Toimiiko jollain tuo sadetunnistin järkevästin ? Tuntuu, ettei siitä ole mitään iloa.
e39:ssä tuo sentäs toimi kuin ajatus.
Tai sitten tuossa on jotain vikaa.
E9X sekalaiset pikkukysymykset
Ainakin F-sarjassa se on tullut toimimaan yleensä kun on liuottimella putsannut tuulilasin. Joillakin on vaatinut jonkin asetuksen muuttamista koodaamalla, mutta veikkaan että liuottimella parantuu.null kirjoitti:Toimiiko jollain tuo sadetunnistin järkevästin ? Tuntuu, ettei siitä ole mitään iloa.
e39:ssä tuo sentäs toimi kuin ajatus. Tai sitten tuossa on jotain vikaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Oletan, että se on tuo RLS-Initialisation INPA:ssa ?pmj kirjoitti:E9x sarjoissa tuo "laiskistuu" ajan myötä. Vaatii tunnistimen resetoinnin. On varmaan ollu tälläkin foorumilla juttua siitä. Mulla myös toim E92:ssa huonosti. Resetoinnin jälkeen alkoi toimia hyvin.
Noh, sen joka tapauksessa tein.
"Freude am fahren"
Eli jarru tärinä vaivana.
Alunperinhän tuo ei täryyttänyt yhtään jarruttaessa, sitten se rupesi tekemään sitä joskus ja nyt koko ajan.
Pienessä nopeudessa tuo on sellaista aaltomaista.
Purin jarrut edestä ja takaa, herkistelin kaikki liikkuvat osat sekä puhdistelin kaikki pinnat. Ei mitään vaikutusta(!)
Taka päässä on suht uudet jarruhilppeet, edessä vanhat. Luultavastin tilaan vain suosiosta eteen uudet levyt + palat.
Levyjen heittoja en ole mitannut.
Mutta mitä valmistajaa tässä pitäisi suosia ? Mieluiten kerralla hyvät.
Edit. Vasen taka napa kiero --> vasen taka jarrulevy kiero. Niiden vaihdolla tärinät poissa.
Alunperinhän tuo ei täryyttänyt yhtään jarruttaessa, sitten se rupesi tekemään sitä joskus ja nyt koko ajan.
Pienessä nopeudessa tuo on sellaista aaltomaista.
Purin jarrut edestä ja takaa, herkistelin kaikki liikkuvat osat sekä puhdistelin kaikki pinnat. Ei mitään vaikutusta(!)
Taka päässä on suht uudet jarruhilppeet, edessä vanhat. Luultavastin tilaan vain suosiosta eteen uudet levyt + palat.
Levyjen heittoja en ole mitannut.
Mutta mitä valmistajaa tässä pitäisi suosia ? Mieluiten kerralla hyvät.
Edit. Vasen taka napa kiero --> vasen taka jarrulevy kiero. Niiden vaihdolla tärinät poissa.
Viimeksi muokannut null, 16 Huhti 2017, 18:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Freude am fahren"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Tsekkaa vielä raidetangon sisäpäät. En meinannut itsekään uskoa kun jarrutärinäni löytyi sieltä hyvin pienen välyksen muodossa, mutta raidetangon vaihtamalla se lopulta helpotti.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Tuo tärinä on tullut muutaman tuhannen kilometrin aikana, mutta täytyy tarkastaa nuo niveletkin.Aero kirjoitti:Tsekkaa vielä raidetangon sisäpäät. En meinannut itsekään uskoa kun jarrutärinäni löytyi sieltä hyvin pienen välyksen muodossa, mutta raidetangon vaihtamalla se lopulta helpotti.
"Freude am fahren"
Mielenkiintoista! Tämä pitää kokeilla! Tällä hetkellä omassa automatiikka on lähes täysin hyödytön.pmj kirjoitti:E9x sarjoissa tuo "laiskistuu" ajan myötä. Vaatii tunnistimen resetoinnin. On varmaan ollu tälläkin foorumilla juttua siitä. Mulla myös toim E92:ssa huonosti. Resetoinnin jälkeen alkoi toimia hyvin.
Ilmestyi 4587 Fuel filter virhekoodi...nollauksen jälkeen tulee uudestaan. Olen vaihtanut filsun viime kesänä. Uusi osa on toki hankittu ja odottaa asennusta, mutta voihan vika varmaan olla muuallakin esim. lämmittimessä tai tankin pumpussa. Onko mitään kauhuskenaarioita / ohjeita mitä testata? Autona 330xd -06.
Unohtui mainita,että koodi ei aiheuta mielestäni mitään oireita. Tosin, kun vaihdoin filsun edellisenä kesänä, auto vastasi n. viikon verran paremmin kaasuun alakierroksilla.
Unohtui mainita,että koodi ei aiheuta mielestäni mitään oireita. Tosin, kun vaihdoin filsun edellisenä kesänä, auto vastasi n. viikon verran paremmin kaasuun alakierroksilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 13
- Liittynyt: 17 Helmi 2015, 14:31
- Auto: BMW 520d xdrive touring
- Paikkakunta: Pohjois-Suomi
Onko N54 moottori niin herkkä hajoamaan, kuin huhut kertovat?
~100tkm ajettu '335 avo olisi kiikarissa kesä- / harrasteautoksi. Aluksi oletin autossa olevan N55, mutta vaikka oli myöhään vuonna 09 rekisteröity, niin VIN:n perusteella olikin N54.
~100tkm ajettu '335 avo olisi kiikarissa kesä- / harrasteautoksi. Aluksi oletin autossa olevan N55, mutta vaikka oli myöhään vuonna 09 rekisteröity, niin VIN:n perusteella olikin N54.
Tämä HVA nakutus vissiin kuuluu N52B25 bensakoneessa sarjaan, että "kuuluu koneen ominaisuuksiin"?
https://www.youtube.com/watch?v=K49ZRdinEVs
Melko nolo ominaisuus kun kuulostaa pahemmalta kuin edellinen diesel-mercedekseni
https://www.youtube.com/watch?v=K49ZRdinEVs
Melko nolo ominaisuus kun kuulostaa pahemmalta kuin edellinen diesel-mercedekseni
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Kyllä se valitettavasti näin on.ccxr kirjoitti:Tämä HVA nakutus vissiin kuuluu N52B25 bensakoneessa sarjaan, että "kuuluu koneen ominaisuuksiin"?
https://www.youtube.com/watch?v=K49ZRdinEVs
Melko nolo ominaisuus kun kuulostaa pahemmalta kuin edellinen diesel-mercedekseni
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Mun kokemukset ovat vain takavetoisesta: tykkään kovasti! Tietyö ym kohdissa tulee ajettua entistäkin hitaammin, mutta hyväkuntoisilla mutkapätkillä ovat varsinaista herkkuaaku1979 kirjoitti:Onko täällä kokemuksia jämäkämmistä kallistuksenvakaajista nelivedossa. Kiinnostaisi kokeilla e91 330xd -06:een.
Tietty jos päivittäiseen ajoon kuuluu nupukivillä tai muilla surkeilla teillä ajoa, eivät ole paras valinta.
Ongelmana tuulen vihellys n. 120km/h nopeudessa, joka ei kuulu aina ja voi hävitä vähän kuinka sattuu. Onko muilla kokemusta/mahdollisestin korjausta asiaan ?
edit. Vihellys on selvästin kuultavissa kuskinpaikalta, muttei taka penkiltä.
Äänen olen paikallistanut kuskinpuolen a-pilarin tietämille.
edit. Vihellys on selvästin kuultavissa kuskinpaikalta, muttei taka penkiltä.
Äänen olen paikallistanut kuskinpuolen a-pilarin tietämille.
"Freude am fahren"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Tarkista tässä järjestyksessä (yleinen lista, ei bemarikeskeinen):
-Ikkuna on oikeasti kiinni (joo, perusasia, mutta jää joskus hoksaamatta, btdt)
-Pyyhkijä ei vislaa (tämän huomaa siitä, että ääni loppuu pyyhkäisyn ajaksi)
-Oven tiivisteet ovat kunnossa ja kohdillaan (ovi auki, silmä käteen ja tutkimaan)
-Oven saranat ei lonksu avatessa, vaan ovi pysyy saranapäästä paikoillaan
-Oven asento on kohdallaan (saumat asettuvat siististi, luontevasti ja tasaisesti, ovi sulkeutuu ja avautuu kevyesti ja tiivisteiden väliin ei jää rakoa)
-Tuulilasin liimaus ja listat on kunnossa (teippaa vaikka se vasen reuna umpinaiseksi - jos sillä ääni häipyy, vislari löytyi)
-Ikkuna on oikeasti kiinni (joo, perusasia, mutta jää joskus hoksaamatta, btdt)
-Pyyhkijä ei vislaa (tämän huomaa siitä, että ääni loppuu pyyhkäisyn ajaksi)
-Oven tiivisteet ovat kunnossa ja kohdillaan (ovi auki, silmä käteen ja tutkimaan)
-Oven saranat ei lonksu avatessa, vaan ovi pysyy saranapäästä paikoillaan
-Oven asento on kohdallaan (saumat asettuvat siististi, luontevasti ja tasaisesti, ovi sulkeutuu ja avautuu kevyesti ja tiivisteiden väliin ei jää rakoa)
-Tuulilasin liimaus ja listat on kunnossa (teippaa vaikka se vasen reuna umpinaiseksi - jos sillä ääni häipyy, vislari löytyi)
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Ja eikös joku puhunut että peili vislaisi, eli sitähän kannattaisi vaikka teipata jotenkin niin selviää vislaako se vai onko joku muu. Mites etuikkunan listat, onko tiiviin näköiset?Aero kirjoitti:Tarkista tässä järjestyksessä (yleinen lista, ei bemarikeskeinen):
-Ikkuna on oikeasti kiinni (joo, perusasia, mutta jää joskus hoksaamatta, btdt)
-Pyyhkijä ei vislaa (tämän huomaa siitä, että ääni loppuu pyyhkäisyn ajaksi)
-Oven tiivisteet ovat kunnossa ja kohdillaan (ovi auki, silmä käteen ja tutkimaan)
-Oven saranat ei lonksu avatessa, vaan ovi pysyy saranapäästä paikoillaan
-Oven asento on kohdallaan (saumat asettuvat siististi, luontevasti ja tasaisesti, ovi sulkeutuu ja avautuu kevyesti ja tiivisteiden väliin ei jää rakoa)
-Tuulilasin liimaus ja listat on kunnossa (teippaa vaikka se vasen reuna umpinaiseksi - jos sillä ääni häipyy, vislari löytyi)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6