Juhus: tuliko muuten se penkin korkeudensäätö kuntoon...
Jos se penkki ääntelee, niin tulee mieleen se, että siinä penkissä on istunut aiemmin joku lihava/ylipainoinen kuski ja autolla on ajettu pitkää maantieajoa, joten penkin joku mekanismi voi olla pettänyt tai voi olla jotain väljää penkin rungossa yms. Tai sitten jotkut osat tai mekanismit on vaan vailla pelkkää voitelua....Ei muuta kuin huoltoon näyttämään!
E9X sekalaiset pikkukysymykset
Minulla on viime perjantain jälkeen ajoa tullut 1000 km luokkaa ja tänä aikana etupään kolinat ovat pahentuneet niin paljon että en hermojen säästämiseksi viitsi enää ajella muuta kuin ihan välttämättömimmät ajot. Ylihuomenna auto menee pajalle ja toivon mukaan tähän vaivaan apu saadaan.Juhus kirjoitti:Huolto soitti auton valmistuneen ja kolinan diagnoosiksi varmistui tämä sama. Vähän syö miestä.Aapeli66 kirjoitti:Niinhän siinä sitten kävi, että hetken toiveikkuuden jälkeen kolinat jatkuivat ja nyt ehkä vieläkin häiritsevämmin. Käynti toisessa liikkeessä tällä kertaa kotipuolessa Joensuussa ja diagnoosi löytyi välittömästi. Etupäässä molemmilla puolilla kallistuksenvakaajan pystytangot niin väljät että kolina kuului käsinkin kokeilemalla. Vähän ihmettelivät sitä että ensimmäisessä liikkeessä eivät olleet mitään vikaa löytäneet. Viikon päästä korjaus ja toivotaan että kolinoista päästään sitten eroon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 15:06
- Auto: VW Passat B7 1.4TSI DSG
ex.318d E91 Lci - Paikkakunta: Hki
Kyllä ne oli ne etupään kallistuksenvakaajan pystytangot tms. kuitenkin. Ne nimittäin eilen vaihdettiin ja kolina on hävinnyt. Jotenkin tuntuu muutenkin paremmalta ajettavalta, mutta se lienee vain placeboa. Yllätyin muuten ko. osien ja työn hinnasta merkkiliikkeessä, pelkäsin paljon pahempaa.J1978 kirjoitti:Jospa ne onkin takapään tukivarsien ns. narinahelat jotka ääntää. Käsittääkseni tässäkin bemarin korimallissa on sellaiset ja ilmeisesti niiden kuluneisuutta tai väljyttää ei kaikki mekaanikot huomaa tai hoksaa. Jos ääni kuuluu siis takapäästä. Jos etupäästä niin ehkä jousilautasissa on vikaa. Mitkä on muuten renkaat... Jos ne on kovat run flat renkaat, niin kyllä ne tärskyttää ja aiheuttaa helposti kaikenmoista ylimääräistä mökääkin, koska rengas ei jousta kuten tavallinen kumi.
Pappakoon run flatit on alla, eikä niistä kyllä ole paljon hyvää sanottavaa.
318d E91 LCI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 15:06
- Auto: VW Passat B7 1.4TSI DSG
ex.318d E91 Lci - Paikkakunta: Hki
Penkki tuli kuntoon. Siinä ei kuulemma ollut mitään vikaa. Ehkä se oli vain jotenkin jumissa tms. Kuskin penkki kuitenkin jatkaa narinaansa, joka tulee mielestäni penkin reunamuovista. Narisee välillä vasenta jalkaa liikuttaessakin. Pitää melkein kokeilla survoa jotain sinne muovin ja penkin tekstiiliosan väliin.J1978 kirjoitti:Juhus: tuliko muuten se penkin korkeudensäätö kuntoon...
Jos se penkki ääntelee, niin tulee mieleen se, että siinä penkissä on istunut aiemmin joku lihava/ylipainoinen kuski ja autolla on ajettu pitkää maantieajoa, joten penkin joku mekanismi voi olla pettänyt tai voi olla jotain väljää penkin rungossa yms. Tai sitten jotkut osat tai mekanismit on vaan vailla pelkkää voitelua....Ei muuta kuin huoltoon näyttämään!
Minulla todellakin auttoi. Vaihtotyö on helppo ja nopea. Listahinta työlle merkkiliikkeessä oli noin 27€ ja osat 40€ kappale.Aapeli66 kirjoitti:Minulla on viime perjantain jälkeen ajoa tullut 1000 km luokkaa ja tänä aikana etupään kolinat ovat pahentuneet niin paljon että en hermojen säästämiseksi viitsi enää ajella muuta kuin ihan välttämättömimmät ajot. Ylihuomenna auto menee pajalle ja toivon mukaan tähän vaivaan apu saadaan.
318d E91 LCI
Minullakin auton kolinat jäivät korjaamolle. Ehkä noin 20 min kului koko vaihtohommassa.Juhus kirjoitti:Minulla todellakin auttoi. Vaihtotyö on helppo ja nopea. Listahinta työlle merkkiliikkeessä oli noin 27€ ja osat 40€ kappale.Aapeli66 kirjoitti:Minulla on viime perjantain jälkeen ajoa tullut 1000 km luokkaa ja tänä aikana etupään kolinat ovat pahentuneet niin paljon että en hermojen säästämiseksi viitsi enää ajella muuta kuin ihan välttämättömimmät ajot. Ylihuomenna auto menee pajalle ja toivon mukaan tähän vaivaan apu saadaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 174
- Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
- Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single - Paikkakunta: Helsinki
Penkki tuli kuntoon. Siinä ei kuulemma ollut mitään vikaa. Ehkä se oli vain jotenkin jumissa tms. Kuskin penkki kuitenkin jatkaa narinaansa, joka tulee mielestäni penkin reunamuovista. Narisee välillä vasenta jalkaa liikuttaessakin. Pitää melkein kokeilla survoa jotain sinne muovin ja penkin tekstiiliosan väliin.Juhus kirjoitti:J1978 kirjoitti:Juhus: tuliko muuten se penkin korkeudensäätö kuntoon...
Jos se penkki ääntelee, niin tulee mieleen se, että siinä penkissä on istunut aiemmin joku lihava/ylipainoinen kuski ja autolla on ajettu pitkää maantieajoa, joten penkin joku mekanismi voi olla pettänyt tai voi olla jotain väljää penkin rungossa yms. Tai sitten jotkut osat tai mekanismit on vaan vailla pelkkää voitelua....Ei muuta kuin huoltoon näyttämään!
Mulla narisi kanssa kuskin penkki ja korjaantui sillä kun penkin istuinosan kallistusäätöä nosti kaltevammasta yhden pykälän ylemmäs..
Tervehdys vaan kaikille! Tuli ostettua reilu pari kuukautta sitten vaimolle E90 325xi vm.2006. Mainio peli kaikin puolin, aika kauan E90 koppasta tulikin kuolattua ennen kuin semmosen talouteen sai... Tähän mennessä huolena on ollut ainoastaan luokaton radio joka ei meinaa kuulua millään eikä Keravan AutoSalpa tunnu saavan kuntoon vaikka ovat jo vaihtaneet mm antennivahvistimen. Radio hommista on niin paljon jo jutustelua että ei siitä nyt sen enempää vaikka se suunnattomasti v-tuttaakin.
Mutta, viime viikonloppuna huomasin sattumalta että apukuskin jalkatila oli aivan märkä. Niinpä kuivattelin sen autotallilla huolella. Otin auton vasta eilen torstaina ulos tallista ja tänään kurkkasin niin johan siellä oli pieni märkä läntti.
Ennenkuin alan tonkimaan enempää itse ongelmaa niin ajattelin kysäistä arvon tietäjiltä josko olisi jotain vinkkejä. Mitä mistä miten etc
Mutta, viime viikonloppuna huomasin sattumalta että apukuskin jalkatila oli aivan märkä. Niinpä kuivattelin sen autotallilla huolella. Otin auton vasta eilen torstaina ulos tallista ja tänään kurkkasin niin johan siellä oli pieni märkä läntti.
Ennenkuin alan tonkimaan enempää itse ongelmaa niin ajattelin kysäistä arvon tietäjiltä josko olisi jotain vinkkejä. Mitä mistä miten etc
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 19:44
- Auto: 2002 Turbo -75
M5 -86
325iX -88
X5 4,8i -07 - Paikkakunta: Joensuu
Ihan ekaksi yrittäisin katsella josko sisätilapistokkeen johtoläpivienti on tehty hutiloimalla. Siinä on nyt ainakin potentiaalinen paikka päästä vesi sisään. Tehtaan jäljiltä on jo harvinaisempaa tuollaiset vuodot.skaapa kirjoitti:
Mutta, viime viikonloppuna huomasin sattumalta että apukuskin jalkatila oli aivan märkä. Niinpä kuivattelin sen autotallilla huolella. Otin auton vasta eilen torstaina ulos tallista ja tänään kurkkasin niin johan siellä oli pieni märkä läntti.
Ennenkuin alan tonkimaan enempää itse ongelmaa niin ajattelin kysäistä arvon tietäjiltä josko olisi jotain vinkkejä. Mitä mistä miten etc
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 05 Helmi 2011, 16:05
- Auto: Bmw E90 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Vie auto liikkeeseen ja käske siellä korjata vuoto.
Vika on yleensä "ovipahvissa" eli kosteussuoja/äänieristeen liimaus pettänyt ovessa ja vesi tulee suoraan
sisään jalkatilaan. Vikaosiossa ainakin kaksi juttua aiheesta.
Itselläni viime kesänä sama juttu.
Vika on yleensä "ovipahvissa" eli kosteussuoja/äänieristeen liimaus pettänyt ovessa ja vesi tulee suoraan
sisään jalkatilaan. Vikaosiossa ainakin kaksi juttua aiheesta.
Itselläni viime kesänä sama juttu.
Vmax
No niinpä näytti olevan... Ei osunut heti silmään vaikka koitin vastaavia ongelmia hakeaKarimax kirjoitti:Vikaosiossa ainakin kaksi juttua aiheesta.
Itselläni viime kesänä sama juttu.
Viikonloppuna tallille tutkimaan ja hutkimaan! Kiitos vinkeistä!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 126
- Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
- Auto: Touring ilman G:tä
Tarkoitus vaihtaa pa-suodatin itse. Eri lähteistä riippuen on kahta tietoa, kuskin penkin alla ja toisaalla kerrotaan sen olevan matkustajan penkin, tai siis pohjan suojamuovin alla. Auto on E91 320d 2006 manuaalivaihteilla. Ei viittisi miljoonaa pohjamuovin ruuvia irroitella todetakseen, että se onkin toisella puolella...
Onko kellään eksaktia tietoa?
Onko kellään eksaktia tietoa?
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Eiköhän se vänkärin (matkustajan) puolella ole siellä pohjamuovien alla:Juh1s kirjoitti:Tarkoitus vaihtaa pa-suodatin itse. Eri lähteistä riippuen on kahta tietoa, kuskin penkin alla ja toisaalla kerrotaan sen olevan matkustajan penkin, tai siis pohjan suojamuovin alla. Auto on E91 320d 2006 manuaalivaihteilla. Ei viittisi miljoonaa pohjamuovin ruuvia irroitella todetakseen, että se onkin toisella puolella...
Onko kellään eksaktia tietoa?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 126
- Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
- Auto: Touring ilman G:tä
Kysyin varmuuden vuoksi myös btcf:n puolelta ja siellä oli vastaus kuskin puoli. Tuossa RealOEMin kuvassakin nuo linjat menee vasemmalla puolella kardaania, tai ainakin nuo lähdöt tankilta on vasemmalla, voisin kuvitella...Ironic32 kirjoitti:Eiköhän se vänkärin (matkustajan) puolella ole siellä pohjamuovien alla:Juh1s kirjoitti:Tarkoitus vaihtaa pa-suodatin itse. Eri lähteistä riippuen on kahta tietoa, kuskin penkin alla ja toisaalla kerrotaan sen olevan matkustajan penkin, tai siis pohjan suojamuovin alla. Auto on E91 320d 2006 manuaalivaihteilla. Ei viittisi miljoonaa pohjamuovin ruuvia irroitella todetakseen, että se onkin toisella puolella...
Onko kellään eksaktia tietoa?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Kuskin puolella nuo on ainakin vanhemmissa, mutta totta puhuen aika ristiriitaista tietoa tuntui löytyvän. Ei ole kyllä faktaa itselläkään, mutta kerro toki, kun asia selviää.Juh1s kirjoitti: Kysyin varmuuden vuoksi myös btcf:n puolelta ja siellä oli vastaus kuskin puoli. Tuossa RealOEMin kuvassakin nuo linjat menee vasemmalla puolella kardaania, tai ainakin nuo lähdöt tankilta on vasemmalla, voisin kuvitella...
EDIT: TIS:n ohjeissakaan tuota ei oikeasti suoraan sanota, mutta kyllä se kuskin puolella näyttäisi olevan.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Pyyhkimet olisi tarkoitus vaihtaa vielä ennen syksyn märkiä ja pimeitä kelejä. Honkkarissa näytti olevan rungottomia pyyhkimiä, mutta jollain järkyttävän kokoisella mokkulakiinnityksellä. Heittäkääs suosituksia laadukkaista rungottomista jossa olisi vielä suht siron mallinen kiinnitys. AC Delco on muistaakseni hinta-laatusuhteeltaan huippua.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Minun mielestä ei kannata säästää pyyhkijänsulissa, vähän arveluttaa miten halpissulat kestää. Motonetistä ostin just Boschin rungottomat, saa nähdä kuinka toimii. Vielä en ole tuikannut paikalleen.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Boschin laatu ei ainakaan viitisen vuotta sitten kohdannut hintaa, vaan kuraa olivat ja kalliita. En tiedä ovatko tänäpäivänä hyviä. Samaa mieltä, että niitä viimosia euroja on ihan turha alkaa sulissa säästämään.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Tuo on kyllä totta. Monet mieltää Boschin sulat laadukkaiksi, mutta minusta se ei ole edes keskitasoa. Mieluiten ostan alkuperäiset sulat kerran kolmessa vuodessa kuin paskaa joka vuosi.Raimo Miettinen kirjoitti:Boschin laatu ei ainakaan viitisen vuotta sitten kohdannut hintaa, vaan kuraa olivat ja kalliita. En tiedä ovatko tänäpäivänä hyviä. Samaa mieltä, että niitä viimosia euroja on ihan turha alkaa sulissa säästämään.