320d lämpötila-anturi

E90, E91, E92, E93
Pilotti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 17:35
Auto: E91 320da

Tuli vaiva 2007 malliseen automaattiin. Yllättäen syttyi ensin keltainen ja hetkeä myöhemmin punainen moottorin lämpötilavaroitus. Ja parin sekunnin kuluttua poistuivat. Ajettu oli tuossa vaiheessa pari kilometria taajamassa. Moottori ei kuuma käsin tunnustellessa. Seuraavana päivänä käynnistäessä menee tuo sähköflekti heti täydelle teholle ja jää noin 30 sek. moottorikäytön jälkeen vielä puhaltamaan pienellä teholla moneksi minuutiksi. Mielestäni tuntuu anturihäiriöltä, mutta mistäköhän tuollainen moottorinlämpöanturi löytyy?
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Vanhemmassa M47 koneessa:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/S ... hed_parts/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uudemmassa N47:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/S ... hed_parts/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Pilotti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 17:35
Auto: E91 320da

Kiitos. On tuo N47 kyseessä.
Jussiboy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 19:28

Mulle tuli samanlainen vika höystettynä "limpmodella". Oliko kyseessä lämpötila-anturi? Selviäiskö kerrankin ilman toiminta tonnia.
Pilotti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 17:35
Auto: E91 320da

Jussiboy kirjoitti:Mulle tuli samanlainen vika höystettynä "limpmodella". Oliko kyseessä lämpötila-anturi? Selviäiskö kerrankin ilman toiminta tonnia.
Varmaan myöhässä vastaus Jussiboylle, mutta muille tiedoksi. Oli tuo anturivika ja ja on helppo vaihtaa itse, tarvii pitkän hylsyn. Pikakorjaus on irroittaa anturin johdot, jolloin siirtyy stbymodelle, eli olettaa moottorin lämmön olevan ennen starttausta -10 (eli hehkuttaa) ja käynnistyttyä +80, jolloin pistää flektin päälle. Anturi maksaa kolmisen kymppiä.
Vastaa Viestiin