E9X sekalaiset pikkukysymykset

E90, E91, E92, E93
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

mtk kirjoitti:Hmm... Auto kävi tuulilasin vaihdossa viime viikolla ja eilen rupesin kummastelemaan seuraavaa asiaa:
Tuulilasin alareunan mustassa osassa kuskin puolella on se normaali "ikkuna" mistä pitäisi näkyä auton valmistenumero tms. mutta uudessa lasissa tuon aukon kohdalla ei näy mitään.
Kysymys siis lähinnä kuuluu, pitäisikö siinä näkyä eli onko uudessa lasissa tuo aukko jotenkin "väärässä" kohdassa vai eikö tuossa mitään numeroa pitäisi ollakaan? Kun en ole siihen aikaisemmin huomiota kiinnittänyt. Mietityttää vain, mitä yli-innokas katsastusmies tuosta sanoo...
Ei näkynyt minulla alkuperäisessäkään lasissa tuossa aukossa mitään eikä näy uudessakaan.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
mtk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
Auto: i4 M50
ex: F30 330e -17, 320dA -12, e90 320d -08

Ironic32 kirjoitti:
mtk kirjoitti:Hmm... Auto kävi tuulilasin vaihdossa viime viikolla ja eilen rupesin kummastelemaan seuraavaa asiaa:
Tuulilasin alareunan mustassa osassa kuskin puolella on se normaali "ikkuna" mistä pitäisi näkyä auton valmistenumero tms. mutta uudessa lasissa tuon aukon kohdalla ei näy mitään.
Kysymys siis lähinnä kuuluu, pitäisikö siinä näkyä eli onko uudessa lasissa tuo aukko jotenkin "väärässä" kohdassa vai eikö tuossa mitään numeroa pitäisi ollakaan? Kun en ole siihen aikaisemmin huomiota kiinnittänyt. Mietityttää vain, mitä yli-innokas katsastusmies tuosta sanoo...
Ei näkynyt minulla alkuperäisessäkään lasissa tuossa aukossa mitään eikä näy uudessakaan.
Kiitos tästä, lakkasi häiritsemästä :)
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Eipä sellaista enää näy monessakaan 3-sarjalaisessa.
- - -
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Erzi kirjoitti:Juu, kyllähän minä auton olen manuaalina hommaamassa ja olen kyllä sitä ihan koeajanutkin.. ;) katsotaan sitten meneekö pitkässä juoksussa hermot, mutta kyllä nykyisellä golfillani olen pyrkinyt ajamaan aikalailla vaihto-ohjeen mukaan ja kyllä siinäkin saa vaihdetta vaihtaa aika tiuhaan.
Onkos kyseessä Business Sport varusteinen auto? Niitä kun ei saanut kuin manuaalina. Varusteina mm. urheilualusta, 17-tuuman aluvanteet, ksenonvalot ja urheiluistuimet. 2010 myytiin aika paljon 318d:tä joko Business sportina tai Business Comfortina ja jälkimmäisessä oli aina metalliväri sekä automaattivaihteet.
Erzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2011, 21:10

J1978 kirjoitti:
Erzi kirjoitti:Juu, kyllähän minä auton olen manuaalina hommaamassa ja olen kyllä sitä ihan koeajanutkin.. ;) katsotaan sitten meneekö pitkässä juoksussa hermot, mutta kyllä nykyisellä golfillani olen pyrkinyt ajamaan aikalailla vaihto-ohjeen mukaan ja kyllä siinäkin saa vaihdetta vaihtaa aika tiuhaan.
Onkos kyseessä Business Sport varusteinen auto? Niitä kun ei saanut kuin manuaalina. Varusteina mm. urheilualusta, 17-tuuman aluvanteet, ksenonvalot ja urheiluistuimet. 2010 myytiin aika paljon 318d:tä joko Business sportina tai Business Comfortina ja jälkimmäisessä oli aina metalliväri sekä automaattivaihteet.
Juu, business sport on kyseessä. Onko tuo sportalusta muuten eri kuin m-sport?
bender_patty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 20:47

Nyt kävi sillein että haltuuni päätyi 100tkm ajettu 2006 320d e91. Ihan kiva kärry. Pari pientä kysymystä.

a. Takapenkistä on kadoksissa 1 muovinen "lätkä" jolla suojataan aukkoja, joiden takana on kiinnityspisteet lasten turvaistuimille. Mistä tämmöisen lätkän saa? Eli niitä on se 4 kpl yhteensä penkissä.

b. Vaihdekeppi on aina kuluneen näköinen. Onko iso/vaikee vaihtaa itse ja mistä nupin saa?

Kaikki varmaan saa bemarin merkkihuollosta, mutta ei jaksais maksaa kipeeksi parista muoviosasta.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

bender_patty kirjoitti:a. Takapenkistä on kadoksissa 1 muovinen "lätkä" jolla suojataan aukkoja, joiden takana on kiinnityspisteet lasten turvaistuimille. Mistä tämmöisen lätkän saa? Eli niitä on se 4 kpl yhteensä penkissä.
09 Cover isofix SCHWARZ 52207118674
09 Cover isofix GRAU 52207152209
09 Cover isofix BEIGE 52207152210

Jos marmoritiskin hinnat ei kiinnosta niin eBay varmaan hyvä paikka osien ostamiseen. Jos eBay tuntuu liian vaikealta niin osanumerolla osia saa tilattua suoraan Saksasta huomattavasti Suomen hintoja edullisemmin täältä: http://eshop.original-teile.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Täältä voi etsiä osanumerot tilattaville osille: http://www.realoem.com/bmw/select.do" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
bender_patty kirjoitti:b. Vaihdekeppi on aina kuluneen näköinen. Onko iso/vaikee vaihtaa itse ja mistä nupin saa?
Jos kyseessä on manuaali niin nuppi lähtee ihan vain vetämällä ylöspäin. Saattaa olla tiukassa ja tuntua, että se on jossain kiinni mutta kyllä se lähtee kun tarpeeksi vetää. Sitten vaan uusi nuppi painamalla takaisin.

Jos voin suositella niin M-Sportin lyhyempi nuppi on oikein mainio päivitys normaalin pidemmän version tilalle.

Kuva
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Antinontoxic kirjoitti: Jos kyseessä on manuaali niin nuppi lähtee ihan vain vetämällä ylöspäin. Saattaa olla tiukassa ja tuntua, että se on jossain kiinni mutta kyllä se lähtee kun tarpeeksi vetää. Sitten vaan uusi nuppi painamalla takaisin.
Sama ohje pätee myös automaattivaihteiseen autoon. Omastani vaihdoin alkuperäisen performance-valitsimeen.
jake-x
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 25 Marras 2011, 17:09

Antinontoxic kirjoitti: 09 Cover isofix SCHWARZ 52207118674
09 Cover isofix GRAU 52207152209
09 Cover isofix BEIGE 52207152210

Jos marmoritiskin hinnat ei kiinnosta niin eBay varmaan hyvä paikka osien ostamiseen. Jos eBay tuntuu liian vaikealta niin osanumerolla osia saa tilattua suoraan Saksasta huomattavasti Suomen hintoja edullisemmin täältä: http://eshop.original-teile.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Täältä voi etsiä osanumerot tilattaville osille: http://www.realoem.com/bmw/select.do" onclick="window.open(this.href);return false;
Arvokkaita neuvoja, omasta käytettynä hankkimastani E90:stä (-08, 318d) puuttuu myös yksi tuollainen lätkä. Kyselin myyjältä, muttei ole vielä tullut vastausta. Lisäksi siitä puuttuu kattoluukuun manuaalisesta sulkemista varten tarvittava työkalu, joka sekin löytyy näköjään tuolta listalta. Yllätyksekseni tuo oli halpa tässä palvelussa, 1,31 €.

Tälläkin listalla on ollut noista penkeistä pohdintaa. Omassani on peruspenkit, jotka olivat koeajossa täysin ok.
Nyt jälkeenpäin olen alkanut miettiä todella toisten penkkien vaihtoa joko sportteihin tai vain sähkösäätöisiin, sillä nykyisissä istuessa väsyy pakarat jo lyhyenkin matkan jälkeen.
Kummallista, sillä tuota ei ole muissa paljon enemmänkin ajetuissa autoissa tullut ennen vastaan.
Mittarissa on vajaat 60 tkm, tuskin penkit tuossa ajassa vielä huonoon kuntoon voivat mennä...

Jostain kuulin kyllä, että BMW:n peruspenkit, joissa penkinlämmittin, ovat melko ahtaat. Ajaako joku näillä peruspenkeillä tästä joukosta? Kokemuksia puolesta tai vastaan?
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

jake-x kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti: 09 Cover isofix SCHWARZ 52207118674
09 Cover isofix GRAU 52207152209
09 Cover isofix BEIGE 52207152210

Jos marmoritiskin hinnat ei kiinnosta niin eBay varmaan hyvä paikka osien ostamiseen. Jos eBay tuntuu liian vaikealta niin osanumerolla osia saa tilattua suoraan Saksasta huomattavasti Suomen hintoja edullisemmin täältä: http://eshop.original-teile.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Täältä voi etsiä osanumerot tilattaville osille: http://www.realoem.com/bmw/select.do" onclick="window.open(this.href);return false;
Arvokkaita neuvoja, omasta käytettynä hankkimastani E90:stä (-08, 318d) puuttuu myös yksi tuollainen lätkä. Kyselin myyjältä, muttei ole vielä tullut vastausta. Lisäksi siitä puuttuu kattoluukuun manuaalisesta sulkemista varten tarvittava työkalu, joka sekin löytyy näköjään tuolta listalta. Yllätyksekseni tuo oli halpa tässä palvelussa, 1,31 €.

Tälläkin listalla on ollut noista penkeistä pohdintaa. Omassani on peruspenkit, jotka olivat koeajossa täysin ok.
Nyt jälkeenpäin olen alkanut miettiä todella toisten penkkien vaihtoa joko sportteihin tai vain sähkösäätöisiin, sillä nykyisissä istuessa väsyy pakarat jo lyhyenkin matkan jälkeen.
Kummallista, sillä tuota ei ole muissa paljon enemmänkin ajetuissa autoissa tullut ennen vastaan.
Mittarissa on vajaat 60 tkm, tuskin penkit tuossa ajassa vielä huonoon kuntoon voivat mennä...

Jostain kuulin kyllä, että BMW:n peruspenkit, joissa penkinlämmittin, ovat melko ahtaat. Ajaako joku näillä peruspenkeillä tästä joukosta? Kokemuksia puolesta tai vastaan?
E90/E91 3-sarjalaisen bemarin etupenkit on ahtaat verrattuna vaikkapa bemarin 5-sarjaan ja ne on ahtaat verrattuna moniin muidenkin automerkkien etupenkkeihin, mutta kyllä 3-sarjan sport-penkki on kuule vielä ahtaampi kuin mitä on se perusjakkara. Se on muotoiltujen sivujen vuoksi vielä kovempi/kapeampi perseen osalta ja mä en aikakaan digannut koeajoissa sitä selkänojaakaan kun se on tämmöisellle 180cm ja noin 73-75kg laiheliinillekin liian kapea varsinkin silloin kun koeajoi autoa parkatakki tai untuvatakki päällä. Tosin se selkänoja painoi omaa selkääni paitasillaankin ja vaikka kuinka vääntelin ja kääntelin levälleen niitä selkäosan sivupalkeita siitä säätönapista, niin en tykännyt siitä sportpenkistä koska se on niin kapea ja painoi mun selkää.

Peruspenkki on itselleni ihan hyvä kun säätää selkänojan tarpeeksi pystyyn ja pumppaa penkin niin ylös, että pitkät raajani saavat edes jonkinmoisen tuen. Mulla oli edellisessä E91:ssä kans peruspenkit ja ne oli ilman sähköisiä ristiseläntuen säätöjä. Nyt tähän uuteen otin nekin koska nyt tilasin uuden auton ja edellinen oli käytetty.

Sitä virhettä en enää tee, että hankin bemarin ilman etupenkkien ristiselätukien säätöjä. Entisessä autossa oli alaselkä aina pidemmillä matkoilla kipeänä kun ristiseläntukea ei voinut säätää. Olen säätänyt ristiseläntuen nyt niin, että se tukee kunnolla alaselkää ja mm. lauantaina pystyi ajamaan 160km yhtäsoittoa ilman selkäkipuja. Tuo ristiselätuensäätö on todella hyvä koska se säätää tukea sekä syvyys- että leveyssuunassa (nelisuuntainen sähkösäätö).

Reidet mulla on ollut edelleen välillä kipeänä koska istuintyyny on joko liian lyhyt tai sitten vaan 3-sarjan istuma-asento on sellainen, että se puuduttaa jalkoja vaikka penkki olisi miten korkealla tahansa ja selkänojakin pystyssä. Mulla kun on melko hoikat ja pitkät jalat, niin sitä reisitukea kaipaisi enemmän kuin mitä sitä nyt saa.

Mua harmittaa todella, etten ottanut noihin peruspenkkeihin osittaista sähkösäätöä sillä se olisi tuonut niihin lisäksi manuaalisäätöisen istuinosan kallistussäädön ja istuintyynyn pituussäädön jolla olis saanut reisien alle sitä penkkiä...Nyt kun ne jalat on osittain tyhjänpäällä, niin melkoinen paine käy pidemmillä matkoilla pohkeisiin sekä ahteriin ja se voi sitäkautta säteillä välillä selkäänkin. Mut köyhä ei pysty ottamaan kaikkia varusteita..Ristiselätuensäädön hinta oli vielä jotenkin ok (muistaakseni alle 500 euroa) mutta tuo osittainen sähkösäätö maksoi etupenkeihin jotain yli 700 euroa ja se oli niin paljon, että koin etten pysty enää ottamaan sitä kaiken muun lisävarusteläjän päälle.

Auton hinta meni muutenkin aika kalliiksi ja siksi oli pakko jättää ottamatta tuo osittainen etupenkkien sähkösäätö sekä etututka, ohjauspyörän lämmitys ja peilien kääntötoiminto.
Viimeksi muokannut J1978, 13 Joulu 2011, 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Ihan peruspenkeillä ilman ristiseläntuen säätöjä menty parhaimmillaan yli 1400 km:n päivämatkoja ilman ongelmia. Eli tuntuisi sopivan ainakin mulle. Mutta ei säädöistä varmaan haittaakaan ole. Ja seuraavaan autoon olisi taas tarkoitus ottaa sporttipenkit. :thuup:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

traveller kirjoitti:Ihan peruspenkeillä ilman ristiseläntuen säätöjä menty parhaimmillaan yli 1400 km:n päivämatkoja ilman ongelmia. Eli tuntuisi sopivan ainakin mulle. Mutta ei säädöistä varmaan haittaakaan ole. Ja seuraavaan autoon olisi taas tarkoitus ottaa sporttipenkit. :thuup:
Automyyjä sanoi minulle edellistä 3-sarjalaista ostaessani/koeajaessani (joka oli eka bemarini), että tässä on sitten aika kovat penkit verrattuna moneen muuhun automerkkiin ja että kaikki ei välttämättä tykkää näistä lyhyellä koeajolenkillä mutta se hyvyys/penkkien paremmuus tulee esiin mitä pidempi matka on. Kai se on sitten varmaankin niin.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Mutta sen vaan sanon tuolle joka ajatteli penkkien vaihtoa että se lienee kyllä melko kallis ja työläs projekti ja jos haluaa vieläpä sähkösäätöisiä jakkaroita jälkikäteen, niin eipä taida onnistua asennus...Nimittäin jos tehtaalla ei oo laitettu autoon sellaisia valmiuksia, väyliä ja sähköpiuhoja, että manuaalipenkkien tilalle voi tosta vaan vaihtaa sähköjakkarat, niin tuskimpa onnistuu tuollainen proggis.
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

J1978 kirjoitti:Mutta sen vaan sanon tuolle joka ajatteli penkkien vaihtoa että se lienee kyllä melko kallis ja työläs projekti ja jos haluaa vieläpä sähkösäätöisiä jakkaroita jälkikäteen, niin eipä taida onnistua asennus...Nimittäin jos tehtaalla ei oo laitettu autoon sellaisia valmiuksia, väyliä ja sähköpiuhoja, että manuaalipenkkien tilalle voi tosta vaan vaihtaa sähköjakkarat, niin tuskimpa onnistuu tuollainen proggis.
Tuossa yksi ohje penkkien vaihtoon :

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=229396" onclick="window.open(this.href);return false;
jake-x
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 25 Marras 2011, 17:09

J1978 kirjoitti:
traveller kirjoitti:Ihan peruspenkeillä ilman ristiseläntuen säätöjä menty parhaimmillaan yli 1400 km:n päivämatkoja ilman ongelmia. Eli tuntuisi sopivan ainakin mulle.
Automyyjä sanoi minulle edellistä 3-sarjalaista ostaessani/koeajaessani (joka oli eka bemarini), että tässä on sitten aika kovat penkit verrattuna moneen muuhun automerkkiin ja että kaikki ei välttämättä tykkää näistä lyhyellä koeajolenkillä mutta se hyvyys/penkkien paremmuus tulee esiin mitä pidempi matka on. Kai se on sitten varmaankin niin.
Toivottavasti näin. Sen verran vähän on vielä ehtinyt tuolla ajamaan, joten paras antaa vielä jokin aika peruspenkeille mahdollisuus osoittaa toimivuutensa.

Selailin englantilaisia ja saksalaisia foorumeita läpi tuon penkkien vaihdon suhteen, ja kuten J1978 totesi, hommaa riittää.
Mutta tuossa edellisessä postauksessa on kyllä hyvä DIY. Harkitaan, jollei korjaannu.

Samalla kun selailin noita penkinvaihtamisia läpi, niin törmäsin mahdollisuuteen päivittää Navin firmware.
Yritän saada paikallisen liikkeen tekemään sen puolestani, kun auto käy vielä siellä pyörähtämässä... Katsotaan jos onnistuu.
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Mistä löytyy pre LCI E91:een M-sportin takapuskuria, muualta kuin marmorilta? Etupuskimia löytyy jokapaikasta, mutta taakse ei tunnu löytyvän mistään, vain sellaisia löytyy missä on koko sarja etu, taka ja helmat. :mad:
Kuva
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Toni.S kirjoitti:Mistä löytyy pre LCI E91:een M-sportin takapuskuria, muualta kuin marmorilta? Etupuskimia löytyy jokapaikasta, mutta taakse ei tunnu löytyvän mistään, vain sellaisia löytyy missä on koko sarja etu, taka ja helmat. :mad:
http://www.salesafter.eu/" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy ainakin koko sarjaa, mutta sillä oman auton vin-koodin 7 viimeisellä merkillä voi hakea m-puskurin + tarvittavien kilkkeiden osanumerot vaikkapa täältä: http://bmwfans.info" onclick="window.open(this.href);return false; tai täältä http://www.realoem.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ja osia voi sitten tilata vaikkapa täätlä: http://www.schmiedmann.fi" onclick="window.open(this.href);return false; tai täältä: http://eshop.original-teile.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: http://bmwfans.info/parts/catalog/E91/T ... icle_trim/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Tuli muuten tälläinen vastaa tuolla tiellä: Normaalisti pystyy kiihdyttämään autoa tuolla vakionopeuden säätimellä, mutta nyt nastarenkaiden kanssa kiihdytys loppuu tuolla 100km/h tiennoilla ja koko vakionopeuden säädin sammuu. Kesällä ei ollut mitään ongelmaa, vakkarilla mentiin tuonne 200km/h lukemiin.

Saman asian huomasin, kun testasin uutta 1-sarjalaista. Mistähän tuo ongelma voi johtua, vai kuuluuko ihan asiaan ?
kocha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Helmi 2011, 10:18
Auto: G31 520d xDrive Sportline -18, ex: F11, F31, E90
Paikkakunta: Espoo

Jaleo kirjoitti:Tuli muuten tälläinen vastaa tuolla tiellä: Normaalisti pystyy kiihdyttämään autoa tuolla vakionopeuden säätimellä, mutta nyt nastarenkaiden kanssa kiihdytys loppuu tuolla 100km/h tiennoilla ja koko vakionopeuden säädin sammuu. Kesällä ei ollut mitään ongelmaa, vakkarilla mentiin tuonne 200km/h lukemiin.

Saman asian huomasin, kun testasin uutta 1-sarjalaista. Mistähän tuo ongelma voi johtua, vai kuuluuko ihan asiaan ?
Taitaa talvirenkaan lamellit antaa periksi sen verran tuossa nopeudessa, että auto luulee pidon hävinneen. Vakionopeudensäädin saattaa lähteä myös moottoritievauhdissa talvella pois päältä vastaavasta syystä. Itsellä käy ainakin näin välillä.
Toni.S
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single
Paikkakunta: Helsinki

Huomenna on jarrupalojen vaihto profiilin kulkineeseen eteen ja taakse. Eteen tarjoaa kahdet eri palaa, mistä saisi varmistettua mikä on omassa? Asia ei selviä realOEM eikä bmwfans.info eikä webetkasta..kummassakaan ei näy palojen kokoa! Levyjen mittaaminenkin melko hankalaa renkaan ollessa paikallaan..
Tuossa kulkineessa on toi Brake Energy Regeneration vaikuttaako se levyjen kokoon? Koko vaihtoehdot eteen on 348X30 (onko jotku performance jarrut?) ja 330X24. Palojen koot Eteen motonetissä 155x68mm ja 155x63mm. Veikkaus on et noi 330x24.
Paloja Taakse tarjotaan 122x59mm(nämäkö?) ja 123x48mm.
On meinaa ikävintä huomata että osat on vääriä kun entiset on jo purettu pois...
Kuva
Vastaa Viestiin