näin meinasinkin että on ulkolämpötilasta kiinni entäs lampunpesurit? toimiiko ne joka X kerta vai häh?TKU kirjoitti:Eikös tuo max-nappula (max * nappulassa)ole maksimiviilennys kompuran avulla? Jos ulkoilman lämpötila on rajalämmön alapuolella (oliko +3 'C), ei kompura lähde käyntiin eikä myöskään viilennystä sen avulla saada. Lienee siis näin suunniteltukin. Vaikka ilmastointi on päällä, ei kompura kai välttämättä ole päällä.
E9X sekalaiset pikkukysymykset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 17:36
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Nolla-asennolla ajettaessa lampupesurit ei kai ruiki ollenkaan??? Automaattiasennossa ruikkii kait määrätyin välein... Muissa merkeissä taitaa olla niin (mm. VW), että joka kolmas ruiskaus tuulilasiin pesee myös lamput.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 17:36
automaatti asennossa koitin,ekaksi tulee,sitten koitin niin seuraavilla 10krt ei tullut. sammutin auton jaa taas ekalla kerralla tuli.J1978 kirjoitti:Nolla-asennolla ajettaessa lampupesurit ei kai ruiki ollenkaan??? Automaattiasennossa ruikkii kait määrätyin välein... Muissa merkeissä taitaa olla niin (mm. VW), että joka kolmas ruiskaus tuulilasiin pesee myös lamput.
Onkos joku seuraillut lämpötiloja ajossa/ajon jälkeen? Autoni on e91 320i vm. 11/05 ja olen seuraillut tuossa muutamana päivänä noita lämpöjä.
työmatkalla(10km) lämpeää siihen 70-75c, mutta sitten pidemmässä ajossa esim. 25-30km. Noin parin asteen pakkasella lämmöt nousee 105c, jos ilmastointi puhaltaa vaikka 22 astetta. Kun pistää sisältä lämmöt täysille niin tippuu kyllä akkiä 90-95c. Termostaattihan aukee tuossa 105c tai niin ainakin varaosa liikkeet sitä myy!?
Auto on menossa jäähdytinnesteiden vaihtoon perjantain, mutta alkaa epäilyttää olisko vesipumppukin vaihdon tarpeessa.
Olisko jollain tietoa asiasta että onko normaalia vaiko ei. Itselle tämä on ensimmäinen BMW, niin ei oikein ole näiden sielunelämästä tietoa hirveästi. volvossa ja vw:ssä tottunut niihin 90 asteen moottorin lämpöihin.
työmatkalla(10km) lämpeää siihen 70-75c, mutta sitten pidemmässä ajossa esim. 25-30km. Noin parin asteen pakkasella lämmöt nousee 105c, jos ilmastointi puhaltaa vaikka 22 astetta. Kun pistää sisältä lämmöt täysille niin tippuu kyllä akkiä 90-95c. Termostaattihan aukee tuossa 105c tai niin ainakin varaosa liikkeet sitä myy!?
Auto on menossa jäähdytinnesteiden vaihtoon perjantain, mutta alkaa epäilyttää olisko vesipumppukin vaihdon tarpeessa.
Olisko jollain tietoa asiasta että onko normaalia vaiko ei. Itselle tämä on ensimmäinen BMW, niin ei oikein ole näiden sielunelämästä tietoa hirveästi. volvossa ja vw:ssä tottunut niihin 90 asteen moottorin lämpöihin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 01 Marras 2011, 16:56
- Auto: BMW 330e
- Paikkakunta: Kempele
Kävin wetteriltä kyseleen mikä vois olla vikana ku kuskin istuin osa ei lämpene, pitää kuulemma laittaa piuhan päähän á 109€h, vika voi kuulemma olla ihan missä tahansa tuon ikäsissä (2008).
Kysymys on nyt että voiko tuota selvittää kotikonstein missä se vika on, tai oisko jollakin oulun seudulla sellaista lukijaa joka tuon vois kertoa, ite en vielä tajua mitään näistä Inpa jne. vehkeistä että mitä niillä voi tehdä.
Kysymys on nyt että voiko tuota selvittää kotikonstein missä se vika on, tai oisko jollakin oulun seudulla sellaista lukijaa joka tuon vois kertoa, ite en vielä tajua mitään näistä Inpa jne. vehkeistä että mitä niillä voi tehdä.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Täältä löytyis ainakin systeemit, joilla voi vikakoodit kurkata (Oulun lähellä). Laita vaikka privaa, jos tarttee lukea. Varmaankin samasta liittimestä tulee penkille qsot selkänojalle ja istuinosalle, mutta tokihan penkin alle voi kurkata, näkyykö jotain epämääräistä. Vastuksethan kyllä on erilliset, eli voisko olla ihan vaan joku liitin irti penkin alla?janner kirjoitti:Kävin wetteriltä kyseleen mikä vois olla vikana ku kuskin istuin osa ei lämpene, pitää kuulemma laittaa piuhan päähän á 109€h, vika voi kuulemma olla ihan missä tahansa tuon ikäsissä (2008).
Kysymys on nyt että voiko tuota selvittää kotikonstein missä se vika on, tai oisko jollakin oulun seudulla sellaista lukijaa joka tuon vois kertoa, ite en vielä tajua mitään näistä Inpa jne. vehkeistä että mitä niillä voi tehdä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Hmmm..
Tuli tässä mieleen, kun ajoin kotiin kauppareissun päätteeksi niin kauhea käry kävi auton sammuttamisen jälkeen. Samanlainen käry kuin jokin olisi palanut. Auto on kuitenkin diesel, joten onko se diesel joka tuossa käryää talvella ? Nimittäin kesällä samanlaista ongelmaa en ole huommanut, vasta talvella tuli ongelma esille.
Tuli tässä mieleen, kun ajoin kotiin kauppareissun päätteeksi niin kauhea käry kävi auton sammuttamisen jälkeen. Samanlainen käry kuin jokin olisi palanut. Auto on kuitenkin diesel, joten onko se diesel joka tuossa käryää talvella ? Nimittäin kesällä samanlaista ongelmaa en ole huommanut, vasta talvella tuli ongelma esille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Lisätietoja tähän. Autoni oli pari viikkoa sitten huollossa ja samalla ladattiin uusimmat ohjelmistot. Avaimen kantomatka piteni selvästi. Samoin radion vastaanotto parani.EPJBMW kirjoitti:Ainaskin minulla on tuota luokkaa.E81 kirjoitti:Onko muillakin avaimen kantomatka vain noin 5 metriä?
Tuntui alussa oudolta, kun Volkkarissa ja Audissa sai nuo lukot auki, vaikka toiselta puolelta isoakin parkkipaikkaa ja nyt pitää mennä melkein viereen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Hitsin, hitsi.E81 kirjoitti:Autoni oli pari viikkoa sitten huollossa ja samalla ladattiin uusimmat ohjelmistot. Avaimen kantomatka piteni selvästi. Samoin radion vastaanotto parani.
Kun käytin omani joku viikko sitten ylimääräisessä öljyn vaihdossa, jossa "sisäänajoöljyt" vaihdettiin pois, niin enpäs älynnyt pyytää, että olisivat tsekanneet nuo ohjelmistot, jotta olisiko uudempia versioita jo ollut!
Seuraava varsinainen huolto on vasta marraskuussa 2012.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Vuosimalleja 2010 ja 2011 vanhempiin autohin voi jo löytyä yhtä sun toista uutta päivityssoftaa. Mut keväällä 2011 tehdyssä E91:ssä kantomatka ei oo yhtää sen pidempi kuin vanhemmissakaan. Mut se temppu tepsii, että kun nostaa kapulan pään korkeudelle ja osoittaa sillä itseään niin tosiaan silloin kantama on pidempi ...Joten se erään foorumilaisen kertoma juttu ei ollu mitään huumoria
Kuulostaa ihan normaalilta hiukkassuodattimen poltolta. Ei tarvitse varmaan olla huolissaan.Jaleo kirjoitti:Hmmm..
Tuli tässä mieleen, kun ajoin kotiin kauppareissun päätteeksi niin kauhea käry kävi auton sammuttamisen jälkeen. Samanlainen käry kuin jokin olisi palanut. Auto on kuitenkin diesel, joten onko se diesel joka tuossa käryää talvella ? Nimittäin kesällä samanlaista ongelmaa en ole huommanut, vasta talvella tuli ongelma esille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 82
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 22:04
- Paikkakunta: Vantaa
Itse kysyin mahdollisia päivityksiä huollon yhteydessä pari viikkoa sitten. Vastaus oli, etteivät tee mitään jos ei ole vikaa? Kuulemma riskinä on, että elektroniikka menee paskaksi jos päivitys menee pieleen ja siksi eivät muka halua ns. huvikseen niitä päivittää...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Sama vastaus tuli minullekkin kun kyselin päivityksistä huollossa. Ei päivitetä mitään jos ei ole aihetta(vikaa). Huvikseen ei alaata mitään päivittelemään,vaikka olisikin uusia päivityksiä saatavilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 82
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 22:04
- Paikkakunta: Vantaa
Onko jossain olemassa listaa milloin ja mitä päivityksiä on julkaistu? Voisi itse tutkia tilannetta ja tarvittaessa vaatia päivitystä jos jotain hyvää on tarjolla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 82
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 22:04
- Paikkakunta: Vantaa
Aja vähän pidempi lenkki, tuon perusteella on turha päätellä mitään. Oma 320d näyttää muistaakseni 86-89c kunhan on lämmennyt.
Moi vain kaikille!
Nyt näyttää mukavasti siltä, että hyvin suurella todennäköisyydellä hyppään vag-leiristä BMWn puolelle tällä viikolla. Auto jonka olen katsonut on 2010 e90 318d, n. 20tkm ajettu ja muutama kuukausi vielä tehdastakuuta jäljellä. Auto on "uudenveroinen" niin kuin noilla kilometreillä kuuluukin olla. Pitäisikö autosta kuitenkin osata tarkistaa ennen ostoa jotain tähän malliin tyypillistä vikaa? Tehdastakuuta kun on jäljellä niin se tottakai antaa turvaa aika pitkälti.
Nettikeskusteluja on tullut luettua melko paljon ja hieman epäselväksi on kuitenkin vielä jäänyt, että onko tässä mallissa ne paljon puhutut läpät imusarjassa?
Nyt näyttää mukavasti siltä, että hyvin suurella todennäköisyydellä hyppään vag-leiristä BMWn puolelle tällä viikolla. Auto jonka olen katsonut on 2010 e90 318d, n. 20tkm ajettu ja muutama kuukausi vielä tehdastakuuta jäljellä. Auto on "uudenveroinen" niin kuin noilla kilometreillä kuuluukin olla. Pitäisikö autosta kuitenkin osata tarkistaa ennen ostoa jotain tähän malliin tyypillistä vikaa? Tehdastakuuta kun on jäljellä niin se tottakai antaa turvaa aika pitkälti.
Nettikeskusteluja on tullut luettua melko paljon ja hieman epäselväksi on kuitenkin vielä jäänyt, että onko tässä mallissa ne paljon puhutut läpät imusarjassa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Tässäkin korimalissa on kyllä dieseleitä joissa on läpät mutta ne on tuota tehokkaampia versioita joissa sellaiset on. Tuossa 318d moottorissa ei oo läppiä. 320d:ssä on läpät.Erzi kirjoitti:Moi vain kaikille!
Nyt näyttää mukavasti siltä, että hyvin suurella todennäköisyydellä hyppään vag-leiristä BMWn puolelle tällä viikolla. Auto jonka olen katsonut on 2010 e90 318d, n. 20tkm ajettu ja muutama kuukausi vielä tehdastakuuta jäljellä. Auto on "uudenveroinen" niin kuin noilla kilometreillä kuuluukin olla. Pitäisikö autosta kuitenkin osata tarkistaa ennen ostoa jotain tähän malliin tyypillistä vikaa? Tehdastakuuta kun on jäljellä niin se tottakai antaa turvaa aika pitkälti.
Nettikeskusteluja on tullut luettua melko paljon ja hieman epäselväksi on kuitenkin vielä jäänyt, että onko tässä mallissa ne paljon puhutut läpät imusarjassa?
Eikä ne läpät oo kait enää sellainen ongelma kuin joskus koska niitä on kait jotenkin parannettu näihin uudempiin ja uusiin autoihin.
Manuaaliako oot meinannu? Itse olen ajanut samaa moottoria 1-sarjan korissa manuaalina ja mulla menis ainakin hermot siihen kun kokoajan saa vaihtaa vaihteita koska ihanteellinen vääntöalue on niin kapea. En tykännyt siitäkään, että noissa manuaalivaihteisissa dieselbemareissa joita tuossa useitakin koeajoin, niin niiden vaihdekeppi tärisi ja vapisi ärsyttävästi ja ei sovi mun mielestä muuten laadukkaan auton imagoon. Samanlaisissa peleissä tomaattina ei tutise eikä vapise mikään. Tämä on toki henkilökohtainen mielipiteeni.
Viimeksi muokannut J1978, 12 Joulu 2011, 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu, kyllähän minä auton olen manuaalina hommaamassa ja olen kyllä sitä ihan koeajanutkin.. katsotaan sitten meneekö pitkässä juoksussa hermot, mutta kyllä nykyisellä golfillani olen pyrkinyt ajamaan aikalailla vaihto-ohjeen mukaan ja kyllä siinäkin saa vaihdetta vaihtaa aika tiuhaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 43
- Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
- Auto: i4 M50
ex: F30 330e -17, 320dA -12, e90 320d -08
Hmm... Auto kävi tuulilasin vaihdossa viime viikolla ja eilen rupesin kummastelemaan seuraavaa asiaa:
Tuulilasin alareunan mustassa osassa kuskin puolella on se normaali "ikkuna" mistä pitäisi näkyä auton valmistenumero tms. mutta uudessa lasissa tuon aukon kohdalla ei näy mitään.
Kysymys siis lähinnä kuuluu, pitäisikö siinä näkyä eli onko uudessa lasissa tuo aukko jotenkin "väärässä" kohdassa vai eikö tuossa mitään numeroa pitäisi ollakaan? Kun en ole siihen aikaisemmin huomiota kiinnittänyt. Mietityttää vain, mitä yli-innokas katsastusmies tuosta sanoo...
Tuulilasin alareunan mustassa osassa kuskin puolella on se normaali "ikkuna" mistä pitäisi näkyä auton valmistenumero tms. mutta uudessa lasissa tuon aukon kohdalla ei näy mitään.
Kysymys siis lähinnä kuuluu, pitäisikö siinä näkyä eli onko uudessa lasissa tuo aukko jotenkin "väärässä" kohdassa vai eikö tuossa mitään numeroa pitäisi ollakaan? Kun en ole siihen aikaisemmin huomiota kiinnittänyt. Mietityttää vain, mitä yli-innokas katsastusmies tuosta sanoo...