e90lci start/stop nappi

E90, E91, E92, E93
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Saako tätä start/stop automatiikkaa eliminoitua kokonaan pois muuta kun painamalla keskikonsolista napilla se pois? Se meinaa aina unohtua ja sitten se sammuttelee sitä aina siälä sun täälä! Ärsyttävää :mad: Eli saisko sen esim koodaamalla tai vaikka vaan sulake nypätä irti?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

BMW e90 kirjoitti:Saako tätä start/stop automatiikkaa eliminoitua kokonaan pois muuta kun painamalla keskikonsolista napilla se pois? Se meinaa aina unohtua ja sitten se sammuttelee sitä aina siälä sun täälä! Ärsyttävää :mad: Eli saisko sen esim koodaamalla tai vaikka vaan sulake nypätä irti?
Mitäs pahaa sammumisessa on? Itseäni harmittaa kun X1 automaatissa ei ole tuota systeemiä,tuli totutta tuohon kahden ykkösBemun aikana :)
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Tuskin on pidemmän päälle hyvä asia toi jatkuva sammuttaminen ja starttaaminen... Luulis et on starttimoottorit ynnä muut kovilla.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

BMW e90 kirjoitti:Tuskin on pidemmän päälle hyvä asia toi jatkuva sammuttaminen ja starttaaminen... Luulis et on starttimoottorit ynnä muut kovilla.
Noissa käytetään normaaliin starttimoottoriin verrattuna järeämpää starttia, joka on suunniteltu nimenomaan tuota automatiikkaa varten. Varmaan toi jonkin verran kuluttaa komponentteja joo, mutta kannattaa muistaa että sammutusautomatiikka kytkeytyy toimimaan vasta lämpimällä moottorilla, jossa öljy on jo notkistunut ja virrannut joka rakoseen. Viime talvena automatiikka ei kertaakaan sammuttanut oman autoni moottoria.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

BMW e90 kirjoitti:Tuskin on pidemmän päälle hyvä asia toi jatkuva sammuttaminen ja starttaaminen... Luulis et on starttimoottorit ynnä muut kovilla.
Starttimoottorissa se on otettu huomioon,ja kait sitä itsekki voi päättää, että kannattaako parin sekunnin takia sammuttaa.BMWn mukaan jo 4sekunnin pysähdys kannattaa.Mutta tuo systeemi on minusta hieman keskeneräinen:voisi sammuttaa jo kovemmassa(esim.15kmh alkaen)vaihteen laittaessa vapaalle ennen pysähdystä,ja tuo yli plus3 asteen toiminta lämpötila on aika korkea...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

voisi sammuttaa jo kovemmassa(esim.15kmh alkaen)vaihteen laittaessa vapaalle ennen pysähdystä
Häviää jarru- ja ohjaustehostin pelistä ja peruspekka tai ehtaaino rysäyttää edellä olevan perään.
Vastaa Viestiin