E9X sekalaiset pikkukysymykset

E90, E91, E92, E93
null
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2017, 20:18

Tänään ei ole kuulunut pihaustakaan, mutta tarkastan nuo ylläolevat asiat kunhan tuo vielä ilmestyy.

Kiitoksia.
"Freude am fahren"
bonjusa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Heinä 2017, 11:17
Auto: e92 325i

Mulla on -08 E92 coupéssa ongelmia oikean puoleisen takavalon kanssa. Lamppujen kanta ei tahdo pysyä paikallaan, jonka johdosta ulompi käyntivalo menettää kontaktin. Mahtaako kiinnitysosat olla rikki, koska kanta ei "napsahda" paikalleen? Mikä neuvoksi?
JRe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Kesä 2014, 23:06

Moi,

Liettuan matkalla tulikohan ahneuksissa lirutettua liikaa "halpaa" bensaa tankkiin, kun käynnistäessä moottorin varoitus valo syttyi.
Kotia ajettua (n. 650 km) lopulta sain luettua syyksi 2A19 "Tank-venting valve, activation". Ehkäpä pääsi hörppäämään bensaa höyryjen sijaan ?

Korjaukseksi googlaamalla löytyi ehdotuksia bensa tankin korkin vaihdosta (tehty) sekä "FUEL TANK BREATHER VALVE":n vaihtamiseen (ja muita).

No nyt on postista tullut "FUEL TANK BREATHER VALVE"/ http://www.originparts.de item: 13907572238 Tankentlüftungsventi.

Googlaamalla / youtubesta löytyy videoita paljonkin, jossa venttiili löytyy eri paikoista, mutta E90 / E91 en löytänyt kuvausta mistä moinen löytyyy.

Löytyisikö täältä vastausta, ettei tarvitse lähteä turhia availemaan.
Oma autohan on E91 vm.2008, N53 moottorilla.

*************************
Päivitys 15082017 / vastaten itselleni: Aikaisempien tuntien etsimisten jälkeen, aamulla tuuri kävi ja jotain vihjettä löysin videosta.
https://www.youtube.com/watch?v=DkcBv45ng54.
Avatar
tonysoprano
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
Auto: BMW E90 335Xi
Paikkakunta: Oulu

Laitetaanpa tännekin kyssäriä.. Auto vaihtui 330xd--> 335Xi:n. Kyseessä USA:sta tuotu muutto-auto ja ns hot climate versio. Edessä mm letkulämppärin asennus ( TT-Thermo ) ja lisäksi mietin moottorin huohotusletkuja, että jäätyykö nuo helposti talvella? Saako lämmitettävät letkut jostain, vai voiko nuo esim eristää jotenkin, jollain, etteivät jäätymään pääse? Apuja kiitos!? :thuup:
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
risulahti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Helmi 2014, 19:49

Mistähän päin vois alkaa tonkia vikaa, kun näin kelien kylmetessä pakkasen puolelle alkaa E91 vm2009 kojetauluun syttymään startatessa eri varoitusvaloja, yksi hanskalokeron releistä naputtaa ja osa sähkölaitteista, kuten penkin lämmitin ja/tai pyyhkijät ei toimi. Muuten auto toimii normaalisti ja vika yleensä katoaa, kun autoa käyttää muutaman minuutin (2-5min) paikallaan, sammuttaa ja starttaa uudestaan.
Rele on vaihdettu ja ainakaan vikamuistiin ei jää mitään vikakoodeja. Kiitos etukäteen.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Missähän kuosissa akku lienee? Äkkiseltään tulee mieleen, että jännite notkahtaa vähän turhan alas.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
PJS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 19 Touko 2013, 11:21
Auto: M3 (E46) Convertible
Paikkakunta: Porvoo

Yli 90% varmuudella epäilen ongelmien aiheuttajaksi akkua.
BMW E46 M3 CONVERTIBLE / 2005
risulahti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Helmi 2014, 19:49

Aero kirjoitti: 29 Loka 2018, 13:58 Missähän kuosissa akku lienee? Äkkiseltään tulee mieleen, että jännite notkahtaa vähän turhan alas.
Kokeillaan viikoloppuna mittailla jännitteet. Kiitokset kommenteista :)
risulahti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Helmi 2014, 19:49

risulahti kirjoitti: 31 Loka 2018, 08:31
Aero kirjoitti: 29 Loka 2018, 13:58 Missähän kuosissa akku lienee? Äkkiseltään tulee mieleen, että jännite notkahtaa vähän turhan alas.
Kokeillaan viikoloppuna mittailla jännitteet. Kiitokset kommenteista :)
Ei ollut kyllä akussa vikaa, 12,5 V näytti pari - kolme tuntia ajamisen lopettamisen jälkeen. Jatketaan tutkimista.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Entäs kuinka alas akun jännite dippaa startin aikana? Verrokiksi heikkojen liitosten osalta kannattaa myös mitata, kuinka alas jännite konehuoneessa / sulakkeilla /tms notkahtaa startin aikana.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
PJS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 19 Touko 2013, 11:21
Auto: M3 (E46) Convertible
Paikkakunta: Porvoo

Aero kirjoitti: 05 Marras 2018, 08:58 Entäs kuinka alas akun jännite dippaa startin aikana? Verrokiksi heikkojen liitosten osalta kannattaa myös mitata, kuinka alas jännite konehuoneessa / sulakkeilla /tms notkahtaa startin aikana.
Tuo kirjoitus / kommentti kyllä kiteyttää erittäin tärkeän asian, joka kannattaa vielä tutkia.
BMW E46 M3 CONVERTIBLE / 2005
risulahti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Helmi 2014, 19:49

Aero kirjoitti: 05 Marras 2018, 08:58 Entäs kuinka alas akun jännite dippaa startin aikana? Verrokiksi heikkojen liitosten osalta kannattaa myös mitata, kuinka alas jännite konehuoneessa / sulakkeilla /tms notkahtaa startin aikana.
Akussahan se vika kyllä sit loppuviimein taitaa olla. Seisontajännite päivän seisomisen jälkeen 11.8 V akulla. Starttijännite akulla 10.2 V ja koneella 9.4 V.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Saattaisi olla uusimisen paikka joo. Toki äkkiseltään ei kuulosta kivalta sekään, että matkalle jää noin paljon jännitettä (0,8V, johan tuo 100A viirralla lämmittää akun ja startin väliä 80W teholla) - toisaalta akku on kaukana ja pitkälle matkalle hukkuu helposti enemmän kuin lyhyelle. Kannattaa kuitenkin myös mitata latausjännite ja tarkistaa kytkennät (akun kengät, maakaapeli koriin, konehuoneen ison virran (=paksu yksittäinen piuha) liitokset), että ovat kunnossa ja terveitä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Isojohtaja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Marras 2018, 17:42

Missä nopeudessa laitatte 6-vaihteen? Tuntuu näin talvinopeuksilla melko hyödyttömältä.
Auto 318d ohjelmoitu 180hv/380nm.
risulahti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Helmi 2014, 19:49

risulahti kirjoitti: 20 Marras 2018, 08:01
Aero kirjoitti: 05 Marras 2018, 08:58 Entäs kuinka alas akun jännite dippaa startin aikana? Verrokiksi heikkojen liitosten osalta kannattaa myös mitata, kuinka alas jännite konehuoneessa / sulakkeilla /tms notkahtaa startin aikana.
Akussahan se vika kyllä sit loppuviimein taitaa olla. Seisontajännite päivän seisomisen jälkeen 11.8 V akulla. Starttijännite akulla 10.2 V ja koneella 9.4 V.
Ei ollut akussa vika... Sisätilan sähköjä ohjaava boksi paskana. Pari ylimääräistä palikkaa tuli vaihdettua ja muutama viikko meni, ennen kuin vika löydettiin.
Nyt kuitenkin toimii kun unelma 😀
Hene
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Touko 2019, 16:56

Meneekö takavetoisiin ja xDrive-autoihin saman kokoiset vanteet vai "syökö" tuo xDrive tilaa edestä tai takaa? Lähinnä tuota ET-lukua mietin.

Käykö esim. kaikki E90:n orkkisvanteet kaikkiin E90-malleihin? Kaikista suurimmat M3:n vanteet tuskin mahtuvat pyörimään normaaleissa E90:ssä, mutta mites nuo tavalliset vanteet?
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Hene kirjoitti: 01 Loka 2019, 20:10 Meneekö takavetoisiin ja xDrive-autoihin saman kokoiset vanteet vai "syökö" tuo xDrive tilaa edestä tai takaa? Lähinnä tuota ET-lukua mietin.

Käykö esim. kaikki E90:n orkkisvanteet kaikkiin E90-malleihin? Kaikista suurimmat M3:n vanteet tuskin mahtuvat pyörimään normaaleissa E90:ssä, mutta mites nuo tavalliset vanteet?
ET on kaikissa sama, eli mahtuu kyl.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Hene
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Touko 2019, 16:56

Kun muilla ei kerta ole mitään kysyttävää, niin minpä jatkan kyselyä. :lol:

Löytyykö keneltäkään/mistään listaa LCI-mallien nahaksisustojen värivaihtoehdoista? En itse löytänyt muita kuin tuon e90postin virallisen sisätilalangan, jossa ei kerrota onko auto facelift vai ei. Kiinnostaisi vain tietää mitä kaikkea tuolla käytettyjen maailmassa olisi tarjolla.

Itsellä tiedossa vain seuraavat:
Musta
Harmaa
Beige
Saddle Brown (korvasi Terran??)
Lemon (vain pre-LCI??)
Coral Red (Individual??)
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

E90 LCI -esitteestä (painettu 2009) luntattuna Dakota-nahkojen värit:
LCAD Grau (harmaa)
LCB4 Beige (beige)
LCCX Oyster (vaalean beige?)
LCCZ Rotbraun (punaruskea)
LCD3 Sattelbraun (satulan ruskea)
LCSW Schwarz (musta)
Hene
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Touko 2019, 16:56

traveller kirjoitti: 03 Tammi 2020, 19:12 E90 LCI -esitteestä (painettu 2009) luntattuna Dakota-nahkojen värit:
LCAD Grau (harmaa)
LCB4 Beige (beige)
LCCX Oyster (vaalean beige?)
LCCZ Rotbraun (punaruskea)
LCD3 Sattelbraun (satulan ruskea)
LCSW Schwarz (musta)
Kiitos!

Google kuvahaun perusteella sanoisin että Oyster korvasi tuon pre-LCI mallien Lemon värityksen ja Sattelbraun puolestaan Terran. Ilmeisesti tuo Coral Red on joku Individual-vaihtoehto. Mobile.de:ssä tuli vastaan yksi valkonen 335xi tuolla punaisella sisustalla ja hiilikuitulistoilla. :drool:
Vastaa Viestiin