E9X sekalaiset pikkukysymykset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Joo, manuaali ei lähde tuossa tilanteessa valumaan ihan heti, eli toimii käytännössä samoin kuin automaatissa. En ole varma pitääkö kytkimen olla pohjassa vai pitääkö tuo auton paikallaan myös vapaalla kytkin ylhäällä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 09 Helmi 2014, 14:27
- Auto: e91 330d xDrive LCI 2008
e90 318iA LBE 2011 - Paikkakunta: Espoo
Olikos se niin, että nelimukisissa manuaalivaihteisissa ei ole mäkilahtöavustinta. Ei ainakaan omissa ole ollut. Tuosta kuutoskoneisesta manuaalista se löytyy. Pitää auton paikallaan kun jalka on nostettu kytkimeltä. En ole kokeillut kauanko se siinä pysyisi, mutta ei varmaan yli kahta sekuntia ole koskaan tarvinnutkaan pidellä.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
mulla ei 320:ssä ole sitä.Bemminator kirjoitti:Olikos se niin, että nelimukisissa manuaalivaihteisissa ei ole mäkilahtöavustinta.
1. Helpompi ( ) ensin: mitä eroa on E6X/E9X 335d:n ja 330d:n moottoreilla? Molemmat käsittääkseni mallia M57, mutta toisessa n. 50hv enemmän. Ja vielä tarkennuksena, että kyseessä siis uudempi M57TÜ2D30. Pohjatiedot toki omaan, mutta odotan mielenkiinnolla kommentteja. Mahdollisia hyviä ja huonoja puolia kummastakin versiosta kuunnellaan myös mieluusti.
2. Osaiskohan joku kertoa noita E9x:n valmistukseen liittyviä "aikatauluja"? Missä vaiheessa(/malliversiossa?) tuo yhden napin+ohjainpylpyrän navi/iDrive-ohjainpulikka on vaihtunut 7 napin+pyörylän-tyyliseksi?
2. Osaiskohan joku kertoa noita E9x:n valmistukseen liittyviä "aikatauluja"? Missä vaiheessa(/malliversiossa?) tuo yhden napin+ohjainpylpyrän navi/iDrive-ohjainpulikka on vaihtunut 7 napin+pyörylän-tyyliseksi?
Eikös se ollut CIC-naviin siirtyessä, eli about syksyllä 2008? Paremmin informoidut korjatkoon jos meni metsään.Jusaai kirjoitti:2. Osaiskohan joku kertoa noita E9x:n valmistukseen liittyviä "aikatauluja"? Missä vaiheessa(/malliversiossa?) tuo yhden napin+ohjainpylpyrän navi/iDrive-ohjainpulikka on vaihtunut 7 napin+pyörylän-tyyliseksi?
No näköjään jotain sellasta joo, toi lyhenne avasi taas uuden wiki-artikkelin: "A new iDrive system (CIC) was introduced in September 2008 to address most of the complaints. CIC-HIGH, introduced in 2012, brought further improvements"
edit: toisin sanoen samaan aikaan kuin E9x:n LCI-päivitys? Pätisköhän tää sama aika myös coupeen, vaikka ei samaan aikaan tullutkaan LCI-päivitystä? Ja joo, tärkeitä juttuja..
edit: toisin sanoen samaan aikaan kuin E9x:n LCI-päivitys? Pätisköhän tää sama aika myös coupeen, vaikka ei samaan aikaan tullutkaan LCI-päivitystä? Ja joo, tärkeitä juttuja..
Onkos kellään kokemusta/tuntumaa missä voisi olla vikaa: paikallaan ja hiljaisissa parkkipaikkanopeuksissa kuuluu rahinaa ja silloin tällöin pientä poksahtelua kun kääntää rattia. Ääni vaikuttaisi ikäänkuin tulevan kojelaudan alta. Edestä jokatapauksessa. Iskareissa tai jousituksessa ei havaittu vikaa eikä pyörät kinnanneet kiinni mihinkään kun auto otettiin ylös ja pyöriteltiin renkaita pajalla. Veikkaisin siis ohjauslaitteita. Ohjaustehostin? Naapurifoorumilla bctf:llä samanlaisilla oireilla E91:ssä on joskus veikattu ohjauslaakeria ja sen vaihtaminen on asiaan auttanut..
Ex E61 530xd LCI aut. -08
Ex E91 330d individual aut. -06
Ex E91 318d LCI aut. -10
Ex E91 330d individual aut. -06
Ex E91 318d LCI aut. -10
Oma E91 oli huollossa ja siellä ilmeisesti päivitetty/ohjelmoitu jotain.
Ovet eivät ainakaan mene enää itsestään lukkoon kun lähtee liikkeelle ja kun vilkun viistä hipaisee vilkku aiemman kolmen vilkautuksen sijaan vilkkuu enää kerran. Onkohan näihin muutoksiin olemassa joku syy miksi ne on tehty vai onkohan tässä nyt vain asetukset sattuneet menemään näin? Korjaavatko merkkiliikkeet nämä takaisin niin kuin ne ovat olleetkin ilmaiseksi esim. seuraavan huollon yhteydessä? Millainen operaatio nuo asetukset olisi muuttaa itse ja mitä siihen tarvitsee?
Ovet eivät ainakaan mene enää itsestään lukkoon kun lähtee liikkeelle ja kun vilkun viistä hipaisee vilkku aiemman kolmen vilkautuksen sijaan vilkkuu enää kerran. Onkohan näihin muutoksiin olemassa joku syy miksi ne on tehty vai onkohan tässä nyt vain asetukset sattuneet menemään näin? Korjaavatko merkkiliikkeet nämä takaisin niin kuin ne ovat olleetkin ilmaiseksi esim. seuraavan huollon yhteydessä? Millainen operaatio nuo asetukset olisi muuttaa itse ja mitä siihen tarvitsee?
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
En muista tarkasti oliko myös e91:ssa samoin kuten nykyisessä F22:ssani jossa nämä molemmat löytyvät auton asetuksista iDrivessa.
Autoon on varmasti päivitetty uutta softaa ja siksi käyttäjän omat asetukset lähtevät pois.
Autoon on varmasti päivitetty uutta softaa ja siksi käyttäjän omat asetukset lähtevät pois.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
Nuo voi kyllä ihan itse muuttaa valikoista sellaisiksi kuin haluaa. Onnistuu omassa E92:ssakin mittariston valikoista vaikka ei ole edes iDrivea. Ei muuta kuin manuaalia käteen ja opiskelemaan. Aika nopeasti nuo tuolta löytää kyllä ihan vaan kokeilemalla ja valikkoja selaamalla.
Ei tarvita mitään erikoislaitteita tai -taitoja tai merkkihuollossa käyntiä.
Ei tarvita mitään erikoislaitteita tai -taitoja tai merkkihuollossa käyntiä.
Osaakohan kukaan arvailla mistähän voisi johtua että kuljettajan ajovalo (xenon) ei toimi uudella ehjälläkään polttimolla.
Ja polttimo on testattu toisella puolella että se ei ole rikki.
Sulakkeet näytti olevan ehjiä mutta onko noille joku erillinen rele tai joku mikä voisi olla mäsä?
Ja polttimo on testattu toisella puolella että se ei ole rikki.
Sulakkeet näytti olevan ehjiä mutta onko noille joku erillinen rele tai joku mikä voisi olla mäsä?
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Autosi taitaa olla 2008 tai vanhempi? Noissa on vielä erillinen ohjausyksikkö varsinaiselle xenon-polttimolle+sytyttimelle.jagge86 kirjoitti:Osaakohan kukaan arvailla mistähän voisi johtua että kuljettajan ajovalo (xenon) ei toimi uudella ehjälläkään polttimolla.
Ja polttimo on testattu toisella puolella että se ei ole rikki.
Sulakkeet näytti olevan ehjiä mutta onko noille joku erillinen rele tai joku mikä voisi olla mäsä?
Esim. tässä osa #8. http://www.realoem.com/bmw/en/showparts ... 3126948180
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
- Auto: BMW 318dA LCI 2009
Autoni on BMW E90 318dA LCI, ensirekisteröinti kesällä 2009.
Kaikki vuodet olen ollut siinä käsityksessä, että kaikissa E90:ssä on hydraulinen ohjaustehostin. Nyt olen kuitenkin lukenut, että LCI:ssä olisi jo sähköinen ohjaustehostin. Jos on, onko se samanlainen kuin F30:ssä?
Tämä kiinnostaa siksi, että olen epäröinyt F30:n hankkimista siksi, että monet ovat kuvailleet mallin ohjaustuntumaa liian kevyeksi ja tunnottomaksi johtuen sähköisestä ohjaustehostimesta.
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen autoni ohjaukseen, minusta se on hyvinkin tunnokas. Eli jos tässä LCI:ssä on jo sama sähköinen ohjaustehostin kuin F30:ssä, niin silloin jälkimmäisenkin pitäisi kaiketikin minulle sopia.
Kaikki vuodet olen ollut siinä käsityksessä, että kaikissa E90:ssä on hydraulinen ohjaustehostin. Nyt olen kuitenkin lukenut, että LCI:ssä olisi jo sähköinen ohjaustehostin. Jos on, onko se samanlainen kuin F30:ssä?
Tämä kiinnostaa siksi, että olen epäröinyt F30:n hankkimista siksi, että monet ovat kuvailleet mallin ohjaustuntumaa liian kevyeksi ja tunnottomaksi johtuen sähköisestä ohjaustehostimesta.
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen autoni ohjaukseen, minusta se on hyvinkin tunnokas. Eli jos tässä LCI:ssä on jo sama sähköinen ohjaustehostin kuin F30:ssä, niin silloin jälkimmäisenkin pitäisi kaiketikin minulle sopia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Ei mahdoton, katsoo vain että hansikaslokeron kansi mahtuu avautumaan ja että on tasainen kohta. Defan 1.4kW "mini" toimi hyvin ja sen asennuspaikka oli nimenomaan ylösalaisin kojelaudan alla apukuljettajan puolella. Asiaa auttaa lämmin=mukava asennuspaikka, akkukäyttöinen ruuvinväännin ja terävät asennusruuvit. Nyt on kolmas auto missä on tuo asennuspaikka, ei ehkä täydellinen, mutta vähiten tiellä ja aina parempi kuin lattialla väärinpäin.Finland611 kirjoitti:Sitä hansikaslokeroa mäkin hieman pohtisin, mutta voi olla mahdoton operaatio. Tuskin tuossa kohtaa menee läheltä mitään johtoja joihin voisin niillä defan olemattomilla ruuveilla osua.
Miten yleistä on ovien kittisaumojen irtoaminen/ruostuminen ?
Olen kaksi ostoehdokasta tarkastanut ja molemmissa on ollut havaittavissa ruostetta etu ovien kittisaumojen kohdalla siten, että kitti on jo osittain irronnut. Muualla en huomannut ko. vikaa tai ruostetta ylipäätään. Molemmat vuosimallia -07. Miten BMW suhtautuu noiden korjaamiseen ?
Harmittaa jos e9x mallisen auton osto jää tuosta kiinni, muutoin istui käteen hienostin.
Olen kaksi ostoehdokasta tarkastanut ja molemmissa on ollut havaittavissa ruostetta etu ovien kittisaumojen kohdalla siten, että kitti on jo osittain irronnut. Muualla en huomannut ko. vikaa tai ruostetta ylipäätään. Molemmat vuosimallia -07. Miten BMW suhtautuu noiden korjaamiseen ?
Harmittaa jos e9x mallisen auton osto jää tuosta kiinni, muutoin istui käteen hienostin.
"Freude am fahren"
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Jos laittaa pre-lci E90:een, jossa on ollut tavalliset polttimot rekkarivaloissa, lci-malliset alkuperäiset led-rekkarivalot, mitä kikkailuja pitää tehdä, ettei mittaristossa herjaa? Selviääkö koodaamalla vai pitääkö viritellä vastuksia johtoihin? Käyköhän nuo muuten edes samoihin liittimiin?
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Vastaanpa itse kun sopivasti ohjeet löysin . Kyllä, vaatii kikkailuja, koska liittimet ovat erilaiset. Myös koodaus suotavaa.-V- kirjoitti:Jos laittaa pre-lci E90:een, jossa on ollut tavalliset polttimot rekkarivaloissa, lci-malliset alkuperäiset led-rekkarivalot, mitä kikkailuja pitää tehdä, ettei mittaristossa herjaa? Selviääkö koodaamalla vai pitääkö viritellä vastuksia johtoihin? Käyköhän nuo muuten edes samoihin liittimiin?
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=641410
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA