Asiasta tietävät, heittäkää kokemuksianne E9X 335i:sta.
Mitä hyvää, huonoa jne.
Vähän väliä löytää itsensä netistä näitä tutkiskelemassa...
E9X 335i kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
E91 koppa on tullut tutuksi. Itsellä oli reilu 3 vuotta E91 325iA ja autona oli ihan mahtava ja suurempia vikojakaan ei ollut, lukuunottamatta öljynkulutusta ja kastunutta antennivahvistinta.
Oikeastaan suurimman pettymyksen tuotti suurehko kulutus normiajossa maantie/kaupunki 50/50. Itsellä se oli kesäkeleillä 10,5-11L ja talvella meni litra enemmän helposti. Samoiten 6-V steptronic-tomaatti mielestäni 'söi' liikaa voimavaroja.
Oikeastaan suurimman pettymyksen tuotti suurehko kulutus normiajossa maantie/kaupunki 50/50. Itsellä se oli kesäkeleillä 10,5-11L ja talvella meni litra enemmän helposti. Samoiten 6-V steptronic-tomaatti mielestäni 'söi' liikaa voimavaroja.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 23:23
- Auto: E92 335i -07
Itellä ollut vajaa vuoden E92 335i. Siitä vaihdettu tässä kevään aikana suuttimet, puolat ja korkeapainepumppu. Tuntuvat olevan todellakin kulutuskamaa. Onneksi on ollut tuo vuoden Laakkostakuu, joka on nämä kaikki kattanut. Muita miinuksia en kyllä keksi. Kulutus ollut n. 10 litran tasoa, 9,5l kesällä ja lähemmäs 11l talvella 80/20 kaupunki/maantieajolla (manuaali). Coupeksi yllättävän hyvät takatilat sekä takakontti on varmasti riittävän iso. Tietenkin riippuu mihin sitä käyttää, mutta esimerkiksi 4 golfbagia menee helposti. Suurimpina plussina pitäisin ulkonäköä (E92) sekä tietenkin moottoria. Myös vaihteiston toiminta on mielestäni hienoa. En muita miinuksia keksi, kuin nuo tyyppiviat tässä moottorissa. Kaikki muu on juuri niin kuin autossa pitääkin olla. Suosittelen ehdottomasti!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
^Mitä vikoja esiintyi? Oliko jo aiemmin vaihdettu?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 23:23
- Auto: E92 335i -07
Tuossa isommassa huollossa jossa vaihdettiin suuttimet ja puolat auton kylmäkäynti oli aivan kaameeta, tuntui kuin olisi käynyt 4 tai 5 sylinterillä ja auto tärisi. Lopulta sitten antoi misfireä useisiin sylintereihin yms yms kun olin itseasiassa ajamassa Laakkoselle huoltoon asian tiimoilta. 5 sylinteriä ja 3 puolaa vaihdettiin uudempiin malleihin diagnostiikkakoneen ehdotuksesta, joten en tiedä onko nuo vaihtamattomat vaihdettu joskus aikasemmin. Kyselin liikkeestä, josta auton ostin, mutta ei ainakaan heidän rekistereistä näkynyt vaihtoja. Tuossa korkeapainepumpussa http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=404414 tämän kaltaista vikaa reilun kuukauden, kunnes sitten heitti tuon puolmoottorivalon käynnistyksen jälkeen. Sen jälkeen homma hoituikin helposti eli auto Laakkoselle ja siellä diagnosoivat tuon korkeapainepumpun ja vaihtoivatkin saman päivän aikana. A+ näiden asioiden hoidosta Espoon Laakkoselle. Aikaisemmista vaihdoista en tiedä, en usko että koskaan on vaihdettu.
- apu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 11:17
- Auto: F33 435i Ex: E92 335 Ci
Minkäikäinen auto ja paljonko oli ajettu kun ongelmia alkoi ilmaantua?juggernaut kirjoitti:Itellä ollut vajaa vuoden E92 335i. Siitä vaihdettu tässä kevään aikana suuttimet, puolat ja korkeapainepumppu. Tuntuvat olevan todellakin kulutuskamaa. Onneksi on ollut tuo vuoden Laakkostakuu, joka on nämä kaikki kattanut. Muita miinuksia en kyllä keksi. Kulutus ollut n. 10 litran tasoa, 9,5l kesällä ja lähemmäs 11l talvella 80/20 kaupunki/maantieajolla (manuaali). Coupeksi yllättävän hyvät takatilat sekä takakontti on varmasti riittävän iso. Tietenkin riippuu mihin sitä käyttää, mutta esimerkiksi 4 golfbagia menee helposti. Suurimpina plussina pitäisin ulkonäköä (E92) sekä tietenkin moottoria. Myös vaihteiston toiminta on mielestäni hienoa. En muita miinuksia keksi, kuin nuo tyyppiviat tässä moottorissa. Kaikki muu on juuri niin kuin autossa pitääkin olla. Suosittelen ehdottomasti!
Itsellä menossa 335 Ci:stä takuu umpeen ja kerran on puolimoottorivaloa väläyttänyt käynnistyksessä (n.1000km sitten).
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Onko sulla tietoa mitä tuo remppa maksoi? HPFP on kai jotain 500-600e, entäs nuo suuttimet?juggernaut kirjoitti:Itellä ollut vajaa vuoden E92 335i. Siitä vaihdettu tässä kevään aikana suuttimet, puolat ja korkeapainepumppu. Tuntuvat olevan todellakin kulutuskamaa. Onneksi on ollut tuo vuoden Laakkostakuu, joka on nämä kaikki kattanut.
- MasterH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
- Auto: F10 528iSA
- Paikkakunta: Helsinki
Kolmisen vuotta ajelin (n.45000km) E92 koppasella. Ongelmina oli kuskin penkin irtoaminen kannattimilta ja takajarruvalojen polttimoiden turhan tiuha vaihtotarve. Joku softavika oli myös joka kutsui turhaan huoltoon.
Muuten kiva peli jota välillä ikävöi. Riittavän ripeäkin tuo oli. Ja kyllähän sillä taloudellisestikin pystyy ajamaan, harva tosin malttaa.
Muuten kiva peli jota välillä ikävöi. Riittavän ripeäkin tuo oli. Ja kyllähän sillä taloudellisestikin pystyy ajamaan, harva tosin malttaa.
Edell. E92 335iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 23:23
- Auto: E92 335i -07
Toi korkeapainepumppu töineen oli karvan vajaa 700e, suuttimien ja puolien uusinta hieman reilu 1400e. Nämä siis Laakkosen hintoja. Noi puolathan esimerkiksi on helppo itse vaihtaa eikä yksittäinen puola niin älyttömiä maksa, mutta olen tuota takuuta tosiaan käyttänyt hyväksi näissä. Onneksi sai uusittua enempi tavaraa kerralla, niin luulisi kestävän pidempään.Squamish kirjoitti:Onko sulla tietoa mitä tuo remppa maksoi? HPFP on kai jotain 500-600e, entäs nuo suuttimet?juggernaut kirjoitti:Itellä ollut vajaa vuoden E92 335i. Siitä vaihdettu tässä kevään aikana suuttimet, puolat ja korkeapainepumppu. Tuntuvat olevan todellakin kulutuskamaa. Onneksi on ollut tuo vuoden Laakkostakuu, joka on nämä kaikki kattanut.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Thx. Vähän tuota suuruusluokkaa ounastelinkin. M54-moottoriin puolat maksaa marmorilla noin 50 e/kpl, eli siitä arvioiden suuttimien osuudeksi tulisi noin tonni.juggernaut kirjoitti:Toi korkeapainepumppu töineen oli karvan vajaa 700e, suuttimien ja puolien uusinta hieman reilu 1400e. Nämä siis Laakkosen hintoja. Noi puolathan esimerkiksi on helppo itse vaihtaa eikä yksittäinen puola niin älyttömiä maksa, mutta olen tuota takuuta tosiaan käyttänyt hyväksi näissä. Onneksi sai uusittua enempi tavaraa kerralla, niin luulisi kestävän pidempään.Squamish kirjoitti:Onko sulla tietoa mitä tuo remppa maksoi? HPFP on kai jotain 500-600e, entäs nuo suuttimet?juggernaut kirjoitti:Itellä ollut vajaa vuoden E92 335i. Siitä vaihdettu tässä kevään aikana suuttimet, puolat ja korkeapainepumppu. Tuntuvat olevan todellakin kulutuskamaa. Onneksi on ollut tuo vuoden Laakkostakuu, joka on nämä kaikki kattanut.
Toivottavasti sulla on nyt edessä luotettavia kilometrejä vähän aikaa. Kaikilla noilla vioilla kun on taipumus uusiutua jossain vaiheessa.
(nämä nykyisten bensa- ja dieselkoneiden viat hillitsee kummasti omaa intoa autonvaihtoon, kun laitettavaa voi tulla parilla tonnilla melkein milloin vaan...)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 23:23
- Auto: E92 335i -07
Kiitos Squamish onnentoivotuksista Tosiaan tuo Laakkostakuu on siinäkin mielessä hyvä, että koska ei ole BMW:n oma takuu niin "ostavat" osat maahantuojalta tms jolloin niille tulee automaattisesti 2 vuoden varaosatakuu. Eli seuraavat pari vuotta ovat noiden osien osalta katettu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Onko alkupään (2006-2008) E9X 335i:n yhteydessä automaatti eri versiota kun oli esim. 2005 E91:ssä?
Siis perus 6-v steptronic tuo on, tuossa testissä vaan kehuttin kuinka nopeasti loota vaihtaa ym.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmw-335i-coupe" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakin Omassa E91 325i:ssa oli steppi hitaampi perstuntumalta..
Ja nuo rattiläpyskät ei sinänsä kerro tomaatin eroista vai onko ne vain lisävaruste muuten samaan automaattilootaan? pl. uusimmissa e9X LCI-malleissa joku DCT-kaksoiskytkintomaatti?
Tuo on kyllä ehkä keppivaihteilla maukkaampi
vai onko?
Siis perus 6-v steptronic tuo on, tuossa testissä vaan kehuttin kuinka nopeasti loota vaihtaa ym.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmw-335i-coupe" onclick="window.open(this.href);return false;
Ainakin Omassa E91 325i:ssa oli steppi hitaampi perstuntumalta..
Ja nuo rattiläpyskät ei sinänsä kerro tomaatin eroista vai onko ne vain lisävaruste muuten samaan automaattilootaan? pl. uusimmissa e9X LCI-malleissa joku DCT-kaksoiskytkintomaatti?
Tuo on kyllä ehkä keppivaihteilla maukkaampi
vai onko?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Heinä 2011, 21:21
- Auto: F20 M135i xDrive
EX: E92 M3,E92 335i,E46 M3 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Rattivalitsemet ovat tosiaan vain lisävaruste automaativaihteistoon näissä, sama laatikko ilman valitsimia tai niiden kanssa.Ja nuo rattiläpyskät ei sinänsä kerro tomaatin eroista vai onko ne vain lisävaruste muuten samaan automaattilootaan? pl. uusimmissa e9X LCI-malleissa joku DCT-kaksoiskytkintomaatti?
Tuo on kyllä ehkä keppivaihteilla maukkaampi
vai onko?
Omasta mielestä manuaali kuuluu ehdottamasti 335i:n N54 moottorin kanssa yhteen. Esimerkkinä samalla moottorilla varustettuun 1M:ään BMM valitsi ainoastaan manuaalin vaihtoehdoksi. Manuaali kuuluu sporttiin Kaksoiskytinvaihteisto DCT on kyllä sitten asia erikseen, se on sporttinen.
Minulla on tosin tässä oma lehmä pahasti ojassa, niin kuin tuosta allekirjoituksesta näkee
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
335i:ssä ainoastaan coupeen sai myöhemmin dct:n (saksassa dkg) vaihteistoksi, tunnistaa siitä uudenmallisesta vaihdevalitsimesta. Siis 7 vaihdetta ja kaksoiskytkin. Jos ois massia niin tuo ois minun valinta
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Automaatti, manuaali tai DCT.
Kaikilla omat kannattajansa ja kaikki varmaan toimii tuon koneen kanssa yhteen.
Jos E9x 325i on kyseessä, sanoisin että manuaali on paremmin sopiva mun kokemuksen perusteella.
Oikeastaan edelleen jäi kysymys auki, eli onko eri versio (siis jotenkin nopeampi) tuosta 6-v stepistä käytössä 35i:n yhteydessä jos joku tietää?
Kaikilla omat kannattajansa ja kaikki varmaan toimii tuon koneen kanssa yhteen.
Jos E9x 325i on kyseessä, sanoisin että manuaali on paremmin sopiva mun kokemuksen perusteella.
Oikeastaan edelleen jäi kysymys auki, eli onko eri versio (siis jotenkin nopeampi) tuosta 6-v stepistä käytössä 35i:n yhteydessä jos joku tietää?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Rautahan voi olla samaa mutta control modulen parametrit voivat olla erilaiset. Ohjainmodulissa on parametrit jotka säätää kuinka rajusti ja nopeasti tahi pehmeästi ja verkkaisemmin pykälää lyödään sisään. Lähinnä tulisi mieleen että 325 ja 335 voivat olla erilaiset asetuksiltaan.
-p
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Juuri näin veikkaisin itsekin.phuksi kirjoitti:Rautahan voi olla samaa mutta control modulen parametrit voivat olla erilaiset. Ohjainmodulissa on parametrit jotka säätää kuinka rajusti ja nopeasti tahi pehmeästi ja verkkaisemmin pykälää lyödään sisään. Lähinnä tulisi mieleen että 325 ja 335 voivat olla erilaiset asetuksiltaan.
-p
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
E91 335i ehkä hakusessa jos sopiva sattuu vastaan. Suomen tarjonta farmarina heikkoa joten ehkä Saksaan lähdettävä...
Pari kyssäriä:
-Miten vähällä pääsee matka-ajossa parhaimmillaan? (Vaikka eihän tätä konetta säästöajoon osteta)
-Automaatti vs. manuaali? Tällä hetkellä takaveto/manuaalit ois ehkä ykkösenä listassa pienimpien päästöjen ja selkeästi pienempien saksanhintojen vuoksi. Tosin automaattiakin kehuttu tämän koneen yhteydessä melko hyväksi yhdistelmäksi.
Lisää löylyähän tuohon pitää saada, vaikka vakionakin varsin ripeä. Automaatti taitaa kestää kovempia lukemia ohjelmoinnin osalta.
Pari kyssäriä:
-Miten vähällä pääsee matka-ajossa parhaimmillaan? (Vaikka eihän tätä konetta säästöajoon osteta)
-Automaatti vs. manuaali? Tällä hetkellä takaveto/manuaalit ois ehkä ykkösenä listassa pienimpien päästöjen ja selkeästi pienempien saksanhintojen vuoksi. Tosin automaattiakin kehuttu tämän koneen yhteydessä melko hyväksi yhdistelmäksi.
Lisää löylyähän tuohon pitää saada, vaikka vakionakin varsin ripeä. Automaatti taitaa kestää kovempia lukemia ohjelmoinnin osalta.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d