Tohtiiko e91 320d:tä ostaa...?
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Itse ostaisin joko 163hv 320d:n, tai sitten 330d/335d. Mutta se on jokaisen itse päätettävä, pitääkö näitä jakopään laukeamistarinoita ongelmana vai ei. Toki monta ehjää ja toimivaa konetta mahtuu näihin Suomen bemarifoorumeiden hajoamisjuttuihin.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Tai jos on varaa, niin ostaa 3-2011 jälkeen valmistetun 320d 184 heppaisen, jossa tuota ongelmaa on korjattu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
Jees, budjetti on, että alle 18000 pitää maksaa. Ei oikeen löydy noita uudempia tuohon hintaan. Joten joko ottaa riskin, tai vaihtaa merkkiä. Ei vaan millään huvita ostaa jotain 250-300tkm ajettua uudempaa mallia..
Olis tosin tiedossa yks 330xd 2oo6 vm. Tossa kutittelis neliveto ja sopiva määrä hepoja/ vääntöjä. Kilsatkin maltilliset.
Mut en tiedä, mulla vaan häiritsee se, että pian kymppivuotiaasta autosta pitää köyhtyä yli 18000€. Ja kulutuskin nousee tossa luonnollisesti. Mut neliveto
Elämä on joskus vaikeaa, mitä valintoihin tulee
Olis tosin tiedossa yks 330xd 2oo6 vm. Tossa kutittelis neliveto ja sopiva määrä hepoja/ vääntöjä. Kilsatkin maltilliset.
Mut en tiedä, mulla vaan häiritsee se, että pian kymppivuotiaasta autosta pitää köyhtyä yli 18000€. Ja kulutuskin nousee tossa luonnollisesti. Mut neliveto
Elämä on joskus vaikeaa, mitä valintoihin tulee
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
- Rade
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2013, 21:07
- Auto: BmW 218d 2018
BMW 330 E91 Xdrive Da 2010 - Paikkakunta: Vantaa
Jos tuo 330 on kunnossa ja koeajat sen ensin niin ei se elämä niin vaikeata ole.Sitten on helpompaa jos et sitä koeaja ollenkaan vaan otat suoraan 320:sen.Ne on kuitenkin ihan eri pelejätonysoprano kirjoitti:Jees, budjetti on, että alle 18000 pitää maksaa. Ei oikeen löydy noita uudempia tuohon hintaan. Joten joko ottaa riskin, tai vaihtaa merkkiä. Ei vaan millään huvita ostaa jotain 250-300tkm ajettua uudempaa mallia..
Olis tosin tiedossa yks 330xd 2oo6 vm. Tossa kutittelis neliveto ja sopiva määrä hepoja/ vääntöjä. Kilsatkin maltilliset.
Mut en tiedä, mulla vaan häiritsee se, että pian kymppivuotiaasta autosta pitää köyhtyä yli 18000€. Ja kulutuskin nousee tossa luonnollisesti. Mut neliveto
Elämä on joskus vaikeaa, mitä valintoihin tulee
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Osta uusin mitä budjetillasi saa. Kun budjetti on rajallinen, ihan kaikkia fiilisjuttuja ei voi samaan pakettiin saada.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
No, jos tykkäät joka päivä kuulostella löytyykö moottorisi käyntiäänistä uusia sivuääniä, niin kaikin mokomin, hommaa tuollainen. Itse kyllä jättäisin väliin. Meilläkin tuo N47 koneiden kakkosauto on liisari, niin ei tarvinnut paljoa näitä seikkoja miettiä autoa hommatessa.tonysoprano kirjoitti:Tässäpä pähkäilen tota 320d N47D20A koneella 2oo8vm. Autossa huoltokirja kunnossa, ajettu n 150tkm. Kutos koneista myös katsellut, mut ne vaan menee budjetin yli, tai sit pitäis ottaa vanhempi ja huomattavasti enemmän ajettu. Sen takia ei innosta. Menee jo yöunet näitä pähkäillessä
Mitäs muuta kantsii ottaa huomioon? Tää on eka dieseli ja eka Bmw jota tsekkailen, joten olis kiva saada hyviä neuvoja ja kommentteja? Tänkjuu
Eikö se kumminkin kannattaisi hommata jotain sellaista josta kaikki _eivät_ varoittele (erityisesti vielä nuo alkupään N47:n vuosimallit) ?
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Mun ei tarttisi hetkeäkään miettiä tuon ja paria vuotta nuoremman 320d:n välillä, jos vaan tuo 330 on kunnossa ja sopivasti varusteltu. Kuutonen on siinä määrin houkuttelevampi moottori käytöksensä, maineensa ja voimiensa puolesta ja jo nyt vähällä liukaskokemuksella kehtaan sanoa, että xDrive vaikuttaa olevan yksinkertaisesti loistava toteutus.tonysoprano kirjoitti: Olis tosin tiedossa yks 330xd 2oo6 vm. Tossa kutittelis neliveto ja sopiva määrä hepoja/ vääntöjä. Kilsatkin maltilliset.
Mut en tiedä, mulla vaan häiritsee se, että pian kymppivuotiaasta autosta pitää köyhtyä yli 18000€.
Tietty jokainen tekee omat ratkaisunsa, mutta mulle se ei olisi noista kahdesta vaikeaa
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
Kiitoksia vastauksista. Pitänee ilmeisesti alkaa rouvaa ylipuhumaan tohon 330..
Tässäpä vaan se onkelma, että tossa 330:ssä kun on samat päästöt, kuin nykyisessä koslassa (Volvo S40 T5).
Kun taas tossa 320d:ssä on päästöt 140g. Olis kiva saada tota ajoneuvoveroakin vähän pienemmäksi.
Prkle et on kuitenki vaikeeta
Tässäpä vaan se onkelma, että tossa 330:ssä kun on samat päästöt, kuin nykyisessä koslassa (Volvo S40 T5).
Kun taas tossa 320d:ssä on päästöt 140g. Olis kiva saada tota ajoneuvoveroakin vähän pienemmäksi.
Prkle et on kuitenki vaikeeta
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
T5:een verrattuna ajoneuvovero kokonaisuutena pomppaa joka tapauksessa, kun diesel tuo mukanaan käyttövoimaveron. Perusosa tietty tulee päästöistä, mutta käyttövoimavero käyttövoimasta ja kokonaismassasta.
Pro tip: lyö tuonne katselemasi auton rekkarinumero, niin sivusto kertoo viralliset kulutus-, päästö-, ja verolukemat (se hiukkassuodatin -kohta ei sitten välttämättä pidä paikkaansa): http://services.netwheels.fi/ekotrafi_k ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Pro tip: lyö tuonne katselemasi auton rekkarinumero, niin sivusto kertoo viralliset kulutus-, päästö-, ja verolukemat (se hiukkassuodatin -kohta ei sitten välttämättä pidä paikkaansa): http://services.netwheels.fi/ekotrafi_k ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Terve! Ostin tuollaisen 320d e91 joka tietenkin on tolla n47 koneella. Kilometrejä 187tkm ja nyt kun tätä foorumia lueskellut niin aloin kuuntelemaan ja juuri tuolla 1500rpm kierroksilla kuuluu ihmeellistä ääntä konehuoneesta, missä kannattaisi käydä tarkastuttamassa että missä vika täällä pääkaupunkiseudulla? Samalla kysyisin onko mahdollista vaatia myyjäliikkeeltä jotain koska vika ollut varmasti jo ostaessa? (ostettu 1vk sitten)
Oma mielipiteeni on että myyjällä on vastuu ja kannattaa tarkistuttaa auto merkkiliikkeessä. Myös välittömästi kannattaa reklamoida ongelmasta myyjälle ja vaatia että tarkistetaan merkkiliikkeessä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Niin no, 20k auto ja jos laskee autoilun yleiset kulut...ratkaiseeko valintasi todella 100e (tms.) ero vuosimaksussatonysoprano kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Pitänee ilmeisesti alkaa rouvaa ylipuhumaan tohon 330..
Tässäpä vaan se onkelma, että tossa 330:ssä kun on samat päästöt, kuin nykyisessä koslassa (Volvo S40 T5).
Kun taas tossa 320d:ssä on päästöt 140g. Olis kiva saada tota ajoneuvoveroakin vähän pienemmäksi.
Prkle et on kuitenki vaikeeta
Tuon summan säästää aika helposti baarissa tai vähentämällä yhden heräteostoksen. Tämä siis omaa ajattelumalliani vain, kukin tekee oman päätöksen...
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Ehdottomasti tarkastuta merkkiliikkeessä ja pyydä lupa ensin myyjäliikkeeltä asiaan. Paljon mahdollista että auto laitettu liikkeeseen kiertoon kun huomattu ääni konessa.juju10 kirjoitti:Terve! Ostin tuollaisen 320d e91 joka tietenkin on tolla n47 koneella. Kilometrejä 187tkm ja nyt kun tätä foorumia lueskellut niin aloin kuuntelemaan ja juuri tuolla 1500rpm kierroksilla kuuluu ihmeellistä ääntä konehuoneesta, missä kannattaisi käydä tarkastuttamassa että missä vika täällä pääkaupunkiseudulla? Samalla kysyisin onko mahdollista vaatia myyjäliikkeeltä jotain koska vika ollut varmasti jo ostaessa? (ostettu 1vk sitten)
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
Juu, onhan se näinkin. Tosin baareissa ei tuu muutenkaan laukattua ja heräteostoksia en juuri tee, ainakaan kalliitaHiace kirjoitti:Niin no, 20k auto ja jos laskee autoilun yleiset kulut...ratkaiseeko valintasi todella 100e (tms.) ero vuosimaksussatonysoprano kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Pitänee ilmeisesti alkaa rouvaa ylipuhumaan tohon 330..
Tässäpä vaan se onkelma, että tossa 330:ssä kun on samat päästöt, kuin nykyisessä koslassa (Volvo S40 T5).
Kun taas tossa 320d:ssä on päästöt 140g. Olis kiva saada tota ajoneuvoveroakin vähän pienemmäksi.
Prkle et on kuitenki vaikeeta
Tuon summan säästää aika helposti baarissa tai vähentämällä yhden heräteostoksen. Tämä siis omaa ajattelumalliani vain, kukin tekee oman päätöksen...
Mut onkos jengillä kokemusta tuon 330xd:n kulutuksesta? Paljonko esim tankillisella vetää seka-ajolla? Menee vähän offtopicin puolelle tää...
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Sprit Monitor auttaa ja antaa hieman laajemman otannan.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2" onclick="window.open(this.href);return false;