Lassi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Loka 2015, 18:51
Auto: 330d e90 -09

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja Lassi » 19 Loka 2015, 10:37

xstr kirjoitti:
Lassi kirjoitti:3. Onkos muuten jotain huomioon otettavaa varusteiden/Suomessa huollon tai muun suhteen jos Saksasta hankkisi auton? Saako esim idriven näytön ja valikot vaihdettua Suomen kielelle ja onko se hinnaltaan järkevissä suhteissa oleva operaatio?


Valikoita ei saa suomeksi, edes ns suomiautoissa. Vasta n. 1 v sitten tullut suomenkieli saataville uusiin.
Saksan autoissa ei ole yleensä cold climate varustelua, jotkut asentavat sen sen jälkikäteen. Huohotinputken lämmitystys ainakin tulee tällöin.

Joystisk keppi tullut myös E90 -> F30 korimuutoksen yhteydessä. Saat saman näköisen modernimman kepin kyllä vaihdettua tilalle, jos tykkäät muovista enemmän kun nahkasta.


Kiitoksia tiedosta, englanniksi saanee kuitenkin nuo saksa autojenkin idrivet ihan itse languagen valitsemalla vai vaatiiko jotain päivityksiä. Vai onko nuo edes saksankielisiä edes vakiona.

Hyvä tietää tuo cold climate homma, pitää pitää se mielessä tuskin on kuitenkaan mikään hirvittävän kallis vaikka sen asentaisikin/asennuttaisi jälkikäteen.

Itsekkin pidän enemmän tuosta vanhan mallisesta kepistä, mutta mietin vaan tarkoittiko se myös jotain muutoksia automaattivaihteiston tms puolella vai onko tuota päivityksetty ainoastaan tuon muovi-imagon takia :)

Lassi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Loka 2015, 18:51
Auto: 330d e90 -09

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja Lassi » 20 Loka 2015, 10:49

Kuinkahan vaikea on saada ilma idriveä olevaan e90:seen ns normaali 1din tai 2din mankka? 2din kiinnostaisi enempi, mutta 1din menettelisi myös. Onko kuinka vaikea/kallis operaatio?

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 980
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 08:40
Auto: F11 530dA XD
VW Touareg
BMW K1600 GTL
Paikkakunta: Kaarina

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja Juha » 20 Loka 2015, 10:54

Lassi kirjoitti:Kuinkahan vaikea on saada ilma idriveä olevaan e90:seen ns normaali 1din tai 2din mankka? 2din kiinnostaisi enempi, mutta 1din menettelisi myös. Onko kuinka vaikea/kallis operaatio?

Pistä suosiolla tommonen Zenec...

http://www.zenec.com/products/ego/bmw.html
Ex:
F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Nebu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Touko 2014, 15:15
Auto: E91 320i 2010

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja Nebu » 22 Loka 2015, 17:55

320i E91 LCI antaa alla olevaa vikakoodia. Onko sensori rikki vai joku muu vika? Ja uskaltaako tuolla ajaa kun varoitusvalo palaa?

P2626: O2 Sensor Pumping Current Trim Circuit/Open (Bank 1 Sensor 1) (Powertrain, Generic)

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3403
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja salmol » 22 Loka 2015, 20:01

Happianturi antaa vikakoodia...? Heijaako tyhjäkäynti? Foorumeilla puhuttiin että voisi olla liitin huonosti, eli kannattaa kokeilla ottaa irti ja takaisin. Sijainti ennen katalysaattoria. Jos ei auta niin anturi on rikki tai heikossa kunnossa. Putsaus esim. jollain putsausaineella yms voi auttaa tai vaihto uusiin. Vaihto vain OEM-anturiin sitten.

https://m.youtube.com/watch?v=Imh9Q1YlWfk
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Lassi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Loka 2015, 18:51
Auto: 330d e90 -09

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja Lassi » 24 Loka 2015, 09:07

Onko tietoa onko faceliftin N57 kone tarkoitus käydä samassa 90asteen lämmössä kun m57 koneenkin. Vai onko N57 joku muuttuva lämpötila että seilailee ylemmäksi ja alemmaksi. M57 on paljon puhetta että jos eivät lämpiä 90ajossa niin termari ei toimi.

N57 en löytänyt niin selkeää linjaa asiaan onko täällä porukalla kokemuksia mitä N57 lämpöjen pitäisi olla ja kuinka nopeasti about lämpötilan pitäisi nousta tuonne 90asteen tasolle tai mihin sen sitten pitääkään nousta.

Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1054
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 22:01
Paikkakunta: Tampere

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja Böntti » 25 Loka 2015, 00:22

Normaali käyntilämpö on noin 87-90c. Jos ei nouse tuonne muuten kuin pysähdyksissä, pääset termarijumppaan.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128

pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 214
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 09:40

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja pmj » 25 Loka 2015, 06:31

Mikä on normaali öljynlämpötila normiajossa, kun kone on lämmennyt? 330i/N53 kone kyseessä.

Lassi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Loka 2015, 18:51
Auto: 330d e90 -09

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja Lassi » 27 Loka 2015, 02:17

Böntti kirjoitti:Normaali käyntilämpö on noin 87-90c. Jos ei nouse tuonne muuten kuin pysähdyksissä, pääset termarijumppaan.

Nousee kyllä noihin, mut tuntuis aika hitaasti nostavan toki se toss hiljases kaupunki ajossa ei juuri rasitu ton kokonen kone. Kun nousee ylös niin pysyy siellä kyllä, pienellä polkemisella nousee sinne 93tuntumaankin, mut laskee kyll sitten tasa 88-90pintaan, mietin vaan tuota että olisko jossain termaris pientä vikaa kun lämpiää niin hitaasti, mistä näist nyt tietää :)

Ei taida näis 3litrasissa olla mitään kääntyviä "säleikköjä" jäähyttimen edessä?

dolmo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2015, 07:53

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja dolmo » 31 Loka 2015, 08:00

Moro kaikki,

Tällä viikolla hankin elämäni ensimmäisen BMW:n, E90 320i -06. Vanhana "fordistina" oli hankalaa etsiä uutta hyvää käyttöautoa järkihintaan, koska kilometrejä tulee noin 10km - 15km vuodessa. Halusin kuitenkin hieman ns. "luksusta" kaiken päälle.

Varsinainen pikkukysymykseni on, että miten helppoa / mitä kustantaa peruutustutkat eteen? Takana nämä löytyvät. Rakas avovaimoni jo kerkesi kolhaisemaan etupuskuriin mukavan pusun ja vaihtoonhan se menee, niin ihan jatkoa ajatellen.

Toinen pikkukysymys on, että autolla on ajettu 176tkm ja se on tuontiauto Saksasta. Huollot tehty kahta viimeistä lukuunottamatta merkkihuollossa. Onko jatkolla väliä käytänkö "pikkupajoja" huoltoon vai onko merkkihuolto se juttu?

Kiitos ennakkoon! Toivottavasti en ole tehnyt vikavalintaa auton suhteen ;)

Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 20:07
Auto: E92 335i
Paikkakunta: Kaarina

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja Tomm1 » 31 Loka 2015, 17:37

Tervetuloa BMW hörhöjen joukkoon!
Ekaan kysymykseen:
Etupäähän tarvitaan ainakin anturit (puskurisa lienee paikat merkattu antureille), moduuli tarvitaan sekä koodausta tuohon?
Toiseen kysymykseen:
Vie sellaisen pieneen pajaan mikä on erikoistunut nimenomaan BMW autoihin. Tekevät pääsääntöisesti halvemmalla hommat kuin marmoritiski.
nyt alla harraste E92 335i (610 hv, 750 Nm), ex bimmerit e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95

dolmo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2015, 07:53

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja dolmo » 01 Marras 2015, 09:03

Tomm1 kirjoitti:Tervetuloa BMW hörhöjen joukkoon!
Ekaan kysymykseen:
Etupäähän tarvitaan ainakin anturit (puskurisa lienee paikat merkattu antureille), moduuli tarvitaan sekä koodausta tuohon?
Toiseen kysymykseen:
Vie sellaisen pieneen pajaan mikä on erikoistunut nimenomaan BMW autoihin. Tekevät pääsääntöisesti halvemmalla hommat kuin marmoritiski.


Kiitos paljon! Jotta elämä ei menisi ihan putkeen, sama rakas henkilö ajoi "hieman liian vauhdikkaasti" hidastetöyssyyn. Tämän jälkeen keltainen moottorin vikavalo alkoi palamaan yläpaneelissa. (Se pienempi, geneerinen varoitusvalo.) Tehot ei kadonnut, muuten ihan normaalisti kone käy ym. Ei kai auta muuta kuin viedä pajalle virkakoodit luettavaksi, mutta any ideas what might ne the issue? En tiedä kauan huumori riittää :mus:

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3403
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja salmol » 01 Marras 2015, 10:13

Ei varmaan hirveästi kannata ajella jos moottorin merkkivalo palaa. Kyllä siellä jotain meni rikki, ei se valo varmaan sattumalta samaan aikaan syttynyt.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

dolmo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2015, 07:53

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja dolmo » 02 Marras 2015, 18:57

salmol kirjoitti:Ei varmaan hirveästi kannata ajella jos moottorin merkkivalo palaa. Kyllä siellä jotain meni rikki, ei se valo varmaan sattumalta samaan aikaan syttynyt.


Jes. Huollosta kommentit. "Vikakoodit katalysaattoreilta aktiivisia. Moottorinohjauksen adaptaatiot nollattu, vika ei uusiutunut vianmäärityksen yhteydessä." Autolla on sen jälkeen rullailtu noin 100km joten varmaan jää mysteeriksi.

Lassi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Loka 2015, 18:51
Auto: 330d e90 -09

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja Lassi » 06 Marras 2015, 11:33

Onkos näissä jotain huomioitavaa kärryn vedossa, ite ei o tullut kärryä omilla autoilla koskaan vedettyä ja joskus juteltiin että automaattien kanssa kannattaa vähän kiinnitellä huomiota ettei "polta/hajota/turhaan rasita" laatikkoa.

Autona siis sigun 330d 2009 automaatti (6portainen). Äkkiseltään mietin että onko parempi vetää DS:llä kärryä tuntuisi käyttävän automaatti puolellakin vähän isompia kierroksia ettei ronksota 1100rpm mäkiä ylös ison kärryn kanssa, toisekseen joskus kuullut etttä DS käyttäisi kovempia paineita lootassa eli antaisi luistattaa vähemmän minkä luulisi olevan parempi kärryn vedossa?

Muutkin vinkit saa toki antaa. Toki voi olla ettei tämä 330d automaatti loota ole ihan perus henkilöautoon verrattava, mut kysytään kuitenkin kun täällä varmasti tietämystä on.

Lassi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Loka 2015, 18:51
Auto: 330d e90 -09

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja Lassi » 09 Marras 2015, 13:07

Oliskohan kellään arvauksia mitä laitteita nämä ovat tuossa 330d:ssä?

Takakontista löytyy tälläinen maton alta:
http://aijaa.com/iu7MC0
http://aijaa.com/vWKu1n

Hanskalokerosta löytyy tälläinen, muuta ei tule mieleen kun joku autopuhelin systeemi mut onko näinkin uudessa vielä tuollaisia vai onko tuo joku muu?
http://aijaa.com/h0G1xz
http://aijaa.com/0epKzh

edit:
Se myös kiinnostaisi onko jäsenet tilailleet ajovalonumpioiden uusia linssejä jostain (Saksa varmaan järkevin maa). Vai onko noiden vaihto jostain syystä työlästä tai muuten ongelmallista? Kiveniskua on omissa umpioissa jo sen verran ettei pelkkä perus kirkastussarja varmaan auta ja muutenkin vähän siinä ja tossa jo ostaa 50€ kunnollisen kiillotuspaketin ja uudet linssit voi saksasta saada kohtuu rahalla niin ne uudet on kuitenkin aina paremmat kun ne itse kiillotetut.

SimTek
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 10:03
Auto: E90 330da
279hv/647Nm

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja SimTek » 09 Marras 2015, 14:53

Lassi kirjoitti:
edit:
Se myös kiinnostaisi onko jäsenet tilailleet ajovalonumpioiden uusia linssejä jostain (Saksa varmaan järkevin maa). Vai onko noiden vaihto jostain syystä työlästä tai muuten ongelmallista? Kiveniskua on omissa umpioissa jo sen verran ettei pelkkä perus kirkastussarja varmaan auta ja muutenkin vähän siinä ja tossa jo ostaa 50€ kunnollisen kiillotuspaketin ja uudet linssit voi saksasta saada kohtuu rahalla niin ne uudet on kuitenkin aina paremmat kun ne itse kiillotetut.


http://www.hlgroup.fi/midcom-serveattac ... 052014.pdf
Omat tein näillä aineilla ja ohjeilla.Tulihan niistä melkein kun uudet. :)
Exät Saab 900i, Opel Ascona B, Saab 900T, Saab 9-5, Subaru Impreza GT

Finland611
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Huhti 2012, 13:28
Auto: BMW 320D
E90LCI
2011

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja Finland611 » 19 Marras 2015, 20:35

MIhin kohtaan BMW E90:ssä kuuluu sisätilanlämmitin asentaa. Voiko sen laittaa hanttarinpuolelle, minne vaan vai pitääkö varoa jotain tiettyä paikkaa? Kenelläkään tietoa? Kyseessä siis pelkän laitteen sijoittamisesta, johdot yms. ovat jo asennettu.

-Robert

pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 214
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 09:40

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja pmj » 19 Marras 2015, 20:46

Itsellä tuossa E92:ssa on hanttarin jalkatilassa pystyasennossa. Olisin halunnut sen mieluummin hanskalokeron alapuolelle ylösalaisin mutta ei siinä oikein ollut kunnolla mihin sen siellä kiinnittää. Tuossa kuva miten se mulla on.
ImageUploadedByTapatalk1447965998.867974.jpg
ImageUploadedByTapatalk1447965998.867974.jpg (269.3 KiB) Katsottu 2762 kertaa

Finland611
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Huhti 2012, 13:28
Auto: BMW 320D
E90LCI
2011

Re: E9X sekalaiset pikkukysymykset

ViestiKirjoittaja Finland611 » 19 Marras 2015, 20:52

Sitä hansikaslokeroa mäkin hieman pohtisin, mutta voi olla mahdoton operaatio. Tuskin tuossa kohtaa menee läheltä mitään johtoja joihin voisin niillä defan olemattomilla ruuveilla osua.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa