320d E91:een Lohkolämmitin+sisätilapistoke pakettihinta??

E90, E91, E92, E93
naakari
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Syys 2012, 21:48

Nonni toverit! :)

Eli tuli kesällä hommailtua E91 320d 2008, ilman lohkolämmitintä ja sisätilapistoketta. Nyt olisi pikkuhiljaa sellasta vailla. Kyselin täältä Lahden päästä vähän ihmisiltä hintaa ja paras tarjous tällä hetkellä osineen + töineen + takuineen päivineen 500€ Defan osilla. Mitä sanotte? Onko kohtuu hinta? :conf:

Kertokaa kokemuksia ja hintatietoa. Jos on jotain säätövinkkejä olisin eri kiinnostunut kuulemaan.
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Mulla makso sama homma osineen 300€. Kokeiles MBA autohuoltoa.
Bemu2000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 06 Huhti 2010, 19:44
Paikkakunta: Jämsä

laituri kirjoitti:Mulla makso sama homma osineen 300€. Kokeiles MBA autohuoltoa.

Johan pelkät osat maksaa 250-300e, ovat vissiin antaneet asennuksen kaupanpäälle.
naakari
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Syys 2012, 21:48

laituri kirjoitti:Mulla makso sama homma osineen 300€. Kokeiles MBA autohuoltoa.
Joo, tänään soittelin Lahden työttömiät työllistävään autopajaan, jossa sanottiin koko hinnaksi osineen ja töineen 400-450€. Defa osien hinta tilattuna Motonetistä 300-320€. Veloittavat 10€ tunti työtä. Ylivoimaisesti Lahden edullisin paikka. Tartuin tähän tarjoukseen ja aika on varattu. :rolle:

Olen kuullut Autoasi-ketjun tekevän syksyllä tarjouksia, joissa asentavat Lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen veloituksetta, jos ne ostetaan sieltä. Mutta en jaksa odotella ja arvuutella, että tuleekohan sieltä semmosta tarjousta. Ja väitän, että ovat aika persnetolla tehtyjä kampanjoita, joista liike ei tienää juuri mitään, joka tarkoittaa, että sommosia tarjouksia on pirun harvoin.

Kiitoksia kuitenkin vastauksista. Mielenkiintonen hinta kyllä tuo 300€, MBA:sta. :rolle:
Walt Kowalsky
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Touko 2012, 22:38

naakari kirjoitti:Nonni toverit! :)

Eli tuli kesällä hommailtua E91 320d 2008, ilman lohkolämmitintä ja sisätilapistoketta. Nyt olisi pikkuhiljaa sellasta vailla. Kyselin täältä Lahden päästä vähän ihmisiltä hintaa ja paras tarjous tällä hetkellä osineen + töineen + takuineen päivineen 500€ Defan osilla. Mitä sanotte? Onko kohtuu hinta? :conf:

Kertokaa kokemuksia ja hintatietoa. Jos on jotain säätövinkkejä olisin eri kiinnostunut kuulemaan.
Vähäsen hassu homma, eka ostetaan parinkympin k€`n auto ja ja ...käytkö venäjällä tankkaamassa autosi :mus:
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Walt Kowalsky kirjoitti:
naakari kirjoitti:Nonni toverit! :)

Eli tuli kesällä hommailtua E91 320d 2008, ilman lohkolämmitintä ja sisätilapistoketta. Nyt olisi pikkuhiljaa sellasta vailla. Kyselin täältä Lahden päästä vähän ihmisiltä hintaa ja paras tarjous tällä hetkellä osineen + töineen + takuineen päivineen 500€ Defan osilla. Mitä sanotte? Onko kohtuu hinta? :conf:

Kertokaa kokemuksia ja hintatietoa. Jos on jotain säätövinkkejä olisin eri kiinnostunut kuulemaan.
Vähäsen hassu homma, eka ostetaan parinkympin k€`n auto ja ja ...käytkö venäjällä tankkaamassa autosi :mus:
No toisaalta en mä aina ymmärrä sitäkään, että auto viedään suoraan esim. Autosalvan laaduttoman huonoon merkkihuoltoon ylihinnalla, kun naapurissa oikeasti asian osaavat ihmiset tekevät saman asian vaikka 20% halvemmalla.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

laituri kirjoitti:
Walt Kowalsky kirjoitti:
Vähäsen hassu homma, eka ostetaan parinkympin k€`n auto ja ja ...käytkö venäjällä tankkaamassa autosi :mus:
No toisaalta en mä aina ymmärrä sitäkään, että auto viedään suoraan esim. Autosalvan laaduttoman huonoon merkkihuoltoon ylihinnalla, kun naapurissa oikeasti asian osaavat ihmiset tekevät saman asian vaikka 20% halvemmalla.
Niin, se 20k€ autohan ostetaan, kun se miellyttää itseä ja vastaavaa kun ei mistään 10k€ saa. Sen sijaan jälkivarustelu on täysin asia erikseen ja on suorastaan tyhmää viedä se sinne kalleimpaan mahdolliseen paikkaan (yleensä merkkiliike), jossa hommia ei välttämättä tehdä yhtään sen paremmin, kuin puolet halvemmassakaan paikassa.

Mutta itse aiheeseen: Osat tosiaan maksaa 250-350 eur, eli jos saa asennettuna 300 eur hintaan jostain, niin kannattaa tarttua. Tietenkin tuossa pistää epäilyttämään todella edullinen hinta ja ainakin itse tarkistaisin huolella tekemisen jäljet jälkikäteen. Toisaalta voi olla, että tuollakin hinnalla saa jopa parempaa jälkeä kuin esim. merkkiliikkeestä. Tästäkin on kokemusta.

Asennus nyt ei aivan mahdoton homma ole tehdä itsekään, jos omaa työkaluja ja jotain kokemusta autojen näpräämisestä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Walt Kowalsky
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Touko 2012, 22:38

Ironic32 kirjoitti:
laituri kirjoitti:
Walt Kowalsky kirjoitti:
Vähäsen hassu homma, eka ostetaan parinkympin k€`n auto ja ja ...käytkö venäjällä tankkaamassa autosi :mus:
No toisaalta en mä aina ymmärrä sitäkään, että auto viedään suoraan esim. Autosalvan laaduttoman huonoon merkkihuoltoon ylihinnalla, kun naapurissa oikeasti asian osaavat ihmiset tekevät saman asian vaikka 20% halvemmalla.


Niin, se 20k€ autohan ostetaan, kun se miellyttää itseä ja vastaavaa kun ei mistään 10k€ saa. Sen sijaan jälkivarustelu on täysin asia erikseen ja on suorastaan tyhmää viedä se sinne kalleimpaan mahdolliseen paikkaan (yleensä merkkiliike), jossa hommia ei välttämättä tehdä yhtään sen paremmin, kuin puolet halvemmassakaan paikassa.

Mutta itse aiheeseen: Osat tosiaan maksaa 250-350 eur, eli jos saa asennettuna 300 eur hintaan jostain, niin kannattaa tarttua. Tietenkin tuossa pistää epäilyttämään todella edullinen hinta ja ainakin itse tarkistaisin huolella tekemisen jäljet jälkikäteen. Toisaalta voi olla, että tuollakin hinnalla saa jopa parempaa jälkeä kuin esim. merkkiliikkeestä. Tästäkin on kokemusta.

Asennus nyt ei aivan mahdoton homma ole tehdä itsekään, jos omaa työkaluja ja jotain kokemusta autojen näpräämisestä.
Puhuinko kalleimmasta? Itseäni ei ainakaan vakuuta joku työttömien 10€/h paja. No jokainenhan tekee autolleen mitä lystää :d

Työnähän tuo ei kummoinen ole, vaatii vain mielestäni tallin, miel. nosturin jolla saa auton ylös ja ja , väh. ½ päivää aikaa sillä on noissa johtojen vetämisessä oma kikkailunsa.
Itse olen sattumoisin samassa tilanteessa ja aion kyllä maksaa paikalliselle huoltoliikkeelle asennuksesta, toki löysin tästä kulmilta oivaa työtä tekevän kohtuuhintaisen (:
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

Oliko tuohon nyt saatavissa ihan kunnon lämmitin vaiko onko niitä kusisia öljypohjaan laitettavia säteilylämmittimiä?
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Kennedy kirjoitti:Oliko tuohon nyt saatavissa ihan kunnon lämmitin vaiko onko niitä kusisia öljypohjaan laitettavia säteilylämmittimiä?
Säteilylämmitin joka tulee kyllä mun mielestä jotenkin eri tavalla sinne kuin esim. volkkareissa. Tulee jotekin sellaiseen asentoon, että säteilee paremmin lohkoonkin jollen ihan väärin muista.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

J1978 kirjoitti:
Kennedy kirjoitti:Oliko tuohon nyt saatavissa ihan kunnon lämmitin vaiko onko niitä kusisia öljypohjaan laitettavia säteilylämmittimiä?
Säteilylämmitin joka tulee kyllä mun mielestä jotenkin eri tavalla sinne kuin esim. volkkareissa. Tulee jotekin sellaiseen asentoon, että säteilee paremmin lohkoonkin jollen ihan väärin muista.
Kyllä se ihan öljypohjan kylkeen tulee eikä se sieltä juurikaan lohkoa lämmitä.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Johtuu muuten siitä, että uudempien Bemareiden moottorilohkot ovat alumiinia.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Walt Kowalsky
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Touko 2012, 22:38

Lämmitin+johdot asennus 3h 132,81:-
Lämmitin+johdot 241,46
374,27

3-series E90 2.0 320i 2007

Autohuolto Jouni Mattila Mäntsälä
Balle82
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Huhti 2012, 09:11
Auto: BMW 318D Touring 05/08
177hp/400nm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Ad- Varaosilta Säteiliä + sisähaara 300,-
Muutaman tunnin se vie jos ite asentaa , auto pitää vaan saada ylös.

Mikäli Asennuksen suorittaa liikeessä niin herkästi alkaa 500,- hinta.
Avatar
Altair76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood
Paikkakunta: Turku

Säteilylämmitin, sisähaaroitus ja Termini 1350w - asennushinta 123,00€ (osat oli itsehankittuna).

Ja erittäin siististi asennettu (paremmin kuin edellisen E91:sen Raision Autokeskuksessa)!

Bemarihuolto Ahokas, Piispanristi (Turun talousalue).
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
fin02600
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Helmi 2017, 14:08

Altair76 kirjoitti:Säteilylämmitin, sisähaaroitus ja Termini 1350w - asennushinta 123,00€ (osat oli itsehankittuna).

Ja erittäin siististi asennettu (paremmin kuin edellisen E91:sen Raision Autokeskuksessa)!

Bemarihuolto Ahokas, Piispanristi (Turun talousalue).
Varoituksen sana: ko. huoltoliike aiheutti omaan autooni "huollon" yhteydessä vahinkoa 2200 euron edestä käräyttämällä ECU yksikön. Pitkän harmin ja huolen jälkeen suostuivat korvaamaan 1500 euroa eli ECU:n alvittoman hinnan. Raision Autokeskuksessa korjasivat kuntoon. Näissä pienissä firmoissa on se ongelma, että kunnollista takuuta ei töille ole. Tiedostus kommunkointi on myös - ainakin tässä tapauksessa - täysin luokatonta. Vaikka auton vie huoltoon ja pyytää lähettämään tekstiviestin kun on valmista, tätä ei tapahdu. Pyörit tunteja kaupoilla ja lopulta kun palaat takaisin ihmettelemään asiaa on auto valmiina pihalla (siis särettynä). Sama toistui eri muodoissa oikeastaan jokaisella käynnillä. Maalipintaa oli myös naarmutettu. Palvelua ei käytännössä ole.
Toisella kerralla vaihtoivat osan, joka ei sitten edes ollut rikki. Lasku tuli, ja varoitusvalo syttyi seuraavana päivänä uudestaan. Ei mitään takuuta.
Ottakaa todistaja mukaan ja ottakaa autosta kuvia ennenkuin päätätte asioida tässä firmassa.
Avatar
bobmarley
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Marras 2010, 13:36

fin02600 kirjoitti: Maalipintaa oli myös naarmutettu.
Mulla sama homma. Hiusnaarmua takapuskurissa melko paljon. Otti pattiin kun kuitattiin tokaisemalla, et ootko varma et on täällä tullut?
Vastaa Viestiin