E90 320da vm.2006 ostamassa

E90, E91, E92, E93
SIW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 09:54

Eli olen todennäköisesti ostamassa 320d automaattivaihteistolla... Alla vähän tietoja tästä yksilöstä, haluaisin tietää että mitkä alueet ovat ne vikaherkimmät tässä mallissa? Jotain erityistä mitä pitäisi tarkistaa ennen ostoa? Auto tuotu saksasta, vaikuttaako paljon jälleenmyyntiarvoon? Miten on turbon ja automaattivaihteiston kestävyyden kanssa?
Autossa "i-drive", voiko hiukassuodattimen arviotitu elinikä tarkistaa tämän kautta jotenkin?

-Käyttöönotettu 08/2006
-Tuotu saksasta 03/2009, jolloin mittarissa 78tkm. Nyt mittarissa 136tkm, huoltokirja löytyy (merkkihuollettu) ja myyjän mukaan Suomessa tehty matkamittarin ja muun elektroniikan testaus BMW Suomen toimesta.
-Katsastettu ja kuntotarkastettu 02/2012, vasen takapyöränlaakeri vaihdettu ja kaukovalojen suuntaus tehty.
-Auton maalipinta on "myllytetty", eli mekaanisesti ja lämmöllä käsitelty, sitten kovavahattu 03/2012.
-Mitään vikoja ei ole ollut, lukkuunottamatta se laakeri (myyjän mukaan, knock knock)...

Kyseessä siis tämä yksilö:
http://www.nettiauto.com/bmw/320/4603108" onclick="window.open(this.href);return false;

Kiitoksia avusta ja aurinkoista viikonloppua!
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

DPF vaihtoajan löytää ihan servicevalikosta. Lisäksi salavalikosta kannattaa tarkistaa jäähdytinnesteen lämpötila. Pitäisi nousta ~90c asteeseen, jos jää selvästi alle niin kummankin termarin vaihto edessä. Ei iso homma, mutta kannattaa korjata ettei DPF mene tukkoon. Automaattivaihteistoa kait pidetään suht varmana näissä E9X-sarjan autoissa. Imuläpäthän tuossa on, joten niiden poisto olisi myös paikallaan jos ei ole poistettu jo. Testaa myös kummankin avaimen toiminta.
SIW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 09:54

Raimo Miettinen kirjoitti:DPF vaihtoajan löytää ihan servicevalikosta. Salavalikosta kannattaa tarkistaa jäähdytinnesteen lämpötila. Pitäisi nousta ~90c asteeseen, jos jää selvästi alle niin kummankin termarin vaihto edessä. Ei iso homma, mutta kannattaa korjata ettei DPF mene tukkoon. Automaattivaihteistoa kait pidetään suht varmana näissä E9X-sarjan autoissa. Imuläpäthän tuossa on, joten niiden poisto olisi myös paikallaan jos ei ole poistettu jo. Testaa myös kummankin avaimen toiminta.
Ok,kiitos! Minkä hintainen toimenpide imuläppien poisto on?
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Turbon ääniä kannattaa kuunnella, tyhjäkäynnillä ja normaaliajossa ei pitäisi juuri kuulua vinkumista tms. Itsellä kävi huono tuuri ostaessa, kun en tajunnut pientä vihellystä viaksi ja turbo meni vaihtoon.

Huoltovalikosta näkee muitakin tietoja, esim. kuinka pitkään ajaa jarrupaloilla, öljynvaihdot, suodattimet. Toki huoltokirja kannattaa tsekata.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
SIW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 09:54

Hiace kirjoitti:Turbon ääniä kannattaa kuunnella, tyhjäkäynnillä ja normaaliajossa ei pitäisi juuri kuulua vinkumista tms. Itsellä kävi huono tuuri ostaessa, kun en tajunnut pientä vihellystä viaksi ja turbo meni vaihtoon.

Huoltovalikosta näkee muitakin tietoja, esim. kuinka pitkään ajaa jarrupaloilla, öljynvaihdot, suodattimet. Toki huoltokirja kannattaa tsekata.
Pari lisäkysmystä: Auton service valikossa lukee että hiukassuodattimen vaihto olisi 150tkm:ssa. Onko se nyt joku vakio arvio vai tarkoittaako se tosian sitä että sen joutuu varmasti vaihtamaan 15tkm päästä?
MonacoBlueE90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Syys 2011, 19:58

SIW kirjoitti: Ok,kiitos! Minkä hintainen toimenpide imuläppien poisto on?
Joku Btcf:n puolella sanoi, että noin 600€ merkkiliikkeessä. Mutta esimerkiksi Tampereen Benkara-autolla lista hinta kyseiselle työlle on 180€. Tai sitten kyselet onko paikallisilla foorumin tai Btcf:n jäsenillä kiinnostusta poistaa ne , jos et itse halua poistaa. Minun autosta ne poisti juurikin yksi btcf:n foorumin jäsen maksoin jonku satasen.
SIW kirjoitti:Pari lisäkysmystä: Auton service valikossa lukee että hiukassuodattimen vaihto olisi 150tkm:ssa. Onko se nyt joku vakio arvio vai tarkoittaako se tosian sitä että sen joutuu varmasti vaihtamaan 15tkm päästä?
Minulla on kanssa arvio vaihdosta jossain siellä 150tkm kohdilla. Dpf:n vaihtoväli elää ajotyylin ja -tottumusten mukaan.
Se voi siitä muuttua suuntaan tai toiseen.
Tuolla paljon asiaa Dpf:stä ja asian vierestä
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

SIW kirjoitti:Pari lisäkysmystä: Auton service valikossa lukee että hiukassuodattimen vaihto olisi 150tkm:ssa. Onko se nyt joku vakio arvio vai tarkoittaako se tosian sitä että sen joutuu varmasti vaihtamaan 15tkm päästä?
Minun käsittääkseni nuo iDriven luvut tarkoittaa jäljellä olevia kilometreja. Näyttääkö se hiukkassuodattimelle lukua 15tkm vai 150tkm siellä? Jos se näyttää että 15tkm, auton anturit ovat todennäköisesti havainneet että dpf on tukkeutumassa. Varmastihan sitä ei voi tietää, pitääkö se vaihtaa juuri 15tkm jälkeen vai ei, mutta voisihan tuo olla yksi tinkimisperuste...

Oma autoni kertoo, että esim. jarrupaloilla ajelee vielä 50-80tkm ja öljynvaihtoon auton mielestä 25tkm.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
SIW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 09:54

Hiace kirjoitti:
SIW kirjoitti:Pari lisäkysmystä: Auton service valikossa lukee että hiukassuodattimen vaihto olisi 150tkm:ssa. Onko se nyt joku vakio arvio vai tarkoittaako se tosian sitä että sen joutuu varmasti vaihtamaan 15tkm päästä?
Minun käsittääkseni nuo iDriven luvut tarkoittaa jäljellä olevia kilometreja. Näyttääkö se hiukkassuodattimelle lukua 15tkm vai 150tkm siellä? Jos se näyttää että 15tkm, auton anturit ovat todennäköisesti havainneet että dpf on tukkeutumassa. Varmastihan sitä ei voi tietää, pitääkö se vaihtaa juuri 15tkm jälkeen vai ei, mutta voisihan tuo olla yksi tinkimisperuste...

Oma autoni kertoo, että esim. jarrupaloilla ajelee vielä 50-80tkm ja öljynvaihtoon auton mielestä 25tkm.
150tkm siinä lukee myyjän mukaan, toki tsekkaan itse myös kunhan pääsen paikan päälle tarkistamaan auton.
Autolla tällä hetkellä ajettu 135tkm, joten sen mukaan ajattelin että vaihto olisi 15tkm päästä... Mutta hyvä jos näin ei ole. :)

Autolla ajettu 77tkm kahtena ensimmäisenä vuonna, eli aika paljon pitkää ajoa siinä taitaa olla (käsittääkseni tekee hyvää tälle suodattimelle). Nykyinen myyjä ajanut myös ainakin pari kertaa viikossa yli 100km pätkiä työn puolesta...
Eli ei seisonut kehä 1 jonoissa niin paljon.

No, jos nyt ongelmia syntyy tuon kanssa niin pakko lähettää pesuun/poistaa kokonaan. Jos nyt kauppoja edes saadaan pystyyn, onko hinta teidän mielestä OK jos saan uudet 16" Bridgestone kesärenkaat aluvanteineen kaupan päälle?
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

"myyty nettiauton kautta" :) teitkö kaupat?
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Hastra
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
Auto: 320iA E91 2008
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Paljonkos tuolla oli pyyntihintaa ja jos tiedät kauppahinnasta niin senkin saa paljastaa. Itse ostin tuon oman bensa 320:n suunnilleen samoilla varusteilla niin arvelisin jotain 21ke:n luokkaa?

Edit: Nyt kun vähän nettiautoo selailin niin on kai tuo hyvinkin voinu mennä alle 20ke:n vaikka olikin kuvien perusteella tosi siistin ja hyväkuntoisen näköinen.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Googlen välimuisti kertoo hintaa pudotetun hintaan 17850€.

http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
SIW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Maalis 2012, 09:54

Raimo Miettinen kirjoitti:Googlen välimuisti kertoo hintaa pudotetun hintaan 17850€.

http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja myyty tasan 17 000 eurolla, valitettavasti en itse ollut ostajana joten haku jatkuu... ;(
Vähän vaikea tilanne, kaikki hyvät yksilöt tuntuu löytyvän etelä-suomesta, itse asun pohjanmaalla ja työkiireitä tällä hetkellä sen verran ettei pysty ihan noin vain lähtemään, vaikka päivästä onkin vain kyse.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Ok, harmi että meni jo.

Uuden etsintään suosittelen harkitsemaan sellaista autoa jossa on sporttipenkit. Ne on omasta mielestäni aivan loistavat. Sopivan jämäkät ja tukevat. Ei kuitenkaan liian kovat tai ainakaan omasta mielestäni ahdistavat. Toki tuo on vähän makukysymys ja ruumiin muodotkin vaikuttaa. Jos kiinnostaa, niin nuo on helppo tunnistaa kuvista reisiosan säädettävästä etuosasta. Tavan penkeissä sitä ei ole.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Vastaa Viestiin