E9X sekalaiset pikkukysymykset

E90, E91, E92, E93
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Ironic32 kirjoitti:
kimmop kirjoitti:Umpiliukkaassa risteyksessä menee kitkoilla keula edellä jos ei himmaile vauhtia. Tämä E93:lla. Meinasi ekalla liukkaalla hiukan yllättää.
No toki se omakin oikeasti liukkaalla (siis jäisellä) pinnalla kitkojen kanssa puskee. Esim. tänä aamuna oli kiertoliittymä aika liukkaanpuoleinen eikä siinä meinannut päästä kitkojen kanssa mihinkään suuntaan. Mutta ei tämä auto minusta silti ole paha puskemaan, jos vertaan sitä aiempiin autoihin / kokemuksiin.
Tähän on pakko kehua tuota tuoreinta hankintaani.

Quaifen lukkoperä, paras 2500€ jonka olen tähän autoon sijoittanut. Tänään Helsingin keskustassa ajellessa huvitti kun risteyksistä yms. Lähtiessä jäi etuvetoiset paikalleen sutimaan nastarenkaineen kun bmw oli jo kaukana horisontissa...kitkarenkailla :tong:
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

2500€?? Eikös noi ole lähenpänä tonnia + asennus? Varmasti mahtava parannus!
- Vähempi parempi -
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Allekirjoitan lukkoperän toimivuuden talvella. M3 kulkee lähes yhtä hyvin kuin entinen '87 hiaceni. Selkeästi paremmin kuin lukoton E91 330d.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

henripit kirjoitti:2500€?? Eikös noi ole lähenpänä tonnia + asennus? Varmasti mahtava parannus!
335:een on kalliimpi koska lautaspyörä on hitsattu, eli vaatii koko perän vaihdon. Sikäli tuo on hyvä että samalla saa täysin uudenveroisen (tehdaskunnostetun) perän.

Hinnassa oli juurikin laskettu uusi murikka (n. 2200€) ja asennus yhteen eli kokonaiskustannus n. 2500€.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
juggernaut
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 23:23
Auto: E92 335i -07

Hiace kirjoitti:M3 kulkee lähes yhtä hyvin kuin entinen '87 hiaceni.
Kontekstista pois otettuna kuulostaa aika hauskalta :lol:
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

juggernaut kirjoitti:
Hiace kirjoitti:M3 kulkee lähes yhtä hyvin kuin entinen '87 hiaceni.
Kontekstista pois otettuna kuulostaa aika hauskalta :lol:
:thup:
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Hiace onkin ainut autoni joka suti joka vaihteella, myös vitosella :)



(ajoin järvenjäällä)
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

JP-76 kirjoitti:
Tähän on pakko kehua tuota tuoreinta hankintaani.

Quaifen lukkoperä, paras 2500€ jonka olen tähän autoon sijoittanut. Tänään Helsingin keskustassa ajellessa huvitti kun risteyksistä yms. Lähtiessä jäi etuvetoiset paikalleen sutimaan nastarenkaineen kun bmw oli jo kaukana horisontissa...kitkarenkailla :tong:
Kerro lisää... tämä voisi olla ratkaisu siirtyä nelituupparista 335i convertiblen maailmaan. Olen epäillyt omaa kärsivällisyyttä ajella takavedolla talvella nelivedon jälkeen mutta tolla toi voisi saada lähtö- ja etenemiskykyä parannettua.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Alkoi täälläkin kiinnostamaan tuo lukkoperä vaikka viime talvi jo takevedolla mentiinkin 6 nelivetotalven jälkeen. Ilmeisesti 335:ssa on sama perä bensa ha diesel vehkeissä?
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Tein oman ketjun tekniikka-osioon lukkoperille. Oisko parempi jatkaa siellä niin löytyy tieto helpommin, on varmaan muitakin kiinnostuneita?
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: 2014 550iX
Paikkakunta: Kanta-Häme

Joo, siirretään tämä keskustelu omaan säikeeseen.

Ketju löytyy täältä: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=12&t=4580

Kirjoitinkin jo tuonne muutamia huomioita.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Bemuri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Huhti 2011, 18:26

tammalahti kirjoitti:"Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

( Viesti Toni.S » 18 Loka 2012, 10:03
Kävin eilen ottamassa kytkimestä sen CDV:n pois eli sen viive venttiilin. Ja ei voi kuin suositella kaikille kyseistä operaatiota!
Hävisi 1-3 vaihteen kuminauhamainen veto ja kytkimestä tyli paljon paremman tuntuinen :thuup:
Ja modaushan ei maksa mitään, kunhan ottaa vaan venttiilin pois välistä. Aikaa ilmauksineen menee sen 30min.

Tuolla CDV hyvät ohjeet vaihtoon. Vaikka kyseisessä ohjeessa CDV vaihdettu racing tyyppiseen, mutta saman asian ajaa kun ottaa sen vain linjan välistä pois. http://www.billswebspace.com/BMWCDVMod.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" )


Voisikohan kyseinen venttiili olla syypää? Sillä autoni kytkin ei irrota pakkaskelillä kylmänä = ei mene ykkönen, kakkonen.. eikä pakki päälle. Vaiva menee ohi kun päästään liikkeelle, eikä myöskään vaivaa + keleillä. Vaiva oli jo viime talvena, jolloin käytin autoa Laakkosella, jossa vaihdettiin laatikon öljyt ja testattiin kytkimen toiminta = "toimii normaalisti". Autolla ajettu reilusti alle 100tkm.
Täällä sama ongelma tasamaalla ja pakkasella. Jos auto mäessä ei mitään ongelmaa. Kokeilitko ottaa tuota pois? Auttoiko?
zapa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:14
Auto: E91 320iA M-Sport -08

Mulla on pari kertaa auto pysäköitäessä sammunut vaikka vaihde on D-asennossa, onko tästä syytä olla huolissaan? Lisäksi muutamaan otteeseen myöskin D-asennossa jarrupolkimen nosto ei ole laittanut autoa liikkeelle... Viimeksi tänään ruuhkassa huomasin tuon oireen! Pysäköinnistä on kyllä auto ilmoittanut että pitää olla P-asento päällä mutta silti kone on sammunut. :conf: Välillä sitä kiireessä painaa sammuta nappia vaikka vaihde on "silmässä". Autossa on smart key access, jos sillä nyt on mitään merkitystä, useimmiten avaimet ovat takin taskussa.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

zapa kirjoitti:Mulla on pari kertaa auto pysäköitäessä sammunut vaikka vaihde on D-asennossa, onko tästä syytä olla huolissaan? Lisäksi muutamaan otteeseen myöskin D-asennossa jarrupolkimen nosto ei ole laittanut autoa liikkeelle... Viimeksi tänään ruuhkassa huomasin tuon oireen! Pysäköinnistä on kyllä auto ilmoittanut että pitää olla P-asento päällä mutta silti kone on sammunut. :conf: Välillä sitä kiireessä painaa sammuta nappia vaikka vaihde on "silmässä". Autossa on smart key access, jos sillä nyt on mitään merkitystä, useimmiten avaimet ovat takin taskussa.
Tarkoitat varmaan, että sammutit itse koneen "vahingossa" kun D-vaihe on vielä päällä?

E9X LCI:ssä (tietystä tuotantokuukaudesta lähtien) moottoria ei pysty sammuttaa jos vaihdekeppi ei ole P:llä tai N:llä, mittaristoon tulee kuva jossa pyydetään vaihtamaan P:lle. Noin 10/2008 ja vanhemmat autot pystyy sammuttaa vaikka vaihde on vielä "silmässä".

E6X LCI:ssä sähköinen vaihdekeppi taas menee itsestään P:lle jos koneen sammuttaa D:nä, DS:nä tai R:nä. Menee myös P:lle jos yrittää ajaa kuskin ovi auki, tämä on ongelmallinen eli auto ei pysty peruuttaa ovi auki ilman turvavyötä, auto menee aina P:lle eikä suostu lähteä liikkeelle.
- - -
zapa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 15 Joulu 2010, 17:14
Auto: E91 320iA M-Sport -08

masiaro kirjoitti:
zapa kirjoitti:Mulla on pari kertaa auto pysäköitäessä sammunut vaikka vaihde on D-asennossa, onko tästä syytä olla huolissaan? Lisäksi muutamaan otteeseen myöskin D-asennossa jarrupolkimen nosto ei ole laittanut autoa liikkeelle... Viimeksi tänään ruuhkassa huomasin tuon oireen! Pysäköinnistä on kyllä auto ilmoittanut että pitää olla P-asento päällä mutta silti kone on sammunut. :conf: Välillä sitä kiireessä painaa sammuta nappia vaikka vaihde on "silmässä". Autossa on smart key access, jos sillä nyt on mitään merkitystä, useimmiten avaimet ovat takin taskussa.
Tarkoitat varmaan, että sammutit itse koneen "vahingossa" kun D-vaihe on vielä päällä?

E9X LCI:ssä (tietystä tuotantokuukaudesta lähtien) moottoria ei pysty sammuttaa jos vaihdekeppi ei ole P:llä tai N:llä, mittaristoon tulee kuva jossa pyydetään vaihtamaan P:lle. Noin 10/2008 ja vanhemmat autot pystyy sammuttaa vaikka vaihde on vielä "silmässä".

E6X LCI:ssä sähköinen vaihdekeppi taas menee itsestään P:lle jos koneen sammuttaa D:nä, DS:nä tai R:nä. Menee myös P:lle jos yrittää ajaa kuskin ovi auki, tämä on ongelmallinen eli auto ei pysty peruuttaa ovi auki ilman turvavyötä, auto menee aina P:lle eikä suostu lähteä liikkeelle.
Kyllä, vahingossa olen siis painanut Stop nappia vaikka D-vaihde ollut päällä. Yleensä tulee ilmoitus että vaihda D asentoon
että saat koneen sammutettua mutta tosiaan muutamia kertoja kone on sammunut vaihde päällä. Tämä kummastuttaa ja onko syytä olla enemmänkin huolissaan asiasta? Lisäksi se vedon puute toisinaan kun nostaa jalan jarrulta. :conf:
Autonhan pitäisi alkaa mennä tyhjäkäynnillä eteenpäin! Autoni on 11/2008 rekisteröity, tuotantokuukautta en osaa sanoa...
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

masiaro kirjoitti: E9X LCI:ssä (tietystä tuotantokuukaudesta lähtien) moottoria ei pysty sammuttaa jos vaihdekeppi ei ole P:llä tai N:llä, mittaristoon tulee kuva jossa pyydetään vaihtamaan P:lle. Noin 10/2008 ja vanhemmat autot pystyy sammuttaa vaikka vaihde on vielä "silmässä".
Itse asiassa mun 03/2006 ei myöskään pysty sammuttamaan D- tai N-asennossa. Tuollaista pukkaa.
uploadfromtaptalk1355314412642.jpg
uploadfromtaptalk1355314412642.jpg (38.17 KiB) Katsottu 9679 kertaa
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Raimo Miettinen kirjoitti:
masiaro kirjoitti: E9X LCI:ssä (tietystä tuotantokuukaudesta lähtien) moottoria ei pysty sammuttaa jos vaihdekeppi ei ole P:llä tai N:llä, mittaristoon tulee kuva jossa pyydetään vaihtamaan P:lle. Noin 10/2008 ja vanhemmat autot pystyy sammuttaa vaikka vaihde on vielä "silmässä".
Itse asiassa mun 03/2006 ei myöskään pysty sammuttamaan D- tai N-asennossa. Tuollaista pukkaa.
uploadfromtaptalk1355314412642.jpg
Mielenkiintoista, en ole ikinä törmännyt vastaavaan kuvakkeeseen vanhemmissa autoissa vaan kone sammui olipa vaihde missä tahansa. Joskus kun olen antanut autoni eräälle eläkeiässä olevalle henkilölle, hän aina unohtaa laittaa vaihde P:lle - silti kone aina sammui. :sneak: Ei ihme, että hänellä E60, jossa sähköinen vaihdekeppi ja se menee automaattisesti P:lle jos sammuttaa, johon hän taitaa olla liian tottunut. Taitaa olla normaalia, ettei kone välttämättä osaa aina estää sammumasta.

Olisiko asia niin, että jos jarru on painettuna niin kone pystyy sammuttaa vaihde "silmässä"? Tai päinvastoin.. Mulla ei ole täällä enää E9x:ää, en pääse kokeilemaan.
- - -
jermu88
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Joulu 2012, 14:57

Olen ostamassa 320dA:ta vm.08. Autossa näyttäisi olevan tuo 163hv kone, eikö 08 pitäisi olla tuo uudempi? Tuotu saksasta. Kannattaako nuo imusarjan läpät vaihtaa?
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

jermu88 kirjoitti:Olen ostamassa 320dA:ta vm.08. Autossa näyttäisi olevan tuo 163hv kone, eikö 08 pitäisi olla tuo uudempi? Tuotu saksasta. Kannattaako nuo imusarjan läpät vaihtaa?
10/2007 tuotannosta lähtien kone on uusi, malliltaan N47. Saksassa niitä myydään kahta eri versiona, 163hp eli Edition Fleet-yritysmalli ja 177hp. Niissä kone on kuitenkin uudempi ja taloudellisempi N47. Ero on lähes huomaamaton ja kulutuksessa ei ole mitään eroa.
- - -
jermu88
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Joulu 2012, 14:57

masiaro kirjoitti:
jermu88 kirjoitti:Olen ostamassa 320dA:ta vm.08. Autossa näyttäisi olevan tuo 163hv kone, eikö 08 pitäisi olla tuo uudempi? Tuotu saksasta. Kannattaako nuo imusarjan läpät vaihtaa?
10/2007 tuotannosta lähtien kone on uusi, malliltaan N47. Saksassa niitä myydään kahta eri versiona, 163hp eli Edition Fleet-yritysmalli ja 177hp. Niissä kone on kuitenkin uudempi ja taloudellisempi N47. Ero on lähes huomaamaton ja kulutuksessa ei ole mitään eroa.
Kiitos tiedosta. Ekaa Bmw:tä tässä ostamassa. Koskeeko tuo läppä ongelma tota N47 konetta?
Vastaa Viestiin