hakusessa olis e90/e91 bensa koneella mitä tulisi katsoa erityisesti ostotilanteessa? ja onko ne N46 koneet niin huonoja kuin sanotaan esim. jakopää ongelmat että kannattaa kiertää kaukaa tuo moottorimalli?kutoset vissiin parempia?entäs onko ruostetta esiintynyt näissä malleissa esim.touring mallin takaluukku?loppuuko N46 koneen jakopää ongelmat jos vaihtaa heti suosista täälläkin mainostetun paremman kiristimen?
Kiitos vastauksista etukäteen.
e90/e91 hankinta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Eikös se bensakoneen jakopää ongelma koskenut vain 116i mallia. Puolavikoja noissa E90/E91:ssä on ollut.ruismax kirjoitti:hakusessa olis e90/e91 bensa koneella mitä tulisi katsoa erityisesti ostotilanteessa? ja onko ne N46 koneet niin huonoja kuin sanotaan esim. jakopää ongelmat että kannattaa kiertää kaukaa tuo moottorimalli?kutoset vissiin parempia?entäs onko ruostetta esiintynyt näissä malleissa esim.touring mallin takaluukku?loppuuko N46 koneen jakopää ongelmat jos vaihtaa heti suosista täälläkin mainostetun paremman kiristimen?
Kiitos vastauksista etukäteen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Jonkunverran mennyt aikoinaan ihan uunituoreistakin 318i ja 320i malleista. Siis hyvin vähilläkin km-lukemilla olleisiin niitä on vaihdeltu.mikse kirjoitti:Paljonko kolmossarjalaisen puolanvaihto kustantaa? Onko jotain selkeää kilometrimäärää, jonka jälkeen näitä on alkanut ilmenemään? E91 on hakusessa noin mallivuodesta 2008 alkaen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 21
- Liittynyt: 24 Elo 2012, 12:04
- Auto: 320i Sedan M-Sport
Ex 320d Touring
Ex 320i Coupe - Paikkakunta: Oulu
Laitetaanpa tähän ketjuun oma kysymys kun läheltä liippaa. Eli itsellä kiinnostaisi seuraavana autona e91 320i (170hp), 325i tai 330i jos raskii ostaa, tai 318D (143hp) tai 320D. Mutta onko näissä konetyypeissä mitään missä ei olisi kovin kalliita perusongelmia? Vaikkapa puolia voi vaihtaa, jos esim turbokin joskus menee niin sen kestän. Mutta jos tarvii kampiakselia, jakopäätä, tai mitä vaan 2000e-6000e remonttia tehä niin alkaa olla jo järjetön ostos. Eli mitä noista moottorityypeistä (ja miltä valmistusvuosilta) on semmosia missä ei ole kovin vakavia tyyppivikoja?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
318d on perusvarma/varmin noista diesel-vaihtoehdoista.Smack- kirjoitti:Laitetaanpa tähän ketjuun oma kysymys kun läheltä liippaa. Eli itsellä kiinnostaisi seuraavana autona e91 320i (170hp), 325i tai 330i jos raskii ostaa, tai 318D (143hp) tai 320D. Mutta onko näissä konetyypeissä mitään missä ei olisi kovin kalliita perusongelmia? Vaikkapa puolia voi vaihtaa, jos esim turbokin joskus menee niin sen kestän. Mutta jos tarvii kampiakselia, jakopäätä, tai mitä vaan 2000e-6000e remonttia tehä niin alkaa olla jo järjetön ostos. Eli mitä noista moottorityypeistä (ja miltä valmistusvuosilta) on semmosia missä ei ole kovin vakavia tyyppivikoja?
Uudempi 320d (184hv) on ehkä parempi/kestävämpi kuin vanha 320d (177hv).
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ainakin tuo 320i (170hp) on hyvät kokemukset. Arkiajoon sopivasti potkua ja kulutus kohtuullinen. Mulla tuli noita puolaongelmia 1,5 vuoden oman käytön jälkeen, jolloin mittarissa n.130tkm. Ongelmia on ajoittain, eikä itseasiassa mitään osia ole vielä vaihdettu eikä täten lopullista ratkaisuakaan tullut. Puolista on valmistajan takaisinveto, joten mulla ensimmäinen puolien vaihto menee BMW:n piikkiin. Samalla vaihdettavat sytytystulpat joutuu maksamaan itse, vaikka ne kuuluu aina vaihtaa samalla kertaa.Smack- kirjoitti:Laitetaanpa tähän ketjuun oma kysymys kun läheltä liippaa. Eli itsellä kiinnostaisi seuraavana autona e91 320i (170hp), 325i tai 330i jos raskii ostaa, tai 318D (143hp) tai 320D. Mutta onko näissä konetyypeissä mitään missä ei olisi kovin kalliita perusongelmia? Vaikkapa puolia voi vaihtaa, jos esim turbokin joskus menee niin sen kestän. Mutta jos tarvii kampiakselia, jakopäätä, tai mitä vaan 2000e-6000e remonttia tehä niin alkaa olla jo järjetön ostos. Eli mitä noista moottorityypeistä (ja miltä valmistusvuosilta) on semmosia missä ei ole kovin vakavia tyyppivikoja?
Mites tuo 318i vanhemmalla 129hp -koneella? Kiikarissa vähänajettu 2007 syntynyt yksilö. Onko selkeää NO-GO:ta tämä rassi vai pärjäileekö muija sillä ajellessa?
Pienenä haasteena meillä on juuri se, että itse kuljen lähinnä julkisilla sekä pirssillä ja suurin osa kilometreistä on vaimon rallaamia. Hän nyt ei tietenkään autosta kuule kuin radiosta tulevan skeidan eli jos jotain feelua tai muuta epämääräistä tulee, ei muija sitä havaitse autosta.
Pienenä haasteena meillä on juuri se, että itse kuljen lähinnä julkisilla sekä pirssillä ja suurin osa kilometreistä on vaimon rallaamia. Hän nyt ei tietenkään autosta kuule kuin radiosta tulevan skeidan eli jos jotain feelua tai muuta epämääräistä tulee, ei muija sitä havaitse autosta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
No tuo ei kyllä kulje yhtään minnekään. Vaparikone ja sen lisäksi aika tehoton ja väännötön. Mulla oli uudempi ja tehokkaampi versio tuosta eli facelift-mallinen E91 318i (muistaakseni 143 heppaa) hetkenaikaa ja jestas kyllä se oli melkoinen mopo.mikse kirjoitti:Mites tuo 318i vanhemmalla 129hp -koneella? Kiikarissa vähänajettu 2007 syntynyt yksilö. Onko selkeää NO-GO:ta tämä rassi vai pärjäileekö muija sillä ajellessa?
Pienenä haasteena meillä on juuri se, että itse kuljen lähinnä julkisilla sekä pirssillä ja suurin osa kilometreistä on vaimon rallaamia. Hän nyt ei tietenkään autosta kuule kuin radiosta tulevan skeidan eli jos jotain feelua tai muuta epämääräistä tulee, ei muija sitä havaitse autosta.
- Altair76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
- Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood - Paikkakunta: Turku
No jaa... itsellä oli samainen 143hv vm 2008 318i kolme vuotta ajossa ja hyvin sillä pärjäsi. Ei myöskään ollut yhtään ainoaa vikaa sinä aikana ja mittariin tuli noin 90000km. Kyllä se rouvalle hyvin sopii. Ja tehotkin riittää Suomen oloihin, tosin ei sillä nyt kannata lippisteinien kanssa viivoille lähteä.J1978 kirjoitti: No tuo ei kyllä kulje yhtään minnekään. Vaparikone ja sen lisäksi aika tehoton ja väännötön. Mulla oli uudempi ja tehokkaampi versio tuosta eli facelift-mallinen E91 318i (muistaakseni 143 heppaa) hetkenaikaa ja jestas kyllä se oli melkoinen mopo.
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
Tyyppiviat: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=21&t=6567" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Noniin, tässä olen meidän s40 käyttistä vaihtamassa johonkin mielenkiintoisempaan. Kävimme koeajamassa E91 320iA 2006, 233 tkm mittarissa. Autoon on vaihdettu moottori 20 tkm sitten, vaihtomoottorilla ajettu 112 tkm.
Onko arvioita miksi moottori olisi vaihdettu, myyjällä ei ollut. Liikkeessä oli kuitenkin vaihto tehty, samalla huollettu moottori.
Koeajolla auto käyttäytyi moitteettomasti, tehoa löytyi ja automaatti vaihteli vaihteita hyvin. Tosin kun kiihdytyksessä löysäsin kaasun noeasti, tuntui että vaihdelaatikko ei tiennyt mitä tehdä ja vähän nykäisi alasvaihdossa.
Tuulilasissa on halkeama joka menee lasin alarunasta apukuskin reunaan, suoraan apukuskin näkökentästä. Kuulemma ei vaikeuta katsastusta, mutta paljonko tuollaisen lasin vaihto maksaisi lasin kanssa?
Autossa ei myöskään ole vetokoukkua ja koukku on meille tarpeellinen, mitähän kustantaisi vetokoukun asennus, löytyisikö tätä kautta sopiva koukku suht hyvään hintaan?
Autossa paloi SRS valo, kuulemma apukuskin penkin alla liittimessä jokin vika, lupasi korjata ensi viikolla. Leima aika oli myös alkanut, pyysin että leimaisi auton samalla, ja talvikumit alle.
Tuleeko syytä miksi EI kannattaisi vaihtaa? tuo s40 on ollut takuuvarma auto, ei vikoja kun huollot on pitänyt ajantasalla. pitäisi välirahaa 5500 e maksaa, kuitenkin näin nuorelle parille isohko raha...
Onko arvioita miksi moottori olisi vaihdettu, myyjällä ei ollut. Liikkeessä oli kuitenkin vaihto tehty, samalla huollettu moottori.
Koeajolla auto käyttäytyi moitteettomasti, tehoa löytyi ja automaatti vaihteli vaihteita hyvin. Tosin kun kiihdytyksessä löysäsin kaasun noeasti, tuntui että vaihdelaatikko ei tiennyt mitä tehdä ja vähän nykäisi alasvaihdossa.
Tuulilasissa on halkeama joka menee lasin alarunasta apukuskin reunaan, suoraan apukuskin näkökentästä. Kuulemma ei vaikeuta katsastusta, mutta paljonko tuollaisen lasin vaihto maksaisi lasin kanssa?
Autossa ei myöskään ole vetokoukkua ja koukku on meille tarpeellinen, mitähän kustantaisi vetokoukun asennus, löytyisikö tätä kautta sopiva koukku suht hyvään hintaan?
Autossa paloi SRS valo, kuulemma apukuskin penkin alla liittimessä jokin vika, lupasi korjata ensi viikolla. Leima aika oli myös alkanut, pyysin että leimaisi auton samalla, ja talvikumit alle.
Tuleeko syytä miksi EI kannattaisi vaihtaa? tuo s40 on ollut takuuvarma auto, ei vikoja kun huollot on pitänyt ajantasalla. pitäisi välirahaa 5500 e maksaa, kuitenkin näin nuorelle parille isohko raha...
Moottori vaihdettu varmaankin jakopään hajoamisen takia (ketju venyy), eikös se ole tyyppivika noissa koneissa. Omana huomiona voin todeta kun perheessä sekä BMW että Volvo autoja että nuo Volvot on olleet paljon vähemmän huomiota vaativia, BMW autoissa on noita pieniä sähkövikoja jotka sytyttelevät milloin mitäkin valoja mittaristoon mutta Volvoissa ei ole ollut.