Käytettyä E93:sta ostamassa - vinkkejä kaivataan!

E90, E91, E92, E93
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Tervehdys, myös tänne 3-sarjan puolelle ja pahoittelut, jos täältä löytyy jo jokin ketju, jossa on käyty kattavasti lävitse tyypillisimmät haasteet E9X malleissa.

Autokuume on pahasti painamassa päälle jä perheen A4 avant pitäisi saada päivitettyä johonkin mukavampaan. Haaveissa on E93. Toivomuksena on 325i tai 320d automaatilla. Käytännön syistä vuosimalli mennee 2007 / 2008 paikkeille ja kilometrejä saisi olla alle 70k, jotta hinta/kuntosuhde pysyisi kohdillaan.

Onko täällä mitään vinkkejä, mihin pitäisi erityisesti kiinnittää huomiota ehdokkaita katsastaessa? Mitkä mahtavat olla tyypillisimmät haasteet noissa jo kohtuullisesti ikää keränneissä avo kolmosissa? Vai onko niitä kaikkia poljettu, kuin vierasta sikaa, että parempi kokonaan jättää ammattikoulun teineille?

Konkreettisesti esimerkkinä voisivat olla vaikka seuraavat autot http://www.nettiauto.com/bmw/325/4588942" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.nettiauto.com/bmw/325/4609377" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: vaihtoehtona tietysti uuden tilaaminen; joka E93 tapauksessa näyttäisi mieluisaksi speksattuna kustantavan 68k. Vai pitäisikö malttaa vuosi ja tilata F33?
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Tyypillinen uudehkon avon käyttäjä ei taida olla pahimman luokan autonrääkkääjä. Tuon hopean auton osalta varmistaisin kuitenkin syyn miksi se on kiertänyt pk-seudun autoliikkeitä useampaan kertaan.

Oma rajoittunut katsantokanta rajaisi (nelos)dieselit pois avoautoista.
ex. E63 650i, E88 125i
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Olikos ensimmäisissä 325 avoissakin vielä 2.5 litrainen kone joka myöhemmin vaihtui 3.0 litraiseen, vai joko se kolmelitrainen oli alusta asti?
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:Olikos ensimmäisissä 325 avoissakin vielä 2.5 litrainen kone joka myöhemmin vaihtui 3.0 litraiseen, vai joko se kolmelitrainen oli alusta asti?
Minun mielestä Cabrioletin osalta on aina ollut 3litranen alusta asti.
CLiK kirjoitti:Tyypillinen uudehkon avon käyttäjä ei taida olla pahimman luokan autonrääkkääjä. Tuon hopean auton osalta varmistaisin kuitenkin syyn miksi se on kiertänyt pk-seudun autoliikkeitä useampaan kertaan.
+1.
- - -
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

http://www.nettiauto.com/bmw/325/4067165" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä olisi jo M-sport, punaiset nahat ja suora bensakutonen. Tarviiko sitä paljoa muuta? :tong:

edit: Kuskinpenkki hieman istutun oloinen. Oisko kuskina ollut isompaa kaliiberia?
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.nettiauto.com/bmw/325/4067165
Tässä olisi jo M-sport, punaiset nahat ja suora bensakutonen. Tarviiko sitä paljoa muuta? :tong:
Tuossa alkaa olla palikat kohdallaan.

Avoautoista puheenollen, ainakin itsellä tuollaisessa E93:ssa oli huomattavasti alastomampi olo kuin E89:ssä. Nelipaikkaisessa avossa on huomattavasti paremmin esillä kuin kaksipaikkaisessa. Ja jotenkin se näyttää aina yhtä... "ei hyvältä"... jos joku ajaa nelipaikkaisella avolla kaikki paikat miehitettyinä. Ja eikös sitä ole sanottu, että nelipaikkaisen avon takapenkillä istuessa ei voi näyttää kuin Hitleriltä tai Mussolinilta :lol:
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Dieselin rouskutus olisi itselle myös iso "no-no" avoa hankittaessa.

Kommentoin täältä takaa aivan kuin mulla olisi rahaa ostaa ketjussa esiteltyjä esimerkkejä. Eipä ole.
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

No onhan tänne syntynyt jo ihan asiallista keskustelua :)

Tuon dieselin osalta kommentit ovat kyllä aivan tosia. Katto alhaalla dieselin rouskeen kuunteleminen on kyllä todella roisia, joten ehkä ajatus pitää suosiolla työntää sivuun ja hyväksyä tosiasia, että jos lelun haluaa siltä ei voi vaatia samoja ominaisuuksia, kuin käyttöautolta. Takapenkeistä ja kovasta katosta en kuitenkaan ole valmis tinkimään, muutoin Z4 tai 1 olisivat asiallisia vaihtoehtoja, erityisesti Z4! Anti on kuitenkin oikeassa siinä, että ei siellä takapenkillä voi mitenkään matkustaa, jos katto on alhaalla. Omassa käytössä kovalla katolla ja takapenkeillä on kuitenkin syynsä. Katto ylhäällä autolla voi ajaa myös talvella ja penska kyydissä.

Kävin tuota hopeista Autokeskuksessa katsomassakin ja siinä on päällisin puolin katsottaessa on muutama erikoinen kuluma, jotka asettavat mittarissa ja huoltokirjassa olevat kilometrit hieman outoon valoon. Raimon kaivama musta M-sport punaisilla nahkoilla on kyllä aika porno.

Sanopas Anti kuitenkin arvaus, että koska F33:n saa kaupasta ulos ja paljonko hintaa tulee lisää verrattuna E93:een?
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

altsu kirjoitti:Sanopas Anti kuitenkin arvaus, että koska F33:n saa kaupasta ulos ja paljonko hintaa tulee lisää verrattuna E93:een?
Kaupasta ulos... alkuvuodesta 2014. Hinnoista paha sanoa mitään ihan jo sen takia, että tiedä mitä se valtio keksii tuohon mennessä.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Minulle kalpaisi avokki kuutosdieselilläkin. Niissä on aika kivan miehekäs murina. Nelosdieseliä vierastan.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Antinontoxic kirjoitti: Avoautoista puheenollen, ainakin itsellä tuollaisessa E93:ssa oli huomattavasti alastomampi olo kuin E89:ssä. Nelipaikkaisessa avossa on huomattavasti paremmin esillä kuin kaksipaikkaisessa. Ja jotenkin se näyttää aina yhtä... "ei hyvältä"... jos joku ajaa nelipaikkaisella avolla kaikki paikat miehitettyinä. Ja eikös sitä ole sanottu, että nelipaikkaisen avon takapenkillä istuessa ei voi näyttää kuin Hitleriltä tai Mussolinilta :lol:
Aikuisen kokoinen ei tosiaan näytä takapenkillä tyylikkäältä - edes yo-lätsä otsalla. Tuo naku olo oli itsellekin ensi alkuun himpun vaikeaa, mutta siihen tottuu nopeasti. Tuulisuoja auttaa myös mukavasti ja estää aivan suoran näkyvyyden takaa.
ex. E63 650i, E88 125i
kimmop
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Itsellä ollut samoja haaveita ja kaikki noi kotimaiset on kahlattu läpi ainakin virtuaalisesti. Väittäisin muuten että toi beige oli alunperin AutoCornerin 38k€ myymä, mutta voin olla väärässä: en ole käynyt katsomassa autoa + papereita fyysisesti.

Hintataso on täällä aika reipas varusteisiin nähden, johtuen mallin harvinaisuudesta. Sitten se Cabrion paino pitää ottaa huomioon ja sen tuoma suorituskyky"ongelma". Jos tuntuu että 325i:n suorituskyky riittää, niin käy hakemassa Saksasta. 2007/2008 325i:n verot on lähellä kymppiä, 2007 taitaa mennä jo tasan siihen Cabrionakin.

Vinkki: 330i:n verot on melko samat, kuin 325i:n...
Viimeksi muokannut kimmop, 12 Maalis 2012, 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pthuone
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Marras 2011, 12:54
Auto: F30 320dA -12
Paikkakunta: Turku

E93 on aina kiinnostanut minuakin.
Kertokaapa kokeneemmat miten avattava katto toimii tällaisena talvena ja pysyykö lämpö sisällä ja suhinat
ulkona, eli onko siitä ainoana autona ympärivuotiseen käyttöön.
Kaikki muutkin käyttö kokemukset olisi kiva kuulla.
Kun katsoo suomen tarjontaa niin ainoa johtopäätös on että saksasta kannattaa hakea.
Bimmeristi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
Auto: F20 116dA
Paikkakunta: Pk-seutu

Itsellä kokemusta -08 E93 320iA:sta. Ajo tuolla tosin rajoittui kesäkausiin, talvet auto oli käyttämättömänä. Pätevä peli muuten, mutta moottori oli aivan helvetin alitehoinen. Myös vanha 6-portainen tomaatti oli karmea tuon moottorin jatkeena. Toisaalta autolla haettiinkin vain avoautofiilistä, ja 2-litrainen oli siihen tarkoitukseen aivan riittävä. Kyseinen yksilö laitettiin syksyllä 2010 kiertoon, noin 6tkm ajettuna.. :blush:

E93:lla pystyy kevyesti ajamaan ympäri vuoden. Suhinoita ei kuulu juurikaan enempää kuin E90:ssä, josta myös kokemusta. Katto tosin elää omaa elämäänsä, eikä nitinöitä ole täysin saatu vaiennettua - koen itse tuon enemmänkin ominaisuutena kuin vikana. Tavaratila on auttamattoman pieni, koska oman osansa vaatii kattomekanismin turvajärjestelmän muovinen osa. Katon ollessa alhaalla ruumaan mahtuu maksimissaan keissi olutta. ;)

Katto ei ollut kovinkaan autonpesuystävällinen. Vettä tuli coupe-autojen tapaan karmittomien ikkunoiden yläreunoista sisään. Samaten A-pilarin yläpäästä tihkui pisaroita hyttiin, mikäli puutarhaletkulla päästeli huolimattomasta menemään.. Pieni, mutta ärsyttävä vika mielestäni. :cloeye:

Summa summarum altsu: Jos et tavaratilaa tarvitse, siedät pieniä katosta aiheutuvia nitinöitä ja ostat auton kutoskoneella, voin suositella E93:sta. ;) Tuolla rahalla tosin saa jo paljon muutakin ja itse en avoautoista juurikaan perusta, joten oma valinta olisi jokin aivan muu.
K_i_m_i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Loka 2011, 16:07
Auto: BMW F15 X5 xDrive30 M-sport
BMW F20LCI 118ia bus

Itsellä -07 325i E93 ollut syyskuusta 2011 saakka. sitä ennen reipas pari vuotta volvo C70 2.4i -06 kovakattoinen avo. Vaihto tuli ns. hetken mielijohteesta ja eipä ole harmittanut. Volvosta hajosi kolmatta kertaa ajovaloumpiot - eivät ilmeisesti siedä auringonpaistetta ja kuumuutta.. sekin huono ominaisuus avoautossa :curse: . Lisäksi kattoa korjailtiin useaan otteeseen koska vettä tuli pesussa rajusti sisään.

Nyt siis tuo E93 jolla menty alle 55 tkm. Autossa on valitettavasti perusjakkarat, ihan OK nekin, muuten varusteet kohdallaan. Tykkään. Vettä tuli sisään kerran pesussa A-pilarin yläpäästä ( peruspaikka) sekä sivuikkunoiden välistä "B-pilarin kohta" kun painepesurilla siihen suihkuttelin - perushölmöilyä siis. Nyt kun olen ollut tarkempi, ei ongelmia. Käytän autoa edelleen pikapesussa, mutta vaihdoin paikkaa, ainakin paikallinen Nesteen kone hoitaa homman hienosti.

Auto päivittäisessä ajossa, etenee hienosti myös talvella ja katon kanssa ei mitään ongelmia tai miettimistä, peruspeltikatto jossa tekstiiliä sisäpuoli. Jos tarkenemista tms. miettii, ei kannata - toimii. Pikku kitinöitä silloin tällöin, mutta kuten aiemmissa viesteissä oli - lienee ominaisuus. Ei häiritse vaikka tarkka olenkin. Pakkasella ei tietenkään kannata kattoa availla, silloin voipi tulla tuhoja. Takakontti vielä pienempi kuin Volvossa ja katon mekanismi on jotenkin "rimpulamman" oloinen kuin Volvossa - johtunee niistä katon päällä olevista ohjurikiskoista jotka ilmestyy suojamuovien alta kattoa liikuteltaessa. Katto itsessään toimii kuitenkin lostavasti, varsinkin kun asensin syksyllä "Smart-Top" systeemin jolla liikuttelu onnistuu kaukosäätimestä ja jopa ajaessa (max 40km/h).

Bonuksena tässä minun autossa on se että se on ns. uittopeli, mutta ei mistään Saksasta vaan Romaniasta :blush: Superbonus on sitten se että onpahan penkinlämmittimet. Auto ostettu liikkeestä käytettynä Suomesta, teetin Autokeskuksessa kaikki mahdolliset tutkimukset koska mietintämyssyssä oli paljon erilaisia arveluttavia asioita.. Mitään ihmettä ei löytynyt, auto erittäin siistissä kunnossa, toimii hienosti ja onhan se tuo bensa kutonen vaan niin mukava. Tuntuu auto kelpaavan myös rouvan kruisailuun :mus: Itse ajelen sillä sateella, tankille ja pesulle..

Omasta puolestani voin suositella kärryä. RokRok
Avatar
pthuone
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Marras 2011, 12:54
Auto: F30 320dA -12
Paikkakunta: Turku

Oletko Kimi laskenut kulutuksia upeasta autostasi?
Olen itse mietiskellyt 325 bensalla tai dieselillä.
Kävin koeajamassa 325i automaatilla -07 ja tehoa oli aivan tarpeeksi mutta kierroksia piti kyllä pitää suht
korkealla jos haluaa auton liikkeelle, dieselissä vääntö alkaa jo niin alhaalta että ajo jotenkin helpompaa.
Autossa oli alla kuluneet hkpl nastarenkaat ja ajettavuus ei ollut kovin hyvä, hyvillä kitkoilla ajo varmaan paranee.
Ylimääräisiä nitinöitä tai kolinoita ei kuulunut mikä oli positiivinen yllätys.
Mitä kaikkea "smart topilla" voi tehdä ja oliko helppo asentaa.
K_i_m_i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Loka 2011, 16:07
Auto: BMW F15 X5 xDrive30 M-sport
BMW F20LCI 118ia bus

Kulutuksia en ole laskenut tarkasti, mutta helkkaristihan tuo tuntuu kuluttavan. Auto ollut nyt talviajan täysin kaupunkiajossa, malliin tallista ulos - päiväkoti - työ - päiväkoti - talliin.. Siis reippaat 10 km / päivä ja käynnistyksiä ja sammutuksia jokaisessa lenkin pisteessä. Viimeksi kun katselin ajotietokoneesta niin näytti keskikulutukseksi jotain 13 l/100km.. ei paha :mus: Kyllä se motarilla menee aika pienellä, mutta oletan että itse en sitä ensikesänä saa juuri alle kympin menemään keskikulutuksena ( ajelen varmaan itse jonkin verran matka-ajoa). Luvuissa ei itseasiassa ole isoja eroja siihen Vulvaan, varsinkin kun huomioi että Bemari on automaatti ja edellinen manuaali. ( jäi tuo A pois tuolta edellisestä viestistä). Liikkuminen on vaihteiston normaaliasennossa mielestäni rauhallista ja tuntuu ettei paljon tapahdu, mutta sportti muuttaa ja terävöittää touhua aika huomattavasti. Sporttiasento taas tuntuu välillä ärsyttävältä kaupungissa vaikka tuo kärry nyt ei mikään tykki olekaan.
Smart-Topin asennus oli erittäin helppoa, alle tunti, Plug and Play tyyppiä, tulee boksin väliin takaselkänojan taakse. Autossa ei ole Easy Access pakettia, joten tuo ST parantaa aika paljon, katon saa auki /kiinni kaukosäätimestä (ei tarvitse painaa kokoaikaa), samoin sisältä keskikonsolista yhdellä painalluksella, ei tarvitse roikkua kokoaikaa), lisäksi peilit saa kääntymään kaukosta sisään/ulos.. Kohtuu mukavaa esim. kun kävelee autoa kohti, voi katon avata jo matkalla, samoin tietenkin pois lähtiessä - saa katon kiinni jo esim. parkkiruutuun ajaessa jne.. kustannus rahteineen tulleineen ja alveineen n.400€
Avatar
pthuone
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 13 Marras 2011, 12:54
Auto: F30 320dA -12
Paikkakunta: Turku

Aika paljon kuluttaa mutta autokin tietty painaa pari sataa kiloa sedania enemmän.
Taidan kallistua 325d:en vielä kun jossain saisi cabriona koeajettavaksi.
E93 alusta ilmeisesti poikkeaa jonkun verran normi alustasta.
Turussa myynnissä olevassa 325i :ssä on sport alusta, myyjän mukaan ei kuitenkaan M-sport alusta.
Mitä vaihtoehtoja tähän on olemassa vai onko kaikissa sport alusta ja M-sportin saa sitten rahalla erikseen.
Miten paljon olette takapenkkien päälle tulevaa tuulisuojaa käyttäneet ja onko tarpeellinen.
Tavarat varmaan pysyy takapenkillä paremmin paikallaan kun katto alhaalla ja takaluukku täynnä kattoa.
Avatar
JKE61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:37

Tutun E93 2008 330d meni juuri vaihtoon. Autossa on kilsoja n 90tkm. Kovalla sateella tuli vesi katon saumoista, vaikka tiivisteet vaihdettiin kerran. Oli kolme vuotta ympärivuotisessa käytössä. Auto on hyvin muuten hoidettu, mm. pintakäsitelty ja nahkajakkarat on teetetty Suomessa.
Eli katson tiivisteet kannattaa kyllä tsekata tarkkaan.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Tuossa myyntipalstallahan on yks 325d E93 aika näppeimmillään myynnissä: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=35&t=2983 (ei yhteyksiä myyjään)
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Vastaa Viestiin