E9X sekalaiset pikkukysymykset
Tuo lisävesipumppu tuntuu olevan rikki ainakin joka toisessa e9x, e6x ja näitä vanhemmissa koreissa, mitä näitä on tullut tässä diagnosoitua tai koodattua. Jos autossa ei ole tehdaswebaa, ei tuota mun mielestä kannata korjata. Vaikuttaa lähinnä tuon restin toimintaan -> turhake. Toisaalta se voi olla myös jumissa, auki sen saa pakkoajamalla pumppua diagnostiikalla ja samalle koputtelee moottoria kevyesti esimerkiksi lenkkiavaimella. Jumitus johtuu ilmeisesti siitä että pumppu ei pyöri ollenkaan kesäkaudella, paitsi jos käyttää tuota restiä toisinaan.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Eli siis vielä selvennyksenä: onko mulla siis todennäköisemmin tuo vesiventtiilihässäkkä (aiemmin mainittu osa 4) rikki vai tuo sähköinen vesipumppu ( mainitsemani osa 8)???Böntti kirjoitti:Tuo lisävesipumppu tuntuu olevan rikki ainakin joka toisessa e9x, e6x ja näitä vanhemmissa koreissa, mitä näitä on tullut tässä diagnosoitua tai koodattua. Jos autossa ei ole tehdaswebaa, ei tuota mun mielestä kannata korjata. Vaikuttaa lähinnä tuon restin toimintaan -> turhake. Toisaalta se voi olla myös jumissa, auki sen saa pakkoajamalla pumppua diagnostiikalla ja samalle koputtelee moottoria kevyesti esimerkiksi lenkkiavaimella. Jumitus johtuu ilmeisesti siitä että pumppu ei pyöri ollenkaan kesäkaudella, paitsi jos käyttää tuota restiä toisinaan.
Mitä tuo sähköinen vesipumppu sitten tekee ja minkäköhän vikakoodin antaa jos on rikki
Sähköinen vesipumppu on siis tuolla webaston yhteydessä eli ihan eri paikassa kuin tuo vesiventtiilisysteemi.
Mulla on tiiviste poistettu tuosta vesiventtiilistä eli kiertoa saatu koneellekin mutta en usko että tuo vaikuttaa kyseiseen vikaan koska on toiminut pari talvea moitteetta.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
En tiedä tehdasweballisesta autosta, webastottomassa auxiliary water pump tarkoittaa sitä vesiventtiilin yhteydessä/vieressä olevaa pumppua.
Tuo tiivisteen poisto ei ole mun mielestä oikea tapa hoitaa moottorin lämmitystä, vesiletkujen kytkennästä johtuen se aiheuttaa ohivirtausta lämppärin kennon yli. Clavurionin vastusmodi on toimiva ja virtausten kannalta oikea tapa.
Tuo tiivisteen poisto ei ole mun mielestä oikea tapa hoitaa moottorin lämmitystä, vesiletkujen kytkennästä johtuen se aiheuttaa ohivirtausta lämppärin kennon yli. Clavurionin vastusmodi on toimiva ja virtausten kannalta oikea tapa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Ei.Iivari72 kirjoitti:Onko pre-facelift E91 M-Sport sivuhelmat samanlaiset kuin vakio helmat?
M-sport: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=16" onclick="window.open(this.href);return false;
Vakio: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=16" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Kyllä ihan samaa vikakoodia antaa tosiaan, mutta nyt olis kauhean kiva tietää että kumpaa osaa lähden tilailemaan kun molemmat vaihtoehdot näyttää maksavan 300€ pintaan...Böntti kirjoitti:En tiedä tehdasweballisesta autosta, webastottomassa auxiliary water pump tarkoittaa sitä vesiventtiilin yhteydessä/vieressä olevaa pumppua.
Tuo tiivisteen poisto ei ole mun mielestä oikea tapa hoitaa moottorin lämmitystä, vesiletkujen kytkennästä johtuen se aiheuttaa ohivirtausta lämppärin kennon yli. Clavurionin vastusmodi on toimiva ja virtausten kannalta oikea tapa.
Toi vesiventtiilin tiivisteen poisto olikin oikeastaan testi koska e90/91:ssä tuo letkuhässäkkä on toteutettu vähän toisella tavalla kuin e60/61.
Rahun kanssa tuota aikanaan testattiin ja jäi sitten pysyväksi ratkaisuksi vähän laiskuuttaan kun toimi kuitenkin välttävästi...
Toinen vikakoodi on oheisessa kuvassa ilmeisesti joku rele jossain, mutta tietäiskö joku suoraan että mitä relettä lähden uusimaan? Liittyy penkin sähkösäätöihin: ristiselän tuen- ja sivutukien säätö ei toimi, kaikki muut toimii muistit mukaan lukien.
- Liitteet
-
- Auxilary.jpg (80.66 KiB) Katsottu 16197 kertaa
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Olisiko tuo bistabile_relay jotenkin CCC:hen liittyvä?
http://www.bmwclub.ro/forums/topic/9652 ... drive-e90/" onclick="window.open(this.href);return false;
The relay terminal 30g-f is only installed with some optional special packages, e.g. when the Car Communication Computer (CCC) has been ordered. The relay terminal 30g-f switches off in the event of faults on the connected consumer units.
The relay terminal 30g-f is a bi-stable relay and is fitted on the board of the distribution box. The relay is activated by the junction box electronics (JBE).
The bi-stable relay has two relay coils that open or close the relay contact on activation. The relay persists in the last activated position (contact open or closed).
http://www.bmwclub.ro/forums/topic/9652 ... drive-e90/" onclick="window.open(this.href);return false;
The relay terminal 30g-f is only installed with some optional special packages, e.g. when the Car Communication Computer (CCC) has been ordered. The relay terminal 30g-f switches off in the event of faults on the connected consumer units.
The relay terminal 30g-f is a bi-stable relay and is fitted on the board of the distribution box. The relay is activated by the junction box electronics (JBE).
The bi-stable relay has two relay coils that open or close the relay contact on activation. The relay persists in the last activated position (contact open or closed).
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Minulla se on ainakin kahdessa e90 ollut se lokasuojan kyljessä oleva hässäkkä, joka tosiaan weballisessa on isompi ja hintavampi sen venttiilin takia. Langerilta saksasta tilasin muun romun mukana. Tais olla reilut 250e.JP-76 kirjoitti:Kyllä ihan samaa vikakoodia antaa tosiaan, mutta nyt olis kauhean kiva tietää että kumpaa osaa lähden tilailemaan kun molemmat vaihtoehdot näyttää maksavan 300€ pintaan...Böntti kirjoitti:En tiedä tehdasweballisesta autosta, webastottomassa auxiliary water pump tarkoittaa sitä vesiventtiilin yhteydessä/vieressä olevaa pumppua.
Tuo tiivisteen poisto ei ole mun mielestä oikea tapa hoitaa moottorin lämmitystä, vesiletkujen kytkennästä johtuen se aiheuttaa ohivirtausta lämppärin kennon yli. Clavurionin vastusmodi on toimiva ja virtausten kannalta oikea tapa.
Toi vesiventtiilin tiivisteen poisto olikin oikeastaan testi koska e90/91:ssä tuo letkuhässäkkä on toteutettu vähän toisella tavalla kuin e60/61.
Rahun kanssa tuota aikanaan testattiin ja jäi sitten pysyväksi ratkaisuksi vähän laiskuuttaan kun toimi kuitenkin välttävästi...
Toinen vikakoodi on oheisessa kuvassa ilmeisesti joku rele jossain, mutta tietäiskö joku suoraan että mitä relettä lähden uusimaan? Liittyy penkin sähkösäätöihin: ristiselän tuen- ja sivutukien säätö ei toimi, kaikki muut toimii muistit mukaan lukien.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Onko tosiaan niin että e91 N43 moottorilla olevaan autoon ainut moottorinlämmitin on toi säteilylämmitin? Kyselin autohuollosta ja sanoivat että tälläsen sais laitettu n450€ hintaan (sis. sisähaara) Oniko kohtuu hinta? Kyselin onko lämmityksillä eroja niin tokas vaan että säteilylämmitys on sama kuin koittas takkaa lämmittää maitopurkeilla Kannattaako ruveta edes asentelemaan sitten? Mitä mieltä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 09 Helmi 2014, 11:37
- Auto: E91 LCI 335i xDrive AT
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä minä ainakin asentaisin säteilylämmittimen. Kyllähän se jossain tuntuu kun puoli kilowattia lämpöä johdetaan pari tuntia moottorin kylkeen.
Ja onhan siinä se sisätilalämppärin mukavuus kuitenkin. Vaikka tossa piuhan päässä roikottamisessa on webastoon verrattuna simona hommaa, oon mä sen vielä jaksanut tehdä, kun ei sitten laseja juuri tarvitse raapia ja onhan se kabiini ihan kovimpia pakkasia lukuunottamatta mukavan lämmin ihan tolla Defan pikkuterminilläkin.nixmos kirjoitti:Onko tosiaan niin että e91 N43 moottorilla olevaan autoon ainut moottorinlämmitin on toi säteilylämmitin? Kyselin autohuollosta ja sanoivat että tälläsen sais laitettu n450€ hintaan (sis. sisähaara) Oniko kohtuu hinta? Kyselin onko lämmityksillä eroja niin tokas vaan että säteilylämmitys on sama kuin koittas takkaa lämmittää maitopurkeilla Kannattaako ruveta edes asentelemaan sitten? Mitä mieltä?
Menkööt vaikka tänne, kun lohko/säteily/letkulämmitinasiaakin yllä sivutaan: Calixin sivut eivät tunnista 2012-mallista 318d:tä (e91, siis) vaan listoilla on vain vuodet 2007-2010 N47-koneen osalta. Kuvittelisin koneen olevan saman myös 2011/2012 ja kuvittelisin saman lämmittimenkin käyvän. Onkohan jollain 2011/2012 -vuotisessa Calixia kiinni?
Pari muutakin pikkujuttua ihmetyttää:
- onko peilien lämmitys tosiaan noin onneton, ts edes huurteenpoistuminen kestää kymmenkunta minuuttia - aikaisemmissa vehkeissä peilit oli kirkkaat parissa minuutissa.
- pitäisikö nopeusmittarissa olla joku merkintä vakionopeudensäätimen päälläolosta? Näytöllähän käy hetken asetettu nopeus, mutta sen poistuttua ei merkkivaloa jää päälle?
- kylmempien kelien tultua alkoi ohjaus(akseli?) ääntelemään erityisesti matalilla nopeuksilla; arvauksia mikä siellä narisee?
Pari muutakin pikkujuttua ihmetyttää:
- onko peilien lämmitys tosiaan noin onneton, ts edes huurteenpoistuminen kestää kymmenkunta minuuttia - aikaisemmissa vehkeissä peilit oli kirkkaat parissa minuutissa.
- pitäisikö nopeusmittarissa olla joku merkintä vakionopeudensäätimen päälläolosta? Näytöllähän käy hetken asetettu nopeus, mutta sen poistuttua ei merkkivaloa jää päälle?
- kylmempien kelien tultua alkoi ohjaus(akseli?) ääntelemään erityisesti matalilla nopeuksilla; arvauksia mikä siellä narisee?
Eikös 2012 ollut jo F30? http://fi.m.wikipedia.org/wiki/BMW_3-sarja" onclick="window.open(this.href);return false;johansson kirjoitti:Calixin sivut eivät tunnista 2012-mallista 318d:tä (e91, siis) vaan listoilla on vain vuodet 2007-2010 N47-koneen osalta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Siis puolessa välissä 2012? Omani on valmistettu 2/2012. Mutta oli miten oli, sulla on varmaan sama 18d kone kuin F30-mallissa joten valitse Calixin sivulta F30 ja voisin kuvitella että se sopi sinun vehkeeseen, onhan kone käsittääkseni sama. Mutta taas viisaammat korjaa jos on tarpeen.johansson kirjoitti:Taisi vaihtua puolivälissä vuotta, omani on valmistettu toukokuussa ja rekisteröity kesäkuussa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Jees, nimenomaan 2012 puolivälissä ja tuossahan se haaste onkin - kun 2012 on valmistettu sekä F30 että E90, kumman mukaan valita lämmitin. E90 pitäisi mennä enempi perusmalli (RE485 ja M75) kun taas F30:een pitäisi käydä tuoreempi itsesäätyvä versio. Calixin tekninen tuki ei ainakaan meileihin jaksa vastata. Pah.
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
E9x:ssä neloskoneilla on tuo kulivakkari joka ei ilmoita tuota mitenkään. Kutoskoneilla saa laajennetut toiminnot (eli jarruttavan vakkarin) jossa näkyy nopeusmittarin kehällä asetettu nopeus ja vakkarin tila vihreällä tai punaisella värillä.johansson kirjoitti: - pitäisikö nopeusmittarissa olla joku merkintä vakionopeudensäätimen päälläolosta? Näytöllähän käy hetken asetettu nopeus, mutta sen poistuttua ei merkkivaloa jää päälle?
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 09 Helmi 2014, 11:37
- Auto: E91 LCI 335i xDrive AT
- Paikkakunta: Helsinki
Jarruttava vakkari on muuten anaalista.
Sitä se on vielä F30:ssäkin, eli alamäessä jarruttaa 2-3 km alle asetetun rajoituksen ennenkuin palaa asetettuun nopeuteen. Raivostuttavaa.brainsurgery kirjoitti:Jarruttava vakkari on muuten anaalista.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6