320d E90 autom, 150 tkm+ ajetut?

E90, E91, E92, E93
arjohe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 10:24

Terve,

Olen melko lailla varmistunut, että ensimmäinen BMW olisi tarkoitus hankkia. Mallina 320 diesel, vm 2006-2008 , automaatti. Tuolla näkyy paljon noita joissa 150.000 tai enemmän mittarissa.

Mitkä olisi kokeneempien bemaristien kommentit, onko odotettavissa jotakin isompaa huoltoa tuollaisilla kilmetreillä kyseisessä automallissa? Tai muuta riskiä joka pitäisi ostajan tiedostaa?

Kiitos paljon jo etukäteen.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=21&t=6567" onclick="window.open(this.href);return false; Tuolla listattuna mallisarjan tyyppivikoja ja kokemuksia tältä foorumilta.

N47-moottorityypin jakopääongelmat kannattaa tiedostaa. Moottorityyppi vaihtuu M47:sta N47:een jossain tuolla aikavälillä 2006-2008. En muista tarkemmin. Turbon käyttöikä saattaa tulla loppuunsa 200tkm kieppeillä. Termostaatit usein rikki, joten auto ei lämpeä (sisältäkin kylläkin) ja dpf tukkeutuu ajan myötä. Termarit ei ole kallis juttu. Automaattien öljyt kannattaa vaihtaa tuossa vaiheessa (samalla vaihtuu öljypohja suodattimineen).
arjohe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 10:24

Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=21&t=6567 Tuolla listattuna mallisarjan tyyppivikoja ja kokemuksia tältä foorumilta.

N47-moottorityypin jakopääongelmat kannattaa tiedostaa. Moottorityyppi vaihtuu M47:sta N47:een jossain tuolla aikavälillä 2006-2008. En muista tarkemmin. Turbon käyttöikä saattaa tulla loppuunsa 200tkm kieppeillä. Termostaatit usein rikki, joten auto ei lämpeä (sisältäkin kylläkin) ja dpf tukkeutuu ajan myötä. Termarit ei ole kallis juttu. Automaattien öljyt kannattaa vaihtaa tuossa vaiheessa (samalla vaihtuu öljypohja suodattimineen).
Kiitti. Tuo N47 asia oli arvokas tieto. Katsoin linkeistä, että se 163hv malli on vielä M47:aa. Tämä tieto vahvisti, että ostan kyseisen mallin sitten. Noi muut DPF ja termarit ei kuullostaa niinkään show stoppereita.

Kunhan sitten toi itse automaattilaatikko kestäisi vaan noita kilsoja kun mennään yli 200 tkm. En kyllä ole mistään viitteitä löytänyt tähän mennessä, etteikö kestäisi.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Kestää ne.
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Kannattaa varmistaa vielä se konetyyppi muustakin kuin hevosvoimista. Jos auto on tuotu ulkomailta, niin joissain maissa on visiin ehkä ollut uudenpaakin konetta 163hv teholla.
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Laatikkon kesto on varmasti se pienin murhe eli siitä ei kannata huolta kantaa.
Aatu11
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 22:40

En oikein mistään ole löytänyt tietoa yli 200tkm ajetuista e9x malleista. Uskaltaakohan tälläistä ostaa?

http://www.nettiauto.com/bmw/320/6184732" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW holistic
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Kesä 2012, 22:06

Itse ostin e90 152tkm ajettuna (2009 malli) ja nyt on 190tkm tulossa mittariin.Uusiksi on suurempia mennyt vaihteistoöljyt n.500e (heti alussa), kaikki suodattimet kun edellisen jäljiltä n.250..300e ?( 2 vuotta sitten, ei ihan varma).Akku, 250e.Etujarrut kokonaisuudessa 250e.Hiukkassuodatin n.1600e jota ei kyllä vaihtaa välttämättä elleii tiedä ajavansa autolla pitkään (kuten allekijoittanut).Alustasarjan vaihdoin kun 180tkm alkoi olemaan jo aika loppu alkuperäinen.Uusi alkuperäinen oli jotain n.1500e osat (Laakkonen, ilman töitä) kun käyttämässäni liikeessä (mikä ei valtuutettu mutta hyvä liike, tilaa osat Laakkoselta) suositeltiin BMW performance alustaa joka oli kyseisessä liikeessä toinen n.1980e.(Kyseinen hinta on halpa koska sisälsi ennakotarjouksessa 4 tuntia töitä ja käyttivät 8h.)
Lisäksi vaihdattanut hifipaketin eteen kun alkuperäisen soundit oli aika nuhaset.Kyseinen setti on kyllä hyvä ja voi suositella! Hintaa taisi olla asennettuna 850e.(ei valtuutettu liike)
Jossain vaiheessa tulevana saattaa olla hehkut n.450e töineen.Onneksi viime talvi oli sen verran leuto ettei tarvinnut noiden kanssa krenata :)
ex-menopelit;BMW 530i-04 MB 280 -07 BMW325i -09 M-sport
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

^Turbo seuraavaksi sitten. Muistaa hehkujen kanssa vaihtaa sen ohjainboksin samalla. Itse olen sinnitellyt alkuperäisellä hiukkasloukulla 260tkm saakka. Nollasin vain auton huoltomuistuttimen (alkoi laskemaan alusta eli 200tkm).

Sellainen vielä aloittajalle, että avaimia on hajonnut (tai alkanut temppuilemaan) jossain vaiheessa. Itsellä ei enää auto tunnistanut avainta syksyllä, joten hommasin uuden (~250€).
Vastaa Viestiin