Valoista tehtyä huomiota ja kysymyksiä (E90/E91 LCI)
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Minusta nuo E90:n halogeenivalot näyttävät ylimäisessä asennossaankin liian alas. Voiko niitä mahdollisesti säätää jostain?
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Eikös siitä ihan umpion päältä löydy pari ruuvia, joilla valoja voi säätää. Toisesta ylös-alas ja toisesta sivuille...FusionWolf kirjoitti:Minusta nuo E90:n halogeenivalot näyttävät ylimäisessä asennossaankin liian alas. Voiko niitä mahdollisesti säätää jostain?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Täytyypi tutkia. Kiitos vinkistä.
Onko tietoa mistä johtuu, että E91 LCI xenonit heiluvat ylös ja alas auton ollessa liikkeellä..tai jopa paikallaan? Katsaatajakim antoi huomautuksen, että ajovalot ovat suunnattu liian alas.
Olen vaihtanut angel eyesit ja sumarit Nokyan 2500k halogen polttimoihin..mutta näillä tuskin vaikutusta. Auto -09 318d
Olen vaihtanut angel eyesit ja sumarit Nokyan 2500k halogen polttimoihin..mutta näillä tuskin vaikutusta. Auto -09 318d
Taka-akselin korkeusanturin johtosarja kulunut puhki ja hapettunut. On kuulemma ihan tyyppivika e91:ssä. Omassa korjattiin vastaava valosekoiluongelma vuosi sitten.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 11 Helmi 2014, 17:57
- Auto: BMW 330e Touring xDrive 2021
Tervehdys,
Onko kenelläkään kokemusta BMW E91 sarjalaisen halogeenivalojen vaihdosta joko LCI 2008 tai Xenon -valosarjoihin? Mun autosta löytyy itse tehtynä kaikkien halogeenipolttimoiden vaihto kirkkaampiin ja myös sisävalaistus LED-aikakaudelle. Takavalot ovat ns. Black-line sarjaa, mutta edessä on vielä halogeenivalot jotka haluaisin vaihtoon. Noh, Schmiedmann sanoi, että mitään "plug-and play" ratkaisua ei löydy eli menisi johtosekoiluun ja joistain pitäisi vielä löytää valoumpioihin ohjainyksiköt tms. Sain sen mielikuvan, että on parempi vaihtaa toiseen autoon mistä löytyisi Xenon valot angel-eyes polttimoilla. Ei oikein viitsisi, kun muuten on lähes täydellinen kombinaatio mitä autolta vaaditaan.
Onko tosiaan näin, että tähän ei löydy järkevähintaista (= ei useita tuhansia euroja maksavaa) ratkaisua?
Onko kenelläkään kokemusta BMW E91 sarjalaisen halogeenivalojen vaihdosta joko LCI 2008 tai Xenon -valosarjoihin? Mun autosta löytyy itse tehtynä kaikkien halogeenipolttimoiden vaihto kirkkaampiin ja myös sisävalaistus LED-aikakaudelle. Takavalot ovat ns. Black-line sarjaa, mutta edessä on vielä halogeenivalot jotka haluaisin vaihtoon. Noh, Schmiedmann sanoi, että mitään "plug-and play" ratkaisua ei löydy eli menisi johtosekoiluun ja joistain pitäisi vielä löytää valoumpioihin ohjainyksiköt tms. Sain sen mielikuvan, että on parempi vaihtaa toiseen autoon mistä löytyisi Xenon valot angel-eyes polttimoilla. Ei oikein viitsisi, kun muuten on lähes täydellinen kombinaatio mitä autolta vaaditaan.
Onko tosiaan näin, että tähän ei löydy järkevähintaista (= ei useita tuhansia euroja maksavaa) ratkaisua?
Itse aikanaan pähkäilin saman asian kanssa ja totesin myös: kaikki ratkaisut, joissa etuvalot vaihdettaisiin "lähes oikeisiin" xenon umpiohin ja tarvittaviin lisäjuttuihin, tulivat auttamatta tosi kalliiksi. Edullinen ( 50 - 150 euroa), mutta ikävä kyllä "laiton" ratkaisu on asentaa Xenon H7 muutossarja, joka korvaa alkuperäiset lähivalopolttimot. Kun alkuperäiset H7 pitkävalopoltimot jäävät paikalleen, niin valoteho on jopa parempi kuin tehdas BMW kaksois-Xenon järjestelyssä. Mutta niin kuin sanottu, katsastukseen tällä muutossarjakokoonpanolla ei kannata ajaa, vaikka kyllä niitä silloin tällöin edelleen tulee liikenteessä vastaan.Modi78 kirjoitti:Tervehdys,
Onko kenelläkään kokemusta BMW E91 sarjalaisen halogeenivalojen vaihdosta joko LCI 2008 tai Xenon -valosarjoihin? Mun autosta löytyy itse tehtynä kaikkien halogeenipolttimoiden vaihto kirkkaampiin ja myös sisävalaistus LED-aikakaudelle. Takavalot ovat ns. Black-line sarjaa, mutta edessä on vielä halogeenivalot jotka haluaisin vaihtoon. Noh, Schmiedmann sanoi, että mitään "plug-and play" ratkaisua ei löydy eli menisi johtosekoiluun ja joistain pitäisi vielä löytää valoumpioihin ohjainyksiköt tms. Sain sen mielikuvan, että on parempi vaihtaa toiseen autoon mistä löytyisi Xenon valot angel-eyes polttimoilla. Ei oikein viitsisi, kun muuten on lähes täydellinen kombinaatio mitä autolta vaaditaan.
Onko tosiaan näin, että tähän ei löydy järkevähintaista (= ei useita tuhansia euroja maksavaa) ratkaisua?