E9X sekalaiset pikkukysymykset

E90, E91, E92, E93
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

kocha kirjoitti:
Jaleo kirjoitti:Tuli muuten tälläinen vastaa tuolla tiellä: Normaalisti pystyy kiihdyttämään autoa tuolla vakionopeuden säätimellä, mutta nyt nastarenkaiden kanssa kiihdytys loppuu tuolla 100km/h tiennoilla ja koko vakionopeuden säädin sammuu. Kesällä ei ollut mitään ongelmaa, vakkarilla mentiin tuonne 200km/h lukemiin.

Saman asian huomasin, kun testasin uutta 1-sarjalaista. Mistähän tuo ongelma voi johtua, vai kuuluuko ihan asiaan ?
Taitaa talvirenkaan lamellit antaa periksi sen verran tuossa nopeudessa, että auto luulee pidon hävinneen. Vakionopeudensäädin saattaa lähteä myös moottoritievauhdissa talvella pois päältä vastaavasta syystä. Itsellä käy ainakin näin välillä.
Saman huomasin itsekkin talvirenkaiden vaihdon jälkeen, pienikin kiihdytys niin heti välkyttää luistoneston valoa, täytyy aina nappaa luistonesto pois päältä ennen ohitusta.. Sais olla myös talvimode tossa luistonestossa :thuup:
Kuva
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Minä en muista että kertaakaan olisi luistoneston takia vakkari hypännyt poista päältä E92:ssa tai E90:ssa :conf: E90:n nelivedolla saattoi olla osuutta asiaan, mutta takavetoinen E92 17" hakkapeliitta 5 nastoilla ei myöskään temppuillut vakkarin kanssa talvikeleillä.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Toni.S kirjoitti:Koko vaihtoehdot eteen on 348X30 (onko jotku performance jarrut?) ja 330X24. Palojen koot Eteen motonetissä 155x68mm ja 155x63mm. Veikkaus on et noi 330x24.
Paloja Taakse tarjotaan 122x59mm(nämäkö?) ja 123x48mm.
On meinaa ikävintä huomata että osat on vääriä kun entiset on jo purettu pois...
Tällaista sanoo tämä sivu:

Pads Width(mm): W1:155,1;W2:154,6
Pads Height(mm): H1:63,9;H2:63,7

http://www.apcarparts.com/mintex-front- ... 3340-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:
Toni.S kirjoitti:Koko vaihtoehdot eteen on 348X30 (onko jotku performance jarrut?) ja 330X24. Palojen koot Eteen motonetissä 155x68mm ja 155x63mm. Veikkaus on et noi 330x24.
Paloja Taakse tarjotaan 122x59mm(nämäkö?) ja 123x48mm.
On meinaa ikävintä huomata että osat on vääriä kun entiset on jo purettu pois...
Tällaista sanoo tämä sivu:

Pads Width(mm): W1:155,1;W2:154,6
Pads Height(mm): H1:63,9;H2:63,7

http://www.apcarparts.com/mintex-front- ... 3340-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla lukee
Start Date: 10/2006
End Date: 08/2007

Minun auto valmistunut tuon jälkeen..eli veikataan et noi 155x68 ois tohon oikeet, kun ei kerta toimi noi apcarpartsin sivut, jää vaan lataa kun yrittää kattoo muita vaihtoehtoja.
Kuva
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Jaleo kirjoitti:Tuli muuten tälläinen vastaa tuolla tiellä: Normaalisti pystyy kiihdyttämään autoa tuolla vakionopeuden säätimellä, mutta nyt nastarenkaiden kanssa kiihdytys loppuu tuolla 100km/h tiennoilla ja koko vakionopeuden säädin sammuu. Kesällä ei ollut mitään ongelmaa, vakkarilla mentiin tuonne 200km/h lukemiin.

Saman asian huomasin, kun testasin uutta 1-sarjalaista. Mistähän tuo ongelma voi johtua, vai kuuluuko ihan asiaan ?
Ei tuo ole mikään ongelma vaan ihan normaali ominaisuus takavetoautossa tai ainakin 3-sarjan takavetoisessa bemarissa. Edellinen auto eli takavetoinen E91 LCI teki ihan samaa ja ilman vakkariakin. Kun kiihdytti talvirenkain vaikka motarin rampissa, vaihtoi rivakasti kaistaa tai kiihdytti ylämäkeen niin luistoeston valo paloi taajaan ja välillä se pätki menoa niin että esim. kunnon kiihdytys en onnistunut motarin rampissa sulalla tiellä kun luistoesto katkas menohalut. Rengaspaineet oli kokojan 2.4-2.6 bar sekä edessä että takana ja rengas oli vieläpä XL-rungolla&load index 94, joten ei ollu mikään löllö kumi.

Moisia juttua ei ole tullut eteen nelivetoiset bemarin kanssa vaikka nykyiset nastarenkaat ovat täysin samaa mallia, kokoa ja merkkiä kuin entisetkin.
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Toni.S kirjoitti:
kocha kirjoitti:
Jaleo kirjoitti:Tuli muuten tälläinen vastaa tuolla tiellä: Normaalisti pystyy kiihdyttämään autoa tuolla vakionopeuden säätimellä, mutta nyt nastarenkaiden kanssa kiihdytys loppuu tuolla 100km/h tiennoilla ja koko vakionopeuden säädin sammuu. Kesällä ei ollut mitään ongelmaa, vakkarilla mentiin tuonne 200km/h lukemiin.

Saman asian huomasin, kun testasin uutta 1-sarjalaista. Mistähän tuo ongelma voi johtua, vai kuuluuko ihan asiaan ?
Taitaa talvirenkaan lamellit antaa periksi sen verran tuossa nopeudessa, että auto luulee pidon hävinneen. Vakionopeudensäädin saattaa lähteä myös moottoritievauhdissa talvella pois päältä vastaavasta syystä. Itsellä käy ainakin näin välillä.
Saman huomasin itsekkin talvirenkaiden vaihdon jälkeen, pienikin kiihdytys niin heti välkyttää luistoneston valoa, täytyy aina nappaa luistonesto pois päältä ennen ohitusta.. Sais olla myös talvimode tossa luistonestossa :thuup:
Onhan siellä talvimode: DTC. :thup:
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

traveller kirjoitti:
Toni.S kirjoitti:
kocha kirjoitti: Taitaa talvirenkaan lamellit antaa periksi sen verran tuossa nopeudessa, että auto luulee pidon hävinneen. Vakionopeudensäädin saattaa lähteä myös moottoritievauhdissa talvella pois päältä vastaavasta syystä. Itsellä käy ainakin näin välillä.
Saman huomasin itsekkin talvirenkaiden vaihdon jälkeen, pienikin kiihdytys niin heti välkyttää luistoneston valoa, täytyy aina nappaa luistonesto pois päältä ennen ohitusta.. Sais olla myös talvimode tossa luistonestossa :thuup:
Onhan siellä talvimode: DTC. :thup:
Muistaakseni vakkari ei toimi siinä tilassa.
- - -
MonacoBlueE90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Syys 2011, 19:58

Mikähän on voinut aiheuttaa e90 xenon etu-umpioihin lyhkästen polttimoiden kohdalle soikean(noin 5cm halkaisijaltaan) muotoisen samean/harmahtavan kohdan?

Ja on umpion sisäpuolella. Näkyy hyvin ja vain kun valot on päällä ,eikä ole kosteutta.
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Kysymys USB(auxista):stä, mikä on kun ei meinaa lukea tikkua millään. Lataa hetken ja soittaa ekaa biisiä 33s ja stoppaa..vähän ajan päästä lataa ja aloittaa alusta. Tikku saa olla reilun tunnin kiinni ennen kuin alkaa toimia normisti! Lukeeko toi iDrive soitin tosiaankin niin hitaasti noi filet tikulta? Meinaa hivenen ärsyttävä piirre..
Kuva
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Toni.S kirjoitti:Kysymys USB(auxista):stä, mikä on kun ei meinaa lukea tikkua millään. Lataa hetken ja soittaa ekaa biisiä 33s ja stoppaa..vähän ajan päästä lataa ja aloittaa alusta. Tikku saa olla reilun tunnin kiinni ennen kuin alkaa toimia normisti! Lukeeko toi iDrive soitin tosiaankin niin hitaasti noi filet tikulta? Meinaa hivenen ärsyttävä piirre..
Ei tuo kyllä normaalilta kuulosta. Oletko kokeillut muita usb-tikkuja jos vika on siinä? Itse olen käyttänyt kahta 8gb tikkua, yhtä 1gb tikkua ja nykyisin käytän Kingstonin 32gb:n tikkua. Kaikki ovat pelanneet hyvin ja nopeasti, lähes cd-soittimen nopeudella. Autossani on professional-soitin ilman i-drivea.
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Minä olen kokeillut noname 1gb sekä Kingstonin 8gb ja 16 gb tikuilla, kaikilla sama ongelma. Tikun kun ottaa pois jää se biisilista vielä hetkeksi näkyviin sinne. Nyt se on ollu reilun tunnin jo autossa kiinni ja soittaa n. 5min ennen ku pätkäsee ja alkaa itsestään lataa ja aloittaa n.5min päästä taas ekan biisin alusta. :curse:
Kuva
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Kyllä mulla ainakin lukee salamannopeasti tuota tikkua ja musa toistuu viiveettä. Mulla ei oo Kingstonin tikku vaan joku Trans...-jotain ja koko 4GB. Kun tikun ottaa pois niin ei mulla ainakaan jää mitään biisi- tai artistilistaa minnekään.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Toni.S kirjoitti:Minä olen kokeillut noname 1gb sekä Kingstonin 8gb ja 16 gb tikuilla, kaikilla sama ongelma. Tikun kun ottaa pois jää se biisilista vielä hetkeksi näkyviin sinne. Nyt se on ollu reilun tunnin jo autossa kiinni ja soittaa n. 5min ennen ku pätkäsee ja alkaa itsestään lataa ja aloittaa n.5min päästä taas ekan biisin alusta. :curse:
Auttasko jos kokeilis formatoida tikun eri tiedostomuotoon, vaikka FAT32 ja NTFS. Jos BMW on kranttu vaikka sen suhteen...
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Hiace kirjoitti:
Toni.S kirjoitti:Minä olen kokeillut noname 1gb sekä Kingstonin 8gb ja 16 gb tikuilla, kaikilla sama ongelma. Tikun kun ottaa pois jää se biisilista vielä hetkeksi näkyviin sinne. Nyt se on ollu reilun tunnin jo autossa kiinni ja soittaa n. 5min ennen ku pätkäsee ja alkaa itsestään lataa ja aloittaa n.5min päästä taas ekan biisin alusta. :curse:
Auttasko jos kokeilis formatoida tikun eri tiedostomuotoon, vaikka FAT32 ja NTFS. Jos BMW on kranttu vaikka sen suhteen...
Tällä muuten taisi todellakin olla väliä. Jotenkin sellainen muistikuva, että sama tikku ei minulla toiminut toisella tiedostomuodolla. Yllättäen en kuitenkaan muista, että kumpi toimi ja kumpi ei :mad:

Edit: Nopean googletuksen perusteella sanoisin, että FAT32 toimii kaikilla tikuilla.
Erzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2011, 21:10

Ohjekirjaa selailin ja huomasin, että oikea peili pitäisi kääntyä alas kun pakki laitetaan päälle ja "peilin valitisin" on vasemmassa reunassa. Peili ei kuitenkaan käänny, eli pitääkö ominaisuus laittaa päälle jostain valikosta?
Missä muuten säilytätte ohjekirjaa? Jos laittaa hanskalokeroon niin sinne ei sitten paljon muuta mahdukaan.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Erzi kirjoitti:Ohjekirjaa selailin ja huomasin, että oikea peili pitäisi kääntyä alas kun pakki laitetaan päälle ja "peilin valitisin" on vasemmassa reunassa. Peili ei kuitenkaan käänny, eli pitääkö ominaisuus laittaa päälle jostain valikosta?
Missä muuten säilytätte ohjekirjaa? Jos laittaa hanskalokeroon niin sinne ei sitten paljon muuta mahdukaan.
No saatko myös käännettyä peilit(molemmat)sähköllä sisäänpäin? Erillinen painettava katkaisin säätöjen lähellä.Ja himmeneekö peilit jos takana tulevan valot meinaa häikäistä?
Jos vastaus on ei,niin autosi oik.puolen peilin ei pitäisikään näyttää alakulmaan.
Tämä paketti on lisävaruste.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Erzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2011, 21:10

Ok, asia selvä! Kiitos vastauksesta.
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:
Hiace kirjoitti:
Toni.S kirjoitti:Minä olen kokeillut noname 1gb sekä Kingstonin 8gb ja 16 gb tikuilla, kaikilla sama ongelma. Tikun kun ottaa pois jää se biisilista vielä hetkeksi näkyviin sinne. Nyt se on ollu reilun tunnin jo autossa kiinni ja soittaa n. 5min ennen ku pätkäsee ja alkaa itsestään lataa ja aloittaa n.5min päästä taas ekan biisin alusta. :curse:
Auttasko jos kokeilis formatoida tikun eri tiedostomuotoon, vaikka FAT32 ja NTFS. Jos BMW on kranttu vaikka sen suhteen...
Tällä muuten taisi todellakin olla väliä. Jotenkin sellainen muistikuva, että sama tikku ei minulla toiminut toisella tiedostomuodolla. Yllättäen en kuitenkaan muista, että kumpi toimi ja kumpi ei :mad:

Edit: Nopean googletuksen perusteella sanoisin, että FAT32 toimii kaikilla tikuilla.
Samaa itsekkin mietin, mutta tikut on FAT32 mutoon formatoituja. Pitää kokeilla putsata tota liitintä jotenkin, läppäreissä alkaa yleensä noi USB-laitteet lagailla jos liittimessä on vaikka pölyä.

Lisää testailua: No nyt alko pelaa toi 1GB tikku, mutta milenkiintoista sikäli että se jatko soittamaan sitä biisiä mikä oli jäänyt kesken reilu viikko sitten jostakin 2min 32s kohdalta.. Eli jos se tikku jää jotenkin muistiin ja laittaa uuden eikä löydä samoja biisejä niin menee sekaisin vai mitenkä? Ja tikun muoto on FAT ei FAT32 niinkuin kahdella muulla.
Kuva
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Minulla on 2011 e90 xenon-ajovaloilla ja valoautomatiikalla. Auton sammuttamisen jälkeen rinkulavalot jäävät palamaan ja sammuvat vasta, kun kuskin ovi avataan. Esimerkiksi tilanteessa, kun on käyttämässä jotakuta kaupassa ja itse jää autoon odottelemaan, jäävät enkelit palamaan eikä niitä sammuta edes avaimen poisto virtalukosta. Oven avaaminenkin tuntuu hieman hölmöltä valojen sammuttamiseksi. Voiko nuo valot saada säädettyä ajotietokoneen kautta sammumaan heti tai jollain määrätyllä pikku viiveellä? Nykyisellään tuntuu, että ne mollottelevat vaikka akun loppumiseen asti, ellei kuski poistu autosta moottorin sammuttamisen jälkeen.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Samppa kirjoitti:Minulla on 2011 e90 xenon-ajovaloilla ja valoautomatiikalla. Auton sammuttamisen jälkeen rinkulavalot jäävät palamaan ja sammuvat vasta, kun kuskin ovi avataan. Esimerkiksi tilanteessa, kun on käyttämässä jotakuta kaupassa ja itse jää autoon odottelemaan, jäävät enkelit palamaan eikä niitä sammuta edes avaimen poisto virtalukosta. Oven avaaminenkin tuntuu hieman hölmöltä valojen sammuttamiseksi. Voiko nuo valot saada säädettyä ajotietokoneen kautta sammumaan heti tai jollain määrätyllä pikku viiveellä? Nykyisellään tuntuu, että ne mollottelevat vaikka akun loppumiseen asti, ellei kuski poistu autosta moottorin sammuttamisen jälkeen.
Tuo on ominaisuus jo pre-LCI:ssä. En nyt keksi muita keinoja kuin laittaa valokytkin nolla-asennolle. Tosiaalta, rinkulat tai edes kaikki auton valot ei "osaa" kuluttaa akkuaan loppuun. Jos jokin jää päälle, auto valvoo kokoajan akun varaustasoa. Ne sammuvat ajan kuluessa itsestään vaikka ne unohtuisivatkin päälle esim.sisävalo. Etenkin jos avain ei ole pesässä.
- - -
Vastaa Viestiin