E9X sekalaiset pikkukysymykset
Mikähän voisi olla, kun kuskinpuoleinen takaluukussa sijaitseva takavalo palaa himmeämmin, kuin toinen puoli. Olen tarkistanut liitokset ja itse umpion, sekä vaihtanut polttimot. Umpio on kuin uudenveroinen, eikä hapettumia havaittavissa. Auto E91 LCI.
Viimeksi muokannut Mixual, 04 Maalis 2013, 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oletko mitannut jännitteen? Voisiko olla jokin maadoitusjuttu tai johdossa häikkää.Mixual kirjoitti:Mikähän voisi olla, kun kuskinpuoleinen takaluukussa sijaitseva takavalo palaa himmeämmin, kuin toinen puoli. Olen tarkistanut liitokset ja itse umpion, sekä vaihtanut polttimot. Umpiossa on kuin uudenveroinen, eikä hapettumia havaittavissa. Auto E91 LCI.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Voihan tuosta melkein mittaamatta päätellä, että jännitehäviötä löytyy. Mistä kannattaisi lähteä maadoitusta tutkimaan?salmol kirjoitti:
Oletko mitannut jännitteen? Voisiko olla jokin maadoitusjuttu tai johdossa häikkää.
Niin, yritin vihjailla että voisi mittarilla löytyä mistä tuo jännitteen aleneminen johtuu ja mihin saakka jännite on sama kuin toisella puolella. Itse mittaisin polttimon kohdilta, sitten lähimmästä liittimestä, ja siitä takaisinpäin niin pitkälle kun piuhaa löytyy.Mixual kirjoitti:Voihan tuosta melkein mittaamatta päätellä, että jännitehäviötä löytyy. Mistä kannattaisi lähteä maadoitusta tutkimaan?salmol kirjoitti:Oletko mitannut jännitteen? Voisiko olla jokin maadoitusjuttu tai johdossa häikkää.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
BMW:llä on rajoitettu korjauskampanja E91 LCI takavalojen osalta, kaverillani koko takavalot vaihdettiin pari kuukautta sitten, auto on 10/2008 valmistettu. Mun auto 09/2009 valmistettu ei taas mennyt kampanjan piikkiin, vaan piti hankkia uudet kampanjahintaan 149e molemmat uloimmat osat.
Eli luultavasti sun kohdalla kyse on valmistusvika.
Eli luultavasti sun kohdalla kyse on valmistusvika.
- - -
masiaro kirjoitti:BMW:llä on rajoitettu korjauskampanja E91 LCI takavalojen osalta, kaverillani koko takavalot vaihdettiin pari kuukautta sitten, auto on 10/2008 valmistettu. Mun auto 09/2009 valmistettu ei taas mennyt kampanjan piikkiin, vaan piti hankkia uudet kampanjahintaan 149e molemmat uloimmat osat.
Eli luultavasti sun kohdalla kyse on valmistusvika.
Minunkin 10/2008 ja Seinäjoen Autokaari sekä Käyttöauto väittivät, että kampanjaa ei ole ko. autoon olemassa..?
Saisikohan jostain muualta varmistettua asiaa.
Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21 Marras 2011, 16:20
- Auto: (E91) 330 xi -06
- Paikkakunta: Turku
Ironic32 kirjoitti:Onko se kuskin vyö hälyttänyt koskaan? Olisiko kongi koodattu pois?Mimmi kirjoitti:Onko kenelläkään rikkoontunut kuskin turvavyön kiristin?
Auto on E90, eikä kuskin turvavyö ole suostunut pysymään kiinni. Auton kongi ei hälyytä (eikä mitään vikavaloja pala mittaristossa), vaikka olen kohta kuukauden päivät ajellut ilman turvavyötä.
Hankin varaosana uuden kiristimen ja irrotin kuskin jakkaran. Vaihdon varaosan paikoilleen, mutta sitten pakkasessa konttaaminen rupesi kyllästyttämään. Ongelmana eteeni tuli jakkaran alla oleva keltainen boxi, johon turvavyön kiristimen johdot (liittimellä) on liitetty.
Miten työn boxin saa avattua? - Haluan siis liittää uuden kiristimen johdot boxiin.
Nyt (myös kuskin) turvavyön saa pysymään kiinni, mutta vieläkään mikään kongi ei soi, jos ajelee ilman turvavyötä.
E61:n penkin alla olevassa keltaisessa isossa liittimessä (joka siis sisältää useamman pienemmän liittimen) on sellainen musta lukitussalpa toisessa päässä, joka vedetään ensin auki. Tämän jälkeen siinä keltaisen ja mustan osan rajalla on viellä molemmin puolin pienet hakaset, joita painamalla keltaisen osan saa vedettyä irti lukitussalvasta poispäin. Ne yksittäiset liittimet on vielä pienten klipsien takana, eli jollain tosi pienellä meisselillä pitää hieman avittaa niitä ulos.
En kyllä osaa sanoa, liekö E90ssä samanlainen liitin.
Kiitos neuvosta!
E90:ssä on samanlainen liitinboxi, johon sain kytkettyä haluamani yksittäisen liittimen. (Yksittäisten liitintin klipsit olivat ensiyrittämällä hukassa.) - Kongi hälyyttää nyt avoimeksi jääneestä kuskin turvavyöstä.
E91 330xi -06
ex.(E90) 320d -06
ex. (E46) 318 -02
ex.(E90) 320d -06
ex. (E46) 318 -02
Onko iskarin yläpään laakerit arvokkaita marmorilla verrattuna tarvikemalleihin? Eli saako jostain alkup. osat pienellä lisäpanostuksella? Ja jos joku vielä sattuis tietää minkä hintaisia nuo OEM laakerit on.
Autona e91 320i 2006
Autona e91 320i 2006
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Minä katson varaosanumerto aina joko http://www.realoem.com" onclick="window.open(this.href);return false; / http://bmwfans.info ja referenssihinnat OEM-osille puolestaan http://eshop.original-teile.de/" onclick="window.open(this.href);return false;. Nuo hinnat kun kertoo 1,5 - 2:lla, niin ollaan aika lähellä suomalaista marmorin hintaa.
Alustan osissa Lemförder lienee monissa tapauksissa OEM valmistaja, joten jos on mahdollista vaikuttaa tarvikeosan valmistajaan, niin tuossa yksi merkki.
Alustan osissa Lemförder lienee monissa tapauksissa OEM valmistaja, joten jos on mahdollista vaikuttaa tarvikeosan valmistajaan, niin tuossa yksi merkki.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Ns perushuoltokampanjista maahantuoja ei yleensä tee takaisinkutsukampanja erikseen, vaan sitä korjataan vasta seuraavan huollon yhteydessä. He taisivat katsoa vian olevan ns.vaaraton, että sitä voi odottaa. Tilanne on taas huono niiden osalta, jotka huoltavat autonsa aina muualla kuin merkkiliikkeessä.paiste kirjoitti:Näyttö herjasi huoltoa,joten kävin luetuttamassa avaimen.Tarjottiin tarkistusta 90e + puolan vaihto pjojekti,joka kuulema menee valmistajan piikkiin.Ihmettelen vaan,että miksi nyt vasta?(v.2009)
Tarkastusjuttua tarkoitat varmaan ns.vehicle check, sehän on vain valohoitoa, ei autolle tehdä mitään kuin vain sinulle tyrkytetään mitä pitää korjata.
- - -
Eilen sain alleni 320d xDrive E90, jossa on taas tämmönen takavalo-ongelma, vasen ulompi LED:ssä on vikaa kun se vilkuttaa 2 kertaa nopeammin ja 10% teholla. Koko ulompi umpio piti vaihtaa, en nyt muka kuulu kampanjaan vaikka on 10/2008. Kampanja taisi olla päättynyt tai se ei koske E90:ää. Maksoin kampanjahintaan molemmat uloimmat osat missä on LED-vilkut (vas+oik) 137e.Mixual kirjoitti:masiaro kirjoitti:BMW:llä on rajoitettu korjauskampanja E91 LCI takavalojen osalta, kaverillani koko takavalot vaihdettiin pari kuukautta sitten, auto on 10/2008 valmistettu. Mun auto 09/2009 valmistettu ei taas mennyt kampanjan piikkiin, vaan piti hankkia uudet kampanjahintaan 149e molemmat uloimmat osat.
Eli luultavasti sun kohdalla kyse on valmistusvika.
Minunkin 10/2008 ja Seinäjoen Autokaari sekä Käyttöauto väittivät, että kampanjaa ei ole ko. autoon olemassa..?
Saisikohan jostain muualta varmistettua asiaa.
Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
- - -
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Mulla teki myös tätä vanhoilla halogen-valoilla, herjasi että ulompi takavalo pimeänä. Ei joka käynnistyksellä, mutta aika ajoin. Syy oli hapettuneessa polttimon pidikkeen kannassa joka oli myös ajan saatossa "hitsannut" polttimon navasta 2mm pois. Vesihiomapaperilla hioin nuo hapettumat pois ja vaihdoin uuden polttimonBeemvee kirjoitti:BTCF puolelta löysin juttua että vastaava oli johtunut siitä että takajarruvalon kannatin sulanut...
Ihme homma.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Aikanaan kahdessakin VAGinassa kävi vähän vastaavaa. Ehdin tosin todeta viallisen polttimon, mutta hetken päästä se taas paloikin iloisesti. Syynä kertoman mukaan polttimon katkennut lanka, joka on auton tärinässä osunut uudelleen langan toiseen päähän ja "hitsautunut" takaisin yhteen. Kyseessä molemmissa tapauksissa parkkivalo - toisen huolto vaihtoi veloituksetta ja antoi em. selityksen, toinen paloi auton vaihtoon asti tuon ilmoituksen ja korjautumisen jälkeen.
Sellanen juttu tuli mieleen, että kuinka useesti sitä öljyä joutuu lisäämään? F10 ketjussa oli juttua, että 15-30t km paikkeilla? Mutta mites E90 318D lci?
Sellasen käsityksen sain, että auto kuitenkin ilmoittaa milloin pitää lisätä öljyä? Itellä viimeeksi on lisätty öljyä siinä ensimmäisessä 30tkm huollossa. Tällä hetkellä mittarissa 53tkm. Seuraava huolto siis 7tkm päästä.
Sellasen käsityksen sain, että auto kuitenkin ilmoittaa milloin pitää lisätä öljyä? Itellä viimeeksi on lisätty öljyä siinä ensimmäisessä 30tkm huollossa. Tällä hetkellä mittarissa 53tkm. Seuraava huolto siis 7tkm päästä.