Ilmastoinnin huoltotarve

E90, E91, E92, E93
kek
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 09 Loka 2011, 22:45
Auto: G30 530e M-sport

Miten usein olette huollattaneet ilmastointia, tai todenneet tarpeelliseksi huollattaa? Tottakai jos kylmää ei tule tai ilma haisee, niin on syytä hoitaa asia, mutta ns. normioloissa huoltoväli?
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

4-5v ollut toimiva väli eri autoissa mitä ollut.
Täyttökaveritkin sanoo, että kyllähän se ohjeistus kertoo, että kerran vuoteen.. tosin harvalle oikeasti tarve.
Parhaimmillaan 10%/v katoaa tavaraa ja tarpeeksi kun kadonnut niin teho katoaa. Itsellä kun Audissa täytti 3v kohdalla niin kaveri totes, että katotaan 3-4v päästä uusiksi. Lähes olematon oli vajaus.
Avatar
Casper
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 37
Liittynyt: 02 Touko 2011, 20:34

Kennedy kirjoitti:4-5v ollut toimiva väli eri autoissa mitä ollut.
Täyttökaveritkin sanoo, että kyllähän se ohjeistus kertoo, että kerran vuoteen.. tosin harvalle oikeasti tarve.
Parhaimmillaan 10%/v katoaa tavaraa ja tarpeeksi kun kadonnut niin teho katoaa. Itsellä kun Audissa täytti 3v kohdalla niin kaveri totes, että katotaan 3-4v päästä uusiksi. Lähes olematon oli vajaus.
Itse olen kaksi kertaa käyttänyt omia 3-sarjalaisia ilmastointihuollossa. Molemmat huollon kohteet olleet silloin 5-6vuotta vanhoja. Kummallakaan kertaa ei ole tarvinut kylmäainetta lisätä, joten en taida enää huollattaa nykyistä ennenkuin kylmä loppuu... voi mennä tovi.
BMW E90 MonacoBlau Metallic N52B25 -07
BMW E81 Alpinweiss N43B20 -11
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

Mä käytin tänään vm 07 E91:n ilmastointihuollossa. Vuotoja ei ollut mutta kylmäainetta lisättiin 100g. Ohjearvo on 590g +/-10g eli kuudesosa oli hävinnyt. Kennon desinfioinnin jälkeen ainakin sisäilma on todella raikasta. Aikaisemmista huolloista ei ole tietoa ja se lähinnä tähän oli motiivina.
Vastaa Viestiin