Tekis ajokokemuksen perusteella kovasti vaihtaa otsikon auto, yks -07 187tkm ajettu tomaatti olis tarjolla, mutta mutta, n47-jutut laitto vähän jäitä mietintään.. Eihän sitä tietenkään täällä osata vatvoa minkälainen mikin yksilö on, mutta lähinnä niiden huonojen kokemusten (joita varmasti on kaikilla merkeillä ja malleilla) sijaan etsiskelisin hyviä kokemuksia, ajettuja kilometrejä yms. Kait se on myös sitä todennäköisyyden aprikointia mitä tässä tulee tehtyä..
Nykyisen c-farkkuun verraten tykkäisin kovasti tuon 3-farkun kyydistä ja 2-litranen 163hv tuntuis olevan ihan riittävä kuljettaja..
Oon koittanu järkeistää sitäki, että laitais muutaman tonnin lisää ja laittais M57 koneisen 325d:n, se on ilmeisesti paree motti, mutta pyynnitkin on melko mojovia..
Outoa hommaa jos tuota N47:aa on myity tuhottomia määriä ja suuri osa olis susia.. Onkos se jossain tietyssä mallissa jakopää eteenpäin?
Tohtiiko e91 320d:tä ostaa...?
Moro,
Tuo -07 voi olla vielä M47-koneella, jossa on normina juuri 163 hv. N47:ssahan on 177hv ellei ole jotain Saksan Fleet-editionia. N47-koneinen kannattanee ostaa ennemmin 03/09 jälkeen valmistettuna, jakopääremontin hinta tippuu (jos niin huono tuuri käy) käsittääkseni noin 2500 euroon Suomessa. Eihän ne kaikki varmasti susia ole, Bemareita on myyty tuolla koneella suuria määriä. Toki tuo jakopää ja etenkin motin väärin päin laitto keulalle on huonoa suunnittelua, koska ongelmia ilmenee normaalia enemmän.
Tuo -07 voi olla vielä M47-koneella, jossa on normina juuri 163 hv. N47:ssahan on 177hv ellei ole jotain Saksan Fleet-editionia. N47-koneinen kannattanee ostaa ennemmin 03/09 jälkeen valmistettuna, jakopääremontin hinta tippuu (jos niin huono tuuri käy) käsittääkseni noin 2500 euroon Suomessa. Eihän ne kaikki varmasti susia ole, Bemareita on myyty tuolla koneella suuria määriä. Toki tuo jakopää ja etenkin motin väärin päin laitto keulalle on huonoa suunnittelua, koska ongelmia ilmenee normaalia enemmän.
Katsomani tapaus on rekisteröity 07/2007 että taitaa olla sitä "alkupään" 120kw konesta..
Jos se on tuo M47, onko se jotenniin eri/oikeinpäin konehuoneessa ja/tai koskettaako ne jakopään ongelmat yhtälailla sitä tyyppiä?
Jos se on tuo M47, onko se jotenniin eri/oikeinpäin konehuoneessa ja/tai koskettaako ne jakopään ongelmat yhtälailla sitä tyyppiä?
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Jakopääongelmat ei koske M47-konetta. Jos saat autosta vin-koodin selville, niin viimeisellä 7-merkillä/numerolla selviää auton koneen tyyppi. Ohjeita hakuun löytyy tältäkin forumilta, mutta esim:
http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tai
http://www.realoem.com" onclick="window.open(this.href);return false;
tai
http://bmwfans.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Imusarjan läpät tuostakin koneesta kannattaa poistaa.
http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tai
http://www.realoem.com" onclick="window.open(this.href);return false;
tai
http://bmwfans.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Imusarjan läpät tuostakin koneesta kannattaa poistaa.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Samaa pohditaan täällä. Hakusessa on 2010 mallinen 184hp koneella. Onko tuo sama kuin oli alkupään f10 520 mallissa? Onko noissa uudemmissa jakopää ongelmia vai onko ne poistunut uudemmissa malleissa. Millainen on nelivetomalli ajettavuus ja kesto?
- Altair76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 49
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 08:54
- Auto: F36 420dA xDrive
MINI R56 Inspired By Goodwood - Paikkakunta: Turku
Täällä kohta edessä toinen talvi nelikon (135kw) kanssa ja ei voi kuin olla äärimmäisen tyytyväinen. Autossa kilometrejä 90tkm eikä mitään ongelmia ole ollut. Tosin aiemmat talvet on pärjännyt takavedollakin mainiosti mutta onhan tuo neliveto nannaa.frankie kirjoitti:Samaa pohditaan täällä. Hakusessa on 2010 mallinen 184hp koneella. Onko tuo sama kuin oli alkupään f10 520 mallissa? Onko noissa uudemmissa jakopää ongelmia vai onko ne poistunut uudemmissa malleissa. Millainen on nelivetomalli ajettavuus ja kesto?
Ei taida tuo jakopääjuttu olla mitenkään yleinen mallin tuotantomäärät huomioiden vaikka toki ikävä toteutuessaan onkin... ja saahan sitä toki sellaisestakin stressata kun koskaan ei tiedä onko juuri se oma yksilö se "sadastuhannes" joka on ongelmainen.
Kokemusta: E91 318iA - E91 320dA xDrive - F31 320dA xDrive
Kyllä tämä jakopäävika on aika hyvin harvinainen. Kuulemma 3/09 lähtien valmistettua autoa kannattaa ostaa, sillä korjauskustannukset ovat puolet halvemmat jos jakopää sattuu hajoamaan.
Mun mielestäni 10/07-10/08 eli ennen Facelift ovat "vaarallisimmat". Ennen 10/08 LCI-mallia kone on joko N47D20A tai N47D20B. 10/08 alkaen N47D20C, joka on kuulemma kans halvempi korjata mutta jotkut sanovat vain 03/09 lähtien vaikka siinäkin sama N47D20C-kone.
Autossani on 184hv kone (05/10) eli uudempi 135kw-malli, valmistuskilvessä lukee N47D20C ja BMW varaosaluettelon mukaan siinä on N47T kone eli sama kuin F10/11:ssä ja F30/31.
Mun mielestäni 10/07-10/08 eli ennen Facelift ovat "vaarallisimmat". Ennen 10/08 LCI-mallia kone on joko N47D20A tai N47D20B. 10/08 alkaen N47D20C, joka on kuulemma kans halvempi korjata mutta jotkut sanovat vain 03/09 lähtien vaikka siinäkin sama N47D20C-kone.
Autossani on 184hv kone (05/10) eli uudempi 135kw-malli, valmistuskilvessä lukee N47D20C ja BMW varaosaluettelon mukaan siinä on N47T kone eli sama kuin F10/11:ssä ja F30/31.
- - -
Tässä maksajan kokemuksia 177hp 2.0 dieselkoneesta vm -08.
Ajokilometrejä autolla on 100tkm ja jakoketju pamahti poikki varoittamatta. Kaikki kustannukset yhteenlaskettuna koko lystille tuli hintaa vähän yli 6000€. Maahantuojan mukaan ei ole poikkeavaa, että kyseisillä kilometreillä kone hajoaa. Liekö yksi syy Bemarin varsin lyhyeen takuuaikaan. No, ei muuta kuin kukkaroa kaivamaan. Nyt toimii taas.
T.Masa
Ajokilometrejä autolla on 100tkm ja jakoketju pamahti poikki varoittamatta. Kaikki kustannukset yhteenlaskettuna koko lystille tuli hintaa vähän yli 6000€. Maahantuojan mukaan ei ole poikkeavaa, että kyseisillä kilometreillä kone hajoaa. Liekö yksi syy Bemarin varsin lyhyeen takuuaikaan. No, ei muuta kuin kukkaroa kaivamaan. Nyt toimii taas.
T.Masa
Tässä toinen maksaja: 2008/160tkm 318d ja ketju varoittamatta poikki. Raipatirai korjaamon ja muiden autoihmisten mielestä ei kannata korjata, joten tilasin moottorin tilalle.
Moottoreita maahantuovan yrityksen mukaan kyseistä moottorityyppiä menee aika mukavia määriä. Eli jos omistat moottorityypin N47D20A kannattaa sille ketjulle tehdä jotain. Itselleni tulee C-tyypin moottori tilalle jossa ei kyseistä ongelmaa ole...
Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen bemari minulla....Niin sanottu premium-luokan auto....ja paskat siirryn laadukkaampiin korealaisiin....
Moottoreita maahantuovan yrityksen mukaan kyseistä moottorityyppiä menee aika mukavia määriä. Eli jos omistat moottorityypin N47D20A kannattaa sille ketjulle tehdä jotain. Itselleni tulee C-tyypin moottori tilalle jossa ei kyseistä ongelmaa ole...
Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen bemari minulla....Niin sanottu premium-luokan auto....ja paskat siirryn laadukkaampiin korealaisiin....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Joo yksi kaiffari väitti, että Kouvolan seudulla on joku viisi-kuusi taksia, joissa olisi laeunnut tuo jakopää. Ne on just tuota C-tyyppiä.MKV kirjoitti:N47D20C moottori ei tee vielä autuaaksi. Siinäkin on tuota samaa ilmennyt...zalukka kirjoitti:Itselleni tulee C-tyypin moottori tilalle jossa ei kyseistä ongelmaa ole...
Morjens. Itse hommasin Saksasta loppusyksyllä 120 kW M47:n, joka nyt rekisteröidessä paljastuikin M47 D20TU2 110 kW Fleet editioniksi. Itselleni nuo merkinnät ovat hieman hepreaa (hain vain M47aa maallikkona nettikirjoituksiin perustuen), mutta välittäjä vinkkasi, että tuosta saa power reductionin poistamalla 130 kW esiin. Eli onko tämä nyt sitten käytännössä ohjelmalla rajoitettu N47-kone, vaiko M47-tekniikkaan perustuva? Mitkä ovat erot - ja ennen kaikkea, pitääkö sitä jakopään laukeamista nyt pelätä tässä kiesissäni?`
Mikäli tuo power reductionin muutos on helppo suorittaa, niin missä moisen pystyy tekemään ja mitä lie maksaa? Oletan, että merkkihuolto tekee ainakin, mutta onnistuuko muualla?
Olen kiitollinen mahdollisista vastauksista. Guuglettamalla ei löytynyt oikein mitään järkevää aiheesta, kun saksa ei mulla taivu...
Mikäli tuo power reductionin muutos on helppo suorittaa, niin missä moisen pystyy tekemään ja mitä lie maksaa? Oletan, että merkkihuolto tekee ainakin, mutta onnistuuko muualla?
Olen kiitollinen mahdollisista vastauksista. Guuglettamalla ei löytynyt oikein mitään järkevää aiheesta, kun saksa ei mulla taivu...
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Nopea veikkaus on, että joku Saksan sisäinen "malli" ja todennäköisesti kuten koodi paljastaa M47-koneella. Bmw:n sivuilta elektronisesta varaosaluettelosta saat selville mikä kone tuossa on.
Näin kertoo: M47/T2 - 2,00l (120kW). Rekkarissa sen sijaan lukee se 110 kW. Eli ilmeisesti ei ole se surullisen kuuluisa N47. Ja lisäkysymys vielä. Eli miten tuo tehosrajoitus on toteutettu? Mietin, että onko se jotenkin helposti poistettavissa (muuten kuin perusteellisella "lastutuksella"), jonka jälkeen tuo olisi "perus" 120 kW vehje? Olen nimittäin miettinyt myös racechippiä perään.Raimo Miettinen kirjoitti:Nopea veikkaus on, että joku Saksan sisäinen "malli" ja todennäköisesti kuten koodi paljastaa M47-koneella. Bmw:n sivuilta elektronisesta varaosaluettelosta saat selville mikä kone tuossa on.
Sitten osaltaan olen miettinyt myös DPF:n poistoa, mikä siis tarvisi thedä niin fyysisesti kuin ohjelmallakin...
Itse mietin otsikon kysymystä pitkään. Päädyin M57N2-koneiseen 325d-malliin, joka on varmasti BMW:n luotettavimpia dieseleitä, softalla kuitenkin 330d tehot ja ylikin. Ei kaduta hetkeäkään...
Ja kun kerran ajat kutoskoneisella, et mieti enää 2litraisia.
Älkää ostako näitä neloskoneisia. Hintaeron säästää töitä tekemällä, ja sillä jakopäärempalla jota ei joudu tekemään
Ja kun kerran ajat kutoskoneisella, et mieti enää 2litraisia.
Älkää ostako näitä neloskoneisia. Hintaeron säästää töitä tekemällä, ja sillä jakopäärempalla jota ei joudu tekemään
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Itse kyllä tekisin juuri näin, 325d tai 330d olisi minun valinta. 325d taitaa mennä vielä aika pienellä vrt. 330d?iltsu kirjoitti:Itse mietin otsikon kysymystä pitkään. Päädyin M57N2-koneiseen 325d-malliin, joka on varmasti BMW:n luotettavimpia dieseleitä, softalla kuitenkin 330d tehot ja ylikin. Ei kaduta hetkeäkään...
Ja kun kerran ajat kutoskoneisella, et mieti enää 2litraisia.
Älkää ostako näitä neloskoneisia. Hintaeron säästää töitä tekemällä, ja sillä jakopäärempalla jota ei joudu tekemään
Mitenkään paheksumatta niitä jotka valitsee 320d:n, mutta jos ajofiilis ja tehot merkkaa enemmän, niin onhan kuutosessa aina tietty fiilis.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Juurikin näin.Hiace kirjoitti:Itse kyllä tekisin juuri näin, 325d tai 330d olisi minun valinta. 325d taitaa mennä vielä aika pienellä vrt. 330d?iltsu kirjoitti:Itse mietin otsikon kysymystä pitkään. Päädyin M57N2-koneiseen 325d-malliin, joka on varmasti BMW:n luotettavimpia dieseleitä, softalla kuitenkin 330d tehot ja ylikin. Ei kaduta hetkeäkään...
Ja kun kerran ajat kutoskoneisella, et mieti enää 2litraisia.
Älkää ostako näitä neloskoneisia. Hintaeron säästää töitä tekemällä, ja sillä jakopäärempalla jota ei joudu tekemään
Mitenkään paheksumatta niitä jotka valitsee 320d:n, mutta jos ajofiilis ja tehot merkkaa enemmän, niin onhan kuutosessa aina tietty fiilis.
- tonysoprano
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 22 Marras 2014, 18:22
- Auto: BMW E90 335Xi
- Paikkakunta: Oulu
Tässäpä pähkäilen tota 320d N47D20A koneella 2oo8vm. Autossa huoltokirja kunnossa, ajettu n 150tkm. Kutos koneista myös katsellut, mut ne vaan menee budjetin yli, tai sit pitäis ottaa vanhempi ja huomattavasti enemmän ajettu. Sen takia ei innosta. Menee jo yöunet näitä pähkäillessä
Mitäs muuta kantsii ottaa huomioon? Tää on eka dieseli ja eka Bmw jota tsekkailen, joten olis kiva saada hyviä neuvoja ja kommentteja? Tänkjuu
Mitäs muuta kantsii ottaa huomioon? Tää on eka dieseli ja eka Bmw jota tsekkailen, joten olis kiva saada hyviä neuvoja ja kommentteja? Tänkjuu
I got me a BMW and I got me some gas,Told everybody they could kiss my ass...