Kaivelin tietoa N47:n jakopään osista...
320d LCI E91 12/2009 ja siitä eteenpäin jakopäässä on ylin ketjupyörä vaihdettu uuteen (koneessa kaksi ketjua). Onkohan kyseinen osa ollut ongelma näihin jakopää ongelmiin?
320d F31:ssä on ihan sama jakopää. Ainoastaan 04/2013 vaihtuu jakopäänketju. Ilmeisesti vaihdettu vahvempaan...
Ostamassa E91:stä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 97
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 20:51
- Auto: E90 320d M-sport '06
- Paikkakunta: Porvoo
http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html" onclick="window.open(this.href);return false;Trally kirjoitti:Onko netissä BMW:n sivustoa jossa näkyisi osanumerot/räjäytyskuvat? Tarkoitan kuten vagcat...
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Bmwfans.info ja Realoem tarjoaa joka bemariin räjäytyskuvat ja osanumerot. Googlella perille.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Jos podet tuota käytetyn auton ostopelkoa, niin osta merkkiliikkeestä josta itse sain Bmw vaihtoautotakuun 12kk. Kattaa moottori, voimansiirto jne isoimmat pelon aiheet. Tai sitten uusi auto alle, uuden farkku Kian saat piitkällä takuulla
Ikävä kyllä 12kk takuu ei paljoa lämmitä. Jos kone ei pidä ylimääräisiä ääniä todennäköisesti kestää hyvin sen 12kk ja enemmänkin. Ajatus olisi on kumminkin ajaa autolla jonka hommaan (reilusti alle 100tkm ajettu) n.150tkm (xx vuotta). Eli jossain vaiheessa tulee kallis remontti vastaan...
Jos huolettaa niin kannattaa ostaa sitten malli jossa tuollaista ketju/nokkaongelmaa ei ole alunperinkään.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Altair76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
- Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood - Paikkakunta: Turku
Tai etsiä se ensimmäinen automalli jossa ei edes teoriassa ole mitään vikoja. Vähän sama kuin päättäisi odottaa neljän viikon kesälomansa kanssa siihen kohtaan Suomen kesää jossa ei varmasti sada kertaakaansalmol kirjoitti:Jos huolettaa niin kannattaa ostaa sitten malli jossa tuollaista ketju/nokkaongelmaa ei ole alunperinkään.
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
Tuollaista kirjoiteltiin toisessa ketjussa eli 3/09 jälkeen valmistettuun tuo jakopääremppa on selkeästi halvempi kuin 2008 mallisiin. Siis jos se nyt sattuisi omalle kohdalle tulemaan, todennäköisyys sille on mikä? 6-sylinterinen on aina hieno vaihtoehto. Itse noita keväällä etsiessäni totesin kuitenkin, että hinta- ja käyttökustannusero on merkittävä, pelkästään hintaero on jo jotain 5000 euron luokkaa.Menin ja ostin tuon uudempaa versiota olevan n47 (320da Touringin 10/2009)
Paikkallisen huollon mukaan korjauskustannukset tippuu tuon "parannus paketin(3/2009)" jälkeen n.5000€ noin n.2500€.
Koska auto tulee vuoden BBS -takuulla, uskalsin ottaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Voi jos kaiken pystyisikin aina ennustamaan etukäteen, niin elämä olisi helppoa. Tosin se voisi olla joskus myös hyvin tuskaista eikä pelkästään hyvä asia.Cor_Major kirjoitti:Tuollaista kirjoiteltiin toisessa ketjussa eli 3/09 jälkeen valmistettuun tuo jakopääremppa on selkeästi halvempi kuin 2008 mallisiin. Siis jos se nyt sattuisi omalle kohdalle tulemaan, todennäköisyys sille on mikä? 6-sylinterinen on aina hieno vaihtoehto. Itse noita keväällä etsiessäni totesin kuitenkin, että hinta- ja käyttökustannusero on merkittävä, pelkästään hintaero on jo jotain 5000 euron luokkaa.Menin ja ostin tuon uudempaa versiota olevan n47 (320da Touringin 10/2009)
Paikkallisen huollon mukaan korjauskustannukset tippuu tuon "parannus paketin(3/2009)" jälkeen n.5000€ noin n.2500€.
Koska auto tulee vuoden BBS -takuulla, uskalsin ottaa.
Hei. Olen aikeissa ostaa vuosimallia 2006 olevan E91 bemarin, jolla on rullattu 205tkm. Malli on 318d. Onko kellään tietoa mikä moottori mahtaa autossa olla? Olisiko vielä vanhempaa mallia, jossa ei olis tätä ketjuvikaa. Olisiko se ollut M47? Tarkoitus olisi saada autoa useammaksi vuodeksi ja alhainen kulutus houkuttelee jumalattoman komeen ulkonäön kera.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Onko turbo jo vaihdettu? Saattaa noilla kilsoilla olla aika pian edessä.
Täytyy muistaa kysyä kun autosta uudelleen soittelen. Onko tämä kuinka kallis operaatio kun eteen tulee? Saako ulkomailta edullisemmin turbon? Turbo 200tkm ajettuna tiensä päässä?Raimo Miettinen kirjoitti:Onko turbo jo vaihdettu? Saattaa noilla kilsoilla olla aika pian edessä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Ihan ei pidä yleistää, että turbot on tiensä päässä 200tkm kohdalla. jotkut ovat poikineet 100tkmkohdalla ja toisilla on ajettu reilusti yli 300tkm eli sanoisin noiden olevan kuitenkin jollakin tasolla yksilöitä.
+1. Turbo voi hajota alle 100tkm:kin. Eräässä F10:ssä turbo oli vaihdettu 60tkm tietämissä.laituri kirjoitti:Ihan ei pidä yleistää, että turbot on tiensä päässä 200tkm kohdalla. jotkut ovat poikineet 100tkmkohdalla ja toisilla on ajettu reilusti yli 300tkm eli sanoisin noiden olevan kuitenkin jollakin tasolla yksilöitä.
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 05 Kesä 2012, 21:32
- Auto: E91 318d Business Sport -11
Terve,
Täällä 318d -11 E91 joka on valmistunut 10/2009. Loistava peli kaikki toimii, menty nyt 64tkm.
Ilmastoinnin paneli hajosi tai sekosi viime talvena, meni takuuseen.
Noita ketjuja katkee, ahtimia paukkuu, suuttimet sekoo jne...Nää on teknisiä laitteita ja kaikki voi mennä rikki merkistä ja mallista riippumatta. Rautakangenkin saa katki käsipelillä.
Niin ne KöyhienIhmistenAutotkin hajoo eikä se takuu kaikkea kata, myöskään kaikki eivät niitä korjaa.
Meillä on toisena autona tuollainen Vagina josta hajoaa koko ajan jotain, korjaukset maksaa aina sen verran reilusti että kyllä sapettaa. Bemareista joita ajan saatossa on jo jokunen ehtinyt olla, on vikojen määrä ollut mielestäni minimaallinen.
Kättä taskuun ja E91 alle, suosittelen.
Täällä 318d -11 E91 joka on valmistunut 10/2009. Loistava peli kaikki toimii, menty nyt 64tkm.
Ilmastoinnin paneli hajosi tai sekosi viime talvena, meni takuuseen.
Noita ketjuja katkee, ahtimia paukkuu, suuttimet sekoo jne...Nää on teknisiä laitteita ja kaikki voi mennä rikki merkistä ja mallista riippumatta. Rautakangenkin saa katki käsipelillä.
Niin ne KöyhienIhmistenAutotkin hajoo eikä se takuu kaikkea kata, myöskään kaikki eivät niitä korjaa.
Meillä on toisena autona tuollainen Vagina josta hajoaa koko ajan jotain, korjaukset maksaa aina sen verran reilusti että kyllä sapettaa. Bemareista joita ajan saatossa on jo jokunen ehtinyt olla, on vikojen määrä ollut mielestäni minimaallinen.
Kättä taskuun ja E91 alle, suosittelen.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
http://www.turbolader.net" onclick="window.open(this.href);return false; taisi olla se osoite, josta hommasin tammikuussa hieman alle tonnilla. Merkkiliikkeessä pyydettiin 1600 euroa pelkästä turbosta.Jonttula kirjoitti:Täytyy muistaa kysyä kun autosta uudelleen soittelen. Onko tämä kuinka kallis operaatio kun eteen tulee? Saako ulkomailta edullisemmin turbon? Turbo 200tkm ajettuna tiensä päässä?Raimo Miettinen kirjoitti:Onko turbo jo vaihdettu? Saattaa noilla kilsoilla olla aika pian edessä.
Juu kaupat tuli tehtyä ja muutaman päivän omistaneena olen erittäin tyytyväinen ollut. Turboa ei ole vaihdettu. Käynti on hienoa ja mitään ylimääräistä ei kuulu moottorista tai turbosta.. normaalia dieselin pärätystä vaan. Katselin jo hieman varmuudeksi turboja ennakkoon ja saksan ebaysta lösin uusia vuoden takuulla 450e kuluineen tänne. Varsin kohtuullista mitä näitä merkkihintoja on lukenut. Toivotaan että vielä pelaa pitkän aikaa ilman vaihtoja.Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.turbolader.net" onclick="window.open(this.href);return false; taisi olla se osoite, josta hommasin tammikuussa hieman alle tonnilla. Merkkiliikkeessä pyydettiin 1600 euroa pelkästä turbosta.Jonttula kirjoitti:Täytyy muistaa kysyä kun autosta uudelleen soittelen. Onko tämä kuinka kallis operaatio kun eteen tulee? Saako ulkomailta edullisemmin turbon? Turbo 200tkm ajettuna tiensä päässä?Raimo Miettinen kirjoitti:Onko turbo jo vaihdettu? Saattaa noilla kilsoilla olla aika pian edessä.
Edit: Omassani ei ole tätä surullisen kuulisaa DPF:ää. Vaikuttaako mahdollisen turbon valinta onko dpf:ää vai ei? Turboissa siinä suhteessa eroja? http://www.ebay.de/itm/MHI-Turbolader-B ... 257fa3013b" onclick="window.open(this.href);return false;