Huoltovalikko: Huoltokohteiden nollaus (E9x)

E90, E91, E92, E93
Kake200
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Maalis 2015, 21:58

Vaihdoin jarrupalatunnistimen sitten edellisviikon keskiviikkona ja ongelmasta päästiin. Huoltokuittaus onnistui ohjeita noudattaen siten, että kone kuitenkin oli käynnissä nollauksen aikana. En tiedä onnistuuko kuittaus ilman että kone käy? Ainakin yhdessä YuoTube-pätkässä konetta pidettiin käynnissä huoltokohteen resetoinnin aikana? Voisiko resetoinytikäytäntö olla muuttunut mallien vaihtuessa. Oma autoni on 320d eff dyn, navilla, ensirekisteröinti 8/2011.
Hilu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2016, 09:36
Paikkakunta: Nokia

Mulla kävi niin, että ajelin sen verran kauan(1800km) keltainen kässärin varotusvalo ja break pad wear indicator teksti iDrivessä, että adaptiivinen vakkari lakkasi toimimasta. Nyt palojen ja anturin vaihdon jälkeen nollaus ei toimi. Vaatiiko tää nyt vikakoodien nollauksen?

Kenelläkään lukijaa tässä Nokia - Tampere välillä?
E93 330d
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Hilu kirjoitti:Mulla kävi niin, että ajelin sen verran kauan(1800km) keltainen kässärin varotusvalo ja break pad wear indicator teksti iDrivessä, että adaptiivinen vakkari lakkasi toimimasta. Nyt palojen ja anturin vaihdon jälkeen nollaus ei toimi. Vaatiiko tää nyt vikakoodien nollauksen? Kenelläkään lukijaa tässä Nokia - Tampere välillä?
Luitko tämän: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=69&t=1600#p16088

- Autoon sisälle ja ovi kiinni.
- Avain slottiin ja jarrupoljin pohjaan.
- Painetaan start/stop painiketta ja odotellaan että mittari rauhoittuu valojen suhteen sekä merkkiäänet hiljenee. Eli ihan joku 5-10 sekunttia. Jarrupoljin edelleen pohjassa.
- Sitten painetaan trippimittarin painike pohjaan ja pidetään sitä kunnes näyttöön tulee ABS merkkivalo. Mikäli pidät trippiä pidempään pohjassa niin näyttöön tuleekin jo ns. 'piilovalikko' ja tällöin täytyy aloittaa alusta.
- Kun näytössä on ABS merkkivalo trippimittarin painike vapautetaan välittömästi. Jarrupoljin edelleen pohjassa.
- Nyt viiksen ylös-alas kytkimestä voi valita eri kohteita resetoitavaksi. Navigoi siis jarrujen huoltoa ilmaisevaan kohtaan, joka itselläni oli punaisena.
- Paina viiksen päästä BC painiketta ja näyttöön tulee reset. Pidä painike painettuna, jolloin reset sanan vieressä pyörähtää kellon kuva ja huoltokohde muuttuu keltaiseksi.
- Paina Start/Stop painiketta ja ota avain slotista. Näin huoltoilmaisin on nollattu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Hilu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2016, 09:36
Paikkakunta: Nokia

Joo kyllä tota oon koettanu. On ollu ovi auki ja kiinni ja nyt poljettu jarruakin. Ei auta, herja ei poistu. Olisko se nyt lyöny jonkun vikakoodin kun ajelin 2000km ennenkuin tota anturia menin vaihtaa?

Kuka ehtis TRE-Nokia seudulla lukee ja nollailee?
E93 330d
Vastaa Viestiin