E92: Penkkien vaihto

E90, E91, E92, E93
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Moi!

Haluaisin ottaa selvää ennenkuin lähden tilaamaan sport-nahkapenkit. Autossa on nyt siis perus penkit manuaalisäädöllä. Voiko niiden tilalle tilata sähköiset sport-penkit muistilla? Vai vaatiiko se uudet johdotukset?

Löysin netistä penkkejä, sähköiset muistilla ja manuaaliset ovat melkein samanhintaisia. Kumman kannattaisi ottaa?
- - -
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Itse olen selvitellyt samaista asiaa ja ainoa asia, mistä olen varma, on se, että jostain joudut kusot vetämään penkille, koska manuaalisäätöisiin penkkeihin ei tule kuin korkeintaan lämppärin sähköt ja siitä on vähän hankala ottaa kusoja :cools: .

Tuosta sähköjen vedostakin löytyy kyllä netistä ohjeita, mutta ne on aika "kulimalli"-tyyliin sulakerasiasta juottamalla.

Mitenkäs muuten noissa "manuaalisissa" sporttipenkeissä toimii tuo reisítuen säätö? On jäänyt vähän sellainen käsitys itselle, että tuo reisituen säätö toimisi aina sähköllä myös muuten manuaalisessa penkissä? Pitäneekö paikkansa?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Liekkö 300-sarjalaisessa eroa, mutta mulla 500-sarjalaisessa sähköllä toimii korkeuden säätö ja selkänojan kaltevuuden säätö, muut vivuista (kuten reisituki ja kallistus). Jakkarat siis sportit ja vuosimalli 2009.

Museoautossa kaikki manuaalisesti, myös reisituen säätö. Siinäkin siis sporttipallit.
Avatar
alesi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:37
Auto: F30 318dA M-Sport Alpine White

Mulla oli edellisessä autossa (E92 320cd M-sport), manuaali sporttipenkit niinkuin nykyisessäkin ja niihin kuuluu sivuttaistuen säätö ilmapusseilla, mutta muuten kaikki muut säädöt pelaa manuaalisesti ml. reisituki.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Onkos sille reisituelle sitten joku oma säätövipu vai ihanko sitä liikutellaan siitä itse tuesta?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Ihan oma vipu siinä tuen etureunasa
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Manuaalisäädöllä varustettu istuimet taisi olla helpoin ja halvempi tapa asentaa autoon kuin ne sähköpenkit muistilla, koska kuulemma ne tarvitsevat can-yhteyden jotaki..

Olen omistanut 3 eri autoa missä oli ne sport-istuimet. Jäin kaipaamaan niitä.

Eikö ne sivuttaistukien varten voi saada jostain sähköä?
- - -
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

-
Viimeksi muokannut masiaro, 24 Kesä 2010, 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- - -
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Koodauksen vaatii varmasti. Sinulla oli siis täysin manuaaliset peruspenkit ja nyt vaihdoin tilalle sport-penkit... onko nämä sport-penkit _täysin_ manuaaliset vai onko osa säädöistä sähköllä (muukin kuin sivutuki)?

Outoa ettei auto edes käynnisty enää. Jostain muistelen taas lukeneeni, ettei tämä ole aivan niin yksinkertainen homma kuin voisi olettaa, mutta kuitenkin tehtävissä. Huollon apua tulet varmasti tarvitsemaan, jos ei muuten niin tuossa koodauksessa.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

-
Viimeksi muokannut masiaro, 24 Kesä 2010, 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- - -
DowNtimE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 07:55

masiaro kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:Koodauksen vaatii varmasti. Sinulla oli siis täysin manuaaliset peruspenkit ja nyt vaihdoin tilalle sport-penkit... onko nämä sport-penkit _täysin_ manuaaliset vai onko osa säädöistä sähköllä (muukin kuin sivutuki)?

Outoa ettei auto edes käynnisty enää. Jostain muistelen taas lukeneeni, ettei tämä ole aivan niin yksinkertainen homma kuin voisi olettaa, mutta kuitenkin tehtävissä. Huollon apua tulet varmasti tarvitsemaan, jos ei muuten niin tuossa koodauksessa.
Juu peruspenkit oli täysin manuaaliset. Sport-penkitkin ovat manuaalisia sivuttaistukea lukuunottamatta.

Pitääpä selvittää viel. Vaihdoin peruspenkit takas, ei kuitenkaan käynnisty. Vaatinee vikakoodien nollausta.. Hmm
Vagarenalla nimim. Flat vaihtoi Audiinsa Sport -penkit ja hänellä tuli myös ilmoitus airbagista.
Hänellä ei ollut airbageja penkeissä sitten ollenkaan. Johdot kyllä oli ja kaikki näytti olevan ok päällepäin mutta tarkempi tutkailu osoitti bagien puuttuvan.

Joku osasikin siellä kertoa että Saksalaiset poistavat bagit penkeistä ennen myyntiä. Liittyy jotenkin paikalliseen lainsäädäntöön. Joten tarkistahan se asia jos penkit ostit eBaysta.

Vanhoista penkeistä voinee siirtää kyllä bagit uusiin, joten siinä mielessä ei taida olla ongelmaa.
Vastaa Viestiin