Toinen E9X menossa. Edellinen E90 iA. Kävin Karalalla softaamassa 360hv/490nm. Kulutuslukema pääosan ajasta 9.4-9.7. Ehkä 60% maantieajoa. Ei erityisen rauhassa, muttei räpätenkään. Ajoin autolla noin 65tkm ja mittarissa 130tkm kun vaihdoin. Ei nesteiden ja suodattimien vaihtoa isompia remontteja.Hiace kirjoitti:E91 335i ehkä hakusessa jos sopiva sattuu vastaan. Suomen tarjonta farmarina heikkoa joten ehkä Saksaan lähdettävä...
Pari kyssäriä:
-Miten vähällä pääsee matka-ajossa parhaimmillaan? (Vaikka eihän tätä konetta säästöajoon osteta)
-Automaatti vs. manuaali? Tällä hetkellä takaveto/manuaalit ois ehkä ykkösenä listassa pienimpien päästöjen ja selkeästi pienempien saksanhintojen vuoksi. Tosin automaattiakin kehuttu tämän koneen yhteydessä melko hyväksi yhdistelmäksi.
Lisää löylyähän tuohon pitää saada, vaikka vakionakin varsin ripeä. Automaatti taitaa kestää kovempia lukemia ohjelmoinnin osalta.
Nyt E92 335 CiA xdrive. Teimme juuri pikku turneen. Noin 1500km suomalaisia teitä keskinopeudella ~70km/h, kulutus tuolta pätkältä 9.5. Tällä reissulla ajo varsin maltillista. Muttei teiden tukkimista... Tiedä sitten millä muut ajelevat, mutta itse tankannut aina 98E:tä.
Itse en ottaisi manuaalia mistään hinnasta. Sporttipenkkien ristiseläntuki on myös ehdoton. Ekassa sitä ei ollut ja sen kyllä huomasi. Xdrive tuntuu kyllä huomattavasti laiskemmalta, mutta on siinä toki 55hv tehoeroakin.