Mid subbareiden vaihto Ym.

E90, E91, E92, E93
Avatar
Rade
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2013, 21:07
Auto: BmW 218d 2018
BMW 330 E91 Xdrive Da 2010
Paikkakunta: Vantaa

Tuli vaihdettua penkin alle subit. Laitoin sinne Rainbow IL-S8F kajarit . Asennus ei ollut kovin helppo entisten pikku subbareiden ollessa liimattuna niin maan perusteellisesti. Jouduin lähes sorvaamaan ne irti sieltä. Pylväsporakoneeseen iso terä ja sillä vaan pois.KuvaToi kaiutinta pitävä lätkä oli liimattu kauttaaltaan.Kuva

Lopputulos on tässä

Kuva
Kaiutin paketin johtosarjaan kuului vielä haara lähtö oikealle subbarille.
Autossa oli ovissa normi kaiuttimet jonka tilalle vaihdoin Focal setin diskantteineen ja nyt nämä niin on täysin eri äänimaailma meikäläisellä.
Viimeksi muokannut Rade, 26 Maalis 2014, 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zeipii
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 19:07
Auto: BMW320i E90 2005
V60 D3 2014
Paikkakunta: Vantaa

Moi,
Tosi hyvä juttu. Antaa uskoa itsellekin, sillä jotakin aion keväällä/kesällä oman auton setille tehdä. En ole vielä suunnitellut, mutta onhan tässä vielä aikaa. Audisonin LRx -sarjan vahvistin ja aktiivisubbari ovat tallissa odottamassa. Ajattelin ensin perehtyä auton audiojärjestelmään ja sitten suunnitella muutokset. Kiitokset vinkeistä :) !
Avatar
Rade
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2013, 21:07
Auto: BmW 218d 2018
BMW 330 E91 Xdrive Da 2010
Paikkakunta: Vantaa

Mä varmaan jossain vaiheessa liitän noihin sub lähtöihin tuon kun mulla se on (INFINITY BASSLINK T).
Kuva
Avatar
Rade
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2013, 21:07
Auto: BmW 218d 2018
BMW 330 E91 Xdrive Da 2010
Paikkakunta: Vantaa

Tilasin täysin naurettavien takaovi kaiuttimien tilalle Hifonics HFI 42 kaiuttimet kun satunnaisesti istun myös takapenkillä.Saa nähdä minkälainen parannus on.Tuon subbarin laitan vasta kun ilmat lämpenee.Asennuksesta takaoviin voin ottaa kuvia jos joku niitä kaipaa.Netistä niitä ei juuri näe koska sedanissa ne on kai hattuhyllyllä joista kuvia löytyy.
steelduck
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 17:13
Auto: BMW 320D xDrive Touring
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Onko takaovessa paikka vain 4":lle vai onko sielläkin diskantille paikka jossain?
Avatar
Rade
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2013, 21:07
Auto: BmW 218d 2018
BMW 330 E91 Xdrive Da 2010
Paikkakunta: Vantaa

steelduck kirjoitti:Onko takaovessa paikka vain 4":lle vai onko sielläkin diskantille paikka jossain?
Ei mulla ole kuin nuo 4" paikat johon laitan nämä 2 tie ämyrit.
Kuva
steelduck
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 17:13
Auto: BMW 320D xDrive Touring
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Focalillakin on tuommoinen:
http://www.focal.com/en/dedicated-drive ... 50530.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Rade
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2013, 21:07
Auto: BmW 218d 2018
BMW 330 E91 Xdrive Da 2010
Paikkakunta: Vantaa

steelduck kirjoitti:Focalillakin on tuommoinen:
http://www.focal.com/en/dedicated-drive ... 50530.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla on edessä toi Focal IFBMW-S setti mutta eipä ainakaan lue että sopisi takaoviin.Takaovissa on ilmeisesti syvyys ongelmana.Pian tiedän kun mun omat Hifonicsit laitan paikalleen.
steelduck
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 17:13
Auto: BMW 320D xDrive Touring
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Joo. Kerro ihmeessä kuinka syville siellä on tilaa.
steelduck
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 17:13
Auto: BMW 320D xDrive Touring
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Millä vahvistimella ajat noita Rainbow IL-S8F:iä ja Focaleita?
Avatar
Rade
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2013, 21:07
Auto: BmW 218d 2018
BMW 330 E91 Xdrive Da 2010
Paikkakunta: Vantaa

steelduck kirjoitti:Millä vahvistimella ajat noita Rainbow IL-S8F:iä ja Focaleita?
Ymmärtääkseni normi proffa soittimella joka on mun tapauksessa optio s 609A.Mulla ei ole näillänäkymin tarvetta laittaa lisävahvistinta.Jossain välissä kun ton subbarin laitan niin sehän on aktiivisubbari joten lisävahvistinta ei todennäköisesti tule minun autoon.
Avatar
Rade
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2013, 21:07
Auto: BmW 218d 2018
BMW 330 E91 Xdrive Da 2010
Paikkakunta: Vantaa

steelduck kirjoitti:Joo. Kerro ihmeessä kuinka syville siellä on tilaa.
Se mielestäni selvisi että Focal setti sopii takaoviin mutta diskantin reiän joutuu poraamaan.Oven sisäpuolella on muovi vahvike diskantille(ovipahvissa).Sain nyt laitettua toisen Hifonicsin paikalleen ja taas taso parani.En tosiaankaan puhu raskaasta Hifistä mutta paras äänentoisto mitä mun autoissa on koskaan ollut. Mulla on kuvia takaoven pahveista +asennuksesta.Kun tuun mökiltä himaan niin voin laittaa ne näkyviin. :)
Ps. Aikoinaan harrastin koti Hifi hommia ja silloinhan ei kunnon vahvistimissa ollut luodness kytkimiä ym.
Silloin kun päästiin lähimmäksi äänitys tilannetta niin hyvä oli.Ei siis pelkkää basson jytkettä.
steelduck
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Maalis 2014, 17:13
Auto: BMW 320D xDrive Touring
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Hyvältä vaikuttaa. Tuosta focalistahan on myös coax versio missä se diskantti on siinä nelituumaisen keskellä kuten noissa hifoneceissa.

Kuva
Avatar
Rade
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 20 Syys 2013, 21:07
Auto: BmW 218d 2018
BMW 330 E91 Xdrive Da 2010
Paikkakunta: Vantaa

Viimeinen äänentoisto päivitys ! Subbari asennettu tavaratilaan. Nyt alkaa soundit olemaan kohdallaan !


Kuva


Kuva

Tossa alemmassa kuvassa näkyy 50 A:n trukin latausliitin.Noi kolme liitintä irti ja subbari kainaloon niin on koko tavaratila käytössä. :thup:
Vastaa Viestiin