E9X sekalaiset pikkukysymykset

E90, E91, E92, E93
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Miten toimii E92:n etupenkit, kun selkänoja kallistetaan eteen? Liukuuko penkki eteen? Toimiiko kallistus sähköisesti? Onko (muistillisten) sähkö- ja tavallisten penkkien välillä eroa? Muuta huomioitavaa?

Mietin tässä, että pystyisikö coupen kanssa elämään arkikäytössä yhden koululaisen kanssa, jos takapenkin käyttö ei ole päivittäistä vaan 2-5 reissua viikossa. Mielipiteitä?
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Squamish kirjoitti:Miten toimii E92:n etupenkit, kun selkänoja kallistetaan eteen? Liukuuko penkki eteen? Toimiiko kallistus sähköisesti? Onko (muistillisten) sähkö- ja tavallisten penkkien välillä eroa? Muuta huomioitavaa?

Mietin tässä, että pystyisikö coupen kanssa elämään arkikäytössä yhden koululaisen kanssa, jos takapenkin käyttö ei ole päivittäistä vaan 2-5 reissua viikossa. Mielipiteitä?
Pystyy varmasti elämään. E92:n takapenkki on jopa yllättävän tilava.

Selkänojan kahvasta kiinni, selkänoja kippaa eteen ja penkin voi liu'uttaa etuasentoon. Sitten vain penkistä kiinni ja työntää sen takaisin taakse. Sama asento löytyy kuin ennen kippausta.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:
Squamish kirjoitti:Miten toimii E92:n etupenkit, kun selkänoja kallistetaan eteen? Liukuuko penkki eteen? Toimiiko kallistus sähköisesti? Onko (muistillisten) sähkö- ja tavallisten penkkien välillä eroa? Muuta huomioitavaa?

Mietin tässä, että pystyisikö coupen kanssa elämään arkikäytössä yhden koululaisen kanssa, jos takapenkin käyttö ei ole päivittäistä vaan 2-5 reissua viikossa. Mielipiteitä?
Pystyy varmasti elämään. E92:n takapenkki on jopa yllättävän tilava.

Selkänojan kahvasta kiinni, selkänoja kippaa eteen ja penkin voi liu'uttaa etuasentoon. Sitten vain penkistä kiinni ja työntää sen takaisin taakse. Sama asento löytyy kuin ennen kippausta.
Thx. Tuo palautus samaan asentoon oli myös mielessä, mutta unohtui kysyä.
Avatar
pthuone
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Marras 2011, 12:54
Auto: F30 320dA -12
Paikkakunta: Turku

Eilen tuli heti auton käynnistyksen jälkeen keltainen varoitus merkki jossa auto tunkin päällä, vähän aikaa näkyi ja hävisi.
Kaikki pelasi ja toimi koko ajan moitteettomasti, mutta kun varoitusvalo hävisi ja normaalinäyttö palasi oli kellon aika hävinnyt, vain viivat jäljellä. Laitoin illalla kellon ajan takaisin ja aamulla kaikki oli vielä normaalisti mutta
kotiin lähdössä tapahtui taas sama, varoitus valo hetkeksi ja sen jälkeen kello häviää mutta kaikki muu pelaa normaalisti.
Eilen oli kone jo lämmin kun starttasin mutta tänään oli kylmästartti.
Ohjeista luin että keltainen "tunkki" varoitusvalo tarkoittaa häiriötä polttoaineen syötössä, jarruvaloissa tai trailerin valoissa. Vetokoukkua ei autossa edes ole.
Oikeastaan kellon häviäminen ihmetyttää, miten se liittyy esim. polttoaine syöttö ongelmaan.
Onko kenelläkään tapahtunut vastaavaa, tai tietoa ongelmasta.
Ja autohan on E91 -08.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

^Samoja ongelmia?
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?p=28970#p28970" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Raimo Miettinen, 09 Helmi 2012, 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pthuone
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Marras 2011, 12:54
Auto: F30 320dA -12
Paikkakunta: Turku

Niimpä taitaa olla, hyvä tietää että on vaan pakkasongelmaa.
Akku on alkuperäinen eli neljäs vuosi menossa mutta vielä on hyvin käyntiin lähtenyt ilman esilämmityksiä.
Auto muuten lämpiää mielestäni todella nopeasti sisältä ja varmaan moottoristakin, vaikka ei ole mitään
lämmittimiä.
Pääseekö tässä jotenkin salavalikoista katsomaan koneen lämpöjä kun autossa on business navi ja i-drive?
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

1. Auto käyntiin
2. Paina trippimittaria noin 10sek
3. Näytöllä pitäisi nyt näkyä 01.00 ja sen alapuolella kaksi riviä kirjaimia ja numeroita.
Kuva
4. Alimmainen ko. numeroista on auton valmistenumero josta pitää laskea tarvittava koodi valikoiden lukituksen avaamiseksi. Kaava: laske koodin viisi viimeistä numeroa yhteen. Esimerkiksi: 23573 = 20.
4. Näpytä itsesi trippimittarin painikkeelal valikkoon 19.00 ja syötä ko. valikkoon laskutoimituksesta saamasi lukema.
Kuva

Done

7.00 valikosta löytyy lämmöt. Selitykset eri valikoille voit arpoa tämän perusteella: http://e90.wetpaint.com/page/BC+hidden+menus" onclick="window.open(this.href);return false;

vm. 2009-> mennään tällaisten ohjeiden mukaan i-driven kautta: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=446416" onclick="window.open(this.href);return false;
Noilla ohjeilla pitäisi onnistua. Sisätilathan lämpiää nopeasti PTC-vastuksien ansiosta.
Viimeksi muokannut Raimo Miettinen, 09 Helmi 2012, 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pthuone
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Marras 2011, 12:54
Auto: F30 320dA -12
Paikkakunta: Turku

Pitää kokeilla vkloppuna kun vähän lämpimämpää.
Luulin alunperin että noilla ei pääse -08 businekseen mutta pitää kokeilla.

Kiitos ohjeista :thuup:
Nausteri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Helmi 2012, 21:47
Auto: E91 318i Touring
Corvette C5

Kysästääs täälläkin. Mikäs avuksi kun e91 318i:hin (N46) asennettiin letkulämppäri ja kaikkea ilmaa ei meinaa nyt saada millään pois jäähdytysjärjestelmästä. Vähänkin kierroksia niin tulee lämmintä puhaltimista mutta tyhjäkäynnillä ihan kylmää ja lämmötkin nousee. Jos joku viitsisi laittaa ohjeet varmimmasta tavasta ilmata ko. motti niin kaipa siitä voisi olla apua muillekkin.
mtk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
Auto: i4 M50
ex: F30 330e -17, 320dA -12, e90 320d -08

Avataanpas suu taas täälläkin.
Elikäs talvikeleillä takalasinlämmitin on ollut aika tarpeellinen lumen pöllytessä. Hieman häirinnyt kuitenkin kun tuntuu että lämppäri avaa aika matalan osan takalasista. Pikakatselmuksella näyttäisi siltä että lasin yläreuna ei lämpenisi ollenkaan, eli kolme (vai neljä) ylintä lankaa, jotka ovat muista hieman erillään suunnilleen lisäjarruvalon tasalla. Jostain olin kuitenkin lukevinani että antennin langat olisi takalasissa, eli ovatko nuo ylimmät langat edes sellaisia joiden pitäisi lämmitä?
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

En nyt aivan ymmärtänyt mitkä langat eivät lämpene, mutta itselläni ainakin lämpiää koko takalasi (~13 lankaa).

Oma kysymys: miksi jarrupoljin on automaatissa kivikova aamun ekassa käynnistyksessä? Seuraavilla käynnistyksillä sitä pystyy painamaan normaalinoloisesti sentin pari auton ollessa sammuksissa.
mtk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
Auto: i4 M50
ex: F30 330e -17, 320dA -12, e90 320d -08

Raimo Miettinen kirjoitti:En nyt aivan ymmärtänyt mitkä langat eivät lämpene, mutta itselläni ainakin lämpiää koko takalasi (~13 lankaa).
Yritän ilmaista itseäni hieman vähemmän epäselkeästi :) Eli äsken kun vilkaisin lasia, niin alhaalta ylöspäin katsottuna on ensin 16 lankaa, isompi väli ja tämän jälkeen 4 (vai oliko kolme) lankaa, jotka siis menevät jo lisäjarruvalon yli. Nämä neljä eivät pelitä lainkaan.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Sori, tajusin vasta, että meillä onkin erimalliset autot. Farkussa langat loppuu juuri eikä melkein siihen jarruvaloon. :lol:
MarkusK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 20:51
Auto: E90 320d M-sport '06
Paikkakunta: Porvoo

Muistaakseni niissä ylimmissä langoissa on E90:ssä radion antenni, eli ei kuulukkaan sulaa siltä alueelta.
mtk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
Auto: i4 M50
ex: F30 330e -17, 320dA -12, e90 320d -08

MarkusK kirjoitti:Muistaakseni niissä ylimmissä langoissa on E90:ssä radion antenni, eli ei kuulukkaan sulaa siltä alueelta.
Tämä tosiaan oli itselläkin pieni epäilys, mutta kun huoltoa varatessani mainitsin tästäkin, kukaan ei suoraan ainakaan sanonut että niiden ei kuulukaan lämmetä. Eli kaipaisin oikeastaan joltakin visuaalihavainnon omasta lasista lämpiääkö ne vai ei.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

En mene takuuseen, mutta minustakaan nuo ylimmät langat eivät lämpene E90:ssä. :mus:
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Mikäköhän on kuljettajan jalkatilassa oleva peukalonkynnen kokoinen mötikkä, roikkuu lyhyen johdon päässä ja mötikässä on punainen valo joka vilkkuu kun ovet on lukossa. Äkkiseltään vaikuttaisi varashälyttimen merkkivalolta mutta E92 hälyttimen merkkivalo on peilissä enkä löytänyt realoemista mitään viittausta jalkatilassa olevaan merkkivaloon. Autossa on tehdasasenteinen hälytin ja tuntuu oudolta että edellinen omistaja olisi lisännyt siihen mitään muita merkkivaloja. Mikäköhän toi vois olla :conf:
Erzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2011, 21:10

Aiemmin kun kyselin penkinlämmittimestä ja sen toiminnasta niin homma on nyt hoidettu. Kaksi vastusta piti vaihtaa istuinosasta. Takuuseen meni joten hintaa en osaa sanoa.
"Ny rillataan!" :)
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Raimo Miettinen kirjoitti:Jaahas, sammui sitten idrive kokonaan kesken ajon. Samalla meni radio pimeeksi eikä ruudulla näy/kuulu mitään eikä rullaa pyörittämällä tapahdu mitään. Nopeusmittarin pikkuruudulle ilmestyy "SOS ei toimi"-ilmoitus. Sammutin muutaman kerran, mutta eipä muutosta. Teki saman jo aikaisemmin päivällä, mutta lähti käyntiin radion virtanäppäimestä. Mitä lueskelin netistä niin akun varaustaso saattaa olla liian matala tai joku sulake huonosti/rikki. Mistäs noita sulakkeita voisi tsekkailla? Autonhan ostin viikko sitten liikkeestä, joten käännyn siihen suuntaan jos ei ongelma poistu.

23:17 Kävin uudelleen kokeilemassa ja nyt syttyi idrive ja radiosta alkoi kuulua musiikkia. Mahtavaa! Ruudusta pakittaessa kuului kuitenkin kahden sekunnin sykleissä plim-hälyääni. WTF? Tämäkin poistui myöhemmin, kun olin antanut kiukuttelijalle kyytiä mutkapätkällä ja palasin takaisin kotiin. Akun iän voisin ainakin yrittää selvittää. Salavalikosta katsoin akun varauksen 14.6 V. Akku on varmaan tuolla takakontin puolella? Seuraillaan tilannetta...

Homma korjattiin CCC-yksikön vaihdolla. Nyt kaikki pelittää taas normaalisti. Samalla softapäivitys 03/06 > 09/11: grafiikat idrivessa ainakin päivittyivät hieman.
Viimeksi muokannut Raimo Miettinen, 23 Helmi 2012, 16:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MonacoBlueE90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Syys 2011, 19:58

Ideoita miten saan pre-lci E90 konepellistä ne maskin osat irti? Kun molemmista yksi niistä ruuveista pyörii tyhjää.
Vastaa Viestiin