E9X 335i kokemuksia

E90, E91, E92, E93
BantamGrappler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 19:17

Hiace kirjoitti:E91 335i ehkä hakusessa jos sopiva sattuu vastaan. Suomen tarjonta farmarina heikkoa joten ehkä Saksaan lähdettävä...

Pari kyssäriä:
-Miten vähällä pääsee matka-ajossa parhaimmillaan? (Vaikka eihän tätä konetta säästöajoon osteta)
-Automaatti vs. manuaali? Tällä hetkellä takaveto/manuaalit ois ehkä ykkösenä listassa pienimpien päästöjen ja selkeästi pienempien saksanhintojen vuoksi. Tosin automaattiakin kehuttu tämän koneen yhteydessä melko hyväksi yhdistelmäksi.

Lisää löylyähän tuohon pitää saada, vaikka vakionakin varsin ripeä. Automaatti taitaa kestää kovempia lukemia ohjelmoinnin osalta.
Toinen E9X menossa. Edellinen E90 iA. Kävin Karalalla softaamassa 360hv/490nm. Kulutuslukema pääosan ajasta 9.4-9.7. Ehkä 60% maantieajoa. Ei erityisen rauhassa, muttei räpätenkään. Ajoin autolla noin 65tkm ja mittarissa 130tkm kun vaihdoin. Ei nesteiden ja suodattimien vaihtoa isompia remontteja.

Nyt E92 335 CiA xdrive. Teimme juuri pikku turneen. Noin 1500km suomalaisia teitä keskinopeudella ~70km/h, kulutus tuolta pätkältä 9.5. Tällä reissulla ajo varsin maltillista. Muttei teiden tukkimista... Tiedä sitten millä muut ajelevat, mutta itse tankannut aina 98E:tä.

Itse en ottaisi manuaalia mistään hinnasta. Sporttipenkkien ristiseläntuki on myös ehdoton. Ekassa sitä ei ollut ja sen kyllä huomasi. Xdrive tuntuu kyllä huomattavasti laiskemmalta, mutta on siinä toki 55hv tehoeroakin.
Petri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Syys 2010, 18:50

BantamGrappler kirjoitti:Nyt E92 335 CiA xdrive. Teimme juuri pikku turneen. Noin 1500km suomalaisia teitä keskinopeudella ~70km/h, kulutus tuolta pätkältä 9.5. Tällä reissulla ajo varsin maltillista. Muttei teiden tukkimista...
Ihan näin mutuna aika suurelta tuntuu tuo kulutus jos normikulutuksiin vertaa. Tosin neliveto varmasti tekee siihen osansa myös. Jotenkin olen mielessäni kuvitellut, ettei tuollainen moderni 3-litrainen veisi juuri sen enempää kuin vanhan tekniikan 2.5-litrainenkaan.
BantamGrappler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Maalis 2011, 19:17

Petri kirjoitti:
BantamGrappler kirjoitti:Nyt E92 335 CiA xdrive. Teimme juuri pikku turneen. Noin 1500km suomalaisia teitä keskinopeudella ~70km/h, kulutus tuolta pätkältä 9.5. Tällä reissulla ajo varsin maltillista. Muttei teiden tukkimista...
Ihan näin mutuna aika suurelta tuntuu tuo kulutus jos normikulutuksiin vertaa. Tosin neliveto varmasti tekee siihen osansa myös. Jotenkin olen mielessäni kuvitellut, ettei tuollainen moderni 3-litrainen veisi juuri sen enempää kuin vanhan tekniikan 2.5-litrainenkaan.
Ei tuo nyt tietysti ihan pelkkää maantieajoa ollut. Yhdistettyä kulutusta netissä tarjottiin 9.2-9.8l/100km väliseen haarukkaan.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Spritmonitorista löytyy muiden 335-kuskien tankkauksia ja sieltä voi yrittää metsästää minimikulutuksia.
Tommi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 19:46

Tiistaina ostin ensimmäisen 335:en (e92) ja keskiviikkona ensimmäinen puolimoottorivalo kun muutaman kierroksen (suht nopean) kiersin ahvenistolla. Sammutin auton ja hetken päästä käynnistin uudestaan...sen jälkeen ei ole uusiutunut.

Torstaina kävi huollossa ja vikakoodit ahtopaineista sekä pako puolen vanokselta. Mitään ei vielä tehty, vaan tutkivat lisää ensi perjantaina. Autoa ei ole viritetty. Autolla ajettu 68tkm.

Normiajossa ei ole vielä antanut mitään virheitä. Onko haisua mikä saattaisi olla vialla ja mikä mennee vaihtoon? Tuleekohan kalliskin paukku. Yksityiseltä ostin ja niissä perävalo takuu...
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Tuolle moottorille tyypillistä on rata-ajossa ainakin lämpimillä keleillä muutaman kierroksen jälkeen öljyjen ylikuumeneminen, jolloin kone menee "vikatilaan". En tiedä jättääkö se mitään vikakoodeja muistiin, mutta tehot kyllä palautuvat pienen jäähdyttelyn jälkeen normaaliksi. Ei siis välttämättä syytä huoleen.

Onkohan konetta lastutettu tai ohjelmoitu uudelleen?
Tommi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 19:46

Ei ole lastutettu eikä uudelleen ohjelmoitu.

Ekalla stintillä ajoin muistaakseni 6 kierrosta joista kaksi nopeahkoa, silloin syttyi puolimoottorivalo "engine fault - reduced power", jäähdyttely ei poistanut tuota, mutta sammutus -> uudelleen käynnistys poisti. Noin puolen tunnin jälkeen ajoin uudestaan n 6 kierrosta ja taas pari nopeaa, silloin ei tullut mitään virheilmoitusta. Keli oli pilvinen, taisi olla karvan vajaa 20 astetta. Öljyn lämpö taisi olla joku 120.

Netistä tuosta lueskelin ja aika moni sanoi että kun ajaa kovaa, niin loppujen lopuksi löytynyt vanos solenoideista monesti vika. Sitä yritin autokeskuksen huollolle sanoa, mutta haluavat tutkia asian ensin itse.

Vanos solenoid valvesta sanotaan tälläistä: "Common cause of check engine light and limp mode after running the car hard. Restarting the car commonly clears the code and/or limp mode."
Avatar
VMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 48
Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:39
Auto: F10 530d
RR Evoque
e92 335
e90 330
e46 325Ci

Kuulosta vikakoodeineen vanoksen solenoideilta. 2 x 100 euroa ja työt päälle. Mulla teki noin ja vaihdatin. Toki mulla ongelmat oli jo ihan tavisajossa. Jotkut on huuhdelleet noita solenoideja öljynputsausaineissa ja saaneet pelaamaan. Perusjuttuja tuossa koneessa jossain vaiheessa. Jos vaihtaa öljyt useammin, veikkaan että se auttaa solenoidien 'verenkiertoon'.

Autokeskus tekee omat juttunsa tehtaan vikaselvityspolun mukaan. Sit ne solenoidit vaihdetaan parin käynnin jälkeen. Jos ei takuuta vaihda ite ja olet taas radalla.
Tommi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 19:46

Mullakin samoja ongelmia ihan tavisajossa aina sen jälkeen kun ekan kerran alkoi. Eilen vaihtoivat toisen solenoidin ja n 30 min jälkeen tuli sama vika. Nyt tänään ei enää vikakoodeja vanokselta. Nyt tutkivat vielä ahtopaineiden säädön ja päivittävät kait ohjelmiston. Toivottavasti loppuu ilmoitukset että voisi alkaa keskittyä ajamiseen ja tuunaamiseen... :)
Tommi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 19:46

Bmw:n oma softapäivitys auttoi asiaan ja nyt noin viikko ajettu ilman ongelmia.

Hommasin autooni mm m3 takapuskurin ja nyt takaputkistoa täytyy hieman muokata, koska ulostulot hieman eri paikassa. Onko kellään tietoa että sopiiko 335:een m3:n originaali vaimennn/takapönttö? Ei kait siinä mitään soveltuvuus ongelmia ole?
Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
Paikkakunta: Kaarina

Tuli E92 335i hommattua vaimolle kulkupeliksi ja omaksi harrasteeksi. E60:n jälkeen 3:n tuntuu aika "muoviselta" ja "pulkalta". Mutta nythän tuolla pyöritään kulmilla, eikä ajella maantiellä pitkää matkaa. Tuo mosa on kyllä koko auton "SE" juttu :thuup:
Vaikka takana oli mahtava 535D niin tässä on samaa voimaa alakierroksilla.
Ja nyt avarien DP:n ja JB4:n jälkeen meno on jo :thup: :thup: ...
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

No niin. Viimeinkin...
Tuli hommattua -08 E92 335cia.
Mahtava laite :w00t:
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Tahtoo kanssa 335i:n !

Suomen hintoja kun seurailee niin näyttäisi järkevämmäksi hakea kyseinen kulkupeli Virosta tai Saksasta.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Jaleo kirjoitti:Tahtoo kanssa 335i:n !

Suomen hintoja kun seurailee niin näyttäisi järkevämmäksi hakea kyseinen kulkupeli Virosta tai Saksasta.
No sitten vaan hommaamaan. Oon ainakin ite pirun tyytyväinen laitteeseen :thuup:
Jos olet ilman vaihtoautoa ostamassa, niin voit suomestakin löytää ihan sopivaan hintaan, mikäli kotimaan tarjonta riittää.
Pyyntihinta ja myyntihinta erosivat toisistaan useassa tapauksessa jopa 15% suoralla kaupalla!
Itse punnitsin samaa (tuonti)asiaa ennen ostoa...
Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
Paikkakunta: Kaarina

Jaleo kirjoitti:Tahtoo kanssa 335i:n !

Suomen hintoja kun seurailee niin näyttäisi järkevämmäksi hakea kyseinen kulkupeli Virosta tai Saksasta.
Tosin Suomen verot tekee tuon kannattamattomaksi, ellet sitten hae mobilen halvinta pommia...
Päästöt kun ei ole N54:ssa ihan pieniä.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
brainsurgery
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Helmi 2014, 11:37
Auto: E91 LCI 335i xDrive AT
Paikkakunta: Helsinki

Tänne uitettiin myös E91 335i xDrive automaattilaatikolla pari kuukautta sitten. JB4:n kanssa ihan mukava peli. Nelivedolle löytyy tarvetta kesälläkin :)
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Tuli väsättyä 335i N54 putkistovertailu, jossa kuulee hyvin eri putkistojen erot. Siitäpä kuuntelemaan ja eikun shoppailemaan jos vakioputkisto kyllästyttää :)

https://www.youtube.com/watch?v=bjN-akYIGg0
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Johtuukohan se tästä kännykän kaiuttimesta vai mistä, mutta minun korvaan ei mikään kuulostanut hyvältä. Liian röpöttävää ja nostaa tuo N54 jotenkin hitaasti kierrokset eikä kierräkään kovin hyvin. Tuo pitäisi olla enemmän nopea "vinkaisu" punarajalle ja takaisin mutta tuo on kun ruohonleikkuria kierrättäisi. [emoji23]
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

salmol kirjoitti:Johtuukohan se tästä kännykän kaiuttimesta vai mistä, mutta minun korvaan ei mikään kuulostanut hyvältä. Liian röpöttävää ja nostaa tuo N54 jotenkin hitaasti kierrokset eikä kierräkään kovin hyvin. Tuo pitäisi olla enemmän nopea "vinkaisu" punarajalle ja takaisin mutta tuo on kun ruohonleikkuria kierrättäisi.
Katoppa uusiks koneella, jossa on kunnon kajarit. Kyllä on musiikkia korville.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
jiihaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Touko 2012, 14:19
Auto: BMW 325i E90 ja BMW 540i G30 m-sport
Paikkakunta: Köyliö

Juha kirjoitti:
salmol kirjoitti:Johtuukohan se tästä kännykän kaiuttimesta vai mistä, mutta minun korvaan ei mikään kuulostanut hyvältä. Liian röpöttävää ja nostaa tuo N54 jotenkin hitaasti kierrokset eikä kierräkään kovin hyvin. Tuo pitäisi olla enemmän nopea "vinkaisu" punarajalle ja takaisin mutta tuo on kun ruohonleikkuria kierrättäisi.
Katoppa uusiks koneella, jossa on kunnon kajarit. Kyllä on musiikkia korville.
Just näin, kyllä on Hiacen bemussa äänet kohdillaan !!!!
Ex- bemut: BMW 316 E30 , BMW 316 E30 , BMW 318 is E30, BMW 520 i E34 BMW 323i E30, BMW 520 i touring E39, BMW 316 i E30, BMW 520i E34, BMW 520ia E60, BMW 325i E90 , BMW 525da E60 M-sport, BMW 520da M-sport F10, BMW 640 da M-sport F06, BMW 320i E91
Vastaa Viestiin