaosassa).

- p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
pantila
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Syys 2011, 23:05
Auto: BMW 330d E91
Paikkakunta: Pirkanmaa

phuksi kirjoitti:Rantaperikiönkadulla on myös yksi korjaamo joka on pelkästään erikoistunut BMW merkkiin. Eli Sarankulmankadulta Teboilin nurkalta ja talon taakse (Xerox ja Scandia Rent rakennusten takaosassa).

- p
Kah, tuohan on melkein työpaikan naapurissa. Olen siitä takapihan läpikin joskus viipottanut. Kiitos vinkistä!
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

pantila kirjoitti:
phuksi kirjoitti:Rantaperikiönkadulla on myös yksi korjaamo joka on pelkästään erikoistunut BMW merkkiin. Eli Sarankulmankadulta Teboilin nurkalta ja talon taakse (Xerox ja Scandia Rent rakennusten takaosassa).

- p
Kah, tuohan on melkein työpaikan naapurissa. Olen siitä takapihan läpikin joskus viipottanut. Kiitos vinkistä!
Käytitkö autoa tuolla? Onko kommenttia?

- p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Greenthum6
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Joulu 2012, 09:37

E39 520i odottelee öljynvaihtoa ja hyvälaatuinen korjaamo Pirkanmaalta olisi myös haussa. Benkaraa voisi kokeilla.

Tällä hetkellä kokemusta on vain Autokeskuksesta ja RK-cityhuollosta. Kumpaakaan en voi varauksetta suositella.

Autokeskuksen huollon toiminta on myös omien kokemukseni mukaan törkeää. Käyntikertoja on ollut muutamia. Venasin kerran tyhjillä tiskeillä keskellä työpäivää varttin, kunnes näin ensimmäisen myyjän viuhahtavan ohi. Sanoin, että auto pitäisi hakea huollosta. Ei kuulemma osannut auttaa, koska BMW:t hoitaa joku toinen ja jatkoi kävelyään. Jonoa alkoi kerääntyä taakseni ja edelleenkään huollon tiskeillä ei ketään kotona. Koko työporukka oli selkeästi kahvitunnillansa yläkerrassa, koska avonaisen kahvitilan kovaääninen jutun iskeminen ja nauru kantautui kaikkialle halliin. Katselin takana olevaa asiakasta ja tunsin, kuinka myötähäpeän ja raivon puna hiipi molempien poskille. Puolen tunnin odottelun jälkeen BMW-huoltomies saapui tiskille ilman minkäänlaista pahoittelua. Tämän jälkeen meikäläistä ei enää Autokeskuksessa ole nähty.

RK-cityhuollosta jäi kahtiajakoinen mielikuva. Huolto oli kohtuullisen hintainen ja toimistolla homma sujui ihan hyvin. Seuraavat 25tkm on menty ilman ongelmia. Silti pieni huolimattomuus heiltä kävi. Autoa hakiessani radion valot oli päällä, vaikka avaimet olivat pois virtalukosta. Pimeässä talvessa auto loisti parkkipaikalla valoa ulospäin kuin joulukuusi. Tajusin ihmetellä asiaa vasta kotipihassa, kun huolto oli jo kiinni. Seuraavana päivänä bemari jätti työpaikan pihaan ja se vietiin hinausautolla takaisin korjaamolle. Akku oli tyhjentynyt ja hajonnut. Radio oli ilmeisesti jumiutunut päälle, kun auto tuotiin lämpimästä hallista pakkaseen. Ihme, etteivät tuota huomanneet tai maininneet. No, hain uuden akun ja eivät kehdanneet veloittaa akun vaihdosta mitään.

Toivottavasti seuraavassa huoltopaikassa menee kaikki kerralla kuntoon.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

No voit lohduttautua sillä että ei ne Autokeskusessakaan olisi huomanneet tuota radiota ja niillä olisi pokeri riittänyt laskuttaa 70 euroa akun vaihdostakin plus tietysti marmorihinnat akustakin. Akusta puheen ollen vaihdatin akun E83:een siinä RK:n lähinaapurissa Akku-Salolla (ajetaan Kolmionkadulta pihalle).

Ei ole mun bemuissa ollut vielä juurikaan vikoja mutta ajattelin seuraavan huollon tai korjauksen koittaa tuolla RK-cityhuollossa. Pari tuttua käyttää siellä säännöllisesti ja ihan tyytyväisiä ovat olleet (ei, mulla ei ole kytköksiä ko. firmaan).

Sittenhän on Lielahdessa Auto-Center. Mutta eivät varmaan ole ihan edullisemmasta päästä.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Greenthum6 kirjoitti:E39 520i odottelee öljynvaihtoa ja hyvälaatuinen korjaamo Pirkanmaalta olisi myös haussa. Benkaraa voisi kokeilla.
Velipoika joskus kysyi Benkaralta hintaa lämppärinmoottorinvaihdolle E39:n ja sai 3,5x hinnan jonkun pienemmän paikkakunnan merkkiliikkeen hintaan verrattuna.
Klarion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 09:14

Mitäs huoltoliikettä nykypäivänä osaisitte suositella?
Avatar
Ans-elmi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Huhti 2016, 11:33

ET Autotech Tampereen Vehmaisissa vai mahtaako olla jo Kangasalan puolella.. Sain tutulta vinkin tästä. Erittäin asiallista ja osaavaa harrastajahenkistä toimintaa. Erikoisosaaminen taitaa olla Saabeissa ja Porscheissa, mutta pajan omistaja on itse bemarimiehiä ja tietoa löytyi laajasti ko merkin oikuista ja ominaisuuksista. Teetätin tuolla kuukausi takaperin öljynvaihtohuollon + erinäisiä suodattimia ex kulkineeseen E91 330d:hen ja ison peukun ansaitevat niin hinnan kuin palvelun puolesta. Jos Autokeskus sylettää ja pajameininki ei pelota, niin voin suositella! :thuup: Itse olen aikaisemmin käyttänyt Benkaralla ja RK Cityhuollossa, joista toki vain hyviä kokemuksia itsellä tähän asti.
Ex E61 530xd LCI aut. -08
Ex E91 330d individual aut. -06
Ex E91 318d LCI aut. -10
Brooks
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
Auto: BMW 318dA LCI 2009

Mennä kesänä vaihdatin jarrupalat ET Autotechissä. Suosittelen.
Vastaa Viestiin