3-sarjalaisen esitteissä lukee näin: dynaaminen luistonvalvonta vakio, kuusisylinterisissä laajennetuin toiminnoin. Mitä tuo tarkoittaa/miten eroaa nelisylinterisen luistonvalvonnasta?
Jotenkin vielä enempi holhoavampi ja parempi?
Dynaaminen luistonvalvonta laajennetuin toiminnoin
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ok. Aika jännä jos tuo ei kuulu jo nelisylinteriin malleihin, sillä VW-maailmassahan tuo on jo vakiona kaikenmaailman Skodissakin (Octavia, Yeti) ja ollut pitkään vakiotoiminto jo Golfissakin.E81 kirjoitti:Ainakin jarrujen kuivaustoiminto kuuluu noihin laajennuksiin.
No parempi sijoittaa niihin kunnolla tai ei mitään. VAGeissa on ongelmia jarrujen kuivaustoiminnon kanssa, joutui varmaan, että niiden kanssa on tingitty kustannussyistä?J1978 kirjoitti:Ok. Aika jännä jos tuo ei kuulu jo nelisylinteriin malleihin, sillä VW-maailmassahan tuo on jo vakiona kaikenmaailman Skodissakin (Octavia, Yeti) ja ollut pitkään vakiotoiminto jo Golfissakin.E81 kirjoitti:Ainakin jarrujen kuivaustoiminto kuuluu noihin laajennuksiin.
http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=266.15" onclick="window.open(this.href);return false;
- - -
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Itselläni oli edellinen ajokki RS Octavia jossa oli jarrujen kuivaustoiminto. Ainakin speksien mukaan. Yhdessäkään aiemmassa autossani ei moista ole ollut ja yhdenkään aiemman omistamani auton kanssa ei ole olut sateella mitään ongelmia jarrujen kanssa, paitsi tuon Octavian. Kolmen vuoden ja 90000 km:n aikana sattui kymmenkunta kertaa tapaus (sateella) ettei jarruissa ollut mitään tehoa normipainalluksella, vaan piti "pumpata" ensin paine jarrujärjestelmään, ennen kuin sai vauhdin pois.
Ilmiö oli lähes vastaava, kuin aikoinaan omistamassani vuoden 77 Mazda Savanna Coupessa, jossa oli vuotava jarrupääsylinteri
Ilmiö oli lähes vastaava, kuin aikoinaan omistamassani vuoden 77 Mazda Savanna Coupessa, jossa oli vuotava jarrupääsylinteri
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Bemarin sivuilta löytyi virallinen lista:
Perinteisten toimintojensa lisäksi DSC:tä on kuusisylinterisissä malleissa laajennettu viidellä uudella toiminnolla:
1. Jarruvalmius: lyhentää jarrutusmatkaa hätäjarrutuksissa.
2. Kuivajarrutus: parantaa märällä jarrujen reagointikykyä.
3. Liikkeellelähtöapu: mahdollistaa mukavan liikkeelle lähtemisen ylämäessä.
4. Fading-kompensaatio: huolehtii, että kuumentuneet jarrut toimivat moitteetta.
5. Soft-Stop: pienentää kevyessä jarrutuksessa ajoneuvon nykäisevää liikettä.
Perinteisten toimintojensa lisäksi DSC:tä on kuusisylinterisissä malleissa laajennettu viidellä uudella toiminnolla:
1. Jarruvalmius: lyhentää jarrutusmatkaa hätäjarrutuksissa.
2. Kuivajarrutus: parantaa märällä jarrujen reagointikykyä.
3. Liikkeellelähtöapu: mahdollistaa mukavan liikkeelle lähtemisen ylämäessä.
4. Fading-kompensaatio: huolehtii, että kuumentuneet jarrut toimivat moitteetta.
5. Soft-Stop: pienentää kevyessä jarrutuksessa ajoneuvon nykäisevää liikettä.
Mistä vuosimallista lähtien? Onko 6syl-autossani 5/08 tämmöset?E81 kirjoitti:Bemarin sivuilta löytyi virallinen lista:
Perinteisten toimintojensa lisäksi DSC:tä on kuusisylinterisissä malleissa laajennettu viidellä uudella toiminnolla:
1. Jarruvalmius: lyhentää jarrutusmatkaa hätäjarrutuksissa.
2. Kuivajarrutus: parantaa märällä jarrujen reagointikykyä.
3. Liikkeellelähtöapu: mahdollistaa mukavan liikkeelle lähtemisen ylämäessä.
4. Fading-kompensaatio: huolehtii, että kuumentuneet jarrut toimivat moitteetta.
5. Soft-Stop: pienentää kevyessä jarrutuksessa ajoneuvon nykäisevää liikettä.
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Ei tuolla lukenut vuosimalleja. Mutta käy jossain ylämäessä kokeilemassa onko siinä tuo liikkeellelähtöapu. Eli auto pysyy ylämäessä paikallaan ilman jarrua muutaman sekunnin. (Näin ainakin on vageissa toteutettu)masiaro kirjoitti: Mistä vuosimallista lähtien? Onko 6syl-autossani 5/08 tämmöset?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ompas hienoa tekniikkaa ja innovaatioitaE81 kirjoitti:Bemarin sivuilta löytyi virallinen lista:
Perinteisten toimintojensa lisäksi DSC:tä on kuusisylinterisissä malleissa laajennettu viidellä uudella toiminnolla:
1. Jarruvalmius: lyhentää jarrutusmatkaa hätäjarrutuksissa.
2. Kuivajarrutus: parantaa märällä jarrujen reagointikykyä.
3. Liikkeellelähtöapu: mahdollistaa mukavan liikkeelle lähtemisen ylämäessä.
4. Fading-kompensaatio: huolehtii, että kuumentuneet jarrut toimivat moitteetta.
5. Soft-Stop: pienentää kevyessä jarrutuksessa ajoneuvon nykäisevää liikettä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
No peruspemppukin pysyy automaattina ihan eri tapaan ylämäessä paikaallaan kuin DSG:llä oleva VAG (ilman, että jalka on jarrupedaalilla) eikä valu suhuna mäkeä alaspäin vaikka ei olisikaan mäkipidätintä. Johtuunee erityyppisestä automaatista. Mäkipidättimen olemassa olon huomaa jos painaa jarrun ylämäessä pohjaan ja sitten nostaa jalan>jos on mäkipidätin niin se aktivoituu....E81 kirjoitti:Ei tuolla lukenut vuosimalleja. Mutta käy jossain ylämäessä kokeilemassa onko siinä tuo liikkeellelähtöapu. Eli auto pysyy ylämäessä paikallaan ilman jarrua muutaman sekunnin. (Näin ainakin on vageissa toteutettu)masiaro kirjoitti: Mistä vuosimallista lähtien? Onko 6syl-autossani 5/08 tämmöset?
Mulla siis automaattivaihteinen auto ja kyllä aina pysyy norm.ylämäessä ilman jarrua (saattaa ryömiä eteenpäin hitaasti D-asennolla ja ilman kaasua). Jyrkässä ylämäessä ei ryömi vaan pysyi paikallaan.J1978 kirjoitti:No peruspemppukin pysyy automaattina ihan eri tapaan ylämäessä paikaallaan kuin DSG:llä oleva VAG (ilman, että jalka on jarrupedaalilla) eikä valu suhuna mäkeä alaspäin vaikka ei olisikaan mäkipidätintä. Johtuunee erityyppisestä automaatista. Mäkipidättimen olemassa olon huomaa jos painaa jarrun ylämäessä pohjaan ja sitten nostaa jalan>jos on mäkipidätin niin se aktivoituu....E81 kirjoitti:Ei tuolla lukenut vuosimalleja. Mutta käy jossain ylämäessä kokeilemassa onko siinä tuo liikkeellelähtöapu. Eli auto pysyy ylämäessä paikallaan ilman jarrua muutaman sekunnin. (Näin ainakin on vageissa toteutettu)masiaro kirjoitti: Mistä vuosimallista lähtien? Onko 6syl-autossani 5/08 tämmöset?
- - -