Onkohan kellään tietoa E90 alustan/ohjauksen mahdollisista eroista 4- ja 6-sylinteristen välillä Paria kutosta on tullut kokeiltua ja jotenkin niiden alusta/ohjautuvuus tuntuu
jonkun verran paremmalta, täsmällisemmältä kuin oman 320 dieselin. Sporttialusta tietysti on asia erikseen, nämä siis vakioita. Vai onko kutonen niin paljon makeempi kaikenkaikkiaan...
Kutosten 17" vs nelkun 16" vannekoko tekee oman osansa ja varmaan nelkkujen vakio-alut eivät ole sieltä kevyimmästä päästä...
Nuo kutoset ennen faceliftia, oma 320d vm 2010. Onkohan esim ohjaustehostin aina ollut sähköinen E90:ssä?
4- ja 6-sylinteristen ajettavuus erot
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ajettavuudessa tuskin on kauheasti eroa. Kuusisyliterinen moottori lienee fyysiesti raskaampi ja isompi kooltaan, mutta vaikuttaako se ajettavuuteen-sitä en tiedä.
Kuusilylinteristen mallien ajovakaudenhallintajärjestelmä on vielä kehittyneempi ja hienostuneempi kuin nelisylinteristen ja se ehkä vaikuttaa myös ajokäytökseen. Varmaan se saa myös tuntumaan ajokäytöksessä eroa kun toisessa on sentään pikkasen eri tavalla vääntöä, voimaa ja kiihtyvyyttä ja sitäkautta sitä nautintoa tulee ajoonkin. Moni todellinne BMW-mies kun on sitä mieltä että ainoa oikea BMW on takavetoinen ja kuusisylinterinen bensa.
Kuusilylinteristen mallien ajovakaudenhallintajärjestelmä on vielä kehittyneempi ja hienostuneempi kuin nelisylinteristen ja se ehkä vaikuttaa myös ajokäytökseen. Varmaan se saa myös tuntumaan ajokäytöksessä eroa kun toisessa on sentään pikkasen eri tavalla vääntöä, voimaa ja kiihtyvyyttä ja sitäkautta sitä nautintoa tulee ajoonkin. Moni todellinne BMW-mies kun on sitä mieltä että ainoa oikea BMW on takavetoinen ja kuusisylinterinen bensa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 108
- Liittynyt: 02 Kesä 2010, 18:40
- Auto: G31 520dA xDrive M Sport
Ero ei olekaan iso mutta juuri sen verran että jäi askarruttamaan...
Todennäköisesti kutosen yhteydessä isompaa painoa ja tehoa vastaavasti jousitus ja kallistuksenvakaimet ovat pykälän verran paremmat/jäykemmät
Todennäköisesti kutosen yhteydessä isompaa painoa ja tehoa vastaavasti jousitus ja kallistuksenvakaimet ovat pykälän verran paremmat/jäykemmät
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Joko en ole todellinen BMW-mies tai sitten mulla ei taida olla Bemaria ensinkäänJ1978 kirjoitti:Moni todellinne BMW-mies kun on sitä mieltä että ainoa oikea BMW on takavetoinen ja kuusisylinterinen bensa.
Ajettavuudesta kuitenkin tykkään kovasti.