320dA -06 Touring
Keskikulutus tammikuussa 8,2l/100km.
Pääosin kaupunkiajoa, ~20 km säteellä, muutama pidempi lenkki matka-ajoa.
Webasto päällä joka aamu. Pitäs hehkut vaihtaa aineki.
Kulutus automaattivaihteisena - E9X Diesel
Yllättävän kova kulutus, mulla keskikulutus 5,2 ja aika pitkälti ajoa 10 km säteellä. Vaikuttaako hehkut kulutukseen?jru kirjoitti:320dA -06 Touring
Keskikulutus tammikuussa 8,2l/100km.
Pääosin kaupunkiajoa, ~20 km säteellä, muutama pidempi lenkki matka-ajoa.
Webasto päällä joka aamu. Pitäs hehkut vaihtaa aineki.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
Eikös tuo pre-lci pitäisi viedäkkin enemmän kuin lci?
Itsellä tammikuun saldo 6,2 tienoolla ja pääosin kaupungin ulkopuolella 50km matkoja suunta.
Vähänkin enemmän kaupunkialueella niin kulutus kyllä nousee helposti sen 0,5-1l
Webasto syö varmaan sen puoli litraa tunnissa joten aika vähän.
Itsellä tammikuun saldo 6,2 tienoolla ja pääosin kaupungin ulkopuolella 50km matkoja suunta.
Vähänkin enemmän kaupunkialueella niin kulutus kyllä nousee helposti sen 0,5-1l
Webasto syö varmaan sen puoli litraa tunnissa joten aika vähän.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 19:58
- Auto: BMW e90 318da LCI vm. 2009
Mites ihmisillä menee hetkellinen kulutus eli miten se viisari teillä heiluu missäkin tilanteissa?
Nyt autolla tullu ajeltua semmonen 3kk ja tuntuu siltä, että kylmänä laiskakin kiihdytys heittää kulutusmittarin yli 20:n rajan ainakin pienemmillä vaihteilla. Lämpimänä mielestäni ei saavuta 20:tä ellei polkase vähän reippaammin. Tämä lienee normaalia, koska keskikulutus menee kuitenkin tämän foorumin juttujen mukaisissa arvoissa (kaupunki 6-8, maantie 4-5).
Liekö ominaisuus dieselissä vai kulutusmittarissa vaiko ihan yleisesti, mutta joskus kun antaa nopeuden valua ryömimiselle ilman, että jalka on kaasulla eli moottorijarrutuksella, kulutus nousee sikana hieman ennen parin pienimmän vaihteen vaihtoa (mielestäni 3 > 2 ja 2 > 1). Nyt, kun sain viimein tuon bluetooth obd mokkulan niin sillä ja torquella näkee arvoja yli viisarimittarin. Menee tuolloin johonkin 200 asti ennen kuin vaihtaa pienemmälle. Sitten taas lähellä 0 kulutusta...
Nyt autolla tullu ajeltua semmonen 3kk ja tuntuu siltä, että kylmänä laiskakin kiihdytys heittää kulutusmittarin yli 20:n rajan ainakin pienemmillä vaihteilla. Lämpimänä mielestäni ei saavuta 20:tä ellei polkase vähän reippaammin. Tämä lienee normaalia, koska keskikulutus menee kuitenkin tämän foorumin juttujen mukaisissa arvoissa (kaupunki 6-8, maantie 4-5).
Liekö ominaisuus dieselissä vai kulutusmittarissa vaiko ihan yleisesti, mutta joskus kun antaa nopeuden valua ryömimiselle ilman, että jalka on kaasulla eli moottorijarrutuksella, kulutus nousee sikana hieman ennen parin pienimmän vaihteen vaihtoa (mielestäni 3 > 2 ja 2 > 1). Nyt, kun sain viimein tuon bluetooth obd mokkulan niin sillä ja torquella näkee arvoja yli viisarimittarin. Menee tuolloin johonkin 200 asti ennen kuin vaihtaa pienemmälle. Sitten taas lähellä 0 kulutusta...
Autona 320 dA -06. Mulla kulutus ollut seka ajossa ajotietokoneen mukaan 8.7l. Talviaikaan.
Hetkellinen kulutus matkassa pyörii 6-8, kun ajaa 100km/h.
Tuntuu aika paljolta! Onko jollain ollut samaa vikaa?
Termarit ja ilmansuodattimen vaihdoin. Ei ollut kyllä vaikutusta kulutukseen.
Hetkellinen kulutus matkassa pyörii 6-8, kun ajaa 100km/h.
Tuntuu aika paljolta! Onko jollain ollut samaa vikaa?
Termarit ja ilmansuodattimen vaihdoin. Ei ollut kyllä vaikutusta kulutukseen.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Piti ihan tarkistaa oma kulutus 100+km/h vauhdissa ja pyöri 5-6 litran välillä suht tasaisella pätkällä.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Samoja lukemia '06:ssa. Parin viimereissun kulutukset reippaalla ajolla ja webaston käytöllä (tankkauksesta laskettu):Raimo Miettinen kirjoitti:Piti ihan tarkistaa oma kulutus 100+km/h vauhdissa ja pyöri 5-6 litran välillä suht tasaisella pätkällä.
5,66 l/100km @ 88,2 km/h keskinopeudella ja toinen reissu 5,75@79,2
Kovalta kuulostaa jokken kulutus, mutta tankkamallahan tuo pitäisi laskea, että saisi todelliset kulutukset selville.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Ehkä pari pyttyä hukassa ja jäänyt pois moottoristajokke kirjoitti:Autona 320 dA -06. Mulla kulutus ollut seka ajossa ajotietokoneen mukaan 8.7l. Talviaikaan.
Hetkellinen kulutus matkassa pyörii 6-8, kun ajaa 100km/h.
Tuntuu aika paljolta! Onko jollain ollut samaa vikaa?
Ei voi kun suositella vaihtamaan 330d mallin puolelle. Pääset samoihin lukemiin ja allekin ja paljon rivakammin
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Omassa 318Da kulutus on siellä 7-8l tiennoilla. Sisältäen runsaasti lyhyttä kaupunkiajoa. Pidemmän matkan reissuilla kuten LPR-HKI, kulutus vaihtelee 5,8-6.5l.
Ensi viikolla saa kesärenkaat alle. Continental Sport Contact 5 NON RFT renkaat. Voikohan kulutus tippua reippasti, kun siirtyy RFT renkaista NON RFT renkaisiin?
Ensi viikolla saa kesärenkaat alle. Continental Sport Contact 5 NON RFT renkaat. Voikohan kulutus tippua reippasti, kun siirtyy RFT renkaista NON RFT renkaisiin?
Miksi tippuisi? Jos kysessä sama halkaisija ja leveys, niin en usko että rungo jäykkyydellä on vaikutusta kulutukseen, enemmän rengaspaineilla ja vierintävastuksella, johon vaikuttaa muukin kuin että onko rft vai ei.Jaleo kirjoitti:Ensi viikolla saa kesärenkaat alle. Continental Sport Contact 5 NON RFT renkaat. Voikohan kulutus tippua reippasti, kun siirtyy RFT renkaista NON RFT renkaisiin?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Melutaso voi laskea hieman koska normaali rengas on hieman pehmeämpi ja joustaa enemmän. Mitään ihmeitä on kuitenkin turha odottaa melun laskun suhteen. Rengasmerkki ja malli vaikuttaa enemmän. Tietty myös koko ja nopeusluokka.Jaleo kirjoitti:Ahaa eli ainut asia mikä laskee on melutaso? Jos oikein käsitin niin NON RFT ovat hiljaisemmat kuin RFT renkaat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 08:33
- Auto: BMW e91 330D M-Sport 2006
Minulla ei ihan otsikon mukainen auto, mutta laitetaan vertailun vuoksi.
Tasan yhden vuoden keskikulutukseksi tankkauksista tarkasti laskettuna muodostui 7,2 litraa/100 km. 60% taajama-ajoa, 40% maantietä.
Auto siis 330d manuaali e91 2006.
Tasan yhden vuoden keskikulutukseksi tankkauksista tarkasti laskettuna muodostui 7,2 litraa/100 km. 60% taajama-ajoa, 40% maantietä.
Auto siis 330d manuaali e91 2006.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 19:58
- Auto: BMW e90 318da LCI vm. 2009
Itse ainakin huomasin selvän eron runflättien ja normirenkaiden erossa. Pienet nypyt tiessä ei tunnu niin paljon ja äänimaailma on pehmeämpi. Vielä kun voisi verrata johonkin "laaturenkaisiin".
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... =20#p50016
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... =20#p50016
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Täällä lounaisrannikolla muuttuvat renkaiden vaihdon aikaan yleensä myös nopeusrajoitukset kesäaikaan, joten kulutus tuppaa nousemaan puolisen litraa.
Tuossa edellä kehuttiin 3-litraista ja saattaa hyvin olla oikeassa, että kulutus jos nousee niin ei ainakaan kovin paljoa. Siis verrattaessa saman aikakauden moottoriversioita. Nuo uudemmat 3-litraiset automaatilla saattavatkin piestä nämä vanhemmat 2-litraiset. Vakuutukset, takarenkaiden kuluminen ja huoltokulut nyt ainakin on oltava suuremmat sekä tietysti autojen hinnat. Tässä vain yritän selitellä itselleni jotain...
Tuossa edellä kehuttiin 3-litraista ja saattaa hyvin olla oikeassa, että kulutus jos nousee niin ei ainakaan kovin paljoa. Siis verrattaessa saman aikakauden moottoriversioita. Nuo uudemmat 3-litraiset automaatilla saattavatkin piestä nämä vanhemmat 2-litraiset. Vakuutukset, takarenkaiden kuluminen ja huoltokulut nyt ainakin on oltava suuremmat sekä tietysti autojen hinnat. Tässä vain yritän selitellä itselleni jotain...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Tulipahan laskettua pitemmän aikavälin kulututus. 2013 ensimmäiset 6 kk kilometrien ja tankkausten kautta laskettuna:
330xda: 7,24 litraa / 100 km. Ajomatka 10834 km. Vähän alhaisempi kuin olisin ajatellut, iso osa kun kuitenkin tulee surrattua kaupungissa töihin ja lasten harrastuksiin.
X3 3.0iA: 13,86 litraa / 100 km. Ajomatka tasan 3000 km. Lähestulkoon kaupunkiajoa tämä ajanjakso, onneksi ei tule pajoa kilometrejä tähän nykyisellään...
Juhannusliikenteessä tuo 330xda:n auton oma laskuri näytti 5,2 litraa sadalla 300 km heitolla yhtä jolkotusta kruisi asetettuna 86 km/h arvoon. Ei paha vaikka valehteliskin puolisen litraa.
-p
330xda: 7,24 litraa / 100 km. Ajomatka 10834 km. Vähän alhaisempi kuin olisin ajatellut, iso osa kun kuitenkin tulee surrattua kaupungissa töihin ja lasten harrastuksiin.
X3 3.0iA: 13,86 litraa / 100 km. Ajomatka tasan 3000 km. Lähestulkoon kaupunkiajoa tämä ajanjakso, onneksi ei tule pajoa kilometrejä tähän nykyisellään...
Juhannusliikenteessä tuo 330xda:n auton oma laskuri näytti 5,2 litraa sadalla 300 km heitolla yhtä jolkotusta kruisi asetettuna 86 km/h arvoon. Ei paha vaikka valehteliskin puolisen litraa.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 08 Loka 2011, 12:58
- Auto: BMW F11 535xd -12
Honda CR-Z -10 - Paikkakunta: Tampere
~60tkm/3v ja keskikulutus tasan 7. Matkaa ja kaupunkia tai taajamaa bout 60/40. Ja ennätys on 5,4l/100km viime kesältä ajelin Lpr-Tre kirjaimellisesti sukkasillaan. Tähän sisältyi myös Lahden ja Treen läpiajot ruuhkassa. Ja autosta tosiaan DPF poistettu ja ohjelmoitu 290hv. Suht tyytyväinen olen ja näyttäs olevan suht linjassa muiden 330dA kulutuslukemien kanssa.
Pari kuukautta -08 E91:lla tullut nyt ajeltua, josta maantieajon osuus varmaan 60%.
Keskikulutus ollut ajotietokoneen mukaan pienimmillään 5,0 ja suurimmillaan 6,4 l/100km.
6,4 oli silloin kun auto tuli hankittua ja ajettua melkein pelkästään nurkka-ajoa.
Lomareissussa tuli sitten ajettua vähän yli 1000 km tankillisella, siihen sisälty useamman päivän ajot maantietä, satasen vauhtia ja ajotietokone näytti 5,0 ja 5,1 ja varmaan joku 15% ajosta tuli kaupungissa köröttelyä.
Nyt kun ajelee töihin moottoritietä ja kaupunkiajoa (suhteessa 70/30) niin kulutus näyttää 5,5-5,7 l/100km, noin 45-50km/suunta.
Ei nyt niin kauheen pahat lukemat (varsinkin kun bensapelistä siirty kiisselikuskiks )
Ja koneena on 130kw/177hv ja tietenkin automaattilootalla.
Keskikulutus ollut ajotietokoneen mukaan pienimmillään 5,0 ja suurimmillaan 6,4 l/100km.
6,4 oli silloin kun auto tuli hankittua ja ajettua melkein pelkästään nurkka-ajoa.
Lomareissussa tuli sitten ajettua vähän yli 1000 km tankillisella, siihen sisälty useamman päivän ajot maantietä, satasen vauhtia ja ajotietokone näytti 5,0 ja 5,1 ja varmaan joku 15% ajosta tuli kaupungissa köröttelyä.
Nyt kun ajelee töihin moottoritietä ja kaupunkiajoa (suhteessa 70/30) niin kulutus näyttää 5,5-5,7 l/100km, noin 45-50km/suunta.
Ei nyt niin kauheen pahat lukemat (varsinkin kun bensapelistä siirty kiisselikuskiks )
Ja koneena on 130kw/177hv ja tietenkin automaattilootalla.